Do tego jeszcze "71" i "76" woziłyby muchy.suchy pisze:Ponadto - po co jeszcze uruchamiać potworki 71 i 76, jeśli w twojej propozycji przez Kocmyrzowską kursowałyby linie 1, 9, 14, 52? Aż taki popyt jest na tramwaj, że trzeba upychać dodatkowe 6 kursów/h?W dodatku - gdzie motorniczowie mieliby przystanek końcowy/początkowy - a co za tym idzie, punkt socjalny oraz postój/przerwę śniadaniową? Na żadnym przystanku nie dasz rady, bo przecież co kilka minut nadjeżdżałby inny tramwaj liniowy, a w trakcie zmiany min. 6 godzinnej należy się przynajmniej jedna przerwa 15 minutowa.
Rondo Kocmyrzowskie
Moderator: Moderatorzy
Modernizacja węzła Rondo Kocmyrzowskie i podstacji Bieńc
Modernizacja węzła Rondo Kocmyrzowskie i podstacji Bieńc
Miałem obawy czy to się wszystko na Wzgórzach pomieści, doszłoby przecież jeszcze 6/h. Ale masz rację, 21/h na dwa tory to nie jest aż tak dużo.suchy pisze:Czemu wywalasz 5 na Kopiec skoro można ją skierować objazdem tak samo jak 1 - przez Kolorowe, pl.Centralny, Andersa do Kocmyrzowskiej i normalnie do Wzgórz?
Bo coś na Pleszów musi od Kombinatu pojechać, a "14" rzadziej kursuje w szczycie niż "9". Oczywiście wówczas niski tabor należałoby przenieść na "1", czego nie napisałem bo nie wdawałem się w rozdział taboru.suchy pisze:Dlaczego proponujesz 14 na Pleszów? Przecież to by wymusiło zmianę taboru z NGT6 na E1-C3 (ew.2x Konstal, bo nic innego na Pleszów nie wjedzie) - czyli de facto na ciągu Bronowice - R.Mogilskie zmniejszasz ilość niskiej podłogi o 3 kursy, a na alei Pokoju CAŁKOWICIE ją zabierasz - bo w dni powszednie linia 1 również kursuje w Konstalach, a 22 na Wiedeńcach = więc 14 jest JEDYNĄ linią niskopodłogową.
Okej, masz rację, faktycznie to problematyczne. Tylko coś mnie tak nie przekonuje al. Solidarności tylko z "4" i "22" a więc bez żadnego tramwaju na R. Kocmyrzowskie no i Ptaszyckiego z samą tylko "10".suchy pisze:Ponadto - po co jeszcze uruchamiać potworki 71 i 76, jeśli w twojej propozycji przez Kocmyrzowską kursowałyby linie 1, 9, 14, 52? Aż taki popyt jest na tramwaj, że trzeba upychać dodatkowe 6 kursów/h? W dodatku - gdzie motorniczowie mieliby przystanek końcowy/początkowy - a co za tym idzie, punkt socjalny oraz postój/przerwę śniadaniową? Na żadnym przystanku nie dasz rady, bo przecież co kilka minut nadjeżdżałby inny tramwaj liniowy, a w trakcie zmiany min. 6 godzinnej należy się przynajmniej jedna przerwa 15 minutowa.
Mam nadzieję że to tylko ponury żart.mpk-kuba1 pisze:Ujastek mają otworzyć dopiero w lipcu.
Modernizacja węzła Rondo Kocmyrzowskie i podstacji Bieńc
Zawsze można zrobić warianty "9". A złota zasada z taborem niskowejściowym mówi: nie zabieraj, jeśli nie musisz.Cukier pisze:Bo coś na Pleszów musi od Kombinatu pojechać, a "14" rzadziej kursuje w szczycie niż "9". Oczywiście wówczas niski tabor należałoby przenieść na "1", czego nie napisałem bo nie wdawałem się w rozdział taboru.
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Modernizacja węzła Rondo Kocmyrzowskie i podstacji Bieńc
Rozkopane rondo Kocmyrzowskie [ZDJĘCIA]
http://lovekrakow.pl/galeria/rozkopane- ... _3162.html
http://lovekrakow.pl/galeria/rozkopane- ... _3162.html
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!
Modernizacja węzła Rondo Kocmyrzowskie i podstacji Bieńc
Trochę się to kłóci z zasadą nie rozbijaj linii na dwie jeśli nie musisz. Chyba że Pleszów to taka enklawa gdzie linie tramwajowe z wariantami są spoko, podczas gdy w całej reszcie miasta są be.Kaszmir pisze:Zawsze można zrobić warianty "9". A złota zasada z taborem niskowejściowym mówi: nie zabieraj, jeśli nie musisz.
-
Łukasz
- Moderator fb pkk
- Posty: 3543
- Rejestracja: 15 mar 2014, o 21:03
- Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta
Modernizacja węzła Rondo Kocmyrzowskie i podstacji Bieńc
Trwa modernizacja Ronda Kocmyrzowskiego
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... rzowskiego
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... rzowskiego
W najbliższym czasie pogoda powinna pozwolić na rozpoczęcie realizacji żelbetowej podbudowy pod nowe torowisko. Po jej wykonaniu, powinien ruszyć montaż pierwszych elementów rozjazdów. Na początku wykonane zostaną tory w relacji Plac Centralny - ulica Kocmyrzowska, tak aby umożliwić prowadzenie ruchu tramwajów podczas wyłączenia obecnie funkcjonującej jeszcze relacji torowej.
-
Krakowiak2013
- Dyrektor
- Posty: 7016
- Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
- Lokalizacja: Kraków
Modernizacja węzła Rondo Kocmyrzowskie i podstacji Bieńc
Prace na r. Kocmyrzowskim
http://zikit.krakow.pl/utrudnienia/2079 ... wskim.htmlRusza kolejny etap prac na Rondzie Kocmyrzowskim im Ks. Gorzelanego. Od stycznia trwa tam modernizacja torowiska tramwajowego, która zakończy się wiosną 2017 roku. W związku z rozpoczęciem kolejnego etapu, od poniedziałku (27 lutego) zostanie wprowadzona zmiana w organizacji ruchu.
Prace na wschodniej części ronda prowadzone będą przy zajęciu zewnętrznego pasa ruchu na przejeździe tramwajowym w kierunku ul. Kocmyrzowskiej oraz w rejonie przyległego przejścia dla pieszych, przejazdu rowerowego i zieleńca.
W związku z tym wprowadza się następujące zmiany w organizacji ruchu: na wlocie al. Andersa w Rondo Kocmyrzowskie z kierunku od Placu Centralnego zamknięty zostanie środkowy pas ruchu, a na zajętym ciągu pieszo-rowerowym w ul. Kocmyrzowskiej będzie utrzymane przejście dla pieszych w postaci pomostu.
Do tej pory w ramach modernizacji Ronda Kocmyrzowskiego zakończyły się prace związane z demontażem sieci trakcyjnej i torowiska na nieczynnej dla ruchu tramwajowego części. Usunięto krzewy i drzewa przeznaczone do wycinki. Wykonano fundamenty i zamontowano nowe słupy sieci trakcyjnej.
Mimo trudnych warunków atmosferycznych i zmarzniętej ziemi udało się także wykonać przebudowę sygnalizacji i kanalizacji deszczowej. Po wykonaniu demontażu torowiska, przeprowadzono badania geotechniczne, które wykazały konieczność wzmocnienia gruntu. Po uzgodnieniu z projektantem nastąpi przegłębienie koryta torowiska i wykonanie warstwy stabilizacyjnej, która jest niezbędna do rozpoczęcia prac przy budowie nowego torowiska.
Koszt całości prac na Rondzie Kocmyrzowskim wynosi 7,6 mln zł.
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Modernizacja węzła Rondo Kocmyrzowskie i podstacji Bieńc
Utrudnienia dla kierowców w Krakowie, kolejny etap prac na rondzie Kocmyrzowskim
http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/kr ... yrzowskim/
http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/kr ... yrzowskim/
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!
Modernizacja węzła Rondo Kocmyrzowskie i podstacji Bieńc
Coś te prace na R. Kocmyrzowskim się wleką, wg pierwotnych planów w marcu ma się zacząć drugi etap, a tu postęp prac w pierwszym etapie jest taki sobie. Niby drugi etap powinien być prostszy, a warunki bardziej sprzyjające, jednak mam pewne obawy czy uda się dotrzymać majowego terminu dla całości.
Oczywiście dziwnym zbiegiem okoliczności generalnym wykonawcą jest firma Taumer, która słynie w naszym mieście z terminowości
Oczywiście dziwnym zbiegiem okoliczności generalnym wykonawcą jest firma Taumer, która słynie w naszym mieście z terminowości
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Modernizacja węzła Rondo Kocmyrzowskie i podstacji Bieńc
Rzeczywiście. Już prawie środek marca, a tam wszystko rozgrzebane, nawet grunt pod płyty żelbetowe nieutwardzony. Z taką szybkością robót to do sierpnia się z tym nie uporamy. I tu się rodzi pytanie czy ci... wykonawcy, żeby w tym przypadku ich nie nazwać inaczej dostają ,,wynagrodzenie" od dniówki czy za konkretnie wykonaną robotę? 
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!
Modernizacja węzła Rondo Kocmyrzowskie i podstacji Bieńc
Nie zapominajcie o tym, że prawie cały luty był na tyle zimny, że niemożliwe były prace ziemne.
-
marcin1410
- Dyspozytor
- Posty: 675
- Rejestracja: 16 cze 2012, o 12:56
- Lokalizacja: Z-cie/Kraków
Modernizacja węzła Rondo Kocmyrzowskie i podstacji Bieńc
A w ogóle coś tam robią? W tym tygodniu przejeżdżałem tam 2 razy (wtorek ok 11 i piątek ok 14) i nikogo pracującego tam nie widziałem...
Modernizacja węzła Rondo Kocmyrzowskie i podstacji Bieńc
Byłem tam w zeszłą sobotę i wczoraj i żadnego postępu prac nie ma. Mrozy się skończyły już dawno.
Modernizacja węzła Rondo Kocmyrzowskie i podstacji Bieńc
Jeżdżę przez Kocmyrzowskie codziennie od poniedziałku do piątku - rano i popołudniu i muszę przyznać, że zaczyna mnie powoli krew zalewać jak patrzę na "postęp prac"... Na Rondzie od dość długiego czasu nie dzieje się nic lub prawie nic, często (a w ostatnich dniach praktycznie codziennie) nie widać tam NIKOGO, dosłownie ani jednego robotnika. Naprawdę człowieka może trafić szlag, bo potem są takie kwiatki, że tramwaj wypada na Bieńczyckiej (swoją drogą kolejne torowisko do natychmiastowego remontu, przy którym ZIKiT zaklina rzeczywistość i za chwilę wszystkie tramwaje z konieczności będą robiły kółko przez Pl. Centralny, ale to już temat na inną dyskusję) z szyn i potem za komunikację od Czyżyńskiego w stronę Mistrzejowic i Piastów robią dwa krótkie Solarisy (sic!)... Naprawdę ten remont jest kolejnym popisem nieudolności pionu inwestycyjnego ZIKiTu i kolejnym, już nawet nie wiadomo którym pokazem, że cena wcale nie czyni cudów, a wybór najtańszej oferty często się mści. Nie zdziwię się, jeżeli Rondo poleży rozgrzebane gdzieś tak do czerwca-lipca, wcześniej, w trakcie 2 etapu prac zapewniając pełną "urozmaiceń" podróż dla pasażerów jeżdżących tramwajami od strony Al. Andersa przez jakieś 3 miesiące...Impuls pisze:Byłem tam w zeszłą sobotę i wczoraj i żadnego postępu prac nie ma. Mrozy się skończyły już dawno.
-
kot_feliks
- Dyrektor
- Posty: 2119
- Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
- Lokalizacja: Kraków
Modernizacja węzła Rondo Kocmyrzowskie i podstacji Bieńc
Ostatnich osiągnięć działu zajmującego się inwestycjami w ZIKiT to akurat jest sporo (w sumie to zastanawiam się, czy ktokolwiek tam nad czymkolwiek panuje
):
- procedowanie decyzji środowiskowej dla tramwaju na Prądnik Cz. chyba z 1,5 roku (czy 2 lata?) - bo ZIKiT w kółko nie był w stanie dostarczyć prawidłowej dokumentacji;
- przebudowa Basztowej;
- planowana przebudowa Kościuszki (wypadła już w ogóle z planów, w zamian ma "chyba" wskoczyć Królewska);
- budowa Orlińskiego przez BX, gdzie ZIKiT najpierw wymusza na inwestorze budowę drogi bez parkingów, aby rok później budować tam parking za 1,2mln zł miejskich pieniędzy;
- DDR po północnej stronie Bora-Komorowskiego budowana na koszt Serenady, a właściwie jej brak (jest tylko remont chodnika), bo mając gotowy projekt ZIKiT przez kilka lat(!) nie był w stanie załatwić PnB;
- koncepcja przebudowy Meissnera, gdzie jezdnie drogi przesuwa się o kilka metrów, aby wyremontować wyremontowaną drogę, a kawałek dalej przebudowuje r. Młyńskie na zasadzie: "wg prognoz ruch zmaleje, ale to niemożliwe, a daj Pan tak z 15% wzrostu ruchu i tak Pan to zaprojektuj" - autentyk(!);
Patrząc na to, jak to wygląda, to zastanawiam się, czy można być aż tak głupim, jak osoby za to odpowiadające, czy jest to po prostu robione celowo, aby wyciągnąć od miasta kasę..
- procedowanie decyzji środowiskowej dla tramwaju na Prądnik Cz. chyba z 1,5 roku (czy 2 lata?) - bo ZIKiT w kółko nie był w stanie dostarczyć prawidłowej dokumentacji;
- przebudowa Basztowej;
- planowana przebudowa Kościuszki (wypadła już w ogóle z planów, w zamian ma "chyba" wskoczyć Królewska);
- budowa Orlińskiego przez BX, gdzie ZIKiT najpierw wymusza na inwestorze budowę drogi bez parkingów, aby rok później budować tam parking za 1,2mln zł miejskich pieniędzy;
- DDR po północnej stronie Bora-Komorowskiego budowana na koszt Serenady, a właściwie jej brak (jest tylko remont chodnika), bo mając gotowy projekt ZIKiT przez kilka lat(!) nie był w stanie załatwić PnB;
- koncepcja przebudowy Meissnera, gdzie jezdnie drogi przesuwa się o kilka metrów, aby wyremontować wyremontowaną drogę, a kawałek dalej przebudowuje r. Młyńskie na zasadzie: "wg prognoz ruch zmaleje, ale to niemożliwe, a daj Pan tak z 15% wzrostu ruchu i tak Pan to zaprojektuj" - autentyk(!);
Patrząc na to, jak to wygląda, to zastanawiam się, czy można być aż tak głupim, jak osoby za to odpowiadające, czy jest to po prostu robione celowo, aby wyciągnąć od miasta kasę..