Mnie ta wersja najbardziej przekonujeLocutus pisze:Wracając do tematu przewodniego wątku – mnie przyszło do głowy jeszcze inne wyjaśnienie sytuacji: przetarg wygrywał Mercedes, ale o ile MPK starczyłoby kasy, żeby dołożyć na solarisy, o tyle Mercedes był już o tyle droższy, że w obecnej napiętej sytuacji budżetowej nie mieli z czego dorzucić aż tyle…
[UNIEWAŻNIONY] 50 autobusów przegubowych elektrycznych - 12.09.2019
Moderator: Moderatorzy
-
Zieleńczanin
- Inspektor
- Posty: 338
- Rejestracja: 24 cze 2019, o 21:54
[UNIEWAŻNIONY] 50 autobusów przegubowych elektrycznych - 12.09.2019
[STADLER Tango Kraków Lajkonik] 50 tramwajów - 17.08.2016
Dlaczego nikt z Was nie bierze pod uwagę tego co kiedyś napisał Locutus? Chodzi o to, że MPK celowo mogło zaniżyć budżet, żeby unieważnić przetarg w przypadku, gdyby miał wygrać ktoś niechciany (jak to być może zrobili dziś z elektrykami). Tak czy siak odpowiedź powinniśmy poznać w poniedziałek. Wtedy mija termin 90 dni od otwarcia ofert. Chyba że MPK dogada się ze Stadlerem, żeby ten przedłużył ważność swojej oferty, bo na przykład faktycznie MPK jeszcze potrzebuje trochę czasu na uzbieranie kasy 
[UNIEWAŻNIONY] 50 autobusów przegubowych elektrycznych - 12.09.2019
Tu zgoda. Widzisz różnicę pomiędzy tym co Ty napisałeś, a tym zdaniem:"w takiej sytuacji MPK może przecież po prostu zamówić mniejszą ilość (w zależności od posiadanej kwoty)"?Locutus pisze:Jedyne, do czego MPK jest zobowiązane po rozstrzygnięciu przetargu to zamówienie tych dziesięciu sztuk z transzy podstawowej – a na to fundusze ma.
- Locutus
- Moderator
- Posty: 8036
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
[UNIEWAŻNIONY] 50 autobusów przegubowych elektrycznych - 12.09.2019
@ Zieleńczanin – znając MPK Kraków, wersja o tym, że wygrał nie ten, co miał wygrać, też brzmi prawdopodobnie (że przypomnę przetarg na autosany, który wygrywał Solaris i jego unieważnienie chociażby… albo przetarg na dwunastometrowe mercedesy, który wygrywał MAN)… Bardzo brzydka praktyka, ale niestety powszechna… Kosztorys z d**y i potem można unieważnić przetarg jak tylko okaże się, że wygrywa nie ten, kto miał wygrać...
Pozdrawiam!
LOKI
Absolutnie żadnej. To dokładnie ta sama informacja tylko inaczej ubrana w słowa.dsp pisze:Tu zgoda. Widzisz różnicę pomiędzy tym co Ty napisałeś, a tym zdaniem:"w takiej sytuacji MPK może przecież po prostu zamówić mniejszą ilość (w zależności od posiadanej kwoty)"?
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
[UNIEWAŻNIONY] 50 autobusów przegubowych elektrycznych - 12.09.2019
A widzisz różnicę między tym co napisał Kucyk ("Kolejne unieważnienie przetargu?") a zdaniem Locutusa? Na PODSTAWOWE zamówienie (10 sztuk) przecież są pieniądze - więc dlaczego mieliby unieważniać?dsp pisze:Tu zgoda. Widzisz różnicę pomiędzy tym co Ty napisałeś, a tym zdaniem:"w takiej sytuacji MPK może przecież po prostu zamówić mniejszą ilość (w zależności od posiadanej kwoty)"?Locutus pisze:Jedyne, do czego MPK jest zobowiązane po rozstrzygnięciu przetargu to zamówienie tych dziesięciu sztuk z transzy podstawowej – a na to fundusze ma.
Ponadto czy zauważyłeś w mojej wypowiedzi słowo MOŻE?
-
Zieleńczanin
- Inspektor
- Posty: 338
- Rejestracja: 24 cze 2019, o 21:54
[UNIEWAŻNIONY] 50 autobusów przegubowych elektrycznych - 12.09.2019
Ale jednak Twoja wersja mnie przekonuje też z innego powodu - w podanych przez Ciebie przykładach MPK miało konkretne powody, by nie chcieć danych autobusów - MAN ma w Krakowie fatalną reputację, a Solaris 8,9LE ma słabo rozplanowane wnętrze... Z kolei Solaris 18 Electric nie ma problemów, jeśli dobrze wiem.Locutus pisze:@ Zieleńczanin – znając MPK Kraków, wersja o tym, że wygrał nie ten, co miał wygrać, też brzmi prawdopodobnie (że przypomnę przetarg na autosany, który wygrywał Solaris i jego unieważnienie chociażby… albo przetarg na dwunastometrowe mercedesy, który wygrywał MAN)… Bardzo brzydka praktyka, ale niestety powszechna… Kosztorys z d**y i potem można unieważnić przetarg jak tylko okaże się, że wygrywa nie ten, kto miał wygrać...
[UNIEWAŻNIONY] 50 autobusów przegubowych elektrycznych - 12.09.2019
@Locutus, @suchy - kolejny raz przekonujecie mnie o niskim poziomie logicznego rozumowania. Ale to już Wasz problem. EOT.
[UNIEWAŻNIONY] 50 autobusów przegubowych elektrycznych - 12.09.2019
Natomiast taka "docinka", będąca niepotrzebną prowokacją, świadczy o niskim poziomie kultury wypowiedzi.dsp pisze:Ale to już Wasz problem.
Prośba do Wszystkich, proszę dyskutować bez takich "zaczepek", używając racjonalnych argumentów.
- Locutus
- Moderator
- Posty: 8036
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
[UNIEWAŻNIONY] 50 autobusów przegubowych elektrycznych - 12.09.2019
@ Dsp – dysponujesz może jakimiś merytorycznymi argumentami, czy też obelgi są już wszystkim, co Ci pozostało w arsenale (bo też i na gruncie logiki Twojej pozycji obronić nie sposób)?
Napisałem, że przetarg na tramwaje jest przetargiem ramowym z transzą podstawową w wysokości dziesięciu sztuk oraz z pięćdziesięcioma sztukami w opcji. Jedyne, do czego MPK jest zobowiązane po rozstrzygnięciu przetargu to zamówienie tych dziesięciu sztuk z transzy podstawowej – a na to fundusze ma. Z opcji może skorzystać lub nie wedle własnej woli (i własnych możliwości) z czego jednoznacznie wynika, że jeżeli przekroczenie budżetu w tramwajach byłoby w przypadku zamówienia CAŁOŚCI tj. 60 sztuk, to w takiej sytuacji MPK może przecież po prostu zamówić mniejszą ilość (w zależności od posiadanej kwoty), co napisał Suchy. Absolutnie nie pojmuję jak można w odniesieniu do jednej wypowiedzi napisać, iż to są brednie, zgodziwszy się z drugą, skoro obie mówią o dokładnie tym samym. Przetarg ramowy → brak konieczności zamawiania czegokolwiek ponad transzę podstawową (10 sztuk) → możliwość zamówienia dowolnej ilości tramwajów z opcji mieszczącej się w przedziale od 0 do 50 → jeśli brak funduszy na zamówienie wszystkich 50 z opcji, można zamówić tyle, na ile funduszy starcza (czyli, jak koledzy już wyliczyli, do 43 wozów).
Pozdrawiam!
LOKI
Napisałem, że przetarg na tramwaje jest przetargiem ramowym z transzą podstawową w wysokości dziesięciu sztuk oraz z pięćdziesięcioma sztukami w opcji. Jedyne, do czego MPK jest zobowiązane po rozstrzygnięciu przetargu to zamówienie tych dziesięciu sztuk z transzy podstawowej – a na to fundusze ma. Z opcji może skorzystać lub nie wedle własnej woli (i własnych możliwości) z czego jednoznacznie wynika, że jeżeli przekroczenie budżetu w tramwajach byłoby w przypadku zamówienia CAŁOŚCI tj. 60 sztuk, to w takiej sytuacji MPK może przecież po prostu zamówić mniejszą ilość (w zależności od posiadanej kwoty), co napisał Suchy. Absolutnie nie pojmuję jak można w odniesieniu do jednej wypowiedzi napisać, iż to są brednie, zgodziwszy się z drugą, skoro obie mówią o dokładnie tym samym. Przetarg ramowy → brak konieczności zamawiania czegokolwiek ponad transzę podstawową (10 sztuk) → możliwość zamówienia dowolnej ilości tramwajów z opcji mieszczącej się w przedziale od 0 do 50 → jeśli brak funduszy na zamówienie wszystkich 50 z opcji, można zamówić tyle, na ile funduszy starcza (czyli, jak koledzy już wyliczyli, do 43 wozów).
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
[UNIEWAŻNIONY] 50 autobusów przegubowych elektrycznych - 12.09.2019
Muszę przyznać, że nie miałem świadomości w pewnym zakresie i przyznaję Wam rację. Przepraszam zatem.
[UNIEWAŻNIONY] 50 autobusów przegubowych elektrycznych - 12.09.2019
Witam wszystkich! Śledzę wątek od pewnego czasu, dopiero teraz mogę się wypowiedzieć:
- wycofane z eksploatacji zostaną 42 diesle - Urbino 18 2009/2011 (19 szt.) i Citaro 2008/2009/2011 (23 szt.)
- tak, elektryki są dużo tańsze w eksploatacji, dlatego m.in. przewoźnicy je kupują (drugi powód to oczywiście środki zewnętrzne preferujące ten rodzaj napędu i wymogi ustawowe - choć wymóg ustawowy bardzo łatwo obejść, ale to oddzielny wątek),
- NIE, oczywiście że środki z niedawno rozstrzygniętego konkursu nie przepadną (btw, skąd info że trafią do innego przewoźnika w małopolsce...? brednie...) - można się domyślać, że priorytetem MPK jest w tej chwili zakup tych 50 elektryków skoro dofinansowanie zostało przyznane, gdyby nie musieli to pewnie przetargu by nie unieważniali. Najpewniej chodzi o sprostanie rygorystycznym wymogom formalnym i merytorycznym konkursu, MPK aplikując o środki określił budżet i rentowność inwestycji, teraz musi się tego trzymać.
Pozdrawiam i cieszę się że mogłem wnieść coś sensownego do dyskusji
- wycofane z eksploatacji zostaną 42 diesle - Urbino 18 2009/2011 (19 szt.) i Citaro 2008/2009/2011 (23 szt.)
- tak, elektryki są dużo tańsze w eksploatacji, dlatego m.in. przewoźnicy je kupują (drugi powód to oczywiście środki zewnętrzne preferujące ten rodzaj napędu i wymogi ustawowe - choć wymóg ustawowy bardzo łatwo obejść, ale to oddzielny wątek),
- NIE, oczywiście że środki z niedawno rozstrzygniętego konkursu nie przepadną (btw, skąd info że trafią do innego przewoźnika w małopolsce...? brednie...) - można się domyślać, że priorytetem MPK jest w tej chwili zakup tych 50 elektryków skoro dofinansowanie zostało przyznane, gdyby nie musieli to pewnie przetargu by nie unieważniali. Najpewniej chodzi o sprostanie rygorystycznym wymogom formalnym i merytorycznym konkursu, MPK aplikując o środki określił budżet i rentowność inwestycji, teraz musi się tego trzymać.
Pozdrawiam i cieszę się że mogłem wnieść coś sensownego do dyskusji
[UNIEWAŻNIONY] 50 autobusów przegubowych elektrycznych - 12.09.2019
129 mln to kwota nettopasazer_mobilisu pisze:No to prawie 110mln dofinansowania poszło się paść, co ciekawe na stronie CUPT projekt "Zakup 50 autobusów elektrycznych zeroemisyjnych do obsługi systemu Komunikacji Miejskiej w Krakowie" miał wpisany całkowity koszt 158 774 550 PLN, natomiast w przetargu w TED było 129 000 000 PLN, skąd taka różnica?
- pasazer_mobilisu
- Administrator Techniczny
- Posty: 1685
- Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19
[UNIEWAŻNIONY] 50 autobusów przegubowych elektrycznych - 12.09.2019
Dzięki @ciao, teraz wszystko pasuje.
50 elektryków wykona pracę 42 diesli? Aktualnie używane elektryki mają podobno dłuższe przerwy na ładowanie.
Jak można obejść wymóg ustawy?
50 elektryków wykona pracę 42 diesli? Aktualnie używane elektryki mają podobno dłuższe przerwy na ładowanie.
Jak można obejść wymóg ustawy?
[UNIEWAŻNIONY] 50 autobusów przegubowych elektrycznych - 12.09.2019
Mogą dołożyć ładowarek.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.