Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 16 paź 2019, o 08:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 210 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 sty 2018, o 17:11 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 8 maja 2012, o 15:42
Posty: 590
Lokalizacja: Kraków
MPK ROZBUDOWUJE ZAJEZDNIĘ W PODGÓRZU, BO NIE POMIEŚCI TRAMWAJÓW
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/mpk-ro ... 23766.html

Cytuj:
Krakowskie MPK kupiło niedawno działkę przy ulicy Rzemieślniczej, razem ze stojącym tam budynkiem. Spółka zamierza o ten teren rozbudować swoją zajezdnię tramwajową. Ma to związek m.in. z planowanymi przez przewoźnika zakupami taboru.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sty 2018, o 17:20 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 9 gru 2016, o 18:59
Posty: 278
Tia... ile pomieści, 20 tramwajów więcej? Nasza sieć jest pełna w każdym możliwym aspekcie - ilości motorniczych, przepustowości ciągów, pojemności zajezdni...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sty 2018, o 18:19 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3920
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
No, na wzmocnienia potrzebny jest tabor, a na tabor potrzebna jest baza. Szkoda tylko, że zabierają się za rozbudowę Zajezdni Podgórze, kiedy w Hucie aż prosi się o wydłużenie Zajezdni Nowa Huta na południe, do Al. Solidarności i prędzej czy później to nastąpi, bo potrzeby taborowe wzrosną, a przecież są plany przekształcenia zajezdni w Hucie na tramwajowo-autobusową z jednoczesną likwidacją Zajezdni Bieńczyce.

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sty 2018, o 18:26 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 1 sie 2013, o 07:24
Posty: 6991
Lokalizacja: Kraków
Mistrzejowiczanin napisał(a):
a przecież są plany przekształcenia zajezdni w Hucie na tramwajowo-autobusową z jednoczesną likwidacją Zajezdni Bieńczyce.


Skąd informacja o likwidacji Zajezdni Bieńczyce? Przecież Bieńczyce przechodziły modernizację pod koniec roku, więc byłoby to totalnie bez sensu gdyby tak nagle zajezdnia została zlikwidowana. Gdzie tutaj sens i logika?

_________________
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sty 2018, o 19:38 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3920
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Krakowiak2013 napisał(a):
Skąd informacja o likwidacji Zajezdni Bieńczyce? Przecież Bieńczyce przechodziły modernizację pod koniec roku, więc byłoby to totalnie bez sensu gdyby tak nagle zajezdnia została zlikwidowana. Gdzie tutaj sens i logika?

Zajezdnia Nowa Huta ma być zajezdnią tramwajowo-autobusową. Przecież to po to zmodernizowana myjnia jest również przystosowana do obsługi autobusów, podobnie jak i inne osprzęty tej zajezdni, zatem jak zorganizowana zostanie tam zajezdnia również autobusowa, to po co ma istnieć już pobliska Zajezdnia Bieńczyce, zwłaszcza, że to ciekawy rejon pod bloki i sprzedaż gruntu opłaciłaby się MPK na spłatę części długów związanych np. z modernizacją Zajezdni Nowa Huta.

A to, że się modernizuje to normalna rzecz - nowoczesny tabor wymaga odpowiedniej obsługi. Zajezdnia Czyżyny również jeszcze 5 lat przez zamknięciem została poszerzona o nowoczesną halę do obsługi najnowszych Scanii.

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sty 2018, o 19:46 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10774
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Mistrzejowiczanin napisał(a):
Przecież to po to zmodernizowana myjnia jest również przystosowana do obsługi autobusów, podobnie jak i inne osprzęty tej zajezdni, zatem jak zorganizowana zostanie tam zajezdnia również autobusowa, to po co ma istnieć już pobliska Zajezdnia Bieńczyce, zwłaszcza, że to ciekawy rejon pod bloki i sprzedaż gruntu opłaciłaby się MPK na spłatę części długów związanych np. z modernizacją Zajezdni Nowa Huta.

Pewnie, w ZNH na styk mieszczą się tramwaje, a nawet były epizody z nocowaniem na Mrozowa, więc dopchajmy tą zajezdnię jeszcze prawie dwustoma autobusami z ZB, którą zresztą ledwie co wyremontowano.

PH owszem, miała się wzbogacić o infrastrukturę do posiadania i obsługi autobusów, ale to było mówione z myślą o elektrykach no i nikt nie mówił o likwidacji Bieńczyc..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sty 2018, o 19:50 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3920
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Cukier napisał(a):
Pewnie, w ZNH na styk mieszczą się tramwaje, a nawet były epizody z nocowaniem na Mrozowa, więc dopchajmy tą zajezdnię jeszcze prawie dwustoma autobusami z ZB, którą zresztą ledwie co wyremontowano.

No przecież napisałem wcześniej, że do tego byłoby potrzebne rozszerzenie tej zajezdni w Hucie na południe do Alei Solidarności. :/

Cukier napisał(a):
PH owszem, miała się wzbogacić o infrastrukturę do posiadania i obsługi autobusów, ale to było mówione z myślą o elektrykach

Za niedługi czas wszystkie autobusy będą elektryczne. Teoretycznie tak, ale ponoć rozważano rozwiązane, żeby połączyć te dwie zajezdnie w jedną, bo miałoby to wielkie zalety, głównie takie, że jak największa część taboru generalnie z całego miasta byłaby w jednym miejscu.

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sty 2018, o 19:57 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10774
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Mistrzejowiczanin napisał(a):
No przecież napisałem wcześniej, że do tego byłoby potrzebne rozszerzenie tej zajezdni w Hucie na południe do Alei Solidarności.

Czego nie ma w żadnych planach.

Mistrzejowiczanin napisał(a):
Za niedługi czas wszystkie autobusy będą elektryczne.

Nie wiem czy dożyję tego "niedługo".

Mistrzejowiczanin napisał(a):
Teoretycznie tak, ale ponoć rozważano rozwiązane, żeby połączyć te dwie zajezdnie w jedną, bo miałoby to wielkie zalety, głównie takie, że jak największa część taboru generalnie z całego miasta byłaby w jednym miejscu.

I zaletą ma być to że tabuny pojazdów mają się bujać wyjazdami na linię na Krowodrzę i jej wieśniaki czy nawet Bronowice i jego wieśniaki nie z Okulickiego a z Ujastku?

Zgromadzenie połowy taboru w jednym miejscu to same wady. Nam nie potrzeba rozbudowy istniejących zajezdni, a budowy nowej. I to najlepiej tam gdzie nie ma ani autobusowej ani tramwajowej. Czyli gdzieś w np. Toniach. I wiedziano o tym już 40 lat temu projektując tramwaj na Azory.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sty 2018, o 20:00 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 21 cze 2013, o 16:08
Posty: 735
Lokalizacja: Kraków
Festence napisał(a):
MPK ROZBUDOWUJE ZAJEZDNIĘ W PODGÓRZU, BO NIE POMIEŚCI TRAMWAJÓW
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/mpk-ro ... 23766.html

Cytuj:
Krakowskie MPK kupiło niedawno działkę przy ulicy Rzemieślniczej, razem ze stojącym tam budynkiem. Spółka zamierza o ten teren rozbudować swoją zajezdnię tramwajową. Ma to związek m.in. z planowanymi przez przewoźnika zakupami taboru.

Historia zatoczyła koło...
Teren po MZTiS który MPK na początku XXI wieku sprzedało w prywatne ręce za około 2mln zł. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sty 2018, o 20:06 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3920
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Cukier napisał(a):
Czego nie ma w żadnych planach.

No to będzie. Dla mnie to kwestia czasu, np. po oddaniu S7.

Cukier napisał(a):
Nie wiem czy dożyję tego "niedługo".

Nikt tego nie wie. Może rąbnąć asteroida i nas wszystkich zabić, natomiast jeżeli coś takiego nie nastąpi to taka ewolucja w systemie komunikacyjnym to 30 lat góra.

Cukier napisał(a):
I zaletą ma być to że tabuny pojazdów mają się bujać wyjazdami na linię na Krowodrzę i jej wieśniaki czy nawet Bronowice i jego wieśniaki nie z Okulickiego a z Ujastku?

Uuu, wielka różnica - 2 km.

Cukier napisał(a):
Zgromadzenie połowy taboru w jednym miejscu to same wady.

Mianowicie:

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sty 2018, o 20:23 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2013, o 13:21
Posty: 2005
Lokalizacja: Kreuzberg
Mistrzejowiczanin napisał(a):
Uuu, wielka różnica - 2 km.
2km x koszt zmienny ok. 4 zł, czyli każda brygada traci 8 złotych dziennie.

_________________
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sty 2018, o 20:39 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2014, o 12:22
Posty: 3087
Lokalizacja: Michałowice
Mistrzejowiczanin napisał(a):
natomiast jeżeli coś takiego nie nastąpi to taka ewolucja w systemie komunikacyjnym to 30 lat góra.

Noo, to faktycznie krótki czas. Zapewne większość użytkowników tego forum będzie już około 50-60tki, a najstarsi już nad grobem albo w... :hihi:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sty 2018, o 21:05 
Offline
Kierownik

Dołączył(a): 3 kwi 2014, o 18:37
Posty: 877
Lokalizacja: Kraków-Kurdwanów/Wola Ducchacka
Zajezdnia PH została po to wyremontowana, bo w planach jest, aby stacjonowało tam około 30-40 autobusów elektrycznych, nic więcej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sty 2018, o 21:11 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3920
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Sgriffin napisał(a):
2km x koszt zmienny ok. 4 zł, czyli każda brygada traci 8 złotych dziennie.

Czym to jest wobec ogromu innych wydatków na komunikację? Zresztą tym tokiem myślenia, to zajezdnie powinny być lokowane w ścisłym centrum, by jak najkrótsza była droga na wyjazdówki, jak szukamy oszczędności, by do dzielnic jechać z centrum, a nie przez całe miasto. To może w ogóle przelokować tą Zajezdnię Bieńczyce jakoś nie wiem... na Olszę, by było o te cenne parę złotych taniej na brygadzie. Zajezdnie zawsze lokuje się na obrzeżach, by nie marnować cennego gruntu w obszarze zurbanizowanym, a wyjazdówki są normalną sprawą i wszystko jest wkalkulowane.

tomek_m napisał(a):
Noo, to faktycznie krótki czas. Zapewne większość użytkowników tego forum będzie już około 50-60tki, a najstarsi już nad grobem albo w... :hihi:

Powiedziałem, że najwyżej 30 lat, a technologia długiej jazdy z napędem elektrycznym na rekordowo szybkim ładowaniu cały czas się prężnie rozwija, więc równie dobrze te zmiany mogą nastąpić szybciej. Nie dramatyzujmy. :]

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sty 2018, o 21:28 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2013, o 13:21
Posty: 2005
Lokalizacja: Kreuzberg
Mistrzejowiczanin napisał(a):
Sgriffin napisał(a):
2km x koszt zmienny ok. 4 zł, czyli każda brygada traci 8 złotych dziennie.

Czym to jest wobec ogromu innych wydatków na komunikację? Zresztą tym tokiem myślenia, to zajezdnie powinny być lokowane w ścisłym centrum, by jak najkrótsza była droga na wyjazdówki, jak szukamy oszczędności, by do dzielnic jechać z centrum, a nie przez całe miasto. To może w ogóle przelokować tą Zajezdnię Bieńczyce jakoś nie wiem... na Olszę, by było o te cenne parę złotych taniej na brygadzie. Zajezdnie zawsze lokuje się na obrzeżach, by nie marnować cennego gruntu w obszarze zurbanizowanym, a wyjazdówki są normalną sprawą i wszystko jest wkalkulowane.
No tak jakby każde zwiększenie ilości przejazdów na pusto o 1% to jakieś 3 tysiące rocznie na autobus. Ale przemnóż to przez 200 :)

_________________
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 210 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL