Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
M0096
Miłośnik
Posty: 107
Rejestracja: 30 lis 2015, o 18:17

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1846 Post autor: M0096 » 28 lis 2019, o 14:24

Kaszmir pisze:
M0096 pisze:Czyli znowu z Bronowic do Teatru Słowackiego oferta w szczycie obcięta o połowę (z 16 kursów/h do 8 kursów/h).
Nie jestem pewny co masz na myśli, bo wszystkie inne linie bronowickie jeżdżą bez zmian. W szczególności "13" ma swoje wzmocnienia szczytowe.
"24" jeździ przez Filharmonię.
W poprzednim tygodniu nie widziałem żadnej "14" na przystanku Teatr Słowackiego, która w szczycie zmieściłaby wszystkich pasażerów (kilka jednostkowych obserwacji, więc niewykluczone, że miałem pecha).

obserwator
Dyspozytor
Posty: 548
Rejestracja: 23 lip 2017, o 13:19

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1847 Post autor: obserwator » 28 lis 2019, o 14:34

rogow153 pisze:
lucapacioli pisze:A dlaczego nie można zostawić 44 w spokoju, a 49 uruchomić dodatkowo z NB przez estakadę na DT? Braki taborowe?
Uważam, że wystarczyłoby z Prokocimia do DT, byleby zahaczała o Dworzec Główny, skoro ma ulżyć pasażerom kolei. W tym układzie to"49" nie będzie służyć poszkodowanym w związku ze skróceniem pociągów, a "50" nie pomieści wszystkich chętnych. "44" bym w ogóle zostawił w spokoju, ono jest potrzebne na swojej trasie i nie ma nic wspólnego z utrudnieniami w relacji południe miasta - dworzec.
Dokładnie tak powinno być. Tym bardziej że w tunelu jest miejsce po "17".

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1848 Post autor: Kaszmir » 28 lis 2019, o 15:34

M0096 pisze:"24" jeździ przez Filharmonię.
Racja, przeczytałem "Teatr Bagatela" i stąd moje niezrozumienie ;)
obserwator pisze:Dokładnie tak powinno być. Tym bardziej że w tunelu jest miejsce po "17".
W Tunelu jest w tej chwili tyle samo kursów w szczycie - zamiast "17+19" weszła "3" (a poza szczytem jest nawet więcej niż w stałym układzie). Aczkolwiek może 4 kursy/h by się jeszcze zmieściły (?)

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 967
Rejestracja: 8 sie 2017, o 11:19

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1849 Post autor: pasazer_mobilisu » 28 lis 2019, o 15:48

Jeśli dobrze liczę to w 2017 w tunelu było 30 kursów/h i stało się przed wjazdem i jeszcze w środku między Mogilskim a DGT. Gdyby dobić teraz do 28 to będzie podobnie - niestety tunel chociaż mógłby mieć niezłą przepustowość to nie ma.

Kitek
Inspektor
Posty: 464
Rejestracja: 13 cze 2017, o 18:50

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1850 Post autor: Kitek » 28 lis 2019, o 16:19

Myślę, że jednak trochę przesadzacie. Nie mogli dać tej linii numeru "79", bo jest on obecnie zajęty a inne "7x" nie kojarzyłoby się ze wspomagania przede wszystkim linii "9".
To będzie ciekawe doświadczenie - 44 kursy/h na przystanku Kabel i aż 24 kursy/h na pętli Nowy Bieżanów.
Mogli linię "70" przekierować do Bronowic i przywrócić "2".

Zieleńczanin
Inspektor
Posty: 304
Rejestracja: 24 cze 2019, o 20:54

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1851 Post autor: Zieleńczanin » 28 lis 2019, o 16:56

Kitek pisze:Mogli linię "70" przekierować do Bronowic i przywrócić "2".
Może warto by skierować "77" do Kopca, a "49" z Bieżanowa przez Estakadę do Rakowic?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1852 Post autor: Kaszmir » 28 lis 2019, o 17:01

Kitek pisze:Nie mogli dać tej linii numeru "79", bo jest on obecnie zajęty a inne "7x" nie kojarzyłoby się ze wspomagania przede wszystkim linii "9".
A kto mówi o "79"? Wielokrotnie zdarzało się, że najbardziej pasujący numer dla linii zastępczej był już zajęty na innej trasie. I wtedy po prostu dawało się jakiś inny. Tu można było dać choćby "74" (skoro jest za "44").

Nie sądzę zatem, by o to chodziło.
Zieleńczanin pisze:Może warto by skierować "77" do Kopca, a "49" z Bieżanowa przez Estakadę do Rakowic?
"49" będzie tylko szczytówką.

Kitek
Inspektor
Posty: 464
Rejestracja: 13 cze 2017, o 18:50

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1853 Post autor: Kitek » 28 lis 2019, o 17:25

Kaszmir pisze:A kto mówi o "79"? Wielokrotnie zdarzało się, że najbardziej pasujący numer dla linii zastępczej był już zajęty na innej trasie. I wtedy po prostu dawało się jakiś inny. Tu można było dać choćby "74" (skoro jest za "44").

Nie sądzę zatem, by o to chodziło.
Tylko, że według komunikatu ZTP linia "74" jest zawieszona. Nie wiadomo ile linia "49" pojeździ a pewnie za niedługo otworzą Westerplatte i Dietla-Dietla i nie chcieli tworzyć dodatkowego mętliku wśród pasażerów (który i tak osiągnął apogeum).
Twój tok rozumowania, że numer wynika z faktu braku powiązania z remontem jakiegoś odcinka trasy tej linii, wydaje się słuszny.
Zresztą, znowu dyskusja o cyferkach i ich "olbrzymim" znaczeniu, serio?

Jamnik
Dyrektor
Posty: 1097
Rejestracja: 3 paź 2017, o 18:57

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1854 Post autor: Jamnik » 28 lis 2019, o 18:56

Kaszmir pisze: Nie sądzę zatem, by o to chodziło.
W komunikacie jest podane, że to linia wspomagającą, a nie zastępcza, więc ma numer 4x, a nie 7x ;)

kucyk
Dyrektor
Posty: 2377
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1855 Post autor: kucyk » 28 lis 2019, o 19:15

Ja osobiście myślę, że póki co to ta trasa "49" jest rzeczywiście czasowa tak jak piszą w komunikacie. Jednak mam wrażenie, coś się szykuje w późniejszym czasie związku z tym komunikatem odnośnie komunikacji tramwajowej w rejonie Bieżanowa i Prokocimia - bo teraz jest jedna wielka tragedia (żałuję osobiście, że wczoraj nie zrobiłem zdjęć jakie tramwaje bieżanowskie podjeżdżają na przystanek "Kabel" w stronę miasta w porannych godzinach szczytowych). Myślę, że taki stan rzeczy z tą "49" na tej trasie będzie do wiosny 2020 kiedy to nastąpi dostawa nowych dłuższych i to w dość dużej liczbie tramwajów 32 metrowych z których część może zawita na wybrane brygady linii "3", "9" i "13" lub na jedną całą (zapewne będzie to "3" lub "13"). W sytuacji takiej linia "49" (być może pod innym numerem?) pozostanie w szczycie dla wzmocnienia "9" do Ronda Mogilskiego i zapewne kończyć wtedy będzie na jednej z tych końcówek: "Wieczysta", "Cmentarz Rakowicki" lub "Dworzec Towarowy". Jest też jedna moja teoria, że ta "49" po otwarciu Westerplatte zmieni środkowa część trasy przez Starowiślną i Grzegórzecką ale mi trochę nie pasuje, że tak może już być od 9 grudnia kiedy to ma nastąpić. :O

Ewentualnie z początkiem roku 2020 dojdzie do małych zmian w trasach niektórych linii tramwajowych (zapewne wtedy wróci "44" na miasto ale na innej trasie a "49" też pozostanie ale być może na innej trasie z środkowej części i z inną końcówką w centrum). ^^"

A tak na marginesie to już na stronie MPK jest rozkład tej "49". Z Bieżanowa kursy rozpoczynają się po godzinie 6 rano tak do 10,30 a potem od godziny 14,30 do prawie 19. :)

EDIT: Moje przypuszczenia / rozmyślania potwierdza nawet MW na swojej stronie internetowej. Sprawdzają możliwość zwiększenia oferty przewozowej do Nowego Bieżanowa bo taka jest konieczność. Zobaczymy jakim efektem to się zakończy? :puppyeyes:

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1856 Post autor: Kaszmir » 28 lis 2019, o 21:32

Jamnik pisze:W komunikacie jest podane, że to linia wspomagającą, a nie zastępcza, więc ma numer 4x, a nie 7x ;)
Chyba rzeczywiście tak jest, że badają czy nie zostawić tego na stałe. Czyli "4" właśnie zostaje rozwalona (a pomyśleć, że kiedyś to była główna hucka linia), do tego w "14" będzie niewesoło.

Jedyny plus, to że "49" względem "44" będzie mieć ciut więcej kursów - plus 4 dziennie w każdą stronę (2 rano, 2 popołudniu).

kucyk
Dyrektor
Posty: 2377
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1857 Post autor: kucyk » 28 lis 2019, o 21:58

Uruchomienie linii 49 w miejsce zawieszonej linii 44 powinno wspomóc linie 3 i 50 w rejonie dworca kolejowego w Płaszowie. Dodatkowo, sprawdzona zostanie możliwość wzmocnienia oferty przewozowej na trasie do Nowego Bieżanowa. Linia 49 będzie bowiem kursować na zmianę z linią 9.



Trasa tramwajowa do Nowego Bieżanowa jest obecnie jedną z tych, na których występuje największa frekwencja pasażerów na krakowskiej sieci tramwajowej. W stosunku na przykład do Czerwonych Maków, na Nowym Bieżanowie w tej chwili nie ma żadnych ograniczeń w ofercie linii tramwajowych. W związku z tym wzmocnienie tej trasy wcześniej czy później będzie konieczne. Na pojemniejsze wagony tramwajowe realnie będzie można liczyć dopiero w połowie przyszłego roku. Stąd linia wspomagająca tramwaj numer 9 na znacznym odcinku trasy może okazać się być ciekawym rozwiązaniem.
Więcej: http://psmkms.krakow.pl/index.php/16-ak ... kow-glowny

Zieleńczanin
Inspektor
Posty: 304
Rejestracja: 24 cze 2019, o 20:54

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1858 Post autor: Zieleńczanin » 28 lis 2019, o 22:25

Kaszmir pisze:"49" będzie tylko szczytówką.
Ano fakt, mea culpa. Osobiście sądzę, że jeśli "44" wyleci z Bronowic, jest spora szansa na "20" do Bronowic Małych, "14" do Bronowic i "24" do Cichego Kącika.
Zastanawiam się też, czy przypadkiem zmiana "44" w "49" jest rzeczywiście tymczasowo i pod oszczędności, a "49" po remoncie do DT przez Tunel.
Ewentualnie drugą opcją na wzmocnienie Bieżanowa byłoby wskrzeszenie dawnej "23" jako szczytówki zamiast "17".

Impuls
Dyrektor
Posty: 1425
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 18:09
Lokalizacja: Kraków

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1859 Post autor: Impuls » 28 lis 2019, o 22:25

Kaszmir pisze: Chyba rzeczywiście tak jest, że badają czy nie zostawić tego na stałe. Czyli "4" właśnie zostaje rozwalona (a pomyśleć, że kiedyś to była główna hucka linia), do tego w "14" będzie niewesoło.

Jedyny plus, to że "49" względem "44" będzie mieć ciut więcej kursów - plus 4 dziennie w każdą stronę (2 rano, 2 popołudniu).
Nie ma jeszcze na jakdojadę.pl "49". Pomysł wprowadzono zatem przed kilkudziesięcioma godzinami.
Być może na 14 powrócą NGT8 i E1+c3. Przez najbliższy zbliżający się tydzień brak 44 nie będzie tak odczuwalny przez okrężną trasę 52 i linię 70.
Na "49" będzie 9 brygad a na "44" jest 8 brygad - stąd ta różnica, bo każda brygada będzie robić po dwa kółeczka rano i wieczorem

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10877
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1860 Post autor: Cukier » 28 lis 2019, o 22:48

Nie dość, że jedną z najważniejszych linii w tym mieście pokrojono kiedyś w międzyszczycie, a w szczycie zamieniono 1/3 nowych pojazdów na szrot (po jakichś 3 latach powiewu nowości względem nieśmiertelnych uffoków), to teraz jeszcze dopełniono dzieła zniszczenia i pokrojono również w szczycie.

Ja rozumiem, że prace kolejarzy wymuszają zrobienie jakiegoś zapociągu między Płaszowem a Głównym, ale... to połączenie realizowała i mimo zmian będzie realizować tylko "50". Nie bardzo rozumiem jak "49" może cokolwiek pomóc w tej relacji, skoro skręca już na Mogilskim i kieruje się śladem czwórki do Huty. A jeszcze bardziej nie rozumiem, dlaczego po du*ie przez to ma obrywać Huta, bo to ona jest głównym stratnym (kogoś to jeszcze dziwi?). Nie dość że uwala się połączenie do Dworca Głównego, Teatru Bagatela i ciągu bronowickiego, to jeszcze daje się w zamian jakąś dziwaczną krzyżówkę "9" z "22", podczas gdy pasażerowie z Placu Centralnego i okolic od lat zdecydowanie głosują nogami, że "4" się im przydaje kilkukrotnie bardziej niż "22".

Jedyne słuszne rozwiązanie to było uruchomienie nowej linii z Prokocimia / Bieżanowa do Dworca Towarowego. A właściwie to nieszczególnie nowej, bo taka linia istniała całkiem niedawno, miała na imię "51" i nie dożyła otwarcia estakady w Płaszowie stając się dawcą wzkm dla "50".

A od czwórki wara.

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”