Propozycje zmian w komunikacji dziennej
Moderator: Moderatorzy
- Helena Bukiet
- Specjalista
- Posty: 173
- Rejestracja: 22 mar 2013, o 15:29
- Lokalizacja: Kraków
Rozkłady powakacyjne 2015
Tyle że kiedyś miałam taką sytuację w zimie - średnia przyjemność czekać na "Za tramwaj" na mrozie. Szczęśliwie nie były to godziny szczytu, więc nie było sytuacji, że część osób musiała poczekać na następny z powodu tłoku. Ale fakt, ostatnio nie mogłam narzekać.
O właśnie, 42 miałam na myśli! I właśnie nie wiem, czy druga obok "7" linia z końcówką na Dąbiu byłaby potrzebna. Nie wydaje mi się. Już nie wspomnę o tym, jaki tabor do tego czegoś byłby odpowiedni i czy by go wystarczyło.
O właśnie, 42 miałam na myśli! I właśnie nie wiem, czy druga obok "7" linia z końcówką na Dąbiu byłaby potrzebna. Nie wydaje mi się. Już nie wspomnę o tym, jaki tabor do tego czegoś byłby odpowiedni i czy by go wystarczyło.
Rezydencja państwa Bukietów, na forum Pani Domu! 
Propozycje zmian w komunikacji dziennej
Też mi się coś takiego marzyło, przy czym "16" bym skierował przez Ujastek Mogilski do Kopca Wandy - mniejsze koszty niż do Walcowni.edek3253 pisze:- "12" na trasie Borek Fałęcki - jak obecnie - Dąbie - Pl. Centralny - Ptaszyckiego - Kopiec Wandy zsynchronizowana z linią "22"
- "16" Mistrzejowice - al. Solidarności - Walcownia
Wydłużenie "224" do Łagiewniki może nie być takie proste jeśli uwzględnić, że część kursów jest zsynchronizowana z godzinami Mszy.edek3253 pisze:- likwidacja "504", "224" do Łagiewnik, kieszeniowo przez Centrum JP II lub w ogóle z pominięciem
Tak, lecz tajemnicą poliszynela jest, że "41" od początku przeznaczona była dla Małego Płaszowa (jako "20", którą stała się parę miesięcy później). Niestety.Helena Bukiet pisze:Była też linia "41", wspomagająca "14", kończąca w Bronowicach, ale i to miało krótki żywot.
Propozycje zmian w komunikacji dziennej
No patrz, a ile razy ja jadę tą linią na odcinku od Czyżyn do Wiślickiej to nigdy się nie zdarzyło, żeby w środku było więcej niż 10 osób.Krakowiak2013 pisze:Likwidacja kursów "142" do Batowic nie wchodzi w grę. Ludzie w weekendy w godzinach kursowania chętnie korzystają z tej linii, aby dotrzeć w rejon Batowic.
Dwie linie z Ptaszyckiego na rondo Czyżyńskie? Chociaż chyba to mniejsze zło, skoro "16" wróci na Struga i Kombinat.edek3253 pisze:- "12" na trasie Borek Fałęcki - jak obecnie - Dąbie - Pl. Centralny - Ptaszyckiego - Kopiec Wandy zsynchronizowana z linią "22"
- "16" Mistrzejowice - al. Solidarności - Walcownia
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.
Propozycje zmian w komunikacji dziennej
Jakoś w marcu (tak z tydzień-dwa przed Wielkanocą) mijałem "142" które do Cm. Batowice dowiozło tak z 30 pasażerów na pokładzie. Nie bronię tych kursów, choć może np. pozostawienie przynajmniej jednego co godzinę miałoby jakiś sens (?)tomta1 pisze:No patrz, a ile razy ja jadę tą linią na odcinku od Czyżyn do Wiślickiej to nigdy się nie zdarzyło, żeby w środku było więcej niż 10 osób.
- Helena Bukiet
- Specjalista
- Posty: 173
- Rejestracja: 22 mar 2013, o 15:29
- Lokalizacja: Kraków
Propozycje zmian w komunikacji dziennej
Wracając do tematu o NH i "12" przez Aleję Pokoju i Ptaszyckiego.
Może zamiast całodziennego kursu do Kopca Wandy dobrze byłoby w szczycie skierować ją na Pleszów? I wtedy dać np. EU8N. W ten sposób Pleszów dostałby choć trochę niskiej podłogi, a po drugie - dojazd bezpośredni do Ronda Grzegórzeckiego. No, ale na ten temat lepiej niech wypowiedzą się ci, którzy mają coś wspólnego z Pleszowem.
Może zamiast całodziennego kursu do Kopca Wandy dobrze byłoby w szczycie skierować ją na Pleszów? I wtedy dać np. EU8N. W ten sposób Pleszów dostałby choć trochę niskiej podłogi, a po drugie - dojazd bezpośredni do Ronda Grzegórzeckiego. No, ale na ten temat lepiej niech wypowiedzą się ci, którzy mają coś wspólnego z Pleszowem.
Rezydencja państwa Bukietów, na forum Pani Domu! 
Propozycje zmian w komunikacji dziennej
Jest zasadniczy problem, na Pleszów wszystko z niską podłogą ma zakaz wjazdu...Helena Bukiet pisze:Wracając do tematu o NH i "12" przez Aleję Pokoju i Ptaszyckiego.
Może zamiast całodziennego kursu do Kopca Wandy dobrze byłoby w szczycie skierować ją na Pleszów? I wtedy dać np. EU8N. W ten sposób Pleszów dostałby choć trochę niskiej podłogi, a po drugie - dojazd bezpośredni do Ronda Grzegórzeckiego. No, ale na ten temat lepiej niech wypowiedzą się ci, którzy mają coś wspólnego z Pleszowem.
- Helena Bukiet
- Specjalista
- Posty: 173
- Rejestracja: 22 mar 2013, o 15:29
- Lokalizacja: Kraków
Propozycje zmian w komunikacji dziennej
A już myślałam, że EU8N to nie dotyczy... No, ale skoro tak, to inna rozmowa. Bo z tego co wiem, 105-tki mają zostać wkrótce zlikwidowane, ale póki co to się nie dzieje, więc może 2x105Na? Tylko teraz problem, skąd je wziąć. W końcu trasa Pleszów - Ptaszyckiego - Plac Centralny - (tu do dyskusji: os. Zgody czy os. Kolorowe?) - R. Czyżyńskie - Aleja Pokoju -..... Borek Fałęcki to nie jest krótki dystans. Na pewno nie wystarczy 1xE1, wątpliwa jest też pojemność N8S.
Rezydencja państwa Bukietów, na forum Pani Domu! 
Propozycje zmian w komunikacji dziennej
W kontekście opisywanych w temacie "Wieści z Mobilisu" propozycji skrócenia 292 do Os. Podwawelskiego, wymyśliłem poniższą propozycję rozwiązania kwestii komunikacji autobusowej na lotnisko:
292 - jak dotychczas na trasie Kraków Airport - Dworzec Gł. Wschód, z częstotliwością co 30 minut lub co godzinę
i dodatkowo
Nowa linia: 492 (albo po prostu 209), jako przedłużenie 209, częstotliwość jak 292 lub tylko co godzinę, w następującej formie:
Os. Podwawelskie - Zielińskiego - Most Zwierzyniecki - Księcia Józefa - Salwator - (trasa dotychczasowa 209) - Kraków Airport - Morawica
W tej konfiguracji lotnisko nie traci bezpośredniego połączenia z dworcem + dodatkowo południe Krakowa i okoliczne miejscowości (ewentualnie zamiast Podwawelskiego możnaby jeszcze pociągnać do jakiejś innej pętli bardziej na południu - Łagiewniki?, Borek?, Bieżanów? ale chyba wyszłoby za dużo wzkm) dostaje połączenie z lotniskiem bez konieczności jazdy przez centrum.
Co o tym myślicie?
292 - jak dotychczas na trasie Kraków Airport - Dworzec Gł. Wschód, z częstotliwością co 30 minut lub co godzinę
i dodatkowo
Nowa linia: 492 (albo po prostu 209), jako przedłużenie 209, częstotliwość jak 292 lub tylko co godzinę, w następującej formie:
Os. Podwawelskie - Zielińskiego - Most Zwierzyniecki - Księcia Józefa - Salwator - (trasa dotychczasowa 209) - Kraków Airport - Morawica
W tej konfiguracji lotnisko nie traci bezpośredniego połączenia z dworcem + dodatkowo południe Krakowa i okoliczne miejscowości (ewentualnie zamiast Podwawelskiego możnaby jeszcze pociągnać do jakiejś innej pętli bardziej na południu - Łagiewniki?, Borek?, Bieżanów? ale chyba wyszłoby za dużo wzkm) dostaje połączenie z lotniskiem bez konieczności jazdy przez centrum.
Co o tym myślicie?
Propozycje zmian w komunikacji dziennej
Na początku to pasowałoby zrobić rzetelne badanie napełnienia 292 przez pewien okres czasu (miesiąc, dwa, kwartał) i ocenić ile osób faktycznie podróżuje do lotniska komunikacją miejską, bo nie chodzi tutaj o napełnienie na całej trasie tylko o to ile osób wybiera autobus jako formę dojazdu na lotnisko i na których przystankach wsiada najwięcej osób, którzy jadą do końca. Może po prostu się okazać, że wystarczy zrobić linię obsługiwaną autobusem 12 metrowym zatrzymującym się na wybranych przytankach. I nie mówię tutaj o cięciu czy likwidacji w takim wypadku 292. Ona sobie może jeździć bo służy również mieszkańcom.
-
mateuszwon94
- Miłośnik
- Posty: 117
- Rejestracja: 5 wrz 2014, o 10:59
- Lokalizacja: Ruczaj
Propozycje zmian w komunikacji dziennej
Stowarzyszenie Logiczna Alternatywa wraz z mieszkańcami MS AGH zwraca ZIKiTowi uwagę na to, że miasteczko ma bardzo słabe połączenie z Dworcem Głównym, a że dla studentów takie połączenie jest ważne. Apelują żeby:
Link do petycji.
Moim zdaniem sam pomysł dodatkowych kursów z Miasteczka na Dworzec nie jest zły... ale:
- zwiększyć dwukrotnie częstotliwość kursowania autobusów linii 208 tak, aby odjeżdżały co 30 minut;
- uwzględnić zatrzymywanie się linii przyspieszonych numer 501 i 511 na przystanku Dworzec Główny Wschód;
- wprowadzić bezpośrednie połączenie łączące MS AGH i centrum Krakowa – przede wszystkim okolice Rynku Głównego – poprzez wprowadzenie nowej linii łączącej oba te punkty lub przeorganizowanie jednej z dotychczasowych linii tak, aby pojazdy tej linii zatrzymywały się na przystankach obok Miasteczka Studenckiego AGH oraz centrum miasta (np. na przystanku Uniwersytet Jagielloński).
- Zwiększenie częstotliwości 208 raczej odpada bo to linia aglomeracyjna, choć pewnie wielu byłoby z tego zadowolonych skoro jedzie na lotnisko, a 292 "pocięto". Już prędzej widzę jakąś nową linię (np. 108) po skróconej trasie 208. Pytanie gdzie miałaby kończyć, żeby miała sens.
- Zatrzymywanie się 501 i 511 na Dworcu raczej na pewno odpada, bo trzeba strasznie krążyć żeby wjechać i wyjechać na tą pętlę, a to by raczej bardzo spowolniło tą linię (będącą z założenia linią przyspieszoną).
- Nie widzę kandydata na przetrasowanie o którym wspominają. Linia 152 jadąca przez Czarnowiejską i Cichy Kącik raczej sensu nie ma i nie za bardzo by się przyjęła
a linie takie jak 139 czy 159 też raczej nie przyjęłyby się z przejażdżką plantami przez UJ, Cracovię i dalej w Czarnowiejską, o 501 czy 511 nie wspominając. - Pozostaje nowa linia jadąca z "gdzieś za miasteczkiem" do "gdzieś za dworcem". Pytanie skąd i dokąd? No i najważniejsze: czy jest na to kasa?
Link do petycji.
Propozycje zmian w komunikacji dziennej
Byłaby to niebywała durnota, w skali od 1 do 10 mocne 10.uwzględnić zatrzymywanie się linii przyspieszonych numer 501 i 511 na przystanku Dworzec Główny Wschód
Problem owszem, w pewnym stopniu jest. Jednakże linia z Czarnowiejskiej przez Pierwszą Obwodnicę moim zdaniem jest dość kiepskim pomysłem, bo padłaby ofiarą własnego sukcesu, coś jak "601". Studentom przestałoby się chcieć łazić gdzieś tam na Plac Inwalidów, Urzędniczą, Biprostal, UP czy Oleandry, tylko zaczęliby korzystać z autobusów "pod nosem" na Czarnowiejskiej. Owszem, Czarnowiejska przez sporą część dnia spowita jest w korku, lecz mając na względzie to, że do tramwaju trzeba doczłapać pieszo czasowo podróż może wyjść podobnie - a człowiek jest z natury leniwy.
Tak więc wpuszczenie byle jakiej linii do Pierwszej Obwodnicy będzie porażką - mam na myśli np. przetrasowanie "124" od Cracovii przez Czarnowiejską do Przybyszewskiego. Można rozważyć przekierowanie mocnej linii, aby uniknąć tej porażki (mam na myśli "502"), lecz wówczas wyjdą nam olbrzymie koszty. No i pasażerowie z Olszy / Huty raczej nie będą zadowoleni z rozwalenia rozkładu korkami z Czarnowiejskiej. Stworzenie nowej linii jadącej przez Pierwszą Obwodnicę nie wchodzi w grę, gdyż ciągi takie jak Dunajewskiego mają ograniczoną przepustowość.
Kolejny aspekt jest taki, że linia jadąca przez Pierwszą Obwodnicę w żaden sposób nie zapewnia połączenia z dworcem głównym - jeśli rozpatrujemy dworzec kolejowy / autobusowy. Z ulicy Basztowej jest do tych obiektów znacznie dalej niż z przystanku Uniwersytet Ekonomiczny, do tego trzeba łazić przejściem podziemnym (w założeniu z tobołkami). Tak więc taka linia w tym konkretnym kontekście przyda się mniej niż "5x1".
Jedyne co moim zdanie można by teoretycznie rozważyć, to przekierowanie "192" przez Piastowską oraz Czarnowiejską, a w zamian "159" przez Aleje, Focha i Piastowską. Tyle że nie będzie to rozwiązanie bezkosztowe i w gruncie rzeczy mocno dyskusyjne. Wówczas ktoś od razu postawi pytanie, dlaczego jeden rejon ma TRZY LINIE i jakieś 11/h kursów do Politechniki, UEku (a więc rejon DGW) i R. Mogilskiego, podczas gdy inny rejon (Focha) ma pozostać z niczym w tej relacji. Ktoś inny z kolei mocno się wkurzy na rozwalenie węzła przesiadkowego dla całej Woli Justowskiej pod Cracovią, skąd obecnie można łapać WSZYSTKIE LINIE.
Znając życie Kaszmir czy Loki znajdą w tym jeszcze kilka istotnych minusów, więc generalnie - ni ma sensu nic ruszać. Wzmocniono "501" co było bardzo dobrym posunięciem, cóż chcieć więcej.
- Locutus
- Moderator
- Posty: 8036
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Propozycje zmian w komunikacji dziennej
Trudno zaprzeczyć istnieniu problemu - rzeczywiście z okolic Czarnowiejskiej gdzie pełno akademików dojechać do dworca bez przesiadek trudno a do Pierwszej Obwodnicy w ogóle nie sposób... A przecież dla studentów są to popularne i potrzebne relacje... Ale jak pisze Cukier, trudno o łatwe rozwiązanie problemu... Zastanawiam się nad ewentualnym powrotem 501 na dawną trasę w szeroko pojętym centrum miasta - czyli przez Pawią i Lubicz... Zapewne pasażerowie podróżujący tą linią tranzytem by się nie ucieszyli...
Pozdrawiam!
LOKI
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
Propozycje zmian w komunikacji dziennej
Jeśli PT Studentom nie chce się przejść do tramwaju, to mają 102, którą dojadą sobie pod Pedagogiczny, czy CK.
Mają mocną 20 z CK, którą podjadą na pl. WŚ.
Stworzenie bezpośredniej linii z Miasteczka w okolice Rynku, to pełen debilizm.
Mają mocną 20 z CK, którą podjadą na pl. WŚ.
Stworzenie bezpośredniej linii z Miasteczka w okolice Rynku, to pełen debilizm.
Propozycje zmian w komunikacji dziennej
Przecież z przystanku Uniwersytet Ekonomiczny jest bliżej do dworców niż chociażby z najdalszych akademików jak Stokrotka na przystanek MS AGH
Typowo słoikowy problem. Jak nie ma w nazwie DWORZEC to nie da się dojechać na dworzec
Typowo słoikowy problem. Jak nie ma w nazwie DWORZEC to nie da się dojechać na dworzec
Przecież obecne 501 jedzie o wiele bliżej dworca.Locutus pisze:Trudno zaprzeczyć istnieniu problemu - rzeczywiście z okolic Czarnowiejskiej gdzie pełno akademików dojechać do dworca bez przesiadek trudno a do Pierwszej Obwodnicy w ogóle nie sposób... A przecież dla studentów są to popularne i potrzebne relacje... Ale jak pisze Cukier, trudno o łatwe rozwiązanie problemu... Zastanawiam się nad ewentualnym powrotem 501 na dawną trasę w szeroko pojętym centrum miasta - czyli przez Pawią i Lubicz... Zapewne pasażerowie podróżujący tą linią tranzytem by się nie ucieszyli...
Pozdrawiam!
LOKI
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"
Propozycje zmian w komunikacji dziennej
Obecny układ jest dobry, bo przenosi potok na tramwaje, linia autobusowa by w takiej relacji nie wyrobiła. Jedynym problemem może być przesiadka na Pl. Inwalidów, ale bez przesady, student raczej nie ma problemu z przejściem przez ATW.