Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 22 mar 2019, o 19:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 456 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 27, 28, 29, 30, 31  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 25 sie 2018, o 09:20 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 17 maja 2012, o 23:08
Posty: 2246
Lokalizacja: KRK
Locutus napisał(a):
No super pomysł... Zbyt punktualnie autobusy jeździły między rondami Matecznego i Grunwaldzkim?

A może właśnie za mało punktualnie? O to była cała awantura przy uruchamianiu tego buspasa, że dawniej auta chcące wjechać na Grunwaldzkie (w celu skrętu w Monte Cassino czy Dietla) mogły jechać prawym pasem już od Ludwinowa, a po dwóch lewych pasach jechały tylko auta jadące przez tunel do Dębnickiego.

Teraz jedni i drudzy byli zmuszeni do jazdy tylko dwoma lewymi pasami (bo prawy to buspas) prawie do samego końca, bo wjazd na Grunwaldzkie był dozwolony dopiero jakieś 50m przed rozwidleniem. Więc jak do Dębnickiego był korek, to ci jadący w prawo na Grunwaldzkie musieli solidarnie stać w tym korku - i przez to jeszcze bardziej go powiększać - bo nie wolno im było zjechać wcześniej na prawy pas.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 sie 2018, o 09:28 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 6674
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
kot_feliks napisał(a):
A jak autobus ma przefrunąć przez korek, który jest na wcześniejszym odcinku? :>
No to teraz będzie już tkwił w korku na całej długości odcinka między tymi dwoma przystankami… Jest to zdecydowanie lepsze rozwiązanie, masz rację…
suchy napisał(a):
A może właśnie za mało punktualnie? O to była cała awantura przy uruchamianiu tego buspasa, że dawniej auta chcące wjechać na Grunwaldzkie (w celu skrętu w Monte Cassino czy Dietla) mogły jechać prawym pasem już od Ludwinowa, a po dwóch lewych pasach jechały tylko auta jadące przez tunel do Dębnickiego.

Teraz jedni i drudzy byli zmuszeni do jazdy tylko dwoma lewymi pasami (bo prawy to buspas) prawie do samego końca, bo wjazd na Grunwaldzkie był dozwolony dopiero jakieś 50m przed rozwidleniem. Więc jak do Dębnickiego był korek, to ci jadący w prawo na Grunwaldzkie musieli solidarnie stać w tym korku - i przez to jeszcze bardziej go powiększać - bo nie wolno im było zjechać wcześniej na prawy pas.

Jednym słowem przy najbardziej optymistycznej wersji, autobus zamiast stać wcześniej w korku, będzie stał w korku później…

Choć zgodnie z prawem Lewisa-Mogridge’a, a także znając cwaniactwo kierowców (którzy widząc korek na dwóch pasach prosto do tunelu zjadą na dotychczasowy buspas, by próbować się wcisnąć na pasy prowadzące do tunelu przed samym Rondem Grunwaldzkim), całkiem prawdopodobne jest, że będzie stał na całym odcinku...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 sie 2018, o 11:25 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 17 maja 2012, o 23:08
Posty: 2246
Lokalizacja: KRK
Locutus napisał(a):
suchy napisał(a):
A może właśnie za mało punktualnie? O to była cała awantura przy uruchamianiu tego buspasa, że dawniej auta chcące wjechać na Grunwaldzkie (w celu skrętu w Monte Cassino czy Dietla) mogły jechać prawym pasem już od Ludwinowa, a po dwóch lewych pasach jechały tylko auta jadące przez tunel do Dębnickiego.

Teraz jedni i drudzy byli zmuszeni do jazdy tylko dwoma lewymi pasami (bo prawy to buspas) prawie do samego końca, bo wjazd na Grunwaldzkie był dozwolony dopiero jakieś 50m przed rozwidleniem. Więc jak do Dębnickiego był korek, to ci jadący w prawo na Grunwaldzkie musieli solidarnie stać w tym korku - i przez to jeszcze bardziej go powiększać - bo nie wolno im było zjechać wcześniej na prawy pas.

Jednym słowem przy najbardziej optymistycznej wersji, autobus zamiast stać wcześniej w korku, będzie stał w korku później…

Choć zgodnie z prawem Lewisa-Mogridge’a, a także znając cwaniactwo kierowców (którzy widząc korek na dwóch pasach prosto do tunelu zjadą na dotychczasowy buspas, by próbować się wcisnąć na pasy prowadzące do tunelu przed samym Rondem Grunwaldzkim), całkiem prawdopodobne jest, że będzie stał na całym odcinku...

Ależ proszę, niech samochody sobie stoją na trzecim pasie, próbując się wcisnąć do tunelu - autobus ominie ich CZWARTYM PASEM (który jest od wysokości Forum) :puppyeyes:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 sie 2018, o 20:44 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10590
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Jestem dość sceptycznie nastawiony co do jednokierunkowej Pawiej. Choć biorąc pod uwagę jak tą ulicę beznadziejnie zaprojektowano dekadę temu, nie jestem przekonany czy można to jeszcze zepsuć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 sie 2018, o 20:54 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 29 sty 2015, o 08:23
Posty: 224
Lokalizacja: Krowodrza Południe
Przecież Pawia jest na pewnym odcinku jednokierunkowa i tragedii nie ma. Wiecie co by zrobiło dobrą robotę? Likwidacja lewoskrętu z drogi wyjazdowej z Galerii Krakowskiej (przy budowie High Five) w lewo w Pawią, pozostawienie tylko jazdy w prawo w kierunku Alei.

Do tego istnieje "nadpodaż" zielonego dla kierowców wjeżdżających i wyjeżdżających z GK. Na czerwonym stoją max 3-4 samochody, kiedy autobusy nie mieszczą się na przystanku Politechnika ... Do tego źle ułożone światła, niezależne zupełnie od tego czy jedzie pojazd KMK czy nie, przy zjeździe z torów tramwajowych w Pawią w kierunku Alei. Do tego światła na PDP dla nikogo :wall:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 paź 2018, o 20:06 
Online
Moderator fb pkk

Dołączył(a): 15 mar 2014, o 21:03
Posty: 3453
Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta
Co z buspasem na Pilotów?
https://krabok.wordpress.com/2018/10/28 ... a-pilotow/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 paź 2018, o 20:10 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10590
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Cytuj:
Projekt był dość zaawansowany, włącznie z uwzględnieniem przebudowy części mniejszych skrzyżowań po drodze. Sprawa jednak ucichła i dziś wydaje się stać w martwym punkcie. Czemu?

Niestety symulacje ruchu wykazały, że w przypadku wyznaczenia buspasów na Pilotów, korek samochodowy w kier. Nowej Huty by się przeniósł na Brodowicza. Tym samym autobusy dalej by stały, tylko że na wcześniejszym odcinku

Tak się kończy zabieranie za problem od d*py strony. Tomta1 już dawno słusznie zwrócił uwagę, że buspas na Brodowicza powinien być w przeciwnym kierunku - bo korek do Mogilskiego jest łatwiej rozładować niż ten do Młyńskiego. Co by świetnie współgrało z obustronnym buspasem na Pilotów - Olszyny: od Mogilskiego do Młyńskiego byłby ciągły buspas, w przeciwną zaś stronę byłby od Młyńskiego do Grochowskiej. A samymi światłami na skrzyżowaniu z Grochowską można by tak reglamentować ruch samochodowy, żeby na Brodowicza nie wpuszczać więcej niż jest w stanie wjechać na Mogilskie w danej jednostce czasu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lis 2018, o 03:01 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 8 lip 2015, o 10:07
Posty: 583
Tylko tu jest jeden problem:
postrzeganie kierowców, że jest gorzej, niezależnie od faktów oraz od miotania się w polityce transportowej ZIKiT-u, żeby przypadkiem Majchrowskiemu zbyt wielkiego elektoratu negatywnego nie narobić. O co mi chodzi?
Po pierwsze - kierowcy nie liczą czasu jazdy w korku, jeśli nie przekracza on czasu, w którym jest jeszcze cierpliwość. Na większości odcinków będzie to z kilka minut. A co liczą? Liczą długość korka. Tu już nawet przepustowość w pojazdach ma mniejsze znaczenie, a przepustowość w osobach to już abstrakcja totalna.
Po drugie - przy wynikaniu z pierwszego - jeśli korek będzie się posuwać o kilka metrów z małych, wyjazdowych ulic, z powodu właśnie reglamentowania wyjeżdżających aut - będą się kierowcy denerwować i cel tego ograniczenia ich nie interesuje.

To jest dokładnie tak samo, jak z dawać wincyj pasuff na już zakorkowanych drogach czy budujom sie dwa biuroffce, gdzie som nowe drogi dojazdowe?!!!11jeden!11!, kiedy cała okolica jest posiekana drogami dojazdowymi, a nowych nawet nie byłoby fizycznie gdzie położyć.

Tu nie chodzi o merytoryczne argumenty, a o to - jakie emocje niesie taka zmiana i przy braku zmiany kierunku w polityce miejskiej, z tego paradygmatu nie wyjdziemy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 lis 2018, o 10:47 
Online
Moderator fb pkk

Dołączył(a): 15 mar 2014, o 21:03
Posty: 3453
Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta
Cytuj:
Przybywa nam nowych buspasów. :) Tym razem obiecany fragment na Nawojki w stronę alej.

https://www.facebook.com/PKKinfo/photos ... =3&theater


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sty 2019, o 12:24 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 26 maja 2015, o 16:08
Posty: 2864
Lokalizacja: Kraków
KOMUNIKACJA MIEJSKA STOI W KORKU, ALE NA BUSPAS NA RAZIE NIE MA SZANS
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/komuni ... 28739.html
Cytuj:
Odpowiedź prezydenta nie zadowoli mieszkanki Krakowa, która pytała o możliwość stworzenia buspasa na odcinku Conrada – Opolska – Bora Komorowskiego. Takie rozwiązanie będzie możliwe dopiero po wybudowaniu północnej obwodnicy miasta.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sty 2019, o 17:43 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 mar 2010, o 17:45
Posty: 2066
Lokalizacja: Kraków
lukaszpdg napisał(a):
KOMUNIKACJA MIEJSKA STOI W KORKU, ALE NA BUSPAS NA RAZIE NIE MA SZANS
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/komuni ... 28739.html
Cytuj:
Odpowiedź prezydenta nie zadowoli mieszkanki Krakowa, która pytała o możliwość stworzenia buspasa na odcinku Conrada – Opolska – Bora Komorowskiego. Takie rozwiązanie będzie możliwe dopiero po wybudowaniu północnej obwodnicy miasta.
Szkoda, że trzeba czekać... Podczas ŚDM buspas sprawdził się doskonale...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sty 2019, o 17:53 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lis 2010, o 10:50
Posty: 664
Lokalizacja: Kraków
Mogliby zaryzykować buspas na wybranych odcinkach, obowiązujący w wybranych godzinach.

Tak samo w ramach usprawnienia przejazdu np. 173, 168, powinno się zrobić sygnalizację przy wyjeździe ze ślimaka z Azorów na Conrada.

Co do tematu usprawniania ruchu - czy na Łokietka nie ma woli wybudowania zatok dla autobusów?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sty 2019, o 19:06 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10590
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Jopek36 napisał(a):
Szkoda, że trzeba czekać... Podczas ŚDM buspas sprawdził się doskonale...

Szkoda że i tak można się nie doczekać, patrz Nowohucka. Mentalny beton.

lolek-12 napisał(a):
Tak samo w ramach usprawnienia przejazdu np. 173, 168, powinno się zrobić sygnalizację przy wyjeździe ze ślimaka z Azorów na Conrada.

Wystarczyło tam zrobić krótki choćby i na 20m pas rozbiegowy (do wiaduktu kolejowego), żeby można było normalnie w lusterku wypatrywać luki, a nie krzywić głowę i wypatrywać z maksymalnie beznadziejnego kąta jaki tylko jest możliwy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 sty 2019, o 08:45 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 6674
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Tak jak to podsumował Cukier - mentalny beton. W dodatku z lekkimi przejawami schizofrenii - bo jednak na takiej na przykład Wielickiej udało się buspas wprowadzić. Nie rozumiem tego... W jednym miejscu rozumieją, że komunikacja miejska ma większe zdolności przewozowe, że jeśli jej ruch upłynnić nawet kosztem ruchu samochodowego, to i tak krótkoterminowo więcej ludzi na tym zyska niż straci, a długoterminowo może to zachęcić ludzi do przesiadki z puszki na autobus i co za tym idzie zmniejszenia smogu oraz korków. A w drugim ni ch**. Ci sami ludzie. Nie kumam. Doprawdy nie kumam.

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 sty 2019, o 12:08 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 8 lip 2015, o 10:07
Posty: 583
Gdyby myślenie opierało się tylko na rzeczowym analizowaniu faktów, wyciąganiu wniosków i ciągłej ewaluacji i poprawek zgodnych z najnowszą wiedzą, to naprawdę ani to miasto, ani cały kraj nie byłby tu, gdzie stoi.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 456 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 27, 28, 29, 30, 31  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL