Mam wrażenie, że jesteś krótkowzroczny. Za 2 tygodnie oddadzą Grzegórzecką i wówczas "1" wróci na swoją normalną trasę.Kaszmir pisze:Z pewnych wad - trochę uwalenie "14", z drugiej strony aleja Pokoju oraz Bieńczycka i tak będą mieć "1" do Dworca
Remont skrzyżowania pod Dworcem Głównym oraz Basztowej
Moderator: Moderatorzy
Remont skrzyżowania pod Dworcem Głównym oraz Basztowej
-
maszynista
- Inspektor
- Posty: 358
- Rejestracja: 22 wrz 2009, o 11:37
- Lokalizacja: Kraków
Remont skrzyżowania pod Dworcem Głównym oraz Basztowej
Układ bez sensu, Bieżanów pozbawia się podstawowej linii tj. "3" co 10 minut, zostawiając drugą linię z Bieżanowa na Czerwone Maki, mamy więc z jednej pętli 23 i 73 na Czerwone Maki, a na Dworzec Główny tramwaj co 20 minut 
Remont skrzyżowania pod Dworcem Głównym oraz Basztowej
No na pętli, a gdzie indziej niby? Tak samo jak miał do tej pory "669".Arsents pisze:Gdzie przystanek dla "132" i "154" na Nowym Kleparzu w stronę Dworca?
Ja bym wówczas dał f~5 na "52" co również załatwia sprawę Ruczaju, ale przy okazji Mogilskiej i Huty, zaś na Krowodrzy nie wiem czy jest sens zwiększać f~ "18" skoro nie kursuje ona swoją podstawową trasą, czyli co dla Krowodrzy istotne nie dowozi pod Bagatelę ani Filharmonię. Zdublowana do Poczty przez "3" powinna dać radę z f~10. Ewentualnie żeby kursy się zgadzały to Krowodrza mogłaby dostać coś w tunel, może "19" albo "14"?tomta1 pisze:Natomiast po otwarciu Grzegórzeckiej można by puścić "18" z f-5, zaś wzmocnienia "52" puścić jako "72" przez Grzegórzecką. Wylądowałaby tam "1" i "22" z Westerplatte, co zwalnia nam aż 9/h w tamtym miejscu, więc dodatkowe 6/h na "18" zmieszczą się bez problemu.
Remont skrzyżowania pod Dworcem Głównym oraz Basztowej
Na jakiej pętli?Cukier pisze:No na pętli, a gdzie indziej niby?
Remont skrzyżowania pod Dworcem Głównym oraz Basztowej
No ale pewnie zaczną - mówię przez analogię do "669", które również jadąc na wprost w Długą nie miało żadnego przystanku po drodze, więc wymyślono że będzie w obie strony jechać przez pętlę - z tym że jako że pętla dwukierunkowa, to i dwa osobne przystanki dla poszczególnych kierunków się dało wygospodarować.pablo pisze:Na jakiej pętli? Ani 132 ani 154 przez pętlę nie przejeżdżają w drodze do dworca i idiotyzmem byłoby, gdyby zaczęły przejeżdżać.
Chyba że się mylę i stanie gdzieś felga.
Remont skrzyżowania pod Dworcem Głównym oraz Basztowej
W poprzednich remontach, 72 przewoził powietrze z Huty do Ruczaju przez Grzegórzecką. 72 musi jeździć na Dworzec. Na dworcu potrafi się wysypać nawet 3/4 tramwaju. Tramwaj do dworca co 2,5 minuty nie jest potrzebny (biorąc pod uwagę wzmocnienie 18 i 52 do f=5).tomta1 pisze:Też opcja. Ale to prowizorka
Natomiast po otwarciu Grzegórzeckiej można by puścić "18" z f-5, zaś wzmocnienia "52" puścić jako "72" przez Grzegórzecką. Wylądowałaby tam "1" i "22" z Westerplatte, co zwalnia nam aż 9/h w tamtym miejscu, więc dodatkowe 6/h na "18" zmieszczą się bez problemu.
Remont skrzyżowania pod Dworcem Głównym oraz Basztowej
"669" to nocą może wjeżdżać na pętle NK, "132", "154" łatwo by z niej nie wyjechały.
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru
- Locutus
- Moderator
- Posty: 8036
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Remont skrzyżowania pod Dworcem Głównym oraz Basztowej
Ja również dołożę swoje trzy grosze. Otóż rzeczywiście bardzo zaskakuje mnie powrót dwójki, która będzie woziła muchy i brak linii z Salwatora w kierunku Bagateli...
Natomiast nie poprę przedmówców, którzy chcieliby skrócenia czternastki... Ja wiem, że praktykowano to przy licznych remontach, ale naprawdę uważam, że odcinanie Mistrzejowic od Pierwszej Obwodnicy przy każdej możliwej okazji to lekkie przegięcie.
Pozdrawiam!
LOKI
Natomiast nie poprę przedmówców, którzy chcieliby skrócenia czternastki... Ja wiem, że praktykowano to przy licznych remontach, ale naprawdę uważam, że odcinanie Mistrzejowic od Pierwszej Obwodnicy przy każdej możliwej okazji to lekkie przegięcie.
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
Remont skrzyżowania pod Dworcem Głównym oraz Basztowej
Masz trochę racji, to niech zamienią końcówkami "13" i "20" ("13" na Cichy Kącik a "20" do Bronowic) bo przy 9/h z Bronowic do Dworca może być dramat w "4" i "14".Locutus pisze:Natomiast nie poprę przedmówców, którzy chcieliby skrócenia czternastki... Ja wiem, że praktykowano to przy licznych remontach, ale naprawdę uważam, że odcinanie Mistrzejowic od Pierwszej Obwodnicy przy każdej możliwej okazji to lekkie przegięcie.
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Remont skrzyżowania pod Dworcem Głównym oraz Basztowej
Kraków. Ulica Długa bez tramwajów przez długie trzy miesiące!
http://www.gazetakrakowska.pl/motofakty ... ,12479495/
http://www.gazetakrakowska.pl/motofakty ... ,12479495/
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!
-
kot_feliks
- Dyrektor
- Posty: 2119
- Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
- Lokalizacja: Kraków
Remont skrzyżowania pod Dworcem Głównym oraz Basztowej
Super, tyle, że w zamian masz totalne sardynki na JPII - Mogilskiej, gdzie nadal zostanie '52' z f-10 i 24 poc/h.... A gdyby wyrzucić '2' i '14' z Westerplatte, można by właśnie '52' wzmocnić do f-5....Locutus pisze:Natomiast nie poprę przedmówców, którzy chcieliby skrócenia czternastki... Ja wiem, że praktykowano to przy licznych remontach, ale naprawdę uważam, że odcinanie Mistrzejowic od Pierwszej Obwodnicy przy każdej możliwej okazji to lekkie przegięcie.
No ale lepiej, żeby kilka osób mogło dojechać bezpośrednio tramwajem z Mistrzejowic do I obwodnicy, a w zamian tłum ludzi jechał jak sardynki / nie mieścił się do tramwajów, bo obsługę na JPII - Mogilskiej obcięto o 1/5...
Naprawdę nie rozumiem, w czym jest ważniejsze zapewnienie za wszelką cenę bezpośredniego dojazdu z Mistrzejowic tramwajem (gdzie przy skróceniu '14' i wzmocnieniu '52' wystarczyłoby wsiąść w cokolwiek i przesiąść się na '52' na Mikołajczyka.... przy okazji dojeżdżając do centrum.... szybciej niż przez al. Pokoju), od zapewnienia sensownej oferty na głównym ciągu łączącym NH z centrum...
-
krystynaduszkiewicz
- Znawca
- Posty: 19
- Rejestracja: 19 sie 2017, o 19:24
Remont skrzyżowania pod Dworcem Głównym oraz Basztowej
Dzisiaj w 52 na JPII, okolo godz. 16.15 fuul ludzi, motorniczy nie mogl ruszyc.
Remont skrzyżowania pod Dworcem Głównym oraz Basztowej
Przystanek Nowy Kleparz w kierunku Dworca Głównego WSCHÓD (?!!!)zostanie tymczasowo przeniesiony z al. Słowackiego na ulicę Prądnicką (przed skrzyżowaniem z al. Słowackiego, na wysokości oddziału Banku Millennium) -cytat ze strony MPK.Arsents pisze:Gdzie przystanek dla "132" i "154" na Nowym Kleparzu w stronę Dworca?
Remont skrzyżowania pod Dworcem Głównym oraz Basztowej
Myślę że MPK od poniedziałku na "154" skieruje elektryki 12-metrowe.
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru
- Locutus
- Moderator
- Posty: 8036
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Remont skrzyżowania pod Dworcem Głównym oraz Basztowej
@ Kot Feliks - na problem sardynek też jest rozwiązanie. I to rozwiązanie, które wielokrotnie sam proponowałeś. Zwiększenie pojemności taboru (powrót trójskładów na ulice miasta).
Pozdrawiam!
LOKI
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.