Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 25 cze 2019, o 20:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 281 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 19  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 9 sty 2019, o 06:44 
Online
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 18:48
Posty: 3640
Lokalizacja: Kraków
volferssj napisał(a):
Tu pojawia się pewien, może nie jakiś ogromny ale jednak, problem. Co kto rozumie pod pojęciem "ulica w centrum" lub wręcz "centrum"? IMO wymieniony wyżej odcinek ulicy w centrum nie jest, a to już zmienia sposób w jaki należałoby do niego podejść (tak, mam tu na myśli podejście trochę bardziej prosamochodowe) ale już jest temat do, ewentualnej, dalszej dyskusji.

Oczywiście, że jest w centrum. W miejskich dokumentach (oidp w studium) jest pojęcie „śródmieścia funkcjonalnego”, które obejmuje oidp całą obecną strefę płatnego parkowania i nawet jeszcze trochę więcej, oidp na Krowodrzy.

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 sty 2019, o 08:26 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 6898
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
A ja nie pojmuję schizofrenii miejskiej... Z jednej strony montuje się separatory, robi buspasy, przebudowuje ulice tak, by samochody nie blokowały tramwajów (vide Pierwsza Obwodnica), a z drugiej na Krakowskiej i Starowiślnej robi się coś dokładnie przeciwnego i wpieprza samochody na torowisko. Przecież przez te remonty całe południe miasta (Bieżanów, Prokocim, Kozłówek, Piaski Nowe i Kurdwanów) będzie miało uwalony dojazd do centrum na długie lata (aż do kolejnej przebudowy)... Tramwaje zamiast wymijać stojące w korku samochody będą stały wraz z nimi. Głupota do entej! Zwłaszcza że było miejsce i możliwości, żeby zrobić to lepiej (vide projekt Jopka). Sorry, ale żeby przebudowa w obecnej formie mogła funkcjonować, trzeba by albo całkowicie zamknąć te ulice dla samochodów (z wyjątkiem dostaw i mieszkańców), albo przynajmniej zupełnie up***dolić tranzyt, wprowadzając przeciwbieżne odcinki jednokierunkowe, nakazy skrętu, etc...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 sty 2019, o 10:24 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 27 sie 2015, o 08:02
Posty: 165
Nie wiem kiedy, ale w sumie na Krakowskiej jakoś korków do Dietla raczej nie ma... więc nie widzę wielkiej obawy o stanie tramwajów w tę stronę. W drugą (do Korony) jest gorzej, ale tu i tak wąskim gardłem jest most Piłsudskiego, na którym odseparować lepiej ruchu się nie da. Podsumowując więc - za bardzo nie ma co być gorzej. Wręcz przeciwnie - brak relacji Krakowska-Stradomska z pewnością sprawi też, że na Krakowskiej będzie zauważalnie mniej samochodów, bo ulica ta stanie się raczej bardziej obsługującą lokalny ruch do i z dzielnicy niż tranzyt - i w tę stronę powinno to zmierzać. Ten projekt to akurat według mnie fajnie uwypukla. Tworzenie na siłę maksymalnej liczby pasów ruchu dla samochodów kosztem miejsc do parkowania czy chodników przerobiliśmy przy projekcie Mogilskiej - chciałbyś, żeby w tym kierunku przebudowywać bądź co bądź centrum miasta? Ja nie.
Im mniej urzędnicy będą zachęcać do komunikacji indywidualnej, tym mniej jej będzie... Inaczej to będzie jak z parkingiem na Kurdwanowie - ani on po drodze kierowcom, ani z wygodnym (czytaj szybkim) dojazdem do centrum - i niby ma stanowić zachętę do pozostawienia samochodu...? Tylko kogo ma zachęcić?
Ruch międzydzielnicowy powinny przenosić takie ulice jak Konopnickiej i Aleje czy z drugiej strony Klimeckiego i Kotlarska. Starowiślna i Krakowska według mnie powinny tracić rolę głównych ulic przenoszących ruch międzydzielnicowy - i aktualny projekt Krakowskiej to ruch wpisujący się w tę koncepcję.
Wydaje się, że projekt przebudowy Starowiślnej w tym zakresie nawet odstaje... Tam z jednym wyjątkiem właściwie dalej będzie taki stan, jak obecnie...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 sty 2019, o 11:54 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22389
fysztof napisał(a):
Nie wiem kiedy, ale w sumie na Krakowskiej jakoś korków do Dietla raczej nie ma... więc nie widzę wielkiej obawy o stanie tramwajów w tę stronę. W drugą (do Korony) jest gorzej, ale tu i tak wąskim gardłem jest most Piłsudskiego, na którym odseparować lepiej ruchu się nie da. Podsumowując więc - za bardzo nie ma co być gorzej. Wręcz przeciwnie - brak relacji Krakowska-Stradomska z pewnością sprawi też, że na Krakowskiej będzie zauważalnie mniej samochodów, bo ulica ta stanie się raczej bardziej obsługującą lokalny ruch do i z dzielnicy niż tranzyt - i w tę stronę powinno to zmierzać.

Na Krakowskiej część tranzytu rzeczywiście zostanie wyeliminowana, jednak głównie w stronę Korony. W przeciwną zapewne nadal będzie sporo kierowców którzy będą jechać Krakowską i skręcać w Dietla. Wg mnie dużo większym problemem będzie jednak kolidowanie tramwajów z tymi uczestnikami ruchu którzy pozostaną na Krakowskiej: kierowcami szukającymi miejsca do zaparkowania (będą jechać wolniej), parkującymi samochodami (zatrzymanie i cofanie się przy parkowaniu równoległym). A co z rowerami, meleksami itd.? Te też będą jechać po torowisku, spowalniając tramwaje.

No i o ile w przypadku Krakowskiej możemy mówić (przynajmniej) o przecięciu tranzytu, tak w przypadku Starowiślnej nie będzie nawet tego.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sty 2019, o 17:48 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 mar 2010, o 17:45
Posty: 2084
Lokalizacja: Kraków
W pełni zgodzę się Locutusem i Kaszmirem. W dodatku jeszcze większymi zawalidrogami, które pojawiają się na Kazimierzu są dorożki konne = tramwaj wlokący się 5 km/h... Co więcej taki wspólny pas tramwajowo-samochodowy uniemożliwi utrzymanie stałego czasu przejazdu między przystankami, a motorniczy nie rozpędzi tramwaju do 40 km/h (czy nawet 50km/h przy separatorach), tylko będzie jechał asekuracyjnie 20 km/h, więc to jest kolejne dowalenie komunikacji tramwajowej, co jest zupełnym zaprzeczeniem przyjętej polityki transportowej dla miasta Krakowa. Krakowską odpuściłem, ale dla Starowiślnej jeszcze jest światełko w tunelu, aby tramwaje nie zostały uwalone.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lut 2019, o 19:43 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 21 lut 2010, o 17:10
Posty: 53
Lokalizacja: KrK NH LSK
Znalezione w Gazeta.pl. Info dotyczące zmian tras:

http://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,44425,24466857.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lut 2019, o 21:09 
Online
Miłośnik

Dołączył(a): 5 wrz 2014, o 09:59
Posty: 87
Lokalizacja: Ruczaj
remus846 napisał(a):
Znalezione w Gazeta.pl. Info dotyczące zmian tras:

http://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,44425,24466857.html


Niestety artykuł jest zablokowany (za duzo w tym miesiacu ich czytalem podobno) :( Można prosić o szczegóły tych zmian tutaj, albo ewentualnie artykuł na priv? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lut 2019, o 21:17 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 21 lut 2010, o 17:10
Posty: 53
Lokalizacja: KrK NH LSK
mateuszwon94 napisał(a):
remus846 napisał(a):
Znalezione w Gazeta.pl. Info dotyczące zmian tras:

http://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,44425,24466857.html


Niestety artykuł jest zablokowany (za duzo w tym miesiacu ich czytalem podobno) :( Można prosić o szczegóły tych zmian tutaj, albo ewentualnie artykuł na priv? :)


Ściągnij sobie Gazeta.pl. W zakładce Kraków jest z dziś artykuł.
Do pełnej wersji też niestety nie mam dostępu :-(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lut 2019, o 21:37 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 17 maja 2012, o 23:08
Posty: 2286
Lokalizacja: KRK
W skrócie:
- 6 i 17 zostaną zawieszone,
- 10 od Poczty pojedzie w lewo przez Starowiślną i Limanowskiego do Łagiewnik,
- 52 od Poczty prosto przez Gertrudy i Stradom, gdzie skręci w prawo w stronę Maków,
- 73 od PWŚ w lewo przez Pocztę i Starowiślną do Bieżanowa (co 15 minut - wylatują warianty do Kopca),
- 78 od PWŚ w lewo przez Pocztę, Starowiślną, Limanowskiego do Borku,

Do tego:
- 44 wraca na zmienionej trasie Kopiec Wandy - Salwator (tylko w dni powszednie w szczycie, co 15min),
- 76 Czerwone Maki - Brożka - Limanowskiego - Wielicka - Kurdwanów (tylko dni powszednie od 6-19),
- 77 Łagiewniki - Limanowskiego - Wielicka - Bieżanów (tylko w dni powszednie w szczycie, co 15min).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lut 2019, o 21:44 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 23 lip 2017, o 13:19
Posty: 460
Nie byłoby tak źle gdyby 76 i 77 zamienić końcówkami, a 78 pojechało przez Kapelankę. Tylko dlaczego 52 zmienia trasę?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lut 2019, o 21:50 
Offline
Inspektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lut 2011, o 13:54
Posty: 338
Lokalizacja: Kraków
obserwator napisał(a):
Tylko dlaczego 52 zmienia trasę?

Brak możliwości skrętu ze Stradomskiej w stronę Starowiślnej. 10 musiałaby jechać przez Kapelankę, a tak to zamiast 52 na Starowiślnej będzie 10.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lut 2019, o 22:11 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 13 cze 2017, o 18:50
Posty: 347
Zawieszenie "6" powoduje, że Salwator jest w międzyszczycie -4 kursy/h (do przeżycia) oraz Kurdwanów zostaje tylko z jedną linią tramwajową do centrum (to już może okazać się szkodliwe). Zawieszenie "17" powoduje, że Grzegórzecka, APW i Tunel są -4 kursy/h (tu może być ciekawie w "5", "19" i "50").
Widać też podejście do "52", sztandarowa linia, KST a tu nagle zmiana trasy (niby niewielka, ale dla niektórych odczuwalna).
Wobec braku linii z Borku/Łagiewnik na przystanek Wawel i zostawienie samego "22" z tamtych rejonów na Stradom może nastąpić duży skok napełnienia w niej (jednak sądziłem, że albo "10" albo "78" pojadą przez Kapelankę).
"44" wraca, ale nie jest napisane czy przez PWŚ czy przez Bagatelę, ale zakładam, że wobec olbrzymiego wzrostu tramwajów przy Poczcie pojedzie przez Basztową (ciekawe czy będzie skoordynowana z "73" i czy będzie miała lepszą frekwencję niż "2" :D).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lut 2019, o 22:26 
Online
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 18:48
Posty: 3640
Lokalizacja: Kraków
Dla wzrokowców i tych, którzy czują się rozpastwieni moimi sformatowanymi komunikatami ( :lol-sweat: ):
  • 6 – zawieszona
  • 10Pleszów — … — Poczta Główna — Starowiślna — Miodowa — Św. Wawrzyńca — Plac Bohaterów Getta — Korona — … — Łagiewniki
  • 17 – zawieszona
  • 44Kopiec Wandy — … — Teatr Bagatela — Filharmonia — Jubilat — Komorowskiego — Salwator
  • 52Os. Piastów — … — Poczta Główna — Św. Gertrudy — Wawel — Stradom — … — Czerwone Maki P+R
  • 73Wzgórza Krzesławickie — … — Plac Wszystkich Świętych — Poczta Główna — Starowiślna — Miodowa — Św. Wawrzyńca — Plac Bohaterów Getta — Podgórze SKA — … — Nowy Bieżanów P+R, f-15 bez kursów szczytowych do Kopca Wandy
  • 76Czerwone Maki P+R — … — Borsucza — Brożka — Łagiewniki — … — Korona — Limanowskiego — Podgórze SKA — … — Kurdwanów P+R, f-15 w dni powszednie 6–19
  • 77Łagiewniki — … — Korona — Limanowskiego — Podgórze SKA — … — Nowy Bieżanów P+R, f-15 w godzinach szczytu
  • 78Mały Płaszów — … — Plac Wszystkich Świętych — Poczta Główna — Starowiślna — Miodowa — Św. Wawrzyńca — Plac Bohaterów Getta — Korona — … — Borek Fałęcki
  • 904 – napisane jest tylko, że będą zmiany, ale nie ma napisane jakie mają być zmiany – pewnie pojedzie przez Starowiślną

Do tego, 9 marca ma się zacząć wymiana rozjazdów w Łagiewnikach. Linie borkowskie skrócone do Łagiewnik, a do tego 77 ma mieć trasę przez Brożka i Dietla.

Kitek napisał(a):
Zawieszenie "6" powoduje, że Salwator jest w międzyszczycie -4 kursy/h (do przeżycia) oraz Kurdwanów zostaje tylko z jedną linią tramwajową do centrum (to już może okazać się szkodliwe).
To „24” nie jeździ do centrum czy „50”?
Kitek napisał(a):
Zawieszenie "17" powoduje, że Grzegórzecka, APW i Tunel są -4 kursy/h (tu może być ciekawie w "5", "19" i "50").
I tu faktycznie może być średnio ciekawie. Ale z drugiej strony – korki w tunelu powinny się zmniejszyć.
Kitek napisał(a):
"44" wraca, ale nie jest napisane czy przez PWŚ czy przez Bagatelę, ale zakładam, że wobec olbrzymiego wzrostu tramwajów przy Poczcie pojedzie przez Basztową (ciekawe czy będzie skoordynowana z "73" i czy będzie miała lepszą frekwencję niż "2" ).
Nie ma napisane, ale po co miałaby jechać przez Pocztę? Ani to po jej właściwej trasie, ani to nie pomoże w obsłudze węzła pod Pocztą.

Aczkolwiek słabo widzę skrzyżowanie pod Pocztą Główną – dochodzi dodatkowych 12 pociągów tramwajowych na godzinę, może być tłoczno. No, ale przynajmniej ZTP jest niedaleko to będą interweniować :D

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lut 2019, o 22:31 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10744
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Kitek napisał(a):
Widać też podejście do "52", sztandarowa linia, KST a tu nagle zmiana trasy (niby niewielka, ale dla niektórych odczuwalna).

Abstrahując od faktu, że KST de facto nie istnieje, nikt nigdy "52" KST nie nazwał. A zmiana jej trasy jest całkowicie zrozumiała i zasadna - przez Starowiślną będzie musiało pojechać dużo więcej kursów niż do tej pory, toteż wywala się z niej linię, która nią bynajmniej jechać nie musi - pierwotnie przecież "52" pojechało przez Dietla i Starowiślną chyba tylko dlatego, że mając zbyt dużo kursów, nie zmieściłoby się pod Wawelem

Natomiast faktycznie wielka szkoda że się tnie dojazd z Bieżanowa i Kurdwanowa do Śródmieścia wskutek ograniczonej przepustowości Starowiślnej. Same ograniczenia tamże są zrozumiałe, natomiast zupełnie nie jest zrozumiałe dlaczego odbijają się na Bieżanowie i Kurdwanowie, w momencie gdy relację Borek - Śródmieście spokojnie można było wywalić na Kapelankę - zwłaszcza "78", pozostawiając tylko "10" dla tych którzy faktycznie potrzebują się dostać do Podgórza / na Kazimierz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lut 2019, o 22:56 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 13 cze 2017, o 18:50
Posty: 347
tomta1 napisał(a):
To „24” nie jeździ do centrum czy „50”?

Chodziło mi o I obwodnicę, gdzie Kurdwanów pozostawiony zostaje tylko z 4 kursami/h, to może być za mało.
tomta1 napisał(a):
I tu faktycznie może być średnio ciekawie. Ale z drugiej strony – korki w tunelu powinny się zmniejszyć.

Korki się zmniejszą tylko czy pasażerowie się zmieszczą?
Cukier napisał(a):
Abstrahując od faktu, że KST de facto nie istnieje, nikt nigdy "52" KST nie nazwał.

Wprost nie nazwał, ale był plan nitki KST z Ruczaju przez Grzegórzecką, Aleję Pokoju, Stella Sawickiego na Osiedle Piastów. Tylko czy kiedykolwiek się ten plan ziści to wątpię :D
Cukier napisał(a):
Natomiast faktycznie wielka szkoda że się tnie dojazd z Bieżanowa i Kurdwanowa do Śródmieścia wskutek ograniczonej przepustowości Starowiślnej.

O ile na Bieżanowie to pocięcie kursów do Śródmieścia można wytłumaczyć (bo jednak potok Bieżanów- Korona jest spory i trzeba go obsłużyć linią tramwajową) to na Kurdwanowie okrojenie oferty tramwajowej do Śródmieścia może źle się odbić na "24".
Cukier napisał(a):
w momencie gdy relację Borek - Śródmieście spokojnie można było wywalić na Kapelankę - zwłaszcza "78", pozostawiając tylko "10" dla tych którzy faktycznie potrzebują się dostać do Podgórza / na Kazimierz.

Popieram, nawet jeśli "78" wyleciałoby na Kapelankę to można by wydłużyć "77" do Borku, żeby nieco wtedy wzmocnić ofertę tramwajową z Borku do Korony (20 kursów/h na pętli w Borku spokojnie się zmieści).


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 281 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 19  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL