Tak były przez chwilę (1989-90) trzy linie kursujące co 6 minut a reszta co 12 minut. Później podzielili 3 na 3 i 43 a 4 na 4 i 44 (40) i już nie było linii co 6 minut. A 4 faktycznie miała 22 brygady jeszcze w 1989 roku ale w 1990 4-08 była zawieszona. Linie co 15 minut były później. Brygady archiwalne robione są na podstawie oryginalnych plików rozdziałów taboru. Takie pliki zamieszczał Thomas na fotozajezdni.pl z różnych okresów.Carol pisze:kucyk a policzyłeś ilość brygad, to że ostatnia ma numer 22 wcale nie oznacza, że jeżdżą 22 brygady.kucyk pisze:Pewny jesteś 18 brygad na "3" i 22 na "4" w 1990 roku?
Archiwalne rozkłady
Moderator: Moderatorzy
Archiwalne rozkłady
Archiwalne rozkłady
Wiesz może dlaczego 4-08 była zawieszona?Impuls pisze:A 4 faktycznie miała 22 brygady jeszcze w 1989 roku ale w 1990 4-08 była zawieszona.
Archiwalne rozkłady
Zawieszona była 4-08 oraz 18-04,18-08, 18-12. Chyba początek kryzysu. Przez to te linie kursowały co 6 min a tam gdzie brakowało brygady co 12.
-
Krakowiak2013
- Dyrektor
- Posty: 7016
- Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
- Lokalizacja: Kraków
Historia rozkładów z lat 90.
Kaszmir wielkie brawa za artykuł
https://krabok.wordpress.com/2017/02/21 ... dy-z-1998/Niesamowite, jakie perełki można znaleźć w zakamarkach Internetu. Część Czytelników być może kojarzy stronę Web Archive, która archiwizuje strony www z całego świata na przestrzeni lat. Ostatnio odkryłem, że można na niej znaleźć zapisane rozkłady krakowskich linii autobusowych z przystanków „Dworzec Główny” i „Port Lotniczy” z… 1998 roku. W tym artykule się im przyglądniemy, porównując sytuację do teraźniejszości i sprawdzając, co się zmieniło – i czy na lepsze, czy gorsze. Zapraszam na wycieczkę w przeszłość!
Archiwalne rozkłady
Artykuł bardzo ciekawy, ale z tym że linia "A" to przodek "501" to się nie zgodzę. "A" przebiegało jak pisze w artykule dokładnie po trasie linii tramwajowej "4" więc z linią "G" nie miało nic wspólnego. Linię "A" zlikwidowano i w jej miejsce powstało "G" które miało już zupełnie inna trasę niż jej poprzedniczka, i to właśnie "G" jest protoplastą obecnej "501"
W latach 80tych "D" jeździło z Bieżanowa do Wieliczki.
A nie przypadkiem na odwrót? "B" przez Dobrego Pasterza a "D" przez Bora-Komorowskiego?„D” jeździło nawet naokoło, przez Dobrego Pasterza zamiast Bora-Komorowskiego.
W latach 80tych "D" jeździło z Bieżanowa do Wieliczki.
Archiwalne rozkłady
Otóż to. Również mam takie same uwagi jak Ty.tomek_m pisze:Artykuł bardzo ciekawy, ale z tym że linia "A" to przodek "501" to się nie zgodzę. "A" przebiegało jak pisze w artykule dokładnie po trasie linii tramwajowej "4" więc z linią "G" nie miało nic wspólnego. Linię "A" zlikwidowano i w jej miejsce powstało "G" które miało już zupełnie inna trasę niż jej poprzedniczka, i to właśnie "G" jest protoplastą obecnej "501"
A nie przypadkiem na odwrót? "B" przez Dobrego Pasterza a "D" przez Bora-Komorowskiego?„D” jeździło nawet naokoło, przez Dobrego Pasterza zamiast Bora-Komorowskiego.![]()
W latach 80tych "D" jeździło z Bieżanowa do Wieliczki.
- Locutus
- Moderator
- Posty: 8036
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Archiwalne rozkłady
Jak tak patrzę na to, co kolejni dyrektorzy MPK, ZDiK, ZTM, ZDiT i wreszcie ZIKiT (jak coś pominąłem albo zmyśliłem, przepraszam, za dużo tych instytucji odpowiedzialnych za krakowski zbiorkom było na przestrzeni ostatnich dwudziestu lat) zrobili z komunikacją na północy Krakowa, to nóż mi się w kieszeni otwiera... 130 co 5 minut w szczycie i co 9 w międzyszczycie oraz w weekendy? Częsty 115 do Witkowic? 154 dosłownie co chwilę? Żyć nie umierać... Dzisiaj pozostał ludziom z tamtych rejonów samochód albo ewentualnie płacz i zgrzytanie zębów...
Pozdrawiam!
LOKI
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
Archiwalne rozkłady
Raczej było tak:Locutus pisze:A ja tak patrzę na to, co kolejni dyrektorzy .... ZDiK, ZTM, ZDiT i wreszcie ZIKiT (jak coś pominąłem albo zmyśliłem, przepraszam, za dużo tych instytucji odpowiedzialnych za krakowski zbiorkom było....
Pozdrawiam!
LOKI
MPK>ZTP>ZDiT>ZiKiT
Z tym że trzy ostatnie to jest jedna i ta sama instytucja, tylko nazwy zmieniali tak jak im się umyślało w danym okresie. Dodatkowo kiedyś chodziły pogłoski że ZDiT utworzono specjalnie dla Jana.T
Zresztą z moich obserwacji z ostatnich lat to wnioskuję, że to co robią w tej instytucji z krakowskim zbiorkomem, to przypomina bardziej zabawę w grę strategiczną Cities in Motion 2 (jeśli ktoś kojarzy). Tylko że ekipie z ulicy Centralnej się zapomniało że to nie jest gra komputerowa tylko realne żywe miasto.
Archiwalne rozkłady
ROZKŁAD JAZDY AUTOBUSOWEJ z Dworca Autobusowego Kraków ważny od 30 czerwca 1930 roku.
Coś dla pasjonatów historycznych rozkładów
.
link: https://polona.pl/item/rozklad-jazdy-au ... Nw/0/#item
Coś dla pasjonatów historycznych rozkładów
link: https://polona.pl/item/rozklad-jazdy-au ... Nw/0/#item
Archiwalne rozkłady
Przeglądając archiwalne rozkłady na fotozajezdni zainteresowały mnie dwie sprawy:
1) Patrząc na rozkład linii "1" widać, że przystanek Fabryczna był na żądanie. Pamięta ktoś może od kiedy stał się przystankiem stałym?
2) Na rozkładzie linii "3" uwzględniony jest przystanek Kamienna pomiędzy Dworcem Towarowym a Nowym Kleparzem? Gdzie on dokładnie się znajdował?
1) Patrząc na rozkład linii "1" widać, że przystanek Fabryczna był na żądanie. Pamięta ktoś może od kiedy stał się przystankiem stałym?
2) Na rozkładzie linii "3" uwzględniony jest przystanek Kamienna pomiędzy Dworcem Towarowym a Nowym Kleparzem? Gdzie on dokładnie się znajdował?
Archiwalne rozkłady
Pewnie na obecnym przystanku linii 18.Kitek pisze:2) Na rozkładzie linii "3" uwzględniony jest przystanek Kamienna pomiędzy Dworcem Towarowym a Nowym Kleparzem? Gdzie on dokładnie się znajdował?
https://www.facebook.com/KrakowLinia154/?fref=ts - zapraszam i polecam 
Archiwalne rozkłady
Dokładnie takDAMIAN pisze:Pewnie na obecnym przystanku linii 18.Kitek pisze:2) Na rozkładzie linii "3" uwzględniony jest przystanek Kamienna pomiędzy Dworcem Towarowym a Nowym Kleparzem? Gdzie on dokładnie się znajdował?
Archiwalne rozkłady
Jakoś w okolicy 2000 roku, może troszkę wcześniej. Ten przystanek zmienił status w związku z oddaniem licznych bloków mieszkalnych zbudowanych przy Fabrycznej, przylegającym do niej kawałku al. Pokoju i końcowym odcinku Grzegórzeckiej. Budynki te powstawały, jak dobrze kojarzę, u schyłku lat 90.Kitek pisze:Przeglądając archiwalne rozkłady na fotozajezdni zainteresowały mnie dwie sprawy:
1) Patrząc na rozkład linii "1" widać, że przystanek Fabryczna był na żądanie. Pamięta ktoś może od kiedy stał się przystankiem stałym?