Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 23 wrz 2019, o 12:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 132 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 sty 2019, o 14:23 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 14 paź 2012, o 09:29
Posty: 1636
Lokalizacja: Osiedle Weissa - Kalwaria Z.
Ja tylko chciałem nadmienić, że owo przejście z Walcowni do Luboczy, traktowane przez luboczan niczym okno na świat, jest od strony parkingu/pętli od dawna opatrzone tablicą z napisem "zakaz wstępu" wraz z informacją, że jest to teren prywatny huty. Nie widzę więc formalnych podstaw do rozpatrywania zażaleń jego dzikich użytkowników.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sty 2019, o 15:11 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22565
rogow153 napisał(a):
Ja tylko chciałem nadmienić, że owo przejście z Walcowni do Luboczy, traktowane przez luboczan niczym okno na świat, jest od strony parkingu/pętli od dawna opatrzone tablicą z napisem "zakaz wstępu" wraz z informacją, że jest to teren prywatny huty. Nie widzę więc formalnych podstaw do rozpatrywania zażaleń jego dzikich użytkowników.

Oczywiście, masz rację - w świetle Prawa ci ludzie chodzili tam wbrew zakazom i technicznie nie powinno ich tam w ogóle być.

Z drugiej strony wszyscy jesteśmy ludźmi i myślę, że powinniśmy okazać trochę empatii. Tak jak napisałeś, dla tych ludzi to było okno na świat. I ja to rozumiem, bo mając do wyboru cztery autobusy potworki, w dodatku żaden niejadący nawet w kierunku centrum Krakowa, albo "22" które wykonuje więcej kursów niż "110+117+160+242" razem wzięte i do tego jadące do centrum miasta - sam bym opierał się na tramwaju. A z tego co mi się wydaje (poprawcie mnie jeśli się mylę), wspominano tu na forum że ten teren jest przez Hutę zapomniany i generalnie nikogo nawet nie interesuje, że ktoś tam przechodzi - ot, jeśli dojdzie tam do jakiegoś wypadku to te osoby biorą same za to odpowiedzialność, na własne ryzyko.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sty 2019, o 16:18 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 14 paź 2012, o 09:29
Posty: 1636
Lokalizacja: Osiedle Weissa - Kalwaria Z.
Jeszcze kilka lat temu nie stał tam żaden zakaz, ba, nawet nie było szlabanu, co powodowało, że ze skrótu nawet korzystali użytkownicy aut, skłonni do pokonywania olbrzymich wertepów, by nie nadkładać drogi. Zagrodzenie traktu i postawienie znaku traktowałem jako wyraz zaostrzonego rygoru względem korzystania z tego odcinka. Ale może rzeczywiście to tylko działania zabezpieczające odpowiedzialność Arcelora "na wypadek gdyby" i w praktyce nikt nikogo sankcjami stamtąd nie przepędza.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sty 2019, o 10:02 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7046
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
@ Kaszmir - przypomina mi to trochę sytuację na starej Rżące i Piaskach Wielkich kilkanaście (dwadzieścia kilka?) lat temu. Też ludzie mieli 144 bezpośrednio do szeroko pojętego centrum, jadące przez całe miasto, z którego z jedną przesiadką można się było dostać niemal wszędzie, a i bezpośrednio w wiele miejsc. I nagle dawne 144 zlikwidowano, 444 przenumerowano na 144, a mieszkańcy tamtych rejonów zostali na lodzie (ci z Piasków mają od niedawna 469, ci z Rżąki ciągle tylko dowozówkę, gdzie opóźnienia przekraczają podwójny interwał między kursami)... Czy to źle czy dobrze, że się tak stało? Dla mieszkańców Rżąki fatalnie... Ale fakt, że zapełnienia na tamtym odcinku, jak i gęstość zaludnienia nie kwalifikowały tego rejonu do niczego więcej niż feeder-busa...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sty 2019, o 12:14 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10768
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
rogow153 napisał(a):
Zagrodzenie traktu i postawienie znaku traktowałem jako wyraz zaostrzonego rygoru względem korzystania z tego odcinka.

Tyle że nikt tam nic Arcelorowi nie robi, bo to i tak teren poza płotem. Zresztą ten korytarz i tak prędzej czy później trafi w miejskie ręce bo w planach zagospodarowania przestrzennego jest tam rezerwa na drogę - wydłużenie Mrozowej stanowiące obwodnicę Luboczy i Wadowa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 cze 2019, o 14:24 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 28 maja 2011, o 15:43
Posty: 570
Lokalizacja: Kraków-Krakowiaków
Cytuj:
Obrazek Obrazek
22, 117, 132, 242, 722
od 20.06.2019
Zmiany w obsłudze komunikacyjnej ul. Mrozowej


Szanowni Pasażerowie!

Uprzejmie informujemy, że od dnia 20.06.2019 r. (czwartek – Boże Ciało) zostaną wprowadzone następujące zmiany w obsłudze rejonu ulicy Mrozowej (w związku z trwającym wyłączeniem ruchu tramwajowego na tym odcinku):

  • linia 22 - w dalszym ciągu kursuje po trasie czasowo zmienionej: Borek Fałęcki – ... – al. Solidarności – Ujastek Mogilski – Kopiec Wandy;
  • linia 722 – zostanie uruchomiona zastępcza linia autobusowa kursująca na trasie: Kombinat – Ujastek – Mrozowa – Blokowa – Łowińskiego – Walcownia. Powrót: Walcownia – Mrozowa – Ujastek – Kombinat. Linia kursować z częstotliwością co 20 minut w godzinach szczytu oraz co 30 minut poza godzinami szczytu i w dni wolne i zatrzymywać się będzie na istniejących przystankach tymczasowych na ul. Mrozowej, Blokowej i Łowińskiego (jak dotychczas linia 132). Linię będzie obsługiwać Operator Mobilis Sp. z o.o.;
  • linie 117 i 242 – zostaną przywrócone na stałe trasy (przez ul. Ujastek i Łowińskiego);
  • linia 132 – zostaną zlikwidowane kursy wariantowe (przez ul. Mrozową). Ponadto, od dnia 20.06.2019 r. linia będzie zawieszona na okres wakacji szkolnych.



Zasady zachowania ważności biletów okresowych:

Bilety okresowe wykupione na linię 22 zachowują ważność na całej trasie linii 722.

Uwaga! Bilety okresowe wykupione na linię 132 NIE będą już zachowywać ważności na odcinku Kombinat - Walcownia.
http://kmkrakow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 cze 2019, o 23:24 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10768
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
No i tak dumali dumali nad tą obsługą Mrozowej tym "132" a zapomnieli o corocznym zwyczaju jej zawieszania. I teraz będzie i drożej i gorzej. Nie bardzo też rozumiem co komu wadziły "117" i "242" na Blokowej.

Nadal też nie doczekaliśmy się na Mrozowej przystanków choć minimalnie spełniających cywilizowane standardy - dalej jest wysiadanie prosto w błoto. Ja rozumiem że w ZTP / ZDMK z inteligencją bywa różnie, ale o niewiedzę, że zamknięcie Mrozowej to nie jest sprawa na chwilę, bym ich nie podejrzewał. Doskonale zdają sobie sprawę, że to jest sprawa co najmniej kilku lat, a może i na wieki wieków amen.

I z okazji remontu trasy do Bronowic trwającego ledwie 10 miesięcy jakoś dało się prowizoryczne płytki ułożyć choćby na K. Wielkiego. A na Mrozowej na kilka lat to już nie warto nawet jednej betonowej płyty ułożyć jako peron, jak na Igołomskiej chociażby.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 cze 2019, o 15:24 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2014, o 12:22
Posty: 3084
Lokalizacja: Michałowice
Cukier napisał(a):
Ja rozumiem że w ZTP / ZDMK z inteligencją bywa różnie,

Pytanie czy w ogóle ktokolwiek z inspektorów/urzędników którejś z tych instytucji, kiedykolwiek był na ulicy Mrozowej i wie jak ta ulica wygląda, czy jest tam chodnik przy jezdni aby było miejsce na przystanek, czy nie ma. Pewnie założyli standardowo, że chodnik przylega krawężnikiem do jezdni i ludzie wysiadają z autobusu na chodnik. :yes:
Wiem że to kuriozalne podejrzenie o coś takiego, wcale bym się nie zdziwił jakby tak właśnie było. :lol-sweat:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 cze 2019, o 09:08 
Online
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 18:48
Posty: 3669
Lokalizacja: Kraków
Cukier napisał(a):
No i tak dumali dumali nad tą obsługą Mrozowej tym "132" a zapomnieli o corocznym zwyczaju jej zawieszania. I teraz będzie i drożej i gorzej. Nie bardzo też rozumiem co komu wadziły "117" i "242" na Blokowej.

Drożej, ale nie aż tak. Podejrzewam, że Mobilis na „722” puści krótkiego aemzeta wziętego z „413”, więc koszt wzkm spadnie 8,21 zł do 5,83 zł (czyli jakieś 30%). Co prawda „722” ma być całodobowy, a nie szczytowy jak „132”, ale to oznacza, że koszty wzrosną w stopniu umiarkowanym, a nie znacznym.

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 cze 2019, o 09:29 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22565
tomta1 napisał(a):
Drożej, ale nie aż tak. Podejrzewam, że Mobilis na „722” puści krótkiego aemzeta wziętego z „413”, więc koszt wzkm spadnie 8,21 zł do 5,83 zł (czyli jakieś 30%). Co prawda „722” ma być całodobowy, a nie szczytowy jak „132”, ale to oznacza, że koszty wzrosną w stopniu umiarkowanym, a nie znacznym.

No i właśnie - koszty wzrosną głównie przez to, że linia będzie jeździć cały dzień. A przecież to był jeden z głównych zarzutów wobec "132", że poza szczytem pozostawiono pasażerów z Walcowni samych sobie, tym bardziej że "117/242" skręcają w połowie trasy.

Zastanawiam się, czy zmiana jest "na stałe", czy może po wakacjach "722" pójdzie do likwidacji i wróci "132"? Dotychczas obstawiałem to drugie ze względu na kwestie taborowe, jednak powrót "117/242" na stałą marszrutę sugeruje co innego - wszak chyba nie mieszaliby aż tak z ich trasami, gdyby za dwa miesiące miały znów być zmieniane?

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 cze 2019, o 09:41 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 27 gru 2010, o 20:02
Posty: 576
Lokalizacja: Nowa Huta
Tam w ogóle ktoś korzysta z komunikacji poza godzinami wymiany pracowników? Aż tak jest potrzebna jakaś linia całodobowa?

_________________
Polska Kibolska


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 cze 2019, o 10:07 
Online
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 18:48
Posty: 3669
Lokalizacja: Kraków
Kaszmir napisał(a):
No i właśnie - koszty wzrosną głównie przez to, że linia będzie jeździć cały dzień. A przecież to był jeden z głównych zarzutów wobec "132", że poza szczytem pozostawiono pasażerów z Walcowni samych sobie, tym bardziej że "117/242" skręcają w połowie trasy.

Czyli:
— jeździ w godzinach szczytu – źle, bo poza szczytem pozostawiono pasażerów z Walcowni samych sobie;
— jeździ całą dobę – źle, bo teraz będzie i drożej i gorzej?

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 cze 2019, o 13:31 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 27 gru 2010, o 20:02
Posty: 576
Lokalizacja: Nowa Huta
Nie można skierować części kursów 138 albo 142 przez Mrozową? Walcownia to taka Ruszcza, coś jeździć musi, ale każde rozwiązanie będzie złe.

_________________
Polska Kibolska


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 cze 2019, o 14:18 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 6 lut 2015, o 16:46
Posty: 2539
Idealne miejsce na TeleBusa, ale na zasadzie takiej, że jest podany rozkład z f-20, natomiast kursy odbywają się na zarządzenie jeśli ktoś zamówi przejazd.

_________________
"Jest super, jest super
Więc o co ci chodzi?"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 cze 2019, o 15:24 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10768
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Kaszmir napisał(a):
tomta1 napisał(a):
Drożej, ale nie aż tak. Podejrzewam, że Mobilis na „722” puści krótkiego aemzeta wziętego z „413”, więc koszt wzkm spadnie 8,21 zł do 5,83 zł (czyli jakieś 30%). Co prawda „722” ma być całodobowy, a nie szczytowy jak „132”, ale to oznacza, że koszty wzrosną w stopniu umiarkowanym, a nie znacznym.

No i właśnie - koszty wzrosną głównie przez to, że linia będzie jeździć cały dzień. A przecież to był jeden z głównych zarzutów wobec "132", że poza szczytem pozostawiono pasażerów z Walcowni samych sobie, tym bardziej że "117/242" skręcają w połowie trasy.

Zastanawiam się, czy zmiana jest "na stałe", czy może po wakacjach "722" pójdzie do likwidacji i wróci "132"? Dotychczas obstawiałem to drugie ze względu na kwestie taborowe, jednak powrót "117/242" na stałą marszrutę sugeruje co innego - wszak chyba nie mieszaliby aż tak z ich trasami, gdyby za dwa miesiące miały znów być zmieniane?


Nie żebym mówił od samego początku że "117" i "242" powinny jechać przez skrzyżowanie Łowińskiego z Mrozową. To było najprostsze i najtańsze rozwiązanie, ale po co. Lepiej zrobić knota "722" który będzie miał średnie zapełnienie 2% i się nie przyda nikomu z Wadowa ni Luboczy.

I na takie durne akcje brygady się znajdują, a jak jakaś gmina chce zapłacić za dodatkowe kursy aglo to się jej mówi "spier****j" i zasłania brakiem taboru.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 132 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Adrian14, Charlie96 i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL