Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 20 sty 2019, o 00:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 sty 2019, o 22:08 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 21987
Napisałem do ZTP w sprawie poprawy koordynacji "124/424" z "502" poza szczytem. Pokrywają się na sporej części trasy, obie mają ~f=15 a niestety w kier. centrum jadą w odstępie jednej minuty. Przy okazji poprawiałby się synchronizacja "124/424" z "2" (Cmentarz Rakowicki - Jubilat).

https://krabok.wordpress.com/2019/01/13 ... SHYCe5dQcI
Cytuj:
Szanowni Państwo,

Zwracam się z prośbą o korekcję godzin odjazdów linii 124 i 424 w godzinach międzyszczytowych, jadąc z ronda Młyńskiego w kierunku osiedla Podwawelskiego, celem poprawy koordynacji z linią 502. Obecnie ze wspomnianych rejonów w stronę Rynku i dalej do Muzeum Narodowego odjeżdżają autobusy 124/424, 152 i 502. Poza szczytem 124/424 i 502 mają ten sam takt co 15 minut, lecz z przystanków odjeżdżają w odstępie zaledwie minuty. Często dochodzi jeszcze 152, przez co mają miejsce sytuacje iż trzy autobusy jadą razem, a potem na następny trzeba oczekiwać blisko 15 minut. Tak jest m.in. po godz. 9:30 (odjazdy z ronda Młyńskiego: 9:31, 9:34, 9:35, a kolejne dwa dopiero 9:49 i 9:50). Oprócz jazdy dwóch-trzech autobusów jeden za drugim, przekłada się to też na zapełnienia: pierwszy autobus w grupie ma często problemy ze zmieszczeniem wszystkich pasażerów, podczas gdy za nim jadą pozostałe, puściejsze.

Zdaję sobie sprawę, że nie zawsze możliwa jest koordynacja, lecz tu sytuacja jest dogodna: 124/424 i 502 mają te same takty, w dodatku 124/424 nie jest skoordynowane z innymi autobusami. Nawet przesunięcie godzin odjazdów 124/424 o 4-5 minut wcześniej (czyli z ronda Młyńskiego np. 59, 14, 29, 44 zamiast 04, 19, 34, 49) już poprawi sytuację.

Obecnie 124/424 mają po 11 minut postoju na Wieczystej/Ugorku i 15 na Osiedlu Podwawelskim. Gdyby wdrożyć zaproponowaną wyżej zmianę, miałyby one odpowiednio 6-7 i 20-21 minut na pętlach. Ten pierwszy przedział mieści się w akceptowalnych przez ZTP granicach (np. 502 w międzyszczycie na Cracovii Stadionie ma 6 minut postoju), do tego wydłużenie przerwy na Osiedlu Podwawelskim da więcej czasu na ładowanie autobusów elektrycznych obsługujących 124/424.

“Rondo Młyńskie” zbiera potoki z całej okolicy, do tego służy za punkt przesiadkowy z innych linii (jako pierwszy umożliwiając przesiadkę na 124/424, 152 i 502 jednocześnie). Poprawienie koordynacji odczuliby również pasażerowie z przystanków “Narzymskiego” i “Łukasiewicza” które, mimo że pod inną nazwą, również dzielą część potoków. Poprawiłaby się również koordynacja 124/424 z linią 2 na odcinku Cmentarz Rakowicki – I Obwodnica – Jubilat (obecnie takt wynosi 3+12 minut, po zmianach wynosiłby 7+8).

Chodzi o zmianę tylko w stronę osiedla Podwawelskiego, w przeciwną 124/424 w międzyszczycie jest dobrze skoordynowane zarówno z linią 2, jak i 502. Proszę o pozytywne rozpatrzenie mojej prośby.

Z wyrazami szacunku,

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sty 2019, o 08:42 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 27 mar 2012, o 12:11
Posty: 590
Lokalizacja: Małopolska
Te 11 minut postoju na Ugorku/Wieczystej to fikcja w szczycie i bardzo często też poza szczytem. Najczęściej autobus przyjeżdża na Ugorek na styk bądź w ogóle spóźniony. Kierowca po drodze zmienia już tablice na "Os. Podwawelskie". Zmniejszenie tej 11-minutowej rezerwy spowoduje opóźnienia i ogólną konsternację i niepewność wśród pasażerów na ciągu ul. Meissnera/Ułanów czy autobus w ogóle przyjedzie. A tam żadnej alternatywy nie ma...

_________________
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sty 2019, o 09:11 
Offline
Inspektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 sie 2017, o 11:19
Posty: 365
@Kaszmir, bardzo dobre działanie, oby organizator rozpatrzył wniosek pozytywnie.

Castaway napisał(a):
Zmniejszenie tej 11-minutowej rezerwy spowoduje opóźnienia i ogólną konsternację i niepewność wśród pasażerów na ciągu ul. Meissnera/Ułanów czy autobus w ogóle przyjedzie. A tam żadnej alternatywy nie ma...

Przecież sprawdzą w aplikacji gdzie autobus się znajduje ;D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sty 2019, o 17:05 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 21987
Castaway napisał(a):
Te 11 minut postoju na Ugorku/Wieczystej to fikcja w szczycie i bardzo często też poza szczytem. Najczęściej autobus przyjeżdża na Ugorek na styk bądź w ogóle spóźniony. Kierowca po drodze zmienia już tablice na "Os. Podwawelskie". Zmniejszenie tej 11-minutowej rezerwy spowoduje opóźnienia i ogólną konsternację i niepewność wśród pasażerów na ciągu ul. Meissnera/Ułanów czy autobus w ogóle przyjedzie. A tam żadnej alternatywy nie ma...

W szczycie rzeczywiście tak jest i choć akurat na "124/424" nie jest najgorzej z punktualnością, to zdecydowanie bym nic nie zmieniał. Natomiast poza szczytem wg mnie nie ma problemów, jeżdżę tą linią regularnie, nieraz po parę razy w tygodniu. Nie zdarzyło mi się, by "124/424" przyjechało w międzyszczycie jakoś spóźnione. Zresztą nawet miejsc do złapania spóźnienia jakoś dużo nie ma, bo poza szczytem jedyne co może go spowolnić to korek na moście Dębnickim (który jednak zwykle dość płynnie idzie) czy jeśli ew. wjedzie za jakiś tramwaj na I obwodnicy i będzie musiał się za nim wlec. Ogólnie jednak - w godzinach 9-13, bo o tych mowa - wg mnie "124/424" jest w miarę punktualne. 6-7 minut postoju na Wieczystej/Ugorku da radę (tu zaznaczę, że dla kierowców w zamian wydłuży się przerwa na os. Podwawelskim).

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sty 2019, o 17:30 
Offline
Administrator Techniczny

Dołączył(a): 28 lut 2017, o 16:58
Posty: 310
Castaway napisał(a):
Te 11 minut postoju na Ugorku/Wieczystej to fikcja w szczycie i bardzo często też poza szczytem. Najczęściej autobus przyjeżdża na Ugorek na styk bądź w ogóle spóźniony. Kierowca po drodze zmienia już tablice na "Os. Podwawelskie". Zmniejszenie tej 11-minutowej rezerwy spowoduje opóźnienia i ogólną konsternację i niepewność wśród pasażerów na ciągu ul. Meissnera/Ułanów czy autobus w ogóle przyjedzie. A tam żadnej alternatywy nie ma...

To niech dołożą dodatkową brygadę :lmao: :lmao:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wczoraj, o 13:10 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 21987
Stawki za wzkm na 2019
https://krabok.wordpress.com/2019/01/19 ... m-na-2019/

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wczoraj, o 13:40 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 23 lip 2017, o 13:19
Posty: 418
Wobec tego może dobrym pomysłem byłoby posłanie autobusów midi Mobilisu na aglomerację? Wiadomo że wymagałoby to nowej umowy, ale gminy dzięki temu mogłyby sobie pozwolić na większą ilość kursów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wczoraj, o 13:59 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2013, o 13:21
Posty: 1931
Lokalizacja: Kreuzberg
Na aglomerację to się powinno robić osobne przetargi.

_________________
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wczoraj, o 16:09 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10481
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Jestem zaskoczony, że najmniej podrożały pckm, mimo szumnie zapowiadanych podwyżek cen energii o co najmniej 30%.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wczoraj, o 16:26 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 5 sie 2016, o 19:07
Posty: 120
Lokalizacja: Kraków
Sgriffin napisał(a):
Na aglomerację to się powinno robić osobne przetargi.


No i wtedy by wyszło jeszcze taniej :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wczoraj, o 19:30 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2013, o 13:21
Posty: 1931
Lokalizacja: Kreuzberg
Cukier napisał(a):
Jestem zaskoczony, że najmniej podrożały pckm, mimo szumnie zapowiadanych podwyżek cen energii o co najmniej 30%.
Mechanizm waloryzacji jest zapewne taki sam jak w autobusach, tylko zamiast ceny paliwa jest cena energii z TGE. A waloryzacja ma to do siebie, że jest trochę opóźniona bo bazuje na przeszłych danych.

_________________
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wczoraj, o 19:57 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 8 lip 2015, o 10:07
Posty: 506
Sgriffin napisał(a):
Na aglomerację to się powinno robić osobne przetargi.

Bo?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wczoraj, o 20:27 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2013, o 13:21
Posty: 1931
Lokalizacja: Kreuzberg
Bo:
a) tylko tak gmina rzeczywiście dostanie to co chce,
b) linie aglo mają całkiem inną charakterystykę, nie ma co tego mieszać, nie bez powodu z resztą MPK ma inną stawkę na aglo.

Wystarczy spojrzeć np. na model wrocławski - gmina Długołęka ma stawki na poziomie 5,1 zł brutto. Fabrycznie nowe pojazdy. Dynamiczny system informacji pasażerskiej.
A w Krakowie jak w lesie.

_________________
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL