Niemcy

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Jacek Fink-Finowicki
Miłośnik
Posty: 124
Rejestracja: 17 wrz 2019, o 15:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Niemcy

#31 Post autor: Jacek Fink-Finowicki » 4 sty 2020, o 23:29

No tak zapomniałem, że jesteśmy w Polsce i zamiast szukać rozwiązań systemowych, to często bierzemy pojazd i obwieszamy go setką różnych niekomunikujących się ze sobą "systemów" dostarczanych w większości przez "firmę szwagra". W ten sposób uzyskujemy unikalną kompozycje protokołów danych i innych interfejsów, które betonują postęp techniczny.

Zaś po prostu w nowoczesnej technice pojazd w ramach zintegrowanego układu sterowania pojazdem posiada mapę trasy z zaznaczonymi wszystkimi "10" czy nawet dokładniej z określonymi gradientami prędkości zapewniając tym samym optymalizację "ekodriving"... ba... w rozwiązaniach całkowicie systemowych, rozkład jazdy tramwaju może być rozkładem dynamicznym i może być dostosowywany do informacji o rozmieszczeniu i zapełnieniu innych pojazdów na sieci. Wówczas można zoptymalizować np. przebieg charakterystyki hamowania tak by energia rekuperowana do sieci została w tym samym czasie wykorzystana przez inny pojazd.

Jednak obstawiam, że u nas prędzej zobaczę SIWZ na układ kamer wypatrujących [10] na sieci niż na rozwiązanie całkowicie kompleksowe :(

PanA
Kierownik
Posty: 861
Rejestracja: 8 lip 2015, o 10:07

Niemcy

#32 Post autor: PanA » 5 sty 2020, o 00:57

A trzeba by było kamery na 10, bo po spawaniu po wykolejeniu mogłoby się okazać, że Zdzisiek podczas spawania czy po nim musiałby dać tę 10 niezwłocznie na trasę xD
MKM-owie to jednak wielkie: xD

Awatar użytkownika
gagacek
Dyspozytor
Posty: 697
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 09:00

Niemcy

#33 Post autor: gagacek » 5 sty 2020, o 10:49

Jacek Fink-Finowicki pisze:Jednak obstawiam, że u nas prędzej zobaczę SIWZ na układ kamer wypatrujących [10] na sieci niż na rozwiązanie całkowicie kompleksowe :(
A ja, biorąc za i przeciw różnorakim podejściom do tematu, z dwojga złego wybrałbym właśnie takie kretyńskie kamerki na "10", niż skorzystania z "kompleksowego rozwiaząnia", tłumacząc na nasze: planowanego dogłębnego dojenia przewoźnika przez wyspecjalizowaną w takiej polityce firmę. I naiwnie napiszę, że stawiając (w końcu, jakimś cudem...) na rozważny rozwój na końcu przewoźnik na tym wyjdzie bardzo dobrze.

Jacek Fink-Finowicki
Miłośnik
Posty: 124
Rejestracja: 17 wrz 2019, o 15:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Niemcy

#34 Post autor: Jacek Fink-Finowicki » 6 sty 2020, o 01:11

Tylko rozwiązania niekompleksowe mają to do siebie, że każdy dostawca poszczególnych małych podsystemów próbuje ssać klienta i może nie widać tek tego dojenia w postaci jednego strumienia dla jednego podmiotu lecz sumaryczna strata zazwyczaj jest dla klienta większa z tych kilku strumyczków niż z jednego kontrolowanego nurtu.
Do tego dochodzą czasem dodatkowe "przyjemności" w postaci bankructwa danego małego podmiotu czy niechęci do rozwijania wybitnie unikalnego subsystemu co generuje jeszcze większe koszty.

Temat jest ogólnie do rozwijania bardziej przy kawie / piwie (wedle preferencji) niż na forum publicznym, choć niektóre przykłady są nawet trochę googlowalne ;)

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7372
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Niemcy

#35 Post autor: Locutus » 7 sty 2020, o 12:41

http://infotram.pl/tramwaje-nowej-gener ... BW8ZPTRrmk

Tak to tu zostawię, bo konstrukcja jakoś tak wydaje mi się inspirowana naszymi Tango Kraków Lajkonik...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Wonsz_w_pomidorach
Miłośnik
Posty: 105
Rejestracja: 28 paź 2019, o 20:51

Niemcy

#36 Post autor: Wonsz_w_pomidorach » 7 sty 2020, o 13:52

Locutus pisze:http://infotram.pl/tramwaje-nowej-gener ... BW8ZPTRrmk

Tak to tu zostawię, bo konstrukcja jakoś tak wydaje mi się inspirowana naszymi Tango Kraków Lajkonik...

Pozdrawiam!
LOKI
43 m :)
Nam też by się takie przydały. Bo oprócz złomowania 105 i Wiedniów wypada się powoli pozbywać też N8S i zwiększać średnią długość taboru :yes:

Jacek Fink-Finowicki
Miłośnik
Posty: 124
Rejestracja: 17 wrz 2019, o 15:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Niemcy

#37 Post autor: Jacek Fink-Finowicki » 8 sty 2020, o 05:48

Locutus pisze:.. konstrukcja ... inspirowana naszymi Tango Kraków Lajkonik...
Można by z podobną dozą dokładności powiedzieć, że inspirowana 405N - podobna długość, ta sama liczba wózków, układ: człona na dwu wózkach + gondola + człona dwu wózkach + gondola + człona na dwu wózkach ;)

Owszem sam wózek i połączenie wózek-pudło pewnie będzie mocno podobne jak w Lajkoniku, bo i dlaczego miałoby być inaczej.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7372
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Niemcy

#38 Post autor: Locutus » 8 sty 2020, o 08:53

Jacek Fink-Finowicki pisze: Owszem sam wózek i połączenie wózek-pudło pewnie będzie mocno podobne jak w Lajkoniku, bo i dlaczego miałoby być inaczej.
No właśnie to miałem na myśli.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Na świecie”