Archiwalne rozkłady

Moderator: Moderatorzy

Impuls
Dyrektor
Posty: 1561
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 19:09
Lokalizacja: Kraków

Archiwalne rozkłady

#46 Post autor: Impuls » 2 wrz 2016, o 18:29

Carol pisze:
kucyk pisze:Pewny jesteś 18 brygad na "3" i 22 na "4" w 1990 roku?
kucyk a policzyłeś ilość brygad, to że ostatnia ma numer 22 wcale nie oznacza, że jeżdżą 22 brygady.
Tak były przez chwilę (1989-90) trzy linie kursujące co 6 minut a reszta co 12 minut. Później podzielili 3 na 3 i 43 a 4 na 4 i 44 (40) i już nie było linii co 6 minut. A 4 faktycznie miała 22 brygady jeszcze w 1989 roku ale w 1990 4-08 była zawieszona. Linie co 15 minut były później. Brygady archiwalne robione są na podstawie oryginalnych plików rozdziałów taboru. Takie pliki zamieszczał Thomas na fotozajezdni.pl z różnych okresów.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Archiwalne rozkłady

#47 Post autor: Kaszmir » 3 wrz 2016, o 01:55

Impuls pisze:A 4 faktycznie miała 22 brygady jeszcze w 1989 roku ale w 1990 4-08 była zawieszona.
Wiesz może dlaczego 4-08 była zawieszona?

Impuls
Dyrektor
Posty: 1561
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 19:09
Lokalizacja: Kraków

Archiwalne rozkłady

#48 Post autor: Impuls » 3 wrz 2016, o 21:02

Zawieszona była 4-08 oraz 18-04,18-08, 18-12. Chyba początek kryzysu. Przez to te linie kursowały co 6 min a tam gdzie brakowało brygady co 12.

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 7016
Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
Lokalizacja: Kraków

Historia rozkładów z lat 90.

#49 Post autor: Krakowiak2013 » 21 lut 2017, o 11:36

Kaszmir wielkie brawa za artykuł :thumbup:
Niesamowite, jakie perełki można znaleźć w zakamarkach Internetu. Część Czytelników być może kojarzy stronę Web Archive, która archiwizuje strony www z całego świata na przestrzeni lat. Ostatnio odkryłem, że można na niej znaleźć zapisane rozkłady krakowskich linii autobusowych z przystanków „Dworzec Główny” i „Port Lotniczy” z… 1998 roku. W tym artykule się im przyglądniemy, porównując sytuację do teraźniejszości i sprawdzając, co się zmieniło – i czy na lepsze, czy gorsze. Zapraszam na wycieczkę w przeszłość!
https://krabok.wordpress.com/2017/02/21 ... dy-z-1998/

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3327
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Archiwalne rozkłady

#50 Post autor: tomek_m » 21 lut 2017, o 18:12

Artykuł bardzo ciekawy, ale z tym że linia "A" to przodek "501" to się nie zgodzę. "A" przebiegało jak pisze w artykule dokładnie po trasie linii tramwajowej "4" więc z linią "G" nie miało nic wspólnego. Linię "A" zlikwidowano i w jej miejsce powstało "G" które miało już zupełnie inna trasę niż jej poprzedniczka, i to właśnie "G" jest protoplastą obecnej "501"
„D” jeździło nawet naokoło, przez Dobrego Pasterza zamiast Bora-Komorowskiego.
A nie przypadkiem na odwrót? "B" przez Dobrego Pasterza a "D" przez Bora-Komorowskiego? :hmm:

W latach 80tych "D" jeździło z Bieżanowa do Wieliczki.

kucyk
Dyrektor
Posty: 3412
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Archiwalne rozkłady

#51 Post autor: kucyk » 21 lut 2017, o 18:30

tomek_m pisze:Artykuł bardzo ciekawy, ale z tym że linia "A" to przodek "501" to się nie zgodzę. "A" przebiegało jak pisze w artykule dokładnie po trasie linii tramwajowej "4" więc z linią "G" nie miało nic wspólnego. Linię "A" zlikwidowano i w jej miejsce powstało "G" które miało już zupełnie inna trasę niż jej poprzedniczka, i to właśnie "G" jest protoplastą obecnej "501"
„D” jeździło nawet naokoło, przez Dobrego Pasterza zamiast Bora-Komorowskiego.
A nie przypadkiem na odwrót? "B" przez Dobrego Pasterza a "D" przez Bora-Komorowskiego? :hmm:

W latach 80tych "D" jeździło z Bieżanowa do Wieliczki.
Otóż to. Również mam takie same uwagi jak Ty. :)

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 8036
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Archiwalne rozkłady

#52 Post autor: Locutus » 21 lut 2017, o 18:41

Jak tak patrzę na to, co kolejni dyrektorzy MPK, ZDiK, ZTM, ZDiT i wreszcie ZIKiT (jak coś pominąłem albo zmyśliłem, przepraszam, za dużo tych instytucji odpowiedzialnych za krakowski zbiorkom było na przestrzeni ostatnich dwudziestu lat) zrobili z komunikacją na północy Krakowa, to nóż mi się w kieszeni otwiera... 130 co 5 minut w szczycie i co 9 w międzyszczycie oraz w weekendy? Częsty 115 do Witkowic? 154 dosłownie co chwilę? Żyć nie umierać... Dzisiaj pozostał ludziom z tamtych rejonów samochód albo ewentualnie płacz i zgrzytanie zębów...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3327
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Archiwalne rozkłady

#53 Post autor: tomek_m » 21 lut 2017, o 19:07

Locutus pisze:A ja tak patrzę na to, co kolejni dyrektorzy .... ZDiK, ZTM, ZDiT i wreszcie ZIKiT (jak coś pominąłem albo zmyśliłem, przepraszam, za dużo tych instytucji odpowiedzialnych za krakowski zbiorkom było....

Pozdrawiam!
LOKI
Raczej było tak:
MPK>ZTP>ZDiT>ZiKiT ;)
Z tym że trzy ostatnie to jest jedna i ta sama instytucja, tylko nazwy zmieniali tak jak im się umyślało w danym okresie. Dodatkowo kiedyś chodziły pogłoski że ZDiT utworzono specjalnie dla Jana.T :hihi:

Zresztą z moich obserwacji z ostatnich lat to wnioskuję, że to co robią w tej instytucji z krakowskim zbiorkomem, to przypomina bardziej zabawę w grę strategiczną Cities in Motion 2 (jeśli ktoś kojarzy). Tylko że ekipie z ulicy Centralnej się zapomniało że to nie jest gra komputerowa tylko realne żywe miasto.

Awatar użytkownika
flosan
Dyrektor
Posty: 1318
Rejestracja: 13 lis 2012, o 19:03

Archiwalne rozkłady

#54 Post autor: flosan » 5 gru 2017, o 20:01

ROZKŁAD JAZDY AUTOBUSOWEJ z Dworca Autobusowego Kraków ważny od 30 czerwca 1930 roku.

Coś dla pasjonatów historycznych rozkładów :).

link: https://polona.pl/item/rozklad-jazdy-au ... Nw/0/#item

Kitek
Dyspozytor
Posty: 566
Rejestracja: 13 cze 2017, o 19:50

Archiwalne rozkłady

#55 Post autor: Kitek » 25 gru 2018, o 17:01

Przeglądając archiwalne rozkłady na fotozajezdni zainteresowały mnie dwie sprawy:
1) Patrząc na rozkład linii "1" widać, że przystanek Fabryczna był na żądanie. Pamięta ktoś może od kiedy stał się przystankiem stałym?
2) Na rozkładzie linii "3" uwzględniony jest przystanek Kamienna pomiędzy Dworcem Towarowym a Nowym Kleparzem? Gdzie on dokładnie się znajdował?

Awatar użytkownika
DAMIAN
Dyrektor
Posty: 2048
Rejestracja: 3 cze 2011, o 18:15
Lokalizacja: Kraków Prądnik Biały

Archiwalne rozkłady

#56 Post autor: DAMIAN » 25 gru 2018, o 17:24

Kitek pisze:2) Na rozkładzie linii "3" uwzględniony jest przystanek Kamienna pomiędzy Dworcem Towarowym a Nowym Kleparzem? Gdzie on dokładnie się znajdował?
Pewnie na obecnym przystanku linii 18.

pjetrek
Specjalista
Posty: 271
Rejestracja: 25 cze 2017, o 11:17

Archiwalne rozkłady

#57 Post autor: pjetrek » 25 gru 2018, o 18:53

DAMIAN pisze:
Kitek pisze:2) Na rozkładzie linii "3" uwzględniony jest przystanek Kamienna pomiędzy Dworcem Towarowym a Nowym Kleparzem? Gdzie on dokładnie się znajdował?
Pewnie na obecnym przystanku linii 18.
Dokładnie tak :) przystanek Kamienna znajdował się na obecnym przystanku linii 18 w kier. Centrum, dodatkowo był też drugi do pary (pełnił też funkcję dla wysiadających m.in. 7 i 43, które kiedyś dojeżdżały tylko do tej pętli. A przystanek "Dworzec Towarowy" znajdował się na wylocie torów na wiadukt... były nawet perony wyasfaltowane po obu stronach torów. Pozostałością po tej lokalizacji są latarnie stojące teraz na środku trawnika w parku Kleparskim... :)

rogow153
Dyrektor
Posty: 1647
Rejestracja: 14 paź 2012, o 10:29

Archiwalne rozkłady

#58 Post autor: rogow153 » 25 gru 2018, o 19:43

Kitek pisze:Przeglądając archiwalne rozkłady na fotozajezdni zainteresowały mnie dwie sprawy:
1) Patrząc na rozkład linii "1" widać, że przystanek Fabryczna był na żądanie. Pamięta ktoś może od kiedy stał się przystankiem stałym?
Jakoś w okolicy 2000 roku, może troszkę wcześniej. Ten przystanek zmienił status w związku z oddaniem licznych bloków mieszkalnych zbudowanych przy Fabrycznej, przylegającym do niej kawałku al. Pokoju i końcowym odcinku Grzegórzeckiej. Budynki te powstawały, jak dobrze kojarzę, u schyłku lat 90.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Historia i hobby KMK”