Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 23 wrz 2018, o 22:06

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1646 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107 ... 110  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 kwi 2018, o 16:39 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 24 sie 2017, o 20:19
Posty: 112
Lokalizacja: Prądnik Biały
kucyk napisał(a):
Wszystko przez remont torowiska przy skrzyżowaniu Nowohuckiej i Kuklińskiego (dokładnie pod estakadą).

Ręce opadają, takie młode torowisko, a do 2015 ruch był niewielki...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 kwi 2018, o 11:22 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 1 sie 2013, o 08:24
Posty: 6824
Lokalizacja: Kraków
Przemekns napisał(a):
kucyk napisał(a):
Wszystko przez remont torowiska przy skrzyżowaniu Nowohuckiej i Kuklińskiego (dokładnie pod estakadą).

Ręce opadają, takie młode torowisko, a do 2015 ruch był niewielki...


Remontu nie będzie. Informacja na stronie ZIKiT

_________________
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 kwi 2018, o 15:59 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 10 lut 2014, o 17:35
Posty: 1809
Lokalizacja: kraków
Krakowiak2013 napisał(a):
Przemekns napisał(a):
kucyk napisał(a):
Wszystko przez remont torowiska przy skrzyżowaniu Nowohuckiej i Kuklińskiego (dokładnie pod estakadą).

Ręce opadają, takie młode torowisko, a do 2015 ruch był niewielki...


Remontu nie będzie. Informacja na stronie ZIKiT

Jesteś w błędzie. Prace odwołane. Z najnowszych wieści to mają być prowadzone podczas majówki. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 kwi 2018, o 16:03 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 18 maja 2012, o 00:08
Posty: 2117
Lokalizacja: KRK
Przełożyli pewnie bo za dużo remontów naraz zaplanowali i się mieszkańcy wkurzyli.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 kwi 2018, o 16:12 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 21706
Cukier napisał(a):
Doprawdy skandal, że pasażerowie ze skrajnych rubieży miasta będą musieli PRZEZ JEDEN DZIEŃ się przesiąść dwa razy. Pasażerowie zza Pleszowa w ciągu ostatnich dwóch lat tak lekko KILKA MIESIĘCY się musieli przesiadać dwa razy żeby dojechać gdziekolwiek indziej niż Bardosa / Kombinat czy ostatnio aż Plac Centralny. Czyli nawet do Czyżyn i najbliższego centrum handlowego. A gdzie tam jeszcze do Pierwszej Obwodnicy!

Jakoś nie słyszałem wtedy, żebyś pisał o bublu roku, skandalu i końcu świata, że nie wydłużono pleszowskich autobusów gdziekolwiek do Huty tylko zdecydowano się utworzyć "710" kursujące żenująco rzadko w krótkich autobusach, które potem musiano wtyczkować przegubem gdy się okazało, z trzech autobusów trudno upchnąć pasażerów do jednego tej samej wielkości. Ba, powiedziałbym, że z dużo większą zajadłością walczyłeś o dodanie "Pędzichów" nocnemu.

Czekaj... masz żal że nie wypowiadam się o rejonie, po którym zwyczajnie nie jeżdżę? :O W Pleszowie bywam raz na rok, nie wiem czy i jakie tam są korki w szczycie, na ile te lokalne autobusy są też ważne dla społeczności jako [punktualne] dojazdy do lokalnych szkół czy kościołów itd. Dlatego się nie wypowiadałem. Naprawdę nie rozumiem Twojej uwagi. Ile razy tu na forum ktoś komuś zarzucał że wypowiada się o rejonie w którym w ogóle nie bywa i się nie zna. Ja, nie jeżdżąc po Pleszowie, stwierdziłem że nie będę sobie rościł prawa by wiedzieć lepiej niż pasażerowie, zostawiając argumenty i opinie osobom takim które tam żyją, podróżują, mają rodzinę/znajomych itd. - choćby Tobie. A Ty zamiast to zrozumieć i nawet chwalić, to jeszcze krytykujesz...

A jeśli chodzi o Piaski Wielkie czy Kosocice - jeździłem w ten rejon, nieraz po parę razy w tygodniu, przez kilka lat więc tak, uważam że mam jakieś prawo się wypowiadać. Co do objazdów - nie uwzględniłeś w ogóle, że ci pasażerowie są skazani teraz na co dzień na mocne kluczenie i jazdę naokoło przez Kosocicką i Wielicką. Plus do tego dostali w tamtą sobotę konieczność drugiej przesiadki (dla porównania, pleszowskie "710" przynajmniej jechało wzdłuż trasy tramwaju, a nie jakimiś pokręconymi objazdami).

Wreszcie - zapewne ten jeden fakt byłby jeszcze do zniesienia. Jednak tu kwestią było, że takich niedopatrzeń było mnóstwo, a to było tylko wisienką na torcie. Odcięcie olbrzymich bieżanowskich osiedli od I obwodnicy... Wymuszenie na starym Bieżanowie, Złocieniu czy Piaskach Wielkich jazdy z dwoma przesiadkami do tejże... Brak jakiegokolwiek zadośćuczynienia dla Kurdwanowa za zabrane kursy... itd. itp. Po prostu było tego za dużo.

Cukier napisał(a):
No to mają, że gdyby przystanku tramwajowego Prokocim nie było w ogóle, to świat by się nie zawalił, bo Wlotowa jest bardzo blisko, a autobusy mają tam racjonalniejsze odległości międzyprzystankowe niż tramwaje. Toćka w toćkę Dąbie, Darwina-Jarzębiny, Brożka-Borsucza.

To Twoja opinia, masz do niej prawo. Natomiast raczej stoi ona w dysonansie z założeniami miejskimi, wedle których na trasach zwykle za optymalną odległość międzyprzystankową uważa się ok. 600 metrów - tyle jest np. na ciągu kurdwanowskim. Jasne, że może "Prokocim" znajduje się ciut za blisko "Wlotowej", lecz gdyby go nie było to odległość międzyprzystankowa między "Wlotową" a "Prokocimiem Szpitalem" wynosiłaby aż 1,1 km czyli - za dużo https://www.google.pl/maps/dir/50.01427 ... m2!4m1!3e0

Cukier napisał(a):
Wedle Twojej propozycji jeśli ktoś z Bieżanowa chciałby się dostać na Starowiślną (między PBG a Dietla) to musiałby się przesiadać ze swojego potworka co 20min na kurdwanowskiego potworka kursującego co tyle samo, albo jechać na Koronę i stamtąd się cofać "19" czy połączoną "3-6".

Eee... co? Gdyby ktoś z Bieżanowa chciał jechać na Starowiślną, nie musiałby jechać "swoim potworkiem co 20 minut" tylko czymkolwiek do Kabla i tam łapać "706". Po prostu sprawdziłby w rozkładzie który kurs z tych trzech linii byłby najbliżej "706" i pojechał tym.

Oczywiście ci którzy nie boją się przejść 200 metrów mogliby też po prostu wysiąść z tego "703" na przystanku "Limanowskiego" i przejść te 200 m na pl. Bohaterów Getta, gdzie mieliby już wszystkie linie na Starowiślną w jednym miejscu ("11", "19", "73", "706"). Naprawdę nie rozumiem czemu nie uwzględniłeś tej opcji.

Pomijam już że spora część osób jadąca z Bieżanowa na Starowiślną jedzie albo do Galerii Kazimierz (tu na ten jeden dzień można by było dojechać od strony ronda Grzegórzeckiego, "3"/"9") albo na Kazimierz. A ten drugi obsłużyłaby bezpośrednia "703" jadąca przez Krakowską, ot po prostu z drugiej strony.

Mam wrażenie, że tak bardzo chciałeś pokazać że to słaba opcja że totalnie sobie przysłoniłeś punkt widzenia i przestałeś zauważać najprostsze, najbardziej oczywiste rozwiązania. Jak choćby wspomniana przesiadka na Kablu czy na pl. Bohaterów Getta.

Cukier napisał(a):
Z kolei z Kurdwanowa na Krakowską wciąż nie byłoby bezpośrednio dojazdu (biedny przystanek Dauna! :cry: ) i byłoby albo łapanie potworka "706" co 20min do... no właśnie dokąd? Do PBG? Do Korony może i trochę to pomoże dojechać, ale na Wolnicę nie bardzo. Albo tramwajem do Kabla i tam łapanie bieżanowskiego bezpośredniego potworka co 20min do Wolnicy. Albo naokoło przez Grzegórzeckie. Albo przez Kamieńskiego.

Tu tak samo. Nie uwzględniłeś, że Krakowska i Starowiślna obsługują w sporej mierze podobne potoki, więc sporą część pasażerów zadowoliłby zwyczajnie "706". Co więcej, w ogóle nie wspomniałeś, że z każdego przystanku na ciągu kurdwanowskim (oprócz "Dauna") jest autobus do ronda Matecznego, więc można by było po prostu złapać tenże i na rondzie przesiąść się na "8"/"10" do Krakowskiej.

I podsumowując - jasne, zapewne moja czy Tomty1 propozycje nie były idealne i nie eliminowały wszystkich trudności. Jednak zaryzykuję stwierdzenie, że przynajmniej znaczącą większość z nich usuwały tak, że dla większości pasażerów byłoby lepiej niż w propozycji ZIKiT.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 kwi 2018, o 17:04 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 19:48
Posty: 3503
Lokalizacja: Kraków
Było już wspominane o tym, że prace odwołane, ale wrzucam dla porządku:

PRACE ODWOŁANE - Wyłączenie ruchu tramwajowego na odcinku Rondo Grzegórzeckie - Lipska
Cytuj:
9, 20, 50, 70, 720, 750
23-29.04.2018
PRACE ODWOŁANE - Wyłączenie ruchu tramwajowego na odcinku Rondo Grzegórzeckie - Lipska


Szanowni Pasażerowie!

Uprzejmie informujemy, że naprawa torowiska w rejonie skrzyżowania ulic Klimeckiego i Powstańców Wielkopolskich planowana w dniach 23-29.04.2018 r. (poniedziałek – niedziela) została ODWOŁANA i będzie wykonywana w późniejszym terminie. Informacja o nowym terminie realizacji prac zostanie przekazana osobnym komunikatem.

Za utrudnienia przepraszamy!

http://kmkrakow.pl/

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 kwi 2018, o 21:48 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 19:08
Posty: 10318
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Kaszmir napisał(a):
Czekaj... masz żal że nie wypowiadam się o rejonie, po którym zwyczajnie nie jeżdżę?

Kaszmir, nie raz i nie dwa zabierałeś głos w sprawach rejonów w których niekoniecznie jeździsz. Masz ogromną wiedzę o funkcjonowaniu systemu komunikacji miejskiej w Krakowie i wierzę, że naprawdę nie musisz wszystkiego pomacać, żeby wyrazić racjonalną opinię.

Kaszmir napisał(a):
nie wiem czy i jakie tam są korki w szczycie, na ile te lokalne autobusy są też ważne dla społeczności jako [punktualne] dojazdy do lokalnych szkół czy kościołów itd.

A ja w tym momencie nie wiem, czy dla Ciebie ważna jest ta "lokalna punktualność", czy bardziej bezprzesiadkowość za wszelką cenę. Bo sorry, ale tego się pożenić nie da. Locutus jest pod tym względem dużo łatwiejszy w zrozumieniu, bo jasno się opowiada za bezprzesiadkowością za wszelką cenę i nic nie trzeba zgadywać ni domniemywać.

Kaszmir napisał(a):
Co do objazdów - nie uwzględniłeś w ogóle, że ci pasażerowie są skazani teraz na co dzień na mocne kluczenie i jazdę naokoło przez Kosocicką i Wielicką. Plus do tego dostali w tamtą sobotę konieczność drugiej przesiadki (dla porównania, pleszowskie "710" przynajmniej jechało wzdłuż trasy tramwaju, a nie jakimiś pokręconymi objazdami).

Nie rozumiem jak można brać jako argument coś, na co w żaden sposób nikt nie ma wpływu. Objazdy zawsze się powinno prowadzić najkrótszą możliwą trasą - a że najkrótsza możliwa trasa wcale nie jest krótka - trudno, tego NIE DA SIĘ PRZESKOCZYĆ.

I to jest słabe porównanie, bo "710" dla większości pasażerów to już jest drugi środek transportu, a "707" dla większości jest pierwszym środkiem transportu. Jeśli więc chcesz porównywać z czymkolwiek "710" to proszę bardzo - "703" to jego odpowiednik tego dnia. Z alternatywą w postaci jednego tramwaju i kilku magistralnych linii autobusowych. Pasażerowie pleszowskich autobusów (odpowiednik "707") alternatywy względem "710" nie mają de facto ŻADNEJ. I skoro już narzekać że "707" się wije naokoło, to to samo można powiedzieć o "111" które się wije przez Ruszczę wydłużając pasażerom z Wolicy podróż.

Kaszmir napisał(a):
Wreszcie - zapewne ten jeden fakt byłby jeszcze do zniesienia. Jednak tu kwestią było, że takich niedopatrzeń było mnóstwo, a to było tylko wisienką na torcie. Odcięcie olbrzymich bieżanowskich osiedli od I obwodnicy... Wymuszenie na starym Bieżanowie, Złocieniu czy Piaskach Wielkich jazdy z dwoma przesiadkami do tejże... Brak jakiegokolwiek zadośćuczynienia dla Kurdwanowa za zabrane kursy... itd. itp. Po prostu było tego za dużo.

Jak dla mnie to największa tegoroczna burza w szklance wody. Owszem, gdyby to rozwiązanie miało funkcjonować przez choćby 2 tygodnie, to warto byłoby wypracować coś lepszego, choćby większym kosztem. Ale na jeden dzień i to do tego weekendowy marudzić na jedną przesiadkę więcej i to jeszcze niekoniecznie czasochłonną to jak dla mnie przesada.

Kaszmir napisał(a):
To Twoja opinia, masz do niej prawo. Natomiast raczej stoi ona w dysonansie z założeniami miejskimi, wedle których na trasach zwykle za optymalną odległość międzyprzystankową uważa się ok. 600 metrów - tyle jest np. na ciągu kurdwanowskim. Jasne, że może "Prokocim" znajduje się ciut za blisko "Wlotowej", lecz gdyby go nie było to odległość międzyprzystankowa między "Wlotową" a "Prokocimiem Szpitalem" wynosiłaby aż 1,1 km czyli - za dużo https://www.google.pl/maps/dir/50.01427 ... m2!4m1!3e0

I jak rozumiem to za dużo ma przeszkadzać wronom z Parku Jerzmanowskich bądź lasku koło Tesco? W połowie tego długiego odcinka jest szeroki pas zieleni, który sprawia że wszelkim zabudowaniom do przystanków i tak wychodzi do 500m. Jakby wykreślić kółko wokół przystanku Prokocim to by wyszło, że południowo-wschodnie półkole praktycznie w ogóle nie obejmuje zabudowań (poza tym nowym gettem zwanym prześmiewczo apartamentami). A północno-zachodnie półkole jest praktycznie tożsame z południowo-wschodnim półkolem Wlotowej więc wiele nowego nie wnosi.

I 1,1km owszem nie przystoi założeniom miejskim. Ale w równym stopniu co 300 metrów. Obie te wartości są przeginką w którąś ze stron i jeśli brać na poważnie te miejskie założenia to powinno się dać jeden przystanek idealnie po środku i uruchomić go również dla autobusów.

Kaszmir napisał(a):
Mam wrażenie, że tak bardzo chciałeś pokazać że to słaba opcja że totalnie sobie przysłoniłeś punkt widzenia i przestałeś zauważać najprostsze, najbardziej oczywiste rozwiązania. Jak choćby wspomniana przesiadka na Kablu czy na pl. Bohaterów Getta.

Okej, przyznaję Ci rację, dużo przeoczyłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 kwi 2018, o 09:53 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 1 sie 2013, o 08:24
Posty: 6824
Lokalizacja: Kraków
kucyk napisał(a):
Jesteś w błędzie. Prace odwołane. Z najnowszych wieści to mają być prowadzone podczas majówki. :)


Nowy komunikat jest. Remont od soboty jest.

_________________
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 kwi 2018, o 10:44 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 10 lut 2014, o 17:35
Posty: 1809
Lokalizacja: kraków
Krakowiak2013 napisał(a):
kucyk napisał(a):
Jesteś w błędzie. Prace odwołane. Z najnowszych wieści to mają być prowadzone podczas majówki. :)


Nowy komunikat jest. Remont od soboty jest.

Wiem to od wczoraj. Trwać ma również do soboty czyli w niedzielę 6 maja tramwaje mają wrócić na ten odcinek. Różnica jest tylko taka, że przez ten okres nie będzie uruchamiana linia tramwajowa "70" która miała kursować do Dąbia. Za to przez 3 dni robocze w tym czasie na "20" zagości (przynajmniej z TH) 7 składów E1-C3. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 kwi 2018, o 16:17 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 18 maja 2012, o 00:08
Posty: 2117
Lokalizacja: KRK
Warto dodać, że przy okazji remontu zostanie zmieniona organizacja ruchu na skrzyżowaniu pod estakadą i będzie tam... rondo :puppyeyes:
Cytuj:
U zbiegu Klimeckiego, Kuklińskiego, Powstańców Wielkopolskich i Nowohuckiej powstanie skrzyżowanie o ruchu okrężnym czyli tzw. rondo z pulsującą sygnalizacją ostrzegawczą.

http://lovekrakow.pl/aktualnosci/tydzie ... 25263.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 maja 2018, o 11:10 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 19:48
Posty: 3503
Lokalizacja: Kraków
No i mamy zapowiadaną korektę rozkładów jazdy.

Korekty rozkładów jazdy
Cytuj:
1, 2, 4, 5, 9, 10, 11, 14, 16, 17, 18, 21, 22, 44, 52, 64, 664
od 07.05.2018
Korekty rozkładów jazdy

Szanowni Pasażerowie!

Uprzejmie informujemy, że od dnia 07.05.2018 r. (poniedziałek) zostaną wprowadzone korekty rozkładów jazdy następujących linii we wszystkie dni tygodnia:

  • tramwajowych dziennych: 1, 2, 4, 5, 9, 10, 11, 14, 16, 17, 18, 21, 22, 44 i 52;
  • tramwajowej nocnej: 64;
  • autobusowej nocnej: 664.
Powodem wprowadzenia korekt rozkładów jazdy jest dostosowanie rozkładowego czasu przejazdu na wybranych odcinkach do rzeczywistych warunków ruchu.

http://kmkrakow.pl/

Z tego co wyłapałem, to wydłużono (poza jednym przypadkiem, gdzie zmniejszono) czas przelotu:
  • Klasztorna -> Os. Na Skarpie — 1 min --> 2 min (+1)
  • Mrozowa --> Kombinat — 2 min --> 3 min (+1)
  • Rondo Czyżyńskie --> Bieńczycka — 1 min --> 2 min (+1)
  • Centralna --> Rondo Czyżyńskie — 3 min --> 2 min (-1; dotyczy tylko linii „1” i „14”, czyli linii jadących na wprost)
  • Rondo Kocmyrzowskie --> Bieńczycka — 1 min --> 2 min
  • Kombinat <--> Struga — 3 min --> 6 min (+3)

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 maja 2018, o 13:44 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 28 wrz 2009, o 03:47
Posty: 5087
Lokalizacja: - KrK
tomta1 napisał(a):

Z tego co wyłapałem, to wydłużono (poza jednym przypadkiem, gdzie zmniejszono) czas przelotu:


  • Piasta Kołodzieja --> Kleeberga — 2 min --> 1 min (-1)

_________________
https://www.facebook.com/tramwajemistrzejowice - RY - RG - HG :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 maja 2018, o 11:29 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 1 sie 2013, o 08:24
Posty: 6824
Lokalizacja: Kraków
Wrzucam artykuł dotyczących MPK, Mobilis oraz ZIKiT. Jeśli zły dział proszę o administrację o przeniesienie wątku

Autobusy na MOTO SHOW w Krakowie

Cytuj:
Myśląc i mówiąc o przyszłości transportu nie możemy zapomnieć o kwestiach związanych z transportem publicznym, zrównoważonym. Jak zatem komfortowo, ekologicznie i szybko przemieszczać się po mieście? Odpowiedź na to pytanie już niebawem usłyszymy podczas MOTO SHOW w Krakowie, gdzie w specjalnej Strefie Mobilności spotkają się: ZIKiT, MPK, Mobilis, Renoma i Wavelo. W strefie nie zabraknie atrakcji dla miłośników transportu zbiorowego. Zagości tam jedna z największych firm transportowych w Polsce prezentując elektryczne autobusy Mobilis. Poruszymy również temat autobusów napędzanych hybrydowo, a nawet wodorowo.


http://infobus.pl/autobusy-na-moto-show ... 04768.html

_________________
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 maja 2018, o 16:28 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 21 gru 2009, o 13:49
Posty: 276
Lokalizacja: Kraków
Mobilis ma gdzieś w ogóle w kraju jakiś kontrakt obsługiwany elektrykami? :O


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 maja 2018, o 16:49 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2013, o 14:21
Posty: 1847
Lokalizacja: Kreuzberg
Nie ma.

_________________
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1646 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107 ... 110  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: danios66 i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL