Lohner/SGP E1+c3
Moderator: Moderatorzy
Lohner/SGP E1+c3
Czy ktoś wie czemu tego projektu nie kontynuowano w kolejnych wagonach? Przyciski się nie sprawdziły?
Lohner/SGP E1+c3
Od kiedy jeden z wiedeńców jeździ pomalowany w "księgowy" sposób? Widziałem go dziś na Lubiczu koło 15:45, chyba na linii 52.
Lohner/SGP E1+c3
W czerwcu 2014 roku był malowany a w październiku tegoż samego roku debiutował liniowo.
Lohner/SGP E1+c3
Hmmm, to do tej pory mi umykał jakimś cudem, a raz na jakiś czas jeżdżę i 3, i 52, i 24...
Lohner/SGP E1+c3
RW127+527 dostał oświetlenie węwnętrzne LED.
Lohner/SGP E1+c3
On takowe ma ponoć od 3 lat. Jest jedynym prototypem. Miała być akcja montażu LED we wszystkich wiedeńcach. Same oszczędności i korzyści ale MPK z tego zrezygnowało. Nikt nie wie dlaczego.lukaszpdg pisze:RW127+527 dostał oświetlenie węwnętrzne LED.
Lohner/SGP E1+c3
Widocznie oszczędności na eksploatacji są zbyt małe w stosunku do kosztów instalacji, biorąc pod uwagę szacunkowy czas eksploatacji tego typu taboru. Ewentualnie nie ma w tym najmniejszego sensu i logiki, jak w zjazdach do PH ze Wzgórz przez R. Kocmyrzowskie, gdzie koszt przebudowy układu torowego przy zajezdni już dawno by się zwrócił na krótszych przebiegach.
Lohner/SGP E1+c3
I bardzo dobrze, że zrezygnowało. Może niech jeszcze monitory LED zamontują w wiedeńskim szrociekucyk pisze:On takowe ma ponoć od 3 lat. Jest jedynym prototypem. Miała być akcja montażu LED we wszystkich wiedeńcach. Same oszczędności i korzyści ale MPK z tego zrezygnowało. Nikt nie wie dlaczego.lukaszpdg pisze:RW127+527 dostał oświetlenie węwnętrzne LED.
Lohner/SGP E1+c3
I tu się mylicie. W dzisiejszych czasach LED-y wyparły praktycznie każdy rodzaj oświetlenia - również świetlówki na startery. Koszt instalacji jest związany tylko z wymianą samych świetlówek które owszem są troszeczkę droższe od tradycyjnych ale koszty eksploatacji zwracają się bardzo szybko. Mylicie się również odnośnie czasu wykorzystania samych wiedeńców. Ponoć mają w Krakowie być jeszcze z 10 lat. A kto wie czy nie zakupią w Wiedniu kolejnej rodziny tego taboru? 
Lohner/SGP E1+c3
Oj zdziwisz się. I to bardzo.Arsents pisze:10 lat wiedeńce ale EU8N
Na zajezdniach mówi się i to otwarcie, że wiedeńce przeżyją zakupione 1,5 roku temu Krakowiaki.
-
kot_feliks
- Dyrektor
- Posty: 2119
- Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
- Lokalizacja: Kraków
Lohner/SGP E1+c3
Tak, z pewnością 
- Locutus
- Moderator
- Posty: 8036
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Lohner/SGP E1+c3
A ja bym się nie zdziwił, gdyby tak właśnie było. W końcu pierwsze warszawskie Tramicusy, choć ledwo dziesięciu lat dobijają, muszą już przechodzić remonty kapitalne...kot_feliks pisze:Tak, z pewnością
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
Lohner/SGP E1+c3
EU8N ponoć 15 lat.Arsents pisze:10 lat wiedeńce ale EU8N
Co do wiedeńców, a wszystko na to wskazuje to jakieś 10 lat eksploatacji. Choć pamiętam jak pierwsze E1 zaczęto sprowadzać do miasta w 2004/05r. to zakładano czas ich użytkowania na 5-7 lat.
Lohner/SGP E1+c3
Nawet nie żartuj. Dziś w Pleszowie motorniczy stał koło tramwaju i zostawił otwarte drzwi od kabiny. Na schodach była taka czarna tabliczka i było na niej napisane - rok produkcji 1968.krakus pisze:Co do wiedeńców, a wszystko na to wskazuje to jakieś 10 lat eksploatacji.
Wagon więc już ma 49 lat, bo przyczepa pewnie jeszcze starsza. Za 10 lat to będzie prawie 60 letni zabytek.