A dlaczegóż to? Przecież GT8S z niskim członem ma podobną pojemność co skład 2x105Na.Lw25 pisze:Tylko jest to tramwaj totalnie się na zastępstwo dla 105Na nie nadający.
Rozdział taboru - tramwaje
Moderator: Moderatorzy
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Rozdział taboru - tramwaje
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!
Rozdział taboru - tramwaje
Z uwagi na małą ilość otworów drzwiowych. Powoduje to kolejki do wejść, tłok przy drzwiach i opóźnienia. Tożsamy problem ma NGT6/I.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Rozdział taboru - tramwaje
GT8S po modernizacji mają 5 wejść, co jest standardem dla pojazdów tej długości. W przypadku 2x105Na właśnie jest ich za dużo, bo 8. Może i w ten sposób sprawniej przebiega wymiana pasażerska, ale i jest mniej miejsc w tramwaju i siedzących i stojących. Problem NGT6/1 został zauważony zaraz po wpisaniu ich na stan i w kolejnym przetargu w 2001 roku, zamówione zostały już pojazdy posiadające tylne drzwi.Lw25 pisze:Z uwagi na małą ilość otworów drzwiowych. Powoduje to kolejki do wejść, tłok przy drzwiach i opóźnienia. Tożsamy problem ma NGT6/I.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!
Rozdział taboru - tramwaje
Jest bardzo proste rozwiązanie - wymontowanie podwójnych rzędów siedzeń (we WSZYSTKICH) tramwajach i zastosowanie układu z metra - kilka rzędów siedzeń po bokach, reszta powierzchni - do stania. Pojemność zwiększy się kilkukrotnie. Kto naprawdę będzie musiał usiąść - trochę miejsc siedzących zostanie.
Ale takie coś - cóż, trzeba byłoby odgórnie zarządzić i zrealizować niewsłuchując się w głosy twardogłowych malkontentów.
Ale takie coś - cóż, trzeba byłoby odgórnie zarządzić i zrealizować niewsłuchując się w głosy twardogłowych malkontentów.
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.
-
konstal105na
- Specjalista
- Posty: 284
- Rejestracja: 12 wrz 2015, o 19:21
- Lokalizacja: Kraków
Rozdział taboru - tramwaje
GT8S po modernizacji nadal mają 4 wejściaMistrzejowiczanin pisze: GT8S po modernizacji mają 5 wejść
-
kot_feliks
- Dyrektor
- Posty: 2119
- Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
- Lokalizacja: Kraków
Rozdział taboru - tramwaje
Gdzie masz niby 5 drwi w GT8 po modernizacjach? Bodajże w jednej(!) sztuce zastosowali dodatkowe drzwi, a tak masz układ z czterema drzwiami. I problem analogiczny, jak w NGT6 z pierwszej dostawy...Mistrzejowiczanin pisze:GT8S po modernizacji mają 5 wejść, co jest standardem dla pojazdów tej długości. W przypadku 2x105Na właśnie jest ich za dużo, bo 8. Może i w ten sposób sprawniej przebiega wymiana pasażerska, ale i jest mniej miejsc w tramwaju i siedzących i stojących. Problem NGT6/1 został zauważony zaraz po wpisaniu ich na stan i w kolejnym przetargu w 2001 roku, zamówione zostały już pojazdy posiadające tylne drzwi.
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Rozdział taboru - tramwaje
Naprawdę? A to?konstal105na pisze:GT8S po modernizacji nadal mają 4 wejścia
https://www.google.pl/search?q=GT8S+Kra ... 5684433545
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!
Rozdział taboru - tramwaje
To jest właśnie ta jedna sztuka z 5 drzwiami. Koszt za 1 milion złotych. To ja już wolę za to rozebrać te 14 NGT6 z powrotem, zaktualizować im system, sprzęgi na samoczynne i puścić do nich wiązki.
Castaway to zwiększy pojemność wagonu, ale nie przepustowość drzwi.
Castaway to zwiększy pojemność wagonu, ale nie przepustowość drzwi.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.
Rozdział taboru - tramwaje
Z pojemnością przynajmniej na papierze to bliżej mu do 105Na solo.Mistrzejowiczanin pisze:Przecież GT8S z niskim członem ma podobną pojemność co skład 2x105Na.
Rozdział taboru - tramwaje
Uściślijmy:
Tak więc GT8S, GT8N oraz NGT6/I absolutnie nie nadają się do zastąpienia 2x105Na. Co najwyżej E1 solo…
- GT8S mają 4 drzwi. Są to wozy: #RF301–RF312, #RF314, #RF315, #RF317–RF322
- GT8C, czyli przebudowane GT8S, z napędem chopperowym, mają 5 drzwi. A w zasadzie to nie „mają”, tylko „ma”, bo takim wozem jest jedynie #RF313.
- GT8N, czyli przebudowane GT8S, mają 4 drzwi. Są (lub będą) to wozy #RF323–RF328
Tak więc GT8S, GT8N oraz NGT6/I absolutnie nie nadają się do zastąpienia 2x105Na. Co najwyżej E1 solo…
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.
Rozdział taboru - tramwaje
Co sprawia, że 50 sztuk taboru MPK nadaje się najwyżej na 16, 21 i może 6.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.
Rozdział taboru - tramwaje
Przy aktualnym zapełnieniu na "1" to tam by mogły wylądować.
"Jest super, jest super
Więc o co ci chodzi?"
Więc o co ci chodzi?"
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Rozdział taboru - tramwaje
Co w zasadzie nie zmienia faktu, że pojemnością są zbliżone do 105Na i mogą je zastępować. A nawiasem mówiąc ile mamy tych zmodernizowanych GT8S? 2? 3? A będzie ich całkiem sporo - nic nie przesądza o tym, że część tych co już są i tych co mają dojechać nie mogłoby być zmodernizowanych z dodaniem ostatnich, jednoskrzydłowych drzwi.Lw25 pisze:To jest właśnie ta jedna sztuka z 5 drzwiami. Koszt za 1 - milion złotych. To ja już wolę za to rozebrać te 14 NGT6 z powrotem, zaktualizować im system, sprzęgi na samoczynne i puścić do nich wiązki.
Czyżby?Przemekns pisze:Z pojemnością przynajmniej na papierze to bliżej mu do 105Na solo
http://www.mpk.krakow.pl/pl/tramwaje/tabor/wagon-gt8s/
GT8S - 200 miejsc ogółem
http://www.mpk.krakow.pl/pl/tramwaje/ta ... n-105-nna/
105Na - 120-125 miejsc ogółem x2 = 240-250
Różnica ok. 40-50 miejsc wynika w większości z rażąco małej ilości miejsc siedzących w 105Na, ale i tak ta różnica rzędu 50 miejsc w pojemności nie jest taka szczególna.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!
Rozdział taboru - tramwaje
Już teraz mamy w Krakowie przesyt krótkich tramwajów, i zamiast kupować takie same albo mniejsze, to powinniśmy inwestować w wagony 32m+.Mistrzejowiczanin pisze:o w zasadzie nie zmienia faktu, że pojemnością są zbliżone do 105Na i mogą je zastępować. A nawiasem mówiąc ile mamy tych zmodernizowanych GT8S? 2? 3? A będzie ich całkiem sporo - nic nie przesądza o tym, że część tych co już są i tych co mają dojechać nie mogłoby być zmodernizowanych z dodaniem ostatnich, jednoskrzydłowych drzwi.
Ostrożnie z tymi danymi, wg nich NGT6 ma o ok. 18 miejsc mniej. Na innych portalach można znaleźć jeszcze większe rozbieżności np. wg PSMKMS http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/t ... e/233-gt8s wagon ma ponad 240 miejsc dla pasażerów, a wg Wikipedii (tak, wiem niepewne źródło, ale jednak) cały tramwaj ma tylko 138 miejsc ogółem - może błąd. Na niemieckojęzycznych stronach często przewija się liczba 51/174 (siedzące/stojące). Wszystko zależy od przelicznika. Moje subiektywne odczucie jest takie, że w GT8 mieści się znacząco mniej pasażerów.Mistrzejowiczanin pisze:Czyżby?http://www.mpk.krakow.pl/pl/tramwaje/ta ... -gt8s/GT8S - 200 miejsc ogółemhttp://www.mpk.krakow.pl/pl/tramwaje/ta ... n-105-nna/105Na - 120-125 miejsc ogółem x2 = 240-250.
Wystarczająco duża, aby ją odczuć na takich liniach jak obecnie "13".Różnica ok. 40-50 miejsc wynika w większości z rażąco małej ilości miejsc siedzących w 105Na, ale i tak ta różnica rzędu 50 miejsc w pojemności nie jest taka szczególna.
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Rozdział taboru - tramwaje
Tak będzie, ale nowe 32-35-metrowce, a nie szrot. Co teraz mamy zamówione w tym (pożal się Boże) przetargu tramwajowym?Sorig pisze:i zamiast kupować takie same albo mniejsze, to powinniśmy inwestować w wagony 32m+.
Ja mimo wszystko odczuwam, że te dane są najwłaściwsze, wszak są podane na stronie przewoźnika, który zarządza tym taborem i go obsługuje, zatem logicznie, że wie najlepiej.Sorig pisze:Ostrożnie z tymi danymi, wg nich NGT6 ma o ok. 18 miejsc mniej. Na innych portalach można znaleźć jeszcze większe rozbieżności np. wg PSMKMS http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/t ... e/233-gt8s wagon ma ponad 240 miejsc dla pasażerów, a wg Wikipedii (tak, wiem niepewne źródło, ale jednak) cały tramwaj ma tylko 138 miejsc ogółem - może błąd. Na niemieckojęzycznych stronach często przewija się liczba 51/174 (siedzące/stojące). Wszystko zależy od przelicznika. Moje subiektywne odczucie jest takie, że w GT8 mieści się znacząco mniej pasażerów.
To co? Może zastąpić GT8S na 13-ce składami 105Na?Sorig pisze:Wystarczająco duża, aby ją odczuć na takich liniach jak obecnie "13".
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!