Rozdział taboru - tramwaje

Parametry techniczne, rozdysponowanie, przetargi i informacje dotyczące taboru

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Rozdział taboru - tramwaje

#2626 Post autor: Mistrzejowiczanin » 11 sty 2018, o 13:54

Lw25 pisze:Tylko jest to tramwaj totalnie się na zastępstwo dla 105Na nie nadający.
A dlaczegóż to? Przecież GT8S z niskim członem ma podobną pojemność co skład 2x105Na.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Rozdział taboru - tramwaje

#2627 Post autor: Lw25 » 11 sty 2018, o 14:46

Z uwagi na małą ilość otworów drzwiowych. Powoduje to kolejki do wejść, tłok przy drzwiach i opóźnienia. Tożsamy problem ma NGT6/I.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Rozdział taboru - tramwaje

#2628 Post autor: Mistrzejowiczanin » 11 sty 2018, o 15:14

Lw25 pisze:Z uwagi na małą ilość otworów drzwiowych. Powoduje to kolejki do wejść, tłok przy drzwiach i opóźnienia. Tożsamy problem ma NGT6/I.
GT8S po modernizacji mają 5 wejść, co jest standardem dla pojazdów tej długości. W przypadku 2x105Na właśnie jest ich za dużo, bo 8. Może i w ten sposób sprawniej przebiega wymiana pasażerska, ale i jest mniej miejsc w tramwaju i siedzących i stojących. Problem NGT6/1 został zauważony zaraz po wpisaniu ich na stan i w kolejnym przetargu w 2001 roku, zamówione zostały już pojazdy posiadające tylne drzwi.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Castaway
Dyspozytor
Posty: 689
Rejestracja: 27 mar 2012, o 13:11
Lokalizacja: Małopolska

Rozdział taboru - tramwaje

#2629 Post autor: Castaway » 11 sty 2018, o 15:23

Jest bardzo proste rozwiązanie - wymontowanie podwójnych rzędów siedzeń (we WSZYSTKICH) tramwajach i zastosowanie układu z metra - kilka rzędów siedzeń po bokach, reszta powierzchni - do stania. Pojemność zwiększy się kilkukrotnie. Kto naprawdę będzie musiał usiąść - trochę miejsc siedzących zostanie.

Ale takie coś - cóż, trzeba byłoby odgórnie zarządzić i zrealizować niewsłuchując się w głosy twardogłowych malkontentów.
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.

konstal105na
Specjalista
Posty: 284
Rejestracja: 12 wrz 2015, o 19:21
Lokalizacja: Kraków

Rozdział taboru - tramwaje

#2630 Post autor: konstal105na » 11 sty 2018, o 15:24

Mistrzejowiczanin pisze: GT8S po modernizacji mają 5 wejść
GT8S po modernizacji nadal mają 4 wejścia

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
Lokalizacja: Kraków

Rozdział taboru - tramwaje

#2631 Post autor: kot_feliks » 11 sty 2018, o 16:17

Mistrzejowiczanin pisze:GT8S po modernizacji mają 5 wejść, co jest standardem dla pojazdów tej długości. W przypadku 2x105Na właśnie jest ich za dużo, bo 8. Może i w ten sposób sprawniej przebiega wymiana pasażerska, ale i jest mniej miejsc w tramwaju i siedzących i stojących. Problem NGT6/1 został zauważony zaraz po wpisaniu ich na stan i w kolejnym przetargu w 2001 roku, zamówione zostały już pojazdy posiadające tylne drzwi.
Gdzie masz niby 5 drwi w GT8 po modernizacjach? Bodajże w jednej(!) sztuce zastosowali dodatkowe drzwi, a tak masz układ z czterema drzwiami. I problem analogiczny, jak w NGT6 z pierwszej dostawy...

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Rozdział taboru - tramwaje

#2632 Post autor: Mistrzejowiczanin » 11 sty 2018, o 16:25

konstal105na pisze:GT8S po modernizacji nadal mają 4 wejścia
Naprawdę? A to?
https://www.google.pl/search?q=GT8S+Kra ... 5684433545
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Rozdział taboru - tramwaje

#2633 Post autor: Lw25 » 11 sty 2018, o 16:35

To jest właśnie ta jedna sztuka z 5 drzwiami. Koszt za 1 milion złotych. To ja już wolę za to rozebrać te 14 NGT6 z powrotem, zaktualizować im system, sprzęgi na samoczynne i puścić do nich wiązki.
Castaway to zwiększy pojemność wagonu, ale nie przepustowość drzwi.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Przemekns
Specjalista
Posty: 173
Rejestracja: 24 sie 2017, o 20:19
Lokalizacja: Prądnik Biały

Rozdział taboru - tramwaje

#2634 Post autor: Przemekns » 11 sty 2018, o 16:46

Mistrzejowiczanin pisze:Przecież GT8S z niskim członem ma podobną pojemność co skład 2x105Na.
Z pojemnością przynajmniej na papierze to bliżej mu do 105Na solo.

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3747
Rejestracja: 14 lip 2013, o 19:48
Lokalizacja: Kraków

Rozdział taboru - tramwaje

#2635 Post autor: tomta1 » 11 sty 2018, o 17:40

Uściślijmy:
  • GT8S mają 4 drzwi. Są to wozy: #RF301–RF312, #RF314, #RF315, #RF317–RF322
  • GT8C, czyli przebudowane GT8S, z napędem chopperowym, mają 5 drzwi. A w zasadzie to nie „mają”, tylko „ma”, bo takim wozem jest jedynie #RF313.
  • GT8N, czyli przebudowane GT8S, mają 4 drzwi. Są (lub będą) to wozy #RF323–RF328
Z tym, że w przyszłości raczej jest przesądzona modernizacja GT8S, ale do GT8N, bo dodanie piątych drzwi (=wymiana elektryki i rozbebeszenie czegoś więcej niż tylko wyjęcie fotela celem zmiany układu siedzeń by się tam drzwi zmieściły) jest drogie.

Tak więc GT8S, GT8N oraz NGT6/I absolutnie nie nadają się do zastąpienia 2x105Na. Co najwyżej E1 solo…
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Rozdział taboru - tramwaje

#2636 Post autor: Lw25 » 11 sty 2018, o 17:48

Co sprawia, że 50 sztuk taboru MPK nadaje się najwyżej na 16, 21 i może 6.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

smerf
Dyrektor
Posty: 2653
Rejestracja: 6 lut 2015, o 16:46

Rozdział taboru - tramwaje

#2637 Post autor: smerf » 11 sty 2018, o 17:56

Przy aktualnym zapełnieniu na "1" to tam by mogły wylądować.
"Jest super, jest super
Więc o co ci chodzi?"

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Rozdział taboru - tramwaje

#2638 Post autor: Mistrzejowiczanin » 11 sty 2018, o 18:12

Lw25 pisze:To jest właśnie ta jedna sztuka z 5 drzwiami. Koszt za 1 - milion złotych. To ja już wolę za to rozebrać te 14 NGT6 z powrotem, zaktualizować im system, sprzęgi na samoczynne i puścić do nich wiązki.
Co w zasadzie nie zmienia faktu, że pojemnością są zbliżone do 105Na i mogą je zastępować. A nawiasem mówiąc ile mamy tych zmodernizowanych GT8S? 2? 3? A będzie ich całkiem sporo - nic nie przesądza o tym, że część tych co już są i tych co mają dojechać nie mogłoby być zmodernizowanych z dodaniem ostatnich, jednoskrzydłowych drzwi.
Przemekns pisze:Z pojemnością przynajmniej na papierze to bliżej mu do 105Na solo
Czyżby?
http://www.mpk.krakow.pl/pl/tramwaje/tabor/wagon-gt8s/
GT8S - 200 miejsc ogółem
http://www.mpk.krakow.pl/pl/tramwaje/ta ... n-105-nna/
105Na - 120-125 miejsc ogółem x2 = 240-250

Różnica ok. 40-50 miejsc wynika w większości z rażąco małej ilości miejsc siedzących w 105Na, ale i tak ta różnica rzędu 50 miejsc w pojemności nie jest taka szczególna.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Sorig
Dyspozytor
Posty: 733
Rejestracja: 17 sty 2014, o 13:54
Lokalizacja: Kraków-Bronowice

Rozdział taboru - tramwaje

#2639 Post autor: Sorig » 11 sty 2018, o 18:28

Mistrzejowiczanin pisze:o w zasadzie nie zmienia faktu, że pojemnością są zbliżone do 105Na i mogą je zastępować. A nawiasem mówiąc ile mamy tych zmodernizowanych GT8S? 2? 3? A będzie ich całkiem sporo - nic nie przesądza o tym, że część tych co już są i tych co mają dojechać nie mogłoby być zmodernizowanych z dodaniem ostatnich, jednoskrzydłowych drzwi.
Już teraz mamy w Krakowie przesyt krótkich tramwajów, i zamiast kupować takie same albo mniejsze, to powinniśmy inwestować w wagony 32m+.
Mistrzejowiczanin pisze:Czyżby?http://www.mpk.krakow.pl/pl/tramwaje/ta ... -gt8s/GT8S - 200 miejsc ogółemhttp://www.mpk.krakow.pl/pl/tramwaje/ta ... n-105-nna/105Na - 120-125 miejsc ogółem x2 = 240-250.
Ostrożnie z tymi danymi, wg nich NGT6 ma o ok. 18 miejsc mniej. Na innych portalach można znaleźć jeszcze większe rozbieżności np. wg PSMKMS http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/t ... e/233-gt8s wagon ma ponad 240 miejsc dla pasażerów, a wg Wikipedii (tak, wiem niepewne źródło, ale jednak) cały tramwaj ma tylko 138 miejsc ogółem - może błąd. Na niemieckojęzycznych stronach często przewija się liczba 51/174 (siedzące/stojące). Wszystko zależy od przelicznika. Moje subiektywne odczucie jest takie, że w GT8 mieści się znacząco mniej pasażerów.
Różnica ok. 40-50 miejsc wynika w większości z rażąco małej ilości miejsc siedzących w 105Na, ale i tak ta różnica rzędu 50 miejsc w pojemności nie jest taka szczególna.
Wystarczająco duża, aby ją odczuć na takich liniach jak obecnie "13".

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Rozdział taboru - tramwaje

#2640 Post autor: Mistrzejowiczanin » 11 sty 2018, o 20:00

Sorig pisze:i zamiast kupować takie same albo mniejsze, to powinniśmy inwestować w wagony 32m+.
Tak będzie, ale nowe 32-35-metrowce, a nie szrot. Co teraz mamy zamówione w tym (pożal się Boże) przetargu tramwajowym?
Sorig pisze:Ostrożnie z tymi danymi, wg nich NGT6 ma o ok. 18 miejsc mniej. Na innych portalach można znaleźć jeszcze większe rozbieżności np. wg PSMKMS http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/t ... e/233-gt8s wagon ma ponad 240 miejsc dla pasażerów, a wg Wikipedii (tak, wiem niepewne źródło, ale jednak) cały tramwaj ma tylko 138 miejsc ogółem - może błąd. Na niemieckojęzycznych stronach często przewija się liczba 51/174 (siedzące/stojące). Wszystko zależy od przelicznika. Moje subiektywne odczucie jest takie, że w GT8 mieści się znacząco mniej pasażerów.
Ja mimo wszystko odczuwam, że te dane są najwłaściwsze, wszak są podane na stronie przewoźnika, który zarządza tym taborem i go obsługuje, zatem logicznie, że wie najlepiej.
Sorig pisze:Wystarczająco duża, aby ją odczuć na takich liniach jak obecnie "13".
To co? Może zastąpić GT8S na 13-ce składami 105Na?
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Pojazdy KMK”