Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 23 wrz 2019, o 12:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 106 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 14 cze 2019, o 15:44 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 10 lut 2014, o 16:35
Posty: 2100
Lokalizacja: kraków
Patrzę na jakdojade.pl i wynika, że od najbliższego czwartku w święta i w weekendy "9" w całości niskopodłogowa. :thumbup:
Oczywiscie "3" też a co do "73" to do niedzieli także od czwartku niskopodłogowa. Zobaczymy co od 24 czerwca gdy dojdą na tej linii kursy szczytowe do Kopca Wandy. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 cze 2019, o 17:37 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 17 gru 2011, o 10:03
Posty: 1452
Lokalizacja: WDZ
A wiadomo może dlaczego w rozkładach na stronie MPK część linii ma rozkłady normalne (DP-sobota-święto) a część trzydniowe (20-21-22)?

_________________
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 cze 2019, o 18:57 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 10 lut 2014, o 16:35
Posty: 2100
Lokalizacja: kraków
Afterbirds napisał(a):
A wiadomo może dlaczego w rozkładach na stronie MPK część linii ma rozkłady normalne (DP-sobota-święto) a część trzydniowe (20-21-22)?

Chyba ze względu na remont na Matecznym. Ale mogę się mylić. ^_^


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 cze 2019, o 22:11 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 9 sty 2018, o 20:40
Posty: 228
Jestem ciekaw czy taborem z zabranych kursów będą starali się zastąpić najstarsze pociągi czy, podobnie jak na Wszystkich Świętych rok temu, klimatyzowane nówki będą stały na zajezdni podczas gdy stozłomki będą zasuwać aż miło. Jakby nie patrzeć, skoro "76" i 77" idą do piachu to taborem z nich mogliby zastąpić mobilne sauny obecnie obsługujące "11"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 cze 2019, o 22:15 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 13 cze 2017, o 18:50
Posty: 392
Rok temu dyskutowaliśmy w wątku Rozkłady wakacyjne 2018, tak:
Kaszmir napisał(a):
Kitek napisał(a):
Zawieszony powinien być ten sztuczny twór, czyli linia "44" a w zamian "4" co 10 minut w szczycie (choć "4" powinna cały dzień powszedni mieć f~10).

I "4" kursowałaby częściej w wakacje niż w roku szkolnym? Nie przekonuje mnie to.

A jakoś "24" w drugie wakacje po maksymalizacji będzie kursować w godzinach szczytu co 10 minut, czyli częściej niż w roku szkolnym! Tak, w tym roku nie ma z Kurdwanowa "6" do centrum, ale jestem w stanie sobie wyobrazić pozostawienie na wakacje "6" z f~20 całodziennym + "24" f~10/20. Czyli w Podgórzu taka aberracja jest możliwa a w Hucie nie?
Kaszmir napisał(a):
Rok temu krytykowałem, że trasa "1" poza szczytem będzie pocięta z ~f=7,5 do ~f=20 - z 8 kursów/h do 3, czyli prawie trzykrotnie mniej. Nie dość, że tego nie naprawiono (środki były - wszak dawniej "4" w wakacje była co 10 minut, teraz jest co 10/20) to idzie się jeszcze dalej i... zawiesza "16".

Jestem zaskoczony zawieszeniem "16", ale na czymś trzeba zaoszczędzić (tylko dlaczego w Hucie?) W tym roku powinno być oprócz mocnego "52", linia "73" co 10 minut cały dzień (co drugi kurs na Kopiec Wandy) + "1" też z całodziennym f~10.
Mr. Passenger napisał(a):
Jestem ciekaw czy taborem z zabranych kursów będą starali się zastąpić najstarsze pociągi czy, podobnie jak na Wszystkich Świętych rok temu, klimatyzowane nówki będą stały na zajezdni podczas gdy stozłomki będą zasuwać aż miło. Jakby nie patrzeć, skoro "76" i 77" idą do piachu to taborem z nich mogliby zastąpić mobilne sauny obecnie obsługujące "11"

Pewnie tak będzie jak piszesz i będzie to uargumentowane, że każdy typ taboru jest wykorzystywany proporcjonalnie...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 cze 2019, o 06:59 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22565
Kitek napisał(a):
A jakoś "24" w drugie wakacje po maksymalizacji będzie kursować w godzinach szczytu co 10 minut, czyli częściej niż w roku szkolnym! Tak, w tym roku nie ma z Kurdwanowa "6" do centrum, ale jestem w stanie sobie wyobrazić pozostawienie na wakacje "6" z f~20 całodziennym + "24" f~10/20. Czyli w Podgórzu taka aberracja jest możliwa a w Hucie nie?

Remont Krakowskiej. Gdy "6" wróci (wakacje 2020) raczej nie ma się co nastawiać na ~f=10 na "24".

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 cze 2019, o 12:26 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 10 lut 2014, o 16:35
Posty: 2100
Lokalizacja: kraków
Kaszmir napisał(a):
Remont Krakowskiej. Gdy "6" wróci (wakacje 2019) raczej nie ma się co nastawiać na ~f=10 na "24".

A skąd info, że wróci w wakacje? =P
Według moich informacji powrót '6" będzie z końcem listopada br. :hihi:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 cze 2019, o 16:59 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22565
kucyk napisał(a):
A skąd info, że wróci w wakacje? =P
Według moich informacji powrót '6" będzie z końcem listopada br. :hihi:

Literówka. Chodziło mi o 2020, bo tak jak napisałeś w te wakacje remont się nie skończy ;) Poprawiłem.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 cze 2019, o 21:12 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 10 lut 2014, o 16:35
Posty: 2100
Lokalizacja: kraków
Na jakdojede.pl są już rozkłady od poniedziałku 24 czerwca. Na linii "73" w szczycie co drugi kurs z wysoką podłogą (zatem wg mnie wracają na tą linię szczytowe składy E1+c3) :puppyeyes:
Na zdecydowanie większej części kursów "52" niska podłoga. Na "22" nadal będą (wg mnie) 2 brygady z niską podłogą. Na "72" wysoka podłoga (nie wiem czy składy 105Na a może GT8S?). Na "9" w dzień powszedni w całości wysoka podłoga. Również linia "24" w dzień powszedni w całości wysoka podłoga - w weekendy odwrotnie 100 % niskopodłogowa). Linia "1" niska podłoga tak w 90 procentach. Na "14" trzy brygady pod rząd wysoka podłoga (pozostałe 4 brygady niskopodłogowe). :) Linia "11" podobnie jak "9" w całości wysoka podłoga. Jeszcze linie "3", "18" oraz "78" w całości w niskiej podłodze. :)
Pozostałych linii tramwajowych już mi nie chce się sprawdzać. :]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 cze 2019, o 22:43 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 9 sty 2018, o 20:40
Posty: 228
Zastanawiam się czy ktoś im płaci aby zniechęcali potencjalnych pasażerów do KM? Czy oni celowo wysyłają masowe ilości trupów po to aby ludzie w środku się gotowali? To się w głowie nie mieści :wall:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 cze 2019, o 08:21 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7046
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
I kolejny raz z rzędu MPK se zrobi co chce, a ZTP nic z tym nie zrobi... Eee... Do d**y z takim ZTP... Powinni mieć możliwość nakładania kar na MPK za olewanie wytycznych taborowych...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 cze 2019, o 08:31 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10768
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Dopóki jest miejski organizator i miejski przewoźnik to nakładanie kar to przekładnie kasy z lewej kieszeni do prawej. Kolejnym olbrzymim plusem niezależnego prywatnego przewoźnika jest to że można egzekwować od niego wszystko poprzez kary.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 cze 2019, o 09:39 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 27 gru 2010, o 20:02
Posty: 576
Lokalizacja: Nowa Huta
Przynajmniej miasto dba, żeby więcej ludzi przesiadło się na rower lub we własne auto, mniej pasażerów, mniejsze zapotrzebowanie na miejską komunikację, można więcej ciąć.

_________________
Polska Kibolska


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 cze 2019, o 13:31 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 sie 2017, o 11:19
Posty: 587
Odnośnie samych wakacyjnych cięć nie mam nic do dodania, ale co do taboru:
@Mr. Passenger a co MPK ma wysyłać żeby się ludzie nie gotowali? Z klimatyzacją są tylko Pesy i NGT8. EU8N jest klimatyzowany w teorii, w GT8N przyznam szczerze że nie wiem jak jest z wydajnością układu chłodzenia plus po sztuce Protrama i Nevelo. Drugą sprawą jest niska podłoga. Oczywiście w wakacje poziom wykorzystania tramwajów typu NGT6 powinnien być zbliżony do normalnych dni roboczych i właśnie na 9 czy 11 mogłyby trafić. Może też być problem z rozdziałem brygad między zajezdnie (Podgórze ma więcej niskaczy), ale na pewno dałoby się tak zrobić żeby ograniczyć na mieście ilość "RZ" czy niezmodernizowanych "RF".

@Locutus są gdzieś spisane "wytyczne taborowe"?

@Cukier pełna zgoda, taki "tramwajowy mobilis" mógłby dużo w KMK poprawić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 cze 2019, o 17:56 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2014, o 12:22
Posty: 3084
Lokalizacja: Michałowice
pasazer_mobilisu napisał(a):

@Cukier pełna zgoda, taki "tramwajowy mobilis" mógłby dużo w KMK poprawić.

Tylko w jaki sposób to rozwiązać? Część tramwajową MPK zlikwidować, a zajezdnie i cały tabor tramwajowy wydzierżawić powiedzmy na 20 lat jakiemuś zewnętrznemu operatorowi w ramach przetargu? Nawet dwóm operatorom, zajezdnię w NH bierze jeden operator, a w Podgórzu inny na wypadek, gdyby któryś z nich nawalił to aby coś tramwajowego w mieście jeździło do czasu wyłonienia kolejnego operatora dla drugiej zajezdni.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 106 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL