BOMBARDIER NGT6 i NGT8

Parametry techniczne, rozdysponowanie, przetargi i informacje dotyczące taboru

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Bombardier NGT6 i NGT8

#646 Post autor: Lw25 » 30 lip 2019, o 05:58

Skąd im się wzięły te dwie tony, jak to jest kwestia wywalenia urządzenia, które na dachu już jest i wstawienia na jego miejsce niewiele cięższego? :eek:
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7353
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Bombardier NGT6 i NGT8

#647 Post autor: Locutus » 30 lip 2019, o 08:09

No i przede wszystkim flexity classic to flexity classic... Wozy z tej rodziny bywają klimatyzowane, znaczy, że się da...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

kucyk
Dyrektor
Posty: 2340
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Bombardier NGT6 i NGT8

#648 Post autor: kucyk » 8 lis 2019, o 21:28

Dzisiaj jadąc tramwajami po mieście zauważyłem w kilku Bombardierach NGT6 brak jakichkolwiek małych tablic podsufitowych wewnątrz wagonów (informujących o danej linii, następnym przystanku, czy dniu roku). Jakaś akcja demontażu czy coś innego?

konstal105na
Specjalista
Posty: 278
Rejestracja: 12 wrz 2015, o 18:21
Lokalizacja: Kraków

Bombardier NGT6 i NGT8

#649 Post autor: konstal105na » 8 lis 2019, o 23:20

kucyk pisze:Dzisiaj jadąc tramwajami po mieście zauważyłem w kilku Bombardierach NGT6 brak jakichkolwiek małych tablic podsufitowych wewnątrz wagonów (informujących o danej linii, następnym przystanku, czy dniu roku). Jakaś akcja demontażu czy coś innego?
Zamiast tego są telewizory które wyświetlają wszystkie te informacje (podobnie jak w NGT8)

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Bombardier NGT6 i NGT8

#650 Post autor: Lw25 » 9 lis 2019, o 19:36

konstal105na pisze:
kucyk pisze:Dzisiaj jadąc tramwajami po mieście zauważyłem w kilku Bombardierach NGT6 brak jakichkolwiek małych tablic podsufitowych wewnątrz wagonów (informujących o danej linii, następnym przystanku, czy dniu roku). Jakaś akcja demontażu czy coś innego?
Zamiast tego są telewizory które wyświetlają wszystkie te informacje (podobnie jak w NGT8)
A wyświetlają czy jak zwykle nie działa i tylko reklamy lecą?
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2110
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 16:35
Lokalizacja: Kraków

Bombardier NGT6 i NGT8

#651 Post autor: kot_feliks » 9 lis 2019, o 20:51

W sensie przy podejściu MPK zakładasz optymistycznie, że w ogóle działają? :rotfl:

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Bombardier NGT6 i NGT8

#652 Post autor: Lw25 » 9 lis 2019, o 20:56

Nie, zakładam, że nie działają, ale mam promyk nadziei, że może przez przypadek działa. ;D
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

suchy
Dyrektor
Posty: 2367
Rejestracja: 17 maja 2012, o 23:08
Lokalizacja: KRK

Bombardier NGT6 i NGT8

#653 Post autor: suchy » 9 lis 2019, o 22:57

Lw25 pisze:
konstal105na pisze:
kucyk pisze:Dzisiaj jadąc tramwajami po mieście zauważyłem w kilku Bombardierach NGT6 brak jakichkolwiek małych tablic podsufitowych wewnątrz wagonów (informujących o danej linii, następnym przystanku, czy dniu roku). Jakaś akcja demontażu czy coś innego?
Zamiast tego są telewizory które wyświetlają wszystkie te informacje (podobnie jak w NGT8)
A wyświetlają czy jak zwykle nie działa i tylko reklamy lecą?
To nie są wyświetlacze podsufitowe z reklamami, tylko boczne "choinki" - o takie, tylko bez minigolfa.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Bombardier NGT6 i NGT8

#654 Post autor: Lw25 » 10 lis 2019, o 12:28

Jestem zaskoczony. :wow:
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2110
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 16:35
Lokalizacja: Kraków

Bombardier NGT6 i NGT8

#655 Post autor: kot_feliks » 10 lis 2019, o 17:34

To co na nich jest, skoro nie ma minigolfa? Zdjęcia automatów z daszkami przed deszczem, czarny ekran z błędem systemu czy numer linii i dzisiejsze imieniny? ;)

Kurde, nawet we Lwowie(!) w elektronach jest już lepsza informacja pasażerska, niż w krakowskim MPK... We Lwowie to choinka z całą trasą i możliwościami przesiadek + działające zapowiadanie głosowe + info o przystankach na wyświetlaczach. Rocket science dla MPK w Krakowie niestety... Ba, nawet w starych rozlatujących się tatrach o wiele częściej można usłyszeć prawidłowe zapowiadania głosowe, niż w Krk...

Trochę smutne, że MPK zaczyna się oceniać pod kątem informacji pasażerskiej w porównaniu do innych miast nie w kontekście "zachodu", czy nawet innych miast w PL, a raczej w porównaniu do... Ukrainy, Białorusi itd... gdzie co istotne, bardzo często Kraków (MPK) wcale nie wypada lepiej :/ Po prostu takiego dna, jakie w kontekście SIP prezentuje miejski przewoźnik naprawdę trzeba się już nieźle naszukać...
Ostatnio zmieniony 10 lis 2019, o 17:38 przez kot_feliks, łącznie zmieniany 1 raz.

PanA
Kierownik
Posty: 835
Rejestracja: 8 lip 2015, o 10:07

Bombardier NGT6 i NGT8

#656 Post autor: PanA » 10 lis 2019, o 17:37

I po co te informacje o przesiadkach? Gdyby były dynamiczne, to ok, ale statyczne dane są jeszcze gorsze niż ich brak, bo złe dane wprowadzają w błąd. A objazdy w Krakowie są raczej codziennością. Jeszcze jak objazdy można wytłumaczyć "ustnie", tak w sytuacjach awaryjnych nic by zmiany przesiadek nie wytłumaczyło.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2110
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 16:35
Lokalizacja: Kraków

Bombardier NGT6 i NGT8

#657 Post autor: kot_feliks » 10 lis 2019, o 17:39

Po to, że jeśli tramwaj/autobus jedzie normalną trasą to wiesz gdzie i na co możesz się przesiąść...? I Lwów nie wynalazł tu nic nowego, bo to również w pewnym sensie standard w wielu miastach...

I nie mówię o zapowiedziach dot. przesiadek (jak np. w Wiedniu), a o "choince" z trasą przejazdu i numerami linii zaznaczonymi przy przystankach :)

W Krk zapewne w 2137 roku, jeśli MPK będzie jeszcze istnieć :D

PanA
Kierownik
Posty: 835
Rejestracja: 8 lip 2015, o 10:07

Bombardier NGT6 i NGT8

#658 Post autor: PanA » 10 lis 2019, o 19:03

kot_feliks pisze:Po to, że jeśli tramwaj/autobus jedzie normalną trasą to wiesz gdzie i na co możesz się przesiąść...?
Zapewne zwłaszcza w sytuacji, w której tramwaj, na który się chcesz przesiąść, pojedzie objazdem, bo spłonął/został ostrzelany/wykoleił się/padło napięcie/wybrzuszyła się szyna/padła zwrotnica/etc i dopiero na planowanym przystanku się dowiesz o przesiadce.

Bo w "różnych miastach europejskich" taka informacja, jak się wyświetla, to jest na ogół albo dynamiczna, albo chociaż są komunikaty dodatkowe lub wyłączenie jej w sytuacjach awaryjnych. A na przypadkach miast, które zapodają fałszywą informację w przypadkach awaryjnych, nie ma co się wzorować.

Myślę, że jednym z ciekawszych przypadków jest Londyn, gdzie dynamiczna informacja pasażerska w momentach najgorszego tłoku kieruje nawet drogami bardziej naokoło, żeby natężenie ruchu między liniami metra było równomierne. Więc dostosowują się nie tylko do sytuacji na torach, ale nawet do natężenia ruchu w tunelach pieszych między stacjami metra!

A ty o jakichś statycznych, niepotrzebnych, wprowadzających w błąd komunikatach mówisz.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Bombardier NGT6 i NGT8

#659 Post autor: Lw25 » 10 lis 2019, o 19:30

PanA pisze:I po co te informacje o przesiadkach? Gdyby były dynamiczne, to ok, ale statyczne dane są jeszcze gorsze niż ich brak, bo złe dane wprowadzają w błąd. A objazdy w Krakowie są raczej codziennością. Jeszcze jak objazdy można wytłumaczyć "ustnie", tak w sytuacjach awaryjnych nic by zmiany przesiadek nie wytłumaczyło.
Może być dynamiczna, ale niedasie. Przecież SIP jest podpięty do internetu, tylko nic z tego nie wynika.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

PanA
Kierownik
Posty: 835
Rejestracja: 8 lip 2015, o 10:07

Bombardier NGT6 i NGT8

#660 Post autor: PanA » 10 lis 2019, o 19:44

No wiem, ale nie ma co oczekiwać, że przesiadki by działały dynamicznie, kiedy jakieś 4/5 informacji nadal jest statyczna, o ie w ogóle wyświetlane.
Informacja na ekranach tak, ale niech nie wprowadza w błąd. Jedna prosta zasada, nie jestem na anty, ale kieruję się realizmem.

Bo to mnie wk :wall: :wall: :wall: ia w polskich systemach informatycznych, że jest to zabawka, która działa do pierwszego problemu, w którym właśnie powinna być strategiczna. Czyli totalnie na odwrót. To ekran powinien działać wtedy, kiedy nie działa papier, a w Polsce, w tym w Krakowie, jest na odwrót.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Pojazdy KMK”