Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 18 sty 2019, o 10:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 185 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13
Autor Wiadomość
PostNapisane: 9 sty 2019, o 06:44 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 18:48
Posty: 3578
Lokalizacja: Kraków
volferssj napisał(a):
Tu pojawia się pewien, może nie jakiś ogromny ale jednak, problem. Co kto rozumie pod pojęciem "ulica w centrum" lub wręcz "centrum"? IMO wymieniony wyżej odcinek ulicy w centrum nie jest, a to już zmienia sposób w jaki należałoby do niego podejść (tak, mam tu na myśli podejście trochę bardziej prosamochodowe) ale już jest temat do, ewentualnej, dalszej dyskusji.

Oczywiście, że jest w centrum. W miejskich dokumentach (oidp w studium) jest pojęcie „śródmieścia funkcjonalnego”, które obejmuje oidp całą obecną strefę płatnego parkowania i nawet jeszcze trochę więcej, oidp na Krowodrzy.

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 sty 2019, o 08:26 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 6511
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
A ja nie pojmuję schizofrenii miejskiej... Z jednej strony montuje się separatory, robi buspasy, przebudowuje ulice tak, by samochody nie blokowały tramwajów (vide Pierwsza Obwodnica), a z drugiej na Krakowskiej i Starowiślnej robi się coś dokładnie przeciwnego i wpieprza samochody na torowisko. Przecież przez te remonty całe południe miasta (Bieżanów, Prokocim, Kozłówek, Piaski Nowe i Kurdwanów) będzie miało uwalony dojazd do centrum na długie lata (aż do kolejnej przebudowy)... Tramwaje zamiast wymijać stojące w korku samochody będą stały wraz z nimi. Głupota do entej! Zwłaszcza że było miejsce i możliwości, żeby zrobić to lepiej (vide projekt Jopka). Sorry, ale żeby przebudowa w obecnej formie mogła funkcjonować, trzeba by albo całkowicie zamknąć te ulice dla samochodów (z wyjątkiem dostaw i mieszkańców), albo przynajmniej zupełnie up***dolić tranzyt, wprowadzając przeciwbieżne odcinki jednokierunkowe, nakazy skrętu, etc...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 sty 2019, o 10:24 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 27 sie 2015, o 08:02
Posty: 144
Nie wiem kiedy, ale w sumie na Krakowskiej jakoś korków do Dietla raczej nie ma... więc nie widzę wielkiej obawy o stanie tramwajów w tę stronę. W drugą (do Korony) jest gorzej, ale tu i tak wąskim gardłem jest most Piłsudskiego, na którym odseparować lepiej ruchu się nie da. Podsumowując więc - za bardzo nie ma co być gorzej. Wręcz przeciwnie - brak relacji Krakowska-Stradomska z pewnością sprawi też, że na Krakowskiej będzie zauważalnie mniej samochodów, bo ulica ta stanie się raczej bardziej obsługującą lokalny ruch do i z dzielnicy niż tranzyt - i w tę stronę powinno to zmierzać. Ten projekt to akurat według mnie fajnie uwypukla. Tworzenie na siłę maksymalnej liczby pasów ruchu dla samochodów kosztem miejsc do parkowania czy chodników przerobiliśmy przy projekcie Mogilskiej - chciałbyś, żeby w tym kierunku przebudowywać bądź co bądź centrum miasta? Ja nie.
Im mniej urzędnicy będą zachęcać do komunikacji indywidualnej, tym mniej jej będzie... Inaczej to będzie jak z parkingiem na Kurdwanowie - ani on po drodze kierowcom, ani z wygodnym (czytaj szybkim) dojazdem do centrum - i niby ma stanowić zachętę do pozostawienia samochodu...? Tylko kogo ma zachęcić?
Ruch międzydzielnicowy powinny przenosić takie ulice jak Konopnickiej i Aleje czy z drugiej strony Klimeckiego i Kotlarska. Starowiślna i Krakowska według mnie powinny tracić rolę głównych ulic przenoszących ruch międzydzielnicowy - i aktualny projekt Krakowskiej to ruch wpisujący się w tę koncepcję.
Wydaje się, że projekt przebudowy Starowiślnej w tym zakresie nawet odstaje... Tam z jednym wyjątkiem właściwie dalej będzie taki stan, jak obecnie...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 sty 2019, o 11:54 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 21984
fysztof napisał(a):
Nie wiem kiedy, ale w sumie na Krakowskiej jakoś korków do Dietla raczej nie ma... więc nie widzę wielkiej obawy o stanie tramwajów w tę stronę. W drugą (do Korony) jest gorzej, ale tu i tak wąskim gardłem jest most Piłsudskiego, na którym odseparować lepiej ruchu się nie da. Podsumowując więc - za bardzo nie ma co być gorzej. Wręcz przeciwnie - brak relacji Krakowska-Stradomska z pewnością sprawi też, że na Krakowskiej będzie zauważalnie mniej samochodów, bo ulica ta stanie się raczej bardziej obsługującą lokalny ruch do i z dzielnicy niż tranzyt - i w tę stronę powinno to zmierzać.

Na Krakowskiej część tranzytu rzeczywiście zostanie wyeliminowana, jednak głównie w stronę Korony. W przeciwną zapewne nadal będzie sporo kierowców którzy będą jechać Krakowską i skręcać w Dietla. Wg mnie dużo większym problemem będzie jednak kolidowanie tramwajów z tymi uczestnikami ruchu którzy pozostaną na Krakowskiej: kierowcami szukającymi miejsca do zaparkowania (będą jechać wolniej), parkującymi samochodami (zatrzymanie i cofanie się przy parkowaniu równoległym). A co z rowerami, meleksami itd.? Te też będą jechać po torowisku, spowalniając tramwaje.

No i o ile w przypadku Krakowskiej możemy mówić (przynajmniej) o przecięciu tranzytu, tak w przypadku Starowiślnej nie będzie nawet tego.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sty 2019, o 17:48 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 mar 2010, o 17:45
Posty: 2064
Lokalizacja: Kraków
W pełni zgodzę się Locutusem i Kaszmirem. W dodatku jeszcze większymi zawalidrogami, które pojawiają się na Kazimierzu są dorożki konne = tramwaj wlokący się 5 km/h... Co więcej taki wspólny pas tramwajowo-samochodowy uniemożliwi utrzymanie stałego czasu przejazdu między przystankami, a motorniczy nie rozpędzi tramwaju do 40 km/h (czy nawet 50km/h przy separatorach), tylko będzie jechał asekuracyjnie 20 km/h, więc to jest kolejne dowalenie komunikacji tramwajowej, co jest zupełnym zaprzeczeniem przyjętej polityki transportowej dla miasta Krakowa. Krakowską odpuściłem, ale dla Starowiślnej jeszcze jest światełko w tunelu, aby tramwaje nie zostały uwalone.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 185 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL