Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 25 cze 2019, o 20:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 281 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 19  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 cze 2018, o 07:20 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 mar 2010, o 17:45
Posty: 2084
Lokalizacja: Kraków
W koszt tej przebudowy wchodzi remont Mostu Piłsudskiego i podejrzewam, że to jest główny czynnik, który tak drastycznie zwiększa cenę inwestycji.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 cze 2018, o 08:23 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 17 maja 2012, o 23:08
Posty: 2286
Lokalizacja: KRK
marcin1410 napisał(a):
Jak sądzicie, ZIKiT niedoszacował, czy ZUE odleciało w kosmos z ceną? Rozbieżność między budżetem zamawiającego a zaoferowaną ceną gigantyczna.

Ostatnio jest coraz więcej przetargów (w całej PL i nie tylko tramwajowych, ale i drogowych), gdzie oferent rzuca ceną przewyższającą szacunki zamawiającego, bo ten policzył sobie materiały i robociznę po dawnych "tańszych" cenach:
- Szczecin (dokumentacja dot. przebudowy zajezdni Golęcin oferta 3,3mln vs 1,3mln, remont skrzyżowania przy ul. Krzywoustego oferta 2,7mln vs 1,3mln),
- GOP (remont torowiska na 3 Maja w Chorzowie - najtańsza oferta NDI 67,8mln brutto vs 54,2mln brutto),
- Bydgoszcz (remont torowiska na Wojska Polskiego - najtańsza oferta ZUE 65mln vs 33mln),
- Pabianice (oferta Progreg 174mln vs 145mln),
- Gorzów (remont DK22 + torowisko, oferta Budomexu 74mln vs 57mln).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 cze 2018, o 10:19 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 27 kwi 2013, o 16:35
Posty: 1995
Lokalizacja: Kraków
W Pabianicach ZUE dało prawie 300 mln zł, przy kosztorysie ok. 145 mln ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 cze 2018, o 22:23 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10744
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Kraków. Skończyła się cierpliwość wojewody do ZIKiT-u. Urzędnicy mają 30 dni na zmianę organizacji ruchu w centrum
http://www.dziennikpolski24.pl/region/w ... ,13272258/
Cytuj:
Wojewoda nakazał likwidację strefy ograniczonego ruchu na Kazimierzu (obowiązuje na placu Nowym i okolicznych ulicach), niedopuszczenie rowerów do dróg dla pieszych, które teraz to umożliwiają oraz likwidację tabliczek (pod znakami zakazu wjazdu do stref ograniczonego ruchu), które zwalniają z ich przestrzegania na podstawie zezwolenia wydanego przez zarządcę drogi


Z całym szacunkiem, ale czy temu wojewodzie odpier**liło do reszty? Jaki będzie kolejny krok? Likwidacja strefy B i A i wprowadzenie swobodnego dostępu dla wszystkich kierowców do Rynku Głównego?

Likwidacja dróg pieszych z dopuszczeniem rowerów tylko uderzy zarówno w pieszych jak i w rowerzystów, bo skończy się na ich przebranżowieniu w CPRy, gdzie rowerzyści już będą musieli z nich korzystać (teraz jedynie mogą), a piesi będą się musieli borykać nie z częścią, lecz z całością potoku rowerowego.

Ręce opadają...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 cze 2018, o 04:05 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 17 gru 2011, o 10:03
Posty: 1443
Lokalizacja: WDZ
Po prostu mamy kampanię wyborczą w której PiS ewidentnie stawia na "Stare Podgórze" i temuż podobnych...

_________________
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 cze 2018, o 06:28 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 16 cze 2012, o 11:56
Posty: 660
Lokalizacja: Z-cie/Kraków
Dokładnie. Czy przypadkiem kandydatka na prezydenta nie wspominała niedawno, że chce cofnąć zmiany dokonane na Kalwaryjskiej?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 cze 2018, o 19:20 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 29 sty 2015, o 08:23
Posty: 232
Lokalizacja: Krowodrza Południe
Afterbirds napisał(a):
Po prostu mamy kampanię wyborczą w której PiS ewidentnie stawia na "Stare Podgórze" i temuż podobnych...


Obecnie wszystko jest sprawą "polityczną", mamy do czynienia z nieprawdopodobnym upolitycznieniem życia publicznego. Skutkiem tego jest fakt, że partia rządząca stawia na "wolność" osobistą a wiec święte prawo prawdziwego Polaka do robienia w aucie wszystkiego, co mu się podoba. Ograniczeniua ruchu pojazdów, ekologia, uspokajanie ruchu to lewackie dyrdymały, do tego stosowane na "wrogim" ideologicznie Zachodzie. A poniewaz wszystko jest białe lub czarne, to w jednym worze mamy gender, rowerzystów, wegetarian i uspokajanie ruchu, w drugiej św. Przepustowosć. :wall:

Biorąc pod uwagę że ostatnio nawet zacofana Ukraina zakazała parkowania na chodnikach ustawą, partia rządząca gwarantuje nam cofnięcie się do lat 90. :wall:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 paź 2018, o 18:54 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 17 maja 2012, o 23:08
Posty: 2286
Lokalizacja: KRK
Dla przypomnienia...
Cytuj:
Dziś (11 czerwca br.) nastąpiło otwarcie kopert. Ofertę złożyła 1 firma. Konsorcjum firm: ZUE S.A. (lider) oraz KZN RAIL Sp. z o.o. zaproponowało kwotę ponad 85 mln zł. ZIKiT na realizację tego zadania chciał przeznaczyć kwotę ponad 56 mln zł.

Remont Krakowskiej oddala się jeszcze bardziej - w drugim przetargu oferty w dalszym ciągu przewyższają budżet o prawie 30mln (tyle, że kwoty podskoczyły) :hihi:

Cytuj:
12.10.2018
Kwota jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia: 64.251.294,14 zł brutto
Złożone oferty:
- Trakcja PRKiI + Comsa na kwotę 94.208.431,20 zł
- ZUE + KZN Rail na kwotę 99.839.665,10 zł
http://kzdwk.home.pl/zikit/attachments/ ... 0ofert.pdf


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 paź 2018, o 08:31 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 6898
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Zamienił stryjek siekierkę na kijek... :twisted:

Ale w sumie to i dobrze... To, co oni chcą zrobić w ramach tej przebudowy o pomstę do nieba woła... Wpieprzanie samochodów na torowisko jest naprawdę fatalnym pomysłem...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 sty 2019, o 22:39 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 17 maja 2012, o 23:08
Posty: 2286
Lokalizacja: KRK
A jednak się udało :D
Cytuj:
W miniony czwartek, 3 stycznia, Zarząd Dróg Miasta Krakowa rozstrzygnął przetarg na modernizację ulicy Krakowskiej. Zwycięską ofertę złożyło konsorcjum firm: Trakcja PRKiI Sp. Akcyjna i COMSA S.A.U.

http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... X-hcIfw2iU


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sty 2019, o 08:10 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 6898
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Szkoda.

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sty 2019, o 08:39 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 27 kwi 2013, o 16:35
Posty: 1995
Lokalizacja: Kraków
No raczej "w końcu".

I może się narażę niektórym, ale moim zdaniem Starowiślna również powinna być przebudowana w podobnym stylu, tj. szerokie chodniki, zieleń, zawężona jezdnia. To są ulice w samym centrum miasta i one powinny służyć przede wszystkim pieszym / rowerzystom / KMK, a dopiero w dalszej perspektywie samochodom.

Oczywiście, że Starowiślna to główna trasa w kierunku Bieżanowa / Kurdwanowa i przy zawężeniu i obecnym ruchu tam mógłby być problem z blokowaniem tramwajów przez samochody. ALE ten problem imho nie powinien być rozwiązywany kosztem wszystkich dookoła, tylko poprzez ograniczenie tam ruchu samochodowego.

Swoją drogą ciekawą koncepcją było kiedyś zrobienie ulic Krakowskiej i Starowiślnej jednokierunkowymi dla ruchu samochodowego, w dwie przeciwne względem siebie strony.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sty 2019, o 11:22 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 27 sie 2015, o 08:02
Posty: 165
Prawdę mówiąc mnie też bardzo cieszy fakt, że podpisano umowę na Krakowską.
Przeglądałem projekt ponownie i wygląda naprawdę interesująco i ma wiele pozytywnych aspektów. Szerokie chodniki, zatoki parkingowe, sporo zieleni, wygodne przystanki, więcej przejść dla pieszych (np. nowe na wysokości Meiselsa), łagodniejsze łuki w torowisku przy Placu Wolnica, ogarnięte przewymiarowane skrzyżowania (np. z ulicą Rybaki czy pl. Wolnica), węższe pasy na Dietla wreszcie przebudowa samego skrzyżowania Dietla - Stradom - Krakowska wykluczająca fizycznie przejazd na wprost w relacji Krakowska <-> Stradom. Myślę, że to ostatnie już może zadziałać na korzyść zmniejszenia liczby samochodów. Docelowo, być może będzie tak jak z Karmelicką, że trzeba będzie paru lat, by ostatecznie wprowadzić docelowe rozwiązanie, ale przynajmniej infrastruktura już będzie odpowiednia;-)
Po stronie minusów właściwie największym jest tradycyjna "słupoza", co akurat uważam za spory krok wstecz - bo obecne rozwiązanie z podwieszanymi zarówno latarniami jak i siecią trakcyjną jest wizualnie rewelacyjne... Tego mi będzie bardzo brakowało i będzie raziło.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sty 2019, o 21:09 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 9 gru 2014, o 23:02
Posty: 743
Lokalizacja: Kraków
kot_feliks napisał(a):
I może się narażę niektórym, ale moim zdaniem Starowiślna również powinna być przebudowana w podobnym stylu, tj. szerokie chodniki, zieleń, zawężona jezdnia. To są ulice w samym centrum miasta

Powiem tak: dobrze, że jest ta kasa i podpisali umowę na zrobienie Krakowskiej, choć nie bardzo sobie wyobrażam jazdę po mieście z trzema tak dużymi remontami/budowami naraz. Nie bardzo mam też o co się czepić jeśli idzie o pomysł z przebudową Starowiślnej w podobny deseń (korzystam głównie z KM :) ). Chodzi Ci o odcinek od Dietla do Na zjeździe, tak? Dobrze rozumiem?

Tu pojawia się pewien, może nie jakiś ogromny ale jednak, problem. Co kto rozumie pod pojęciem "ulica w centrum" lub wręcz "centrum"? IMO wymieniony wyżej odcinek ulicy w centrum nie jest, a to już zmienia sposób w jaki należałoby do niego podejść (tak, mam tu na myśli podejście trochę bardziej prosamochodowe) ale już jest temat do, ewentualnej, dalszej dyskusji.

_________________
Zrzutka dla kumpla


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sty 2019, o 23:37 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 23 wrz 2009, o 18:09
Posty: 1310
Lokalizacja: Kraków
Panowie wybrali ofertę, nie podpisano jeszcze umowy. Jeśli ZUE się nie odwoła to oferta jeszcze będzie sprawdzana i dopiero podpisana. To potrwa. Przy odwołaniu może nawet do wakacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 281 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 19  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL