Remont skrzyżowania pod Dworcem Głównym oraz Basztowej

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

rogow153
Dyrektor
Posty: 1647
Rejestracja: 14 paź 2012, o 10:29

Remont skrzyżowania pod Dworcem Głównym oraz Basztowej

#166 Post autor: rogow153 » 13 wrz 2017, o 18:14

Kaszmir pisze:Z pewnych wad - trochę uwalenie "14", z drugiej strony aleja Pokoju oraz Bieńczycka i tak będą mieć "1" do Dworca
Mam wrażenie, że jesteś krótkowzroczny. Za 2 tygodnie oddadzą Grzegórzecką i wówczas "1" wróci na swoją normalną trasę.

maszynista
Inspektor
Posty: 358
Rejestracja: 22 wrz 2009, o 11:37
Lokalizacja: Kraków

Remont skrzyżowania pod Dworcem Głównym oraz Basztowej

#167 Post autor: maszynista » 13 wrz 2017, o 18:56

Układ bez sensu, Bieżanów pozbawia się podstawowej linii tj. "3" co 10 minut, zostawiając drugą linię z Bieżanowa na Czerwone Maki, mamy więc z jednej pętli 23 i 73 na Czerwone Maki, a na Dworzec Główny tramwaj co 20 minut :rotfl:

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Remont skrzyżowania pod Dworcem Głównym oraz Basztowej

#168 Post autor: Cukier » 13 wrz 2017, o 18:56

Arsents pisze:Gdzie przystanek dla "132" i "154" na Nowym Kleparzu w stronę Dworca?
No na pętli, a gdzie indziej niby? Tak samo jak miał do tej pory "669".
tomta1 pisze:Natomiast po otwarciu Grzegórzeckiej można by puścić "18" z f-5, zaś wzmocnienia "52" puścić jako "72" przez Grzegórzecką. Wylądowałaby tam "1" i "22" z Westerplatte, co zwalnia nam aż 9/h w tamtym miejscu, więc dodatkowe 6/h na "18" zmieszczą się bez problemu.
Ja bym wówczas dał f~5 na "52" co również załatwia sprawę Ruczaju, ale przy okazji Mogilskiej i Huty, zaś na Krowodrzy nie wiem czy jest sens zwiększać f~ "18" skoro nie kursuje ona swoją podstawową trasą, czyli co dla Krowodrzy istotne nie dowozi pod Bagatelę ani Filharmonię. Zdublowana do Poczty przez "3" powinna dać radę z f~10. Ewentualnie żeby kursy się zgadzały to Krowodrza mogłaby dostać coś w tunel, może "19" albo "14"?

pablo
Dyrektor
Posty: 4403
Rejestracja: 25 lis 2010, o 18:18
Lokalizacja: Kraków

Remont skrzyżowania pod Dworcem Głównym oraz Basztowej

#169 Post autor: pablo » 13 wrz 2017, o 19:42

Cukier pisze:No na pętli, a gdzie indziej niby?
Na jakiej pętli? :O Ani 132 ani 154 przez pętlę nie przejeżdżają w drodze do dworca i idiotyzmem byłoby, gdyby zaczęły przejeżdżać. Brakuje przystanku na końcu Prądnickiej, przed skrzyżowaniem z Wrocławską, który był przez "dziesiąt" lat i został zlikwidowany.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Remont skrzyżowania pod Dworcem Głównym oraz Basztowej

#170 Post autor: Cukier » 13 wrz 2017, o 20:36

pablo pisze:Na jakiej pętli? Ani 132 ani 154 przez pętlę nie przejeżdżają w drodze do dworca i idiotyzmem byłoby, gdyby zaczęły przejeżdżać.
No ale pewnie zaczną - mówię przez analogię do "669", które również jadąc na wprost w Długą nie miało żadnego przystanku po drodze, więc wymyślono że będzie w obie strony jechać przez pętlę - z tym że jako że pętla dwukierunkowa, to i dwa osobne przystanki dla poszczególnych kierunków się dało wygospodarować.

Chyba że się mylę i stanie gdzieś felga.

Adrian
Inspektor
Posty: 361
Rejestracja: 28 lut 2017, o 16:58

Remont skrzyżowania pod Dworcem Głównym oraz Basztowej

#171 Post autor: Adrian » 13 wrz 2017, o 22:51

tomta1 pisze:Też opcja. Ale to prowizorka ;)

Natomiast po otwarciu Grzegórzeckiej można by puścić "18" z f-5, zaś wzmocnienia "52" puścić jako "72" przez Grzegórzecką. Wylądowałaby tam "1" i "22" z Westerplatte, co zwalnia nam aż 9/h w tamtym miejscu, więc dodatkowe 6/h na "18" zmieszczą się bez problemu.
W poprzednich remontach, 72 przewoził powietrze z Huty do Ruczaju przez Grzegórzecką. 72 musi jeździć na Dworzec. Na dworcu potrafi się wysypać nawet 3/4 tramwaju. Tramwaj do dworca co 2,5 minuty nie jest potrzebny (biorąc pod uwagę wzmocnienie 18 i 52 do f=5).

Arsents
Dyrektor
Posty: 3111
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 16:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

Remont skrzyżowania pod Dworcem Głównym oraz Basztowej

#172 Post autor: Arsents » 13 wrz 2017, o 23:10

"669" to nocą może wjeżdżać na pętle NK, "132", "154" łatwo by z niej nie wyjechały.
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 8036
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Remont skrzyżowania pod Dworcem Głównym oraz Basztowej

#173 Post autor: Locutus » 14 wrz 2017, o 09:24

Ja również dołożę swoje trzy grosze. Otóż rzeczywiście bardzo zaskakuje mnie powrót dwójki, która będzie woziła muchy i brak linii z Salwatora w kierunku Bagateli...

Natomiast nie poprę przedmówców, którzy chcieliby skrócenia czternastki... Ja wiem, że praktykowano to przy licznych remontach, ale naprawdę uważam, że odcinanie Mistrzejowic od Pierwszej Obwodnicy przy każdej możliwej okazji to lekkie przegięcie.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Kitek
Dyspozytor
Posty: 566
Rejestracja: 13 cze 2017, o 19:50

Remont skrzyżowania pod Dworcem Głównym oraz Basztowej

#174 Post autor: Kitek » 14 wrz 2017, o 11:50

Locutus pisze:Natomiast nie poprę przedmówców, którzy chcieliby skrócenia czternastki... Ja wiem, że praktykowano to przy licznych remontach, ale naprawdę uważam, że odcinanie Mistrzejowic od Pierwszej Obwodnicy przy każdej możliwej okazji to lekkie przegięcie.
Masz trochę racji, to niech zamienią końcówkami "13" i "20" ("13" na Cichy Kącik a "20" do Bronowic) bo przy 9/h z Bronowic do Dworca może być dramat w "4" i "14".

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Remont skrzyżowania pod Dworcem Głównym oraz Basztowej

#175 Post autor: Mistrzejowiczanin » 14 wrz 2017, o 15:12

Kraków. Ulica Długa bez tramwajów przez długie trzy miesiące!
http://www.gazetakrakowska.pl/motofakty ... ,12479495/
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
Lokalizacja: Kraków

Remont skrzyżowania pod Dworcem Głównym oraz Basztowej

#176 Post autor: kot_feliks » 14 wrz 2017, o 18:07

Locutus pisze:Natomiast nie poprę przedmówców, którzy chcieliby skrócenia czternastki... Ja wiem, że praktykowano to przy licznych remontach, ale naprawdę uważam, że odcinanie Mistrzejowic od Pierwszej Obwodnicy przy każdej możliwej okazji to lekkie przegięcie.
Super, tyle, że w zamian masz totalne sardynki na JPII - Mogilskiej, gdzie nadal zostanie '52' z f-10 i 24 poc/h.... A gdyby wyrzucić '2' i '14' z Westerplatte, można by właśnie '52' wzmocnić do f-5....

No ale lepiej, żeby kilka osób mogło dojechać bezpośrednio tramwajem z Mistrzejowic do I obwodnicy, a w zamian tłum ludzi jechał jak sardynki / nie mieścił się do tramwajów, bo obsługę na JPII - Mogilskiej obcięto o 1/5...

Naprawdę nie rozumiem, w czym jest ważniejsze zapewnienie za wszelką cenę bezpośredniego dojazdu z Mistrzejowic tramwajem (gdzie przy skróceniu '14' i wzmocnieniu '52' wystarczyłoby wsiąść w cokolwiek i przesiąść się na '52' na Mikołajczyka.... przy okazji dojeżdżając do centrum.... szybciej niż przez al. Pokoju), od zapewnienia sensownej oferty na głównym ciągu łączącym NH z centrum...

krystynaduszkiewicz
Znawca
Posty: 19
Rejestracja: 19 sie 2017, o 19:24

Remont skrzyżowania pod Dworcem Głównym oraz Basztowej

#177 Post autor: krystynaduszkiewicz » 14 wrz 2017, o 18:32

Dzisiaj w 52 na JPII, okolo godz. 16.15 fuul ludzi, motorniczy nie mogl ruszyc.

bebiko
Znawca
Posty: 48
Rejestracja: 23 kwie 2013, o 22:12
Lokalizacja: kraków

Remont skrzyżowania pod Dworcem Głównym oraz Basztowej

#178 Post autor: bebiko » 14 wrz 2017, o 22:01

Arsents pisze:Gdzie przystanek dla "132" i "154" na Nowym Kleparzu w stronę Dworca?
Przystanek Nowy Kleparz w kierunku Dworca Głównego WSCHÓD (?!!!)zostanie tymczasowo przeniesiony z al. Słowackiego na ulicę Prądnicką (przed skrzyżowaniem z al. Słowackiego, na wysokości oddziału Banku Millennium) -cytat ze strony MPK.

Arsents
Dyrektor
Posty: 3111
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 16:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

Remont skrzyżowania pod Dworcem Głównym oraz Basztowej

#179 Post autor: Arsents » 14 wrz 2017, o 22:46

Myślę że MPK od poniedziałku na "154" skieruje elektryki 12-metrowe.
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 8036
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Remont skrzyżowania pod Dworcem Głównym oraz Basztowej

#180 Post autor: Locutus » 15 wrz 2017, o 07:58

@ Kot Feliks - na problem sardynek też jest rozwiązanie. I to rozwiązanie, które wielokrotnie sam proponowałeś. Zwiększenie pojemności taboru (powrót trójskładów na ulice miasta).

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”