Strefa Płatnego Parkowania / SCT / centrum wolne od aut

Sprawy polityczne, działalność spółek miejskich, tematy niezwiązane z komunikacją i transportem

Moderator: Moderatorzy

Czy jesteś za wprowadzeniem ruchu jednokierunkowego wokół Plant?

Tak, z nakazem prawoskrętów
63
58%
Tak, ze strefą B zamiast nakazu prawoskrętów
30
28%
Nie
16
15%
 
Liczba głosów: 109

Wiadomość
Autor
Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Strefa Płatnego Parkowania / centrum Krakowa wolne od aut

#991 Post autor: Lw25 » 11 lut 2019, o 13:15

Wypada powiedzieć - nareszcie. :thumbup:
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

fysztof
Specjalista
Posty: 219
Rejestracja: 27 sie 2015, o 08:02

Strefa Płatnego Parkowania / centrum Krakowa wolne od aut

#992 Post autor: fysztof » 12 lut 2019, o 11:07

Z jednej strony - tak.
Z drugiej strony - dodatkowe pieniądze ze strefy powinny przynajmniej w części trafić do worka pod nazwą KM. Bo o ile w tygodniu komunikacja jest jeszcze w miarę przyzwoita, o tyle ta weekendowa jest żenująca... Jeśli strefa ma obowiązywać również w sobotę i niedzielę do 20, to w te dni kursy KM też powinny być zachęcające do skorzystania z niej. Absolutne minimum to wdrożenie w weekendy tego samego interwału, co w tygodniu czyli f=7,5/15 (oczywiście zwiększające liczbę kursów, a nie tylko dopasowujące stan obecny).
Coś za coś, czyli metodą kija i marchewki - a nie tylko kija, jak to się w Krakowie zapewne zdarzy...

PanA
Kierownik
Posty: 882
Rejestracja: 8 lip 2015, o 10:07

Strefa Płatnego Parkowania / centrum Krakowa wolne od aut

#993 Post autor: PanA » 12 lut 2019, o 15:37

Jezuuu, w zasadzie wszędzie jest rzadziej komunikacja w dni wolne niż w międzyszczycie. Nic nie uzasadnia wrzucania bezsensownych pieniędzy na dodatkowe częstotliwości w weekendy. Nie ma takiego ruchu w mieście, który by to uzasadniał.

A też nie chodzi o to, żeby sztucznie tworzyć potrzeby przemieszczania się.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Strefa Płatnego Parkowania / centrum Krakowa wolne od aut

#994 Post autor: Kaszmir » 12 lut 2019, o 15:50

PanA pisze:Jezuuu, w zasadzie wszędzie jest rzadziej komunikacja w dni wolne niż w międzyszczycie. Nic nie uzasadnia wrzucania bezsensownych pieniędzy na dodatkowe częstotliwości w weekendy. Nie ma takiego ruchu w mieście, który by to uzasadniał.
Tak, tylko w takiej Warszawie tramwaje zamiast co 6 minut (międzyszczyt) kursują co 7,5 (weekendy) - liczba kursów zmniejsza się o 20%, czyli tylko odrobinę. W Krakowie natomiast masz linie które zamiast co 7,5 (międzyszczyt) kursują co... 20, czyli blisko trzykrotnie rzadziej.

Nie oczekuję kokosów, jednak w mojej opinii ~f=15 jako bazowe zamiast ~f=20 miałoby w weekendy uzasadnienie. Zresztą na kilku trasach już funkcjonuje ("124+424", "130", "182+482").

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1801
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 12:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Strefa Płatnego Parkowania / centrum Krakowa wolne od aut

#995 Post autor: yosujiro » 12 lut 2019, o 15:57

PanA pisze:Jezuuu, w zasadzie wszędzie jest rzadziej komunikacja w dni wolne niż w międzyszczycie. Nic nie uzasadnia wrzucania bezsensownych pieniędzy na dodatkowe częstotliwości w weekendy. Nie ma takiego ruchu w mieście, który by to uzasadniał.

A też nie chodzi o to, żeby sztucznie tworzyć potrzeby przemieszczania się.
Ja sam wiedząc, że mam 2-3x dluzej czekać w niedzielę na przystanku, to wybieram auto... I jest masa ludzi, których weekendowa częstotliwość odstrasza, stąd taka, a nie inna frekwencja.

fysztof
Specjalista
Posty: 219
Rejestracja: 27 sie 2015, o 08:02

Strefa Płatnego Parkowania / centrum Krakowa wolne od aut

#996 Post autor: fysztof » 12 lut 2019, o 16:02

Myślę dokładnie o tym samym, co Kaszmir. Skrajnym przykładem jest linia 52, która w szczycie ma f=5, a w niedzielny dzień f=20, czyli kursów o 75% mniej. Do tego kilka linii, które z f=7,5 w cały dzień roboczy spadają na f=20 w weekend, np. 1, 3, 4/44, 18. Do tego dochodzą kolejne tramwajowe i autobusowe, które mają f=7,5 w szczycie, a w weekend f=20.
Jeśli miasto twierdzi, że f=15 to minimum przy którym pasażer traktuje linie jako często kursujące, to niech teraz korzystając z okazji wypełni lukę, którą wcześniej zostawiło...
Przy f=20 jako podstawa weekendowej komunikacji mamy efekt jojo - mało kto traktuję ją jako opcję, więc wsiada w samochód. A że większość wsiada w samochód, to miasto nie dokłada, bo nie ma chętnych. Ktoś lub coś ten ciąg musi przerwać.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10899
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Strefa Płatnego Parkowania / centrum Krakowa wolne od aut

#997 Post autor: Cukier » 12 lut 2019, o 16:59

PanA pisze:Nie ma takiego ruchu w mieście, który by to uzasadniał.
Bo nie ma takiej oferty, która by uzasadniała pozostawienie auta i skorzystanie z KM. Zwłaszcza że jeden z głównych argumentów za KM, czyli korki które (częściowo) omija, w weekendy poza kilkoma miejscami nie występują.

sienioo
Kierownik
Posty: 891
Rejestracja: 15 kwie 2010, o 17:05
Lokalizacja: Kraków

Strefa Płatnego Parkowania / centrum Krakowa wolne od aut

#998 Post autor: sienioo » 26 lut 2019, o 14:48

Protest firm na Kazimierzu przeciwko Strefie Czystego Transportu:

http://lovekrakow.pl/aktualnosci/w-srod ... x96pur_jWM

Restauracje i kawiarnie z Kazimierza nie chcą mniej samochodów? Lepiej by obok stolika kopcił jakiś pojazd:D Śmiechu warte:D

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2034
Rejestracja: 4 paź 2013, o 13:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Strefa Płatnego Parkowania / centrum Krakowa wolne od aut

#999 Post autor: Sgriffin » 26 lut 2019, o 15:20

Nie bywam za często w Krakowie na mieście ostatnimi czasy, ale ostatnio szedłem z przystanku Stradom na Miodową przez środek Kazimierza i mimo temperatury ok. -5 stopni było wszędzie pełno ludzi.

Inna sprawa, że byli to zasadzie tylko klienci lokali gastronomicznych.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

hlsd
Miłośnik
Posty: 71
Rejestracja: 17 wrz 2018, o 08:55

Strefa Płatnego Parkowania / centrum Krakowa wolne od aut

#1000 Post autor: hlsd » 26 lut 2019, o 16:23

W artykule Gazety Krakowskiej pada stwierdzenie, że spadły im dochody w styczniu i lutym o ok. 30 procent.
https://gazetakrakowska.pl/krakow-prote ... r/13919475
Mogę się mylić bo raczej nie jeżdżę tam autem, ale chyba jakichś wielkich zmian w stosunku do istniejącej tam wcześniej strefy ograniczonego ruchu nie ma (coś z dostawami chyba jest nie tak - wg artykułu), albo ta strefa wcześniejsza była jedynie fikcją.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7402
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Strefa Płatnego Parkowania / centrum Krakowa wolne od aut

#1001 Post autor: Locutus » 27 lut 2019, o 08:20

Napiszę to samo, co napisałem na "Poglądach" ... Czekam obecnie już tylko na protest o przywrócenie ruchu samochodowego na Rynku Głównym. W latach sześćdziesiątych jacyś lewacy, ba, nawet komuniści, go zakazali, czas naprawić to, co zostało wówczas zepsute, to nie może tak trwać przez zasiedzenie! :rotfl: :rotfl: :rotfl:

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

omszały głaz
Pasażer
Posty: 13
Rejestracja: 1 wrz 2015, o 15:21

Strefa Płatnego Parkowania / centrum Krakowa wolne od aut

#1002 Post autor: omszały głaz » 28 lut 2019, o 09:43

Mam biuro na Starowiślnej, więc kręcę się po okolicy i widzę że faktycznie knajpy na Kazimierzu w dzień opustoszały. Jak jest wieczorami to nie wiem. Znajomi restauratorzy jęczą okrutnie. Eksperyment się chyba nie utrzyma...

sienioo
Kierownik
Posty: 891
Rejestracja: 15 kwie 2010, o 17:05
Lokalizacja: Kraków

Strefa Płatnego Parkowania / centrum Krakowa wolne od aut

#1003 Post autor: sienioo » 28 lut 2019, o 17:06

omszały głaz pisze:Mam biuro na Starowiślnej, więc kręcę się po okolicy i widzę że faktycznie knajpy na Kazimierzu w dzień opustoszały. Jak jest wieczorami to nie wiem. Znajomi restauratorzy jęczą okrutnie. Eksperyment się chyba nie utrzyma...
Sugerujesz, że ludzie z całego Krakowa zjeżdżali samochodami, by zjeść coś na Kazimierzu? Ha ha ha:P W tej branży i w takim miejscu klient jest zgoła inny:D No niech jeszcze jacyś krzykacze sugerują że do barów też przyjeżdża się samochodem by wypić to i owo:D

chlorofil
Dyrektor
Posty: 1072
Rejestracja: 26 sie 2013, o 20:29
Lokalizacja: Ziemia

Strefa Płatnego Parkowania / centrum Krakowa wolne od aut

#1004 Post autor: chlorofil » 28 lut 2019, o 21:41

Czekam obecnie już tylko na protest o przywrócenie ruchu samochodowego na Rynku Głównym.
Bogaci właściciele elektryków, jak i mieszkańcy nie mogą wjeżdżać na Rynek. W przeciwieństwie do kawiorowej grupki krzykaczy co się chce uwłaszczyć na publicznych ulicach Kazimierza.

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 16:35
Lokalizacja: Kraków

Strefa Płatnego Parkowania / centrum Krakowa wolne od aut

#1005 Post autor: kot_feliks » 1 mar 2019, o 07:31

W dyskusjach na fb fajnie widać, ilu faktycznych "mieszkańców Kazimierza" protestuje przeciwko strefie :D

Zazwyczaj wypowiedzi są w stylu: "Mieszkam na Grzegórzkach / Podgórzu / Hucie / itd. / itp. / i co z tego, że protestuję jako mieszkaniec Kazimierza"? :heart:

W sumie to nie znam chyba nikogo, kto faktycznie mieszka na Kazimierzu i jest przeciwko tej strefie. Tam z punktu widzenia mieszkańców zwyczajnie da się teraz... normalnie zaparkować pod domem. Za to mieszkańcy innych dzielnic owszem, krzyczą niesamowicie :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Kraków w dyskusji”