PESA

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
DaroKRK
Dyrektor
Posty: 2348
Rejestracja: 1 sie 2014, o 12:23
Lokalizacja: Kraków

PESA

#16 Post autor: DaroKRK » 21 mar 2015, o 14:05

Locutus pisze:Z całym szacunkiem, ale IMHO kilkakrotne przepłacanie za pendolino tylko po to, żeby pojechały z prędkością wyższą niż 160 km/h na odcinku niecałych dziewięćdziesięciu kilometrów to był największy absurd polskich kolei...
Obecnie czas rozkładowy z Krakowa do Warszawy Centralnej to 2h 26'. Od grudnia 2015 czas ten ma wynosić już 2h 12' a docelowo będzie wynosił koło 2h, z czego rzecz jasna najwięcej i tak schodzi na wyjazd ze stacji i dojazd do CMK od strony Krakowa. Dojazd do Warszawy Centralnej byłby szybszy, gdyby nie to, że na Warszawie Zachodniej musi oczekiwać na rozkładowy odjazd. Bo ja jechałem ostatnio o 8:06 z Krakowa a na dworcu zachodnim był już o 10:10, ale że odjazd mu zaplanowali na 10:26 no to trzeba było stać. Zatem możliwości są duże oczywiście. A przy 160km/h Darta czy Flirta no to raczej zostalibyśmy na poziomie jaki mieliśmy, a poza tym jeszcze takim Dartem nikt nigdy nie jechał i to jest zagadka, a Pendolino to jednak sprawdzony skład.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10928
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

PESA

#17 Post autor: Cukier » 21 mar 2015, o 15:16

Mnie ciekawi jakim cudem w latach 90. przelot Kraków - Warszawa był porównywalny czasowo z obecnym, mimo że nie było Pendolina jadącego 200 km/h..

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3226
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

PESA

#18 Post autor: tomek_m » 21 mar 2015, o 16:08

Może było mniej ograniczeń prędkości i praktycznie na większości trasy skład nie schodził poniżej 160km/h? Bo nie ma się co oszukiwać ale przez pierwszą dekadę XXI wieku na samej CMK te 160km/h to było tylko "w porywach", zwykle to było 120-130km/h, o dojazdach do CMKi nie wspomnę. Obecnie na linii 64 jest podniesiona szlakowa do 160km/h, a było chyba 110 przed jej modernizacją.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7455
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

PESA

#19 Post autor: Locutus » 22 mar 2015, o 11:38

Jak już mówiłem w innym wątku, gdzie dyskutowaliśmy o pendolino – w większe prędkości na dłuższych odcinkach uwierzę dopiero jak je zobaczę. ;-)

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

PESA

#20 Post autor: Adams » 20 lut 2016, o 16:39

Urząd Transportu Kolejowego wydał dziś ostrzeżenie dla rynku europejskiego w sprawie wózków nadwozia w szynobusach Pesy Bydgoszcz. Regulator obawia się, że pęknięcia tych elementów nadwozia powtórzą się w innych pojazdach tego typu.
http://forsal.pl/artykuly/923792,alert- ... -pesy.html

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2115
Rejestracja: 30 mar 2010, o 18:45
Lokalizacja: Kraków

PESA

#21 Post autor: Jopek36 » 2 kwie 2019, o 21:21

Ciąg dalszy problemów z jakością pojazdów PESY...

Kolejne Darty wyłączone z ruchu. Sprawą zajmie się UTK
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 91331.html
Kolejne dwa składy Pesa Dart zostały wyłączone z ruchu odspojenia poszycia (...)

Arsents
Dyrektor
Posty: 3101
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 16:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

PESA

#22 Post autor: Arsents » 1 maja 2019, o 17:09

Czy #HG915 już powrócił z Bydgoszczy?
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7455
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

PESA

#23 Post autor: Locutus » 1 maja 2019, o 18:23

Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3226
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

PESA

#24 Post autor: tomek_m » 1 maja 2019, o 20:51

Nie bardzo jest się z czego śmiać, bo opinia o sprzęcie PESY za granicą rzutuje również i na innych naszych producentów jak np: Newag itp... I nie powiesz wówczas Francuzom, czy Niemcom że: "Paanie, ale to tylko jeden z naszych producentów robi szajs, inni produkują dobrej jakości produkty". Oni odpowiedzą: Nie! Nie chcemy więcej żadnego polskiego szrotu!

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7455
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

PESA

#25 Post autor: Locutus » 1 maja 2019, o 21:02

Francuzi akurat klepią produkty dokładnie tej samej jakości co Pesa... ;-) Ostatnie pociągi Alstom Coradia Liner dla SNCF to takie Darty bis (nawet stylistyka podobna). Wykorzystanie jak w Krakowiakach (w dowolnie wybranym momencie przynajmniej jedna czwarta stoi zepsuta), wychodziły już różne wady fabryczne prowadzące do masowego uziemiania lub ograniczania prędkości eksploatacyjnej, elektronika szaleje, co rusz nie udaje się spiąć dwóch składów razem...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
Lokalizacja: Kraków

PESA

#26 Post autor: kot_feliks » 4 maja 2019, o 22:53

tomek_m pisze:Nie bardzo jest się z czego śmiać, bo opinia o sprzęcie PESY za granicą rzutuje również i na innych naszych producentów jak np: Newag itp... I nie powiesz wówczas Francuzom, czy Niemcom że: "Paanie, ale to tylko jeden z naszych producentów robi szajs, inni produkują dobrej jakości produkty". Oni odpowiedzą: Nie! Nie chcemy więcej żadnego polskiego szrotu!
Akurat jak ktoś odpowiada za zakupy taboru, a więc za wydatki na setki mln, czy mld euro, to raczej orientuje się w tym, co, kto, i w jakiej jakości produkuje....

PanA
Kierownik
Posty: 915
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

PESA

#27 Post autor: PanA » 4 maja 2019, o 23:17

Już pomijając fakt, że istnieje coś takiego jak prawo zamówień publicznych xD
MKM-owie to jednak wielkie: xD

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7455
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

PESA

#28 Post autor: Locutus » 5 maja 2019, o 11:00

...które jednak nietrudno obejść tak, żeby kupić co się chce kupić.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3226
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

PESA

#29 Post autor: tomek_m » 5 maja 2019, o 15:47

Locutus pisze:...które jednak nietrudno obejść tak, żeby kupić co się chce kupić.

Pozdrawiam!
LOKI
Aha to zapewne dlatego mamy w mieście 36 "Krakowiaków" :lol-sweat:

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7455
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

PESA

#30 Post autor: Locutus » 6 maja 2019, o 07:49

Każdemu zdarza się popełnić błąd.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

ODPOWIEDZ

Wróć do „6. Techniczna strona kolei”