KST Górka Narodowa

Torowiska, drogi, chodniki, parkingi i dyskusja o ruchu drogowym

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
kucyk
Dyrektor
Posty: 2488
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

KST Górka Narodowa

#1216 Post autor: kucyk » 7 lut 2020, o 19:46

Zamiast zielonego torowiska asfaltowa droga:

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/zamia ... 34130.html

kucyk
Dyrektor
Posty: 2488
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

KST Górka Narodowa

#1217 Post autor: kucyk » 5 mar 2020, o 21:57

Dzisiaj słyszymy kolejne obiecanki urzędnicze tego serialu - KST na Górkę Narodową.

Prace ruszą przed wakacjami? Tak twierdzą urzędnicy - który to już raz?

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/rozmo ... 34515.html

Nadal istnieje sytuacja, ze pętla na GN znajdzie się w innym miejscu. :wht:

gaevicisti
Znawca
Posty: 22
Rejestracja: 20 sie 2015, o 16:43

KST Górka Narodowa

#1218 Post autor: gaevicisti » 16 cze 2020, o 16:07

Chyba nam to umknęło, a przynajmniej w tym temacie, ale do wczoraj tj. 15. czerwca ZIM czekał na odwołania 6 tysięcy stron postępowania od ZRID (pisał o tym LoveKraków, klik). Dzisiaj radny Jakub Kosek informuje, że wpłynęło 16 uwag.
Tramwaj na Górkę Narodową.
Do zezwolenia na realizację inwestycji drogowej około 6 tysięcy stron postępowania wniosło 16 uwag.
Trzeba również poczekać czy jakieś uwagi nie spłyną pocztą.
Źródło: klik

Ktoś wie, czy sam fakt wpłynięcia do UMK uwag i potrzeby ustosunkowania się do nich z automatu opóźnia znacząco rozpoczęcie inwestycji (bo trzeba będzie po odpowiedzi i ewentualnych poprawkach w projekcie na nowo uzyskać ZRID), czy może jest szansa, że - jeśli uwagi nie będą znaczące - budowa zacznie się za kilka tygodni?

Awatar użytkownika
emce
Miłośnik
Posty: 57
Rejestracja: 27 sie 2013, o 11:15
Lokalizacja: Górka Narodowa

KST Górka Narodowa

#1219 Post autor: emce » 19 cze 2020, o 22:12

gaevicisti pisze:
16 cze 2020, o 16:07
Ktoś wie, czy sam fakt wpłynięcia do UMK uwag i potrzeby ustosunkowania się do nich z automatu opóźnia znacząco rozpoczęcie inwestycji (bo trzeba będzie po odpowiedzi i ewentualnych poprawkach w projekcie na nowo uzyskać ZRID), czy może jest szansa, że - jeśli uwagi nie będą znaczące - budowa zacznie się za kilka tygodni?
Oby... :wall:

Wystarczy jeden konkretny, i obawiam się, że na kilka lat o tramwaju na Górkę możemy zapomnieć...

carver
Znawca
Posty: 39
Rejestracja: 6 lut 2013, o 21:46
Lokalizacja: Kraków

KST Górka Narodowa

#1220 Post autor: carver » 1 lip 2020, o 07:45


PanA
Kierownik
Posty: 915
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

KST Górka Narodowa

#1221 Post autor: PanA » 1 lip 2020, o 14:08

Ja wiem, że każdy to wie, ale po prostu aż się mi to zdziwienie przypomina - no kurde, już nawet w Polsce od takich durnych inwestycji odchodzą, a a Krakowie nadal miliony na NIEPOTRZEBNE korytarze i węzły. Gdyby chociaż to było naprawdę zrobione na wzór S-ki z wygodnym węzłem i tramwajem na estakadzie. I wszystko poza tramwajem powinna robić GDDKiA.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

gaevicisti
Znawca
Posty: 22
Rejestracja: 20 sie 2015, o 16:43

KST Górka Narodowa

#1222 Post autor: gaevicisti » 1 lip 2020, o 23:07

PanA pisze:
1 lip 2020, o 14:08
Ja wiem, że każdy to wie, ale po prostu aż się mi to zdziwienie przypomina - no kurde, już nawet w Polsce od takich durnych inwestycji odchodzą, a a Krakowie nadal miliony na NIEPOTRZEBNE korytarze i węzły. Gdyby chociaż to było naprawdę zrobione na wzór S-ki z wygodnym węzłem i tramwajem na estakadzie. I wszystko poza tramwajem powinna robić GDDKiA.
Ja wiem, że to było tu już wałkowane milion razy, ale po prostu rozsierdza mnie to, jak ma wyglądać rejon pętli Krowodrza Górka po przebudowie, czyli autostrada rozbijająca na dwie części przystanki tramwajowe i pętlę autobusową, de facto zabijając istotę dobrego węzła przesiadkowego. I to, że Trasa Wolbromska ma się zaczynać na skrzyżowaniu Dr Twardego x Wybickiego i Bratysławska, przez co zniknie piękny odcinek zielonego torowiska między przystankami Bratysławska a obecnym końcowym Krowodrza Górka.

Jak można było coś takiego zaprojektować? Jak można było to przyklepać? Przez te dwie rzeczy oraz kwiatki jak węzeł na Opolskiej po prostu nie jestem w stanie traktować tej budowy jako budowę nowego odcinka tramwaju, a jako zmontowanie kolejnej drogi, do której tramwaj jest dodatkiem, żeby tam czasem niezmotoryzowani mieszkańcy za bardzo nie szczekali, że nic nie dostają, no bo przecież domagali się tego tramwaju od 10 lat co najmniej.

Dramat.

PanA
Kierownik
Posty: 915
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

KST Górka Narodowa

#1223 Post autor: PanA » 2 lip 2020, o 01:00

Pośrednio też o tym mówię. Miasto, zamiast zwalić zadanie węzła na organ, który powinien to zrobić i zrobić przejazd estakadą, po której tramwaj by sunął sobie - najlepiej 70-tką - i sobie zjeżdżał tam, gdzie można najswobodniej wybudować pętlę, postanowiło wziąć na siebie węzeł trochę po januszowemu, ale żeby AłTkA nIe MuSiAłY cZeKaĆ aNi DnIa DłUżEj na skrzyżowanie częściowo bezkolizyjne.
Przecież taką biedę to w Europie skończono w latach 70, a w Polsce też już po komunie.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10925
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

KST Górka Narodowa

#1224 Post autor: Cukier » 2 lip 2020, o 01:29

Jak dla mnie absolutnym zwycięzcą w kategorii marnotrawstwa publicznych pieniędzy jest kładka nad trasą wolbromską po środku... 400m odcinka pomiędzy naziemnymi przejściami dla pieszych - tym przy rondzie nad Opolską i tym przy Pachońskiego. Naprawdę, już pomijam fakt, że dla 400 m można było w ogóle po środku przejście sobie darować, bo jest w Krakowie mnóstwo dłuższych odcinków bez żadnego przejścia. Ale skoro już zdecydowano się wstawić tam możliwość przejścia - może i słusznie - to naprawdę nie rozumiem dlaczego nie w formie przejścia naziemnego. Co dla świętej przepustowości wniesie jedna kładka, jeśli za 200 m w jedną i drugą stronę jest skrzyżowanie z sygnalizacją? I w ogóle jaki pieszy będzie chciał wdrapywać się po schodach, zamiast nadłożyć kilkaset metrów, ale za to w poziomie zero?

A, i jeszcze jakby tego wszystkiego było mało, to będzie mniej więcej na wysokości ronda przy Opolskiej podziemne przejście dla pieszych i rowerzystów wzdłuż koryta rzeki Sudół, więc na tym zawrotnym 400m odcinku będzie można sobie wybrać czy przejść na poziomie -1, 0 czy +1. :clap:

https://drive.google.com/file/d/1xgjBCp ... sp=sharing

PanA
Kierownik
Posty: 915
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

KST Górka Narodowa

#1225 Post autor: PanA » 2 lip 2020, o 02:06

Nie ma uprawnień z linka. Teraz Google Drive przy uzyskiwaniu linku domyślnie daje odczyt tylko kontom z listy. Musisz tam przeklikać :P

Natomiast jednak kładka ta nie jest zwycięzcą. Powód jest jeden: jest tańsza XD
A przyczyna prosta. Bo KiEdYś TaK rObIlI dLa ŚwIęTeJ pRzEpUsToWoŚcI. A umysłowo Kraków został w latach 70.
We Wrocławiu po dziś dzień demontują systematycznie takie durne kłaski, przejścia podziemne czy skręty na estakadzie.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

Zieleńczanin
Moderator fb pkk
Posty: 320
Rejestracja: 24 cze 2019, o 21:54

KST Górka Narodowa

#1226 Post autor: Zieleńczanin » 2 lip 2020, o 07:41

Może się nie orientuję, ale... na wizualizacji w tle widać pętlę tramwajową, a dalej autobusową. Błąd czy tak miało być?

PanA
Kierownik
Posty: 915
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

KST Górka Narodowa

#1227 Post autor: PanA » 2 lip 2020, o 08:05

Ta wizualizacja pokazuje pętlę Krowodrza Górka. Tak ma być. Pętla w tym miejscu obok autobusów, a przystanek przelotowy na Górkę Narodową po drugiej stronie tej biedaautostrady.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7449
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

KST Górka Narodowa

#1228 Post autor: Locutus » 2 lip 2020, o 08:20

Nic dodać nic ująć, tylko się podpisać pod przedmówcami... Ten projekt to jest jeden wielki skandal.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

lukaszpdg
Dyrektor
Posty: 3338
Rejestracja: 26 maja 2015, o 17:08
Lokalizacja: Kraków

KST Górka Narodowa

#1229 Post autor: lukaszpdg » 2 lip 2020, o 09:18

Będziemy robić wszystko, aby mieszkańcy tramwajem w 2022 roku pojechali na Górkę Narodową [Rozmowa]
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/bedzi ... 36515.html

GoMeZz391
Moderator fb pkk
Posty: 295
Rejestracja: 28 lis 2015, o 14:49
Kontakt:

KST Górka Narodowa

#1230 Post autor: GoMeZz391 » 2 lip 2020, o 12:58

Według mnie już lepiej było by zabrać i pieniądze z tej trasy przeznaczyć na porządną pętlę na BM dla MPK, a autobust turystyczne na "planowany" dworzec dac zamiast robić ROK czy Wiadukt jako węzeł przesiadkowy KM/Turystyka. Poprawiło by to trochę czas przejazdu od GWW/GZ /Azory do centrum.

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Infrastruktura drogowa i torowa”