Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 13 lis 2018, o 05:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 105 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Przepisy
PostNapisane: 18 kwi 2016, o 21:05 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 17 maja 2014, o 12:41
Posty: 269
Nie sądzę żeby to wiele pomogło na rowerzystów będących na bakier z przepisami. Taka karta zapewne będzie już nieobowiązkowa dla czynnych kierowców. A niejeden właśnie z tych, co to mają prawko od ponad 30 lat, uważa że rowerzysta to pieszy. Popytajcie w rodzinie, wśród znajomych, szczególnie starszych osób. Włos wam dęba stanie.

Druga sprawa to zdawanie karty rowerowej w szkole. Nie wiem jak teraz, ale za moich czasów (początek lat dwutysięcznych) była ona obowiązkowa bodajże w piątej klasie podstawówki. Oczywiście wiadomo jak to wygląda: Teoria z przepisów na lekcjach techniki, na jedną lekcję przyszli panowie policjanci, praktyki zero. "Egzamin" w formie zwykłej kartkówki sprawdzanej przez nauczycielkę techniki, pamiętam że narobiłem tam sporo błędów, ale kartę i tak dostałem bez problemów.

Obowiązkowa karta rowerowa wyeliminuje z ruchu jedynie tą garstkę, która nie zdała karty rowerowej w podstawówce, a ciągle nie posiada prawa jazdy. Reszta będzie jeździć jak jeździła. Wzrośnie jedynie biurokracja, za którą wszyscy płacimy jako podatnicy. Jestem przeciwny takiemu pomysłowi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przepisy
PostNapisane: 18 kwi 2016, o 21:52 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2009, o 07:45
Posty: 1005
Lokalizacja: Kraków NH
Wydaje mi się że od lat nie ma już karty rowerowej. Ja kończyłam podstawówkę w 2000r. i faktycznie można było zrobić kartę rowerową, ale nie było to obowiązkowe. Moja siostra młodsza o 4 lata w ogóle nie kojarzy, żeby u niej było coś takiego organizowane.

_________________
Rozwinięte miasto to nie takie, w którym biedni jeżdżą samochodami. W rozwiniętym mieście bogaci podróżują komunikacją publiczną - Enrique Penalosa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przepisy
PostNapisane: 18 kwi 2016, o 23:06 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 8 maja 2012, o 15:42
Posty: 590
Lokalizacja: Kraków
Ja jestem trochę młodszy i pamiętam, że w podstawówce, czyli gdzieś 2008-2009 były egzaminy na kartę rowerową u mnie w szkole. Z tego, co wiem, to ta kwestia zależy od tego, czy jakiś nauczyciel wyjdzie z taką inicjatywą, aby przeprowadzić kurs i egzaminy, które odbywały się nawet na sali gimnastycznej =D

Co do zasadności, zgadzam się z ostatnim akapitem wypowiedzi SuperMarioB - wzrośnie jedynie biurokracja, a jedyny skutek będzie taki, że trochę uprzykrzy się życie tym, co nie zdali jeszcze prawa jazdy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przepisy
PostNapisane: 19 kwi 2016, o 01:02 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2013, o 13:21
Posty: 1891
Lokalizacja: Kreuzberg
Zdawałem na kartę rowerową w podstawówce w 2004. Trzy lata później doszła pieczątka na skuter.

_________________
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przepisy
PostNapisane: 19 kwi 2016, o 05:07 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2009, o 07:45
Posty: 1005
Lokalizacja: Kraków NH
Chodziło mi tylko o to, że wcale nie jest taka garstka osób, które nie mają karty rowerowej i nie mają prawa jazdy. Ale uważam, że wprowadzenie tej karty specjalnie bezpieczeństwa nie poprawi, za to zniechęci osoby najbardziej rokujące do przesiadki w KM na rower czyli właśnie osoby bez prawa jazdy. Trudno kogoś będzie przekonać do roweru nawet fajną infrastrukturą i szybszym czasem przejazdu kiedy najpierw będzie musiał zdać egzamin, co w Polskich warunkach może stać się sposobem na reperowanie budżetu i może wcale nie być takie proste dla zdających.

_________________
Rozwinięte miasto to nie takie, w którym biedni jeżdżą samochodami. W rozwiniętym mieście bogaci podróżują komunikacją publiczną - Enrique Penalosa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przepisy
PostNapisane: 19 kwi 2016, o 07:45 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 18:48
Posty: 3543
Lokalizacja: Kraków
Strzelam, że efektem wprowadzenia obowiązkowej karty rowerowej będzie:
1) zmniejszenie liczby rowerzystów;
2) częstsze kontrole rowerzystów w kwestii posiadania uprawnień zamiast kontroli kierowców łamiących przepisy;
3) przeświadczenie kierowców, że skoro rowerzyści mają uprawnienia to wiedzą jak się zawsze zachować, więc sami w stosunku do rowerzystów będą się zachowywali tak jakby te przepisy przestrzegali;
4) wzrost biurokracji o którym tu pisaliście.

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przepisy
PostNapisane: 31 maja 2016, o 12:36 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 21863
Rowerzyści wkrótce z obowiązkowym OC? To będzie trudne
http://www.bankier.pl/wiadomosc/Rowerzy ... 96674.html
Cytuj:
Obowiązkowe OC dla rowerzystów nie funkcjonuje nigdzie na świecie. Jedynym krajem, w którym istniało była Szwajcaria. Ale tam z tego rozwiązania zrezygnowano i od 1.01.2012 roku w Szwajcarii nie ma takiego obowiązku
I to wg mnie zamyka kwestię tego nieprzemyślanego pomysłu.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przepisy
PostNapisane: 31 maja 2016, o 21:21 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 17 maja 2014, o 12:41
Posty: 269
Kolejny mądry pomysł wysunięty przez lobby kierowców. Sorry, ale nawet przy obecnych rządach nie da się zrealizować takich bzdur.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przepisy
PostNapisane: 5 kwi 2017, o 08:43 
Offline
Moderator fb pkk

Dołączył(a): 15 mar 2014, o 21:03
Posty: 3381
Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta
Sprawdzili znajomość znaków drogowych u rowerzystów. Większość oblała [WIDEO]
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,4442 ... szosc.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przepisy
PostNapisane: 14 kwi 2018, o 15:01 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 16 cze 2012, o 11:56
Posty: 641
Lokalizacja: Z-cie/Kraków
Dzisiaj przejechałem się wzdłuż Stella-Sawickiego i nasunęło mi się w związku tym kilka pytań.
1. Jaka jest różnica między C-13 i C-16 umieszczonych na jednej tablicy i oddzielonymi kreską poziomą (czyli ciąg pieszo-rowerowy), a C-16 (droga dla pieszych) z tabliczką dopuszczającą poruszanie się tam rowerzystów? Z tego co wyrzuciło mi google wynika, że w obu przypadkach pierwszeństwo mają piesi, więc dlaczego stosowane są oba rozwiązania? Czy wynika to może z przepisów normujących szerokość CPR? Jest to o tyle dziwne, że droga dla pieszych z dopuszczeniem ruchu rowerowego mniej więcej w połowie odcinka między Bora-Komorowskiego, a Florera zmienia się w CPR.
2. Za wspomnianym skrzyżowaniem sprawa jest jasna - po prawej DDR, po lewej chodnik. Żeby było łatwiej DDR jest wyłożony czerwoną kostką, a chodnik szarą. Ale za skrzyżowaniem z tą wyłożoną płytami drogą prowadzącą do Życzkowskiego kolory się zmieniają, czyli po lewej czerwony, po prawej szary. Problem w tym, że zgodnie ze znakami pionowymi (poziomych brak) DDR nadal biegnie po prawej (czyli teraz po szarej kostce). Znak informujący o zmianie stron chodnika i DDR jest dopiero przy następnym skrzyżowaniu, czyli tu. Wydaje mi się zatem, że dopiero w tym miejscu rowerzyści mogą przejechać na lewą stronę, ale z tego co zauważyłem większość robi to wcześniej, jadąc cały czas czerwoną częścią. Moim zdaniem ten fragment między drogą do SSE, a zatoczką dla TIRów rowerzyści powinni pokonywać szarą częścią, gdyż tak nakazują znaki pionowe. Dobrze myślę?
3. To już nie pytanie rowerowe, ale jak już piszę, to podepnę tu. Na Stella-Sawickiego na wysokości Avity jest zatoczka. Wydaje się, że to postój dla taksówek, ale tabliczki ustawione są odwrotnie (najpierw D-20 koniec postoju taksówek, potem D-19 postój taksówek). Co autor miał na myśli? Gdzie ewentualnie można zgłosić?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przepisy
PostNapisane: 14 kwi 2018, o 15:30 
Offline
Miłośnik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 kwi 2014, o 08:32
Posty: 78
Jeśli chodzi, o 3 pytanie, to wszystko jest zgodnie z przepisami- znak D-19 ustawiany jest tam, gdzie powinna się ustawić pierwsza taksówka "w kolejce" (wyznacza początek tej kolejki), a znak D-20 oznacza koniec "kolejki". Z punktu widzenia kierujących może nie wydawać się to logiczne (najpierw mijamy koniec, a potem początek postoju taksówek), ale znak ten ma przede wszystkim służyć pasażerom i kierowcom taxi.
http://dziennikustaw.gov.pl/DU/2015/1314
Na stronie 14 jest wszystko wyjaśnione

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przepisy
PostNapisane: 14 kwi 2018, o 16:10 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 16 cze 2012, o 11:56
Posty: 641
Lokalizacja: Z-cie/Kraków
Dzięki :) Przyznam, że to dla mnie tak nieintuicyjne, że nawet nie przyszło mi do głowy, żeby sprawdzić rozporządzenie przed napisaniem posta. Ale fakt, biorąc pod uwagę Twoje tłumaczenie wydaje się to nawet całkiem logiczne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przepisy
PostNapisane: 14 kwi 2018, o 17:34 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 21 gru 2009, o 12:49
Posty: 280
Lokalizacja: Kraków
marcin1410 napisał(a):
1. Jaka jest różnica między C-13 i C-16 umieszczonych na jednej tablicy i oddzielonymi kreską poziomą (czyli ciąg pieszo-rowerowy), a C-16 (droga dla pieszych) z tabliczką dopuszczającą poruszanie się tam rowerzystów?
W przypadku znaków C-13/16 rowerzysta ma obowiązek korzystać z tak oznaczonej drogi. W drugim przypadku, czyli oznakowania C-16/T-22 - chodnika z dopuszczonym ruchem rowerowym - rowerzysta ma wybór. "Niedzielny" rowerzysta ma ułatwienie, że może jechać legalnie swoim ukochanym chodnikiem, a taki normalny "zaprawiony w miejskim boju" śmignie sobie również legalnie ulicą.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przepisy
PostNapisane: 14 kwi 2018, o 17:47 
Offline
Moderator fb pkk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2013, o 21:15
Posty: 2582
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Dodatkowo obecnie już nie można stawiać nowych C16/T22 co prowadzi do takich patologi jak na dr Twardego - czyli CPR zupełnie nieprzystosowany do ruchu rowerowego z którego rowerzyści mają obowiązek korzystać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przepisy
PostNapisane: 14 kwi 2018, o 18:56 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 16 cze 2012, o 11:56
Posty: 641
Lokalizacja: Z-cie/Kraków
Hm, na Stella-Sawickiego prędkość jest podniesiona do 70km/h, więc tak czy siak może. Chyba że chodzi o to, że 70 jest dopiero za przystankiem, a więc teoretycznie na tych 50 metrach jest 50 km/h, ale to już chyba by była nadmierna drobiazgowość. Poza tym ze względu na wysoki krawężnik wjazd na CPR jest dość niebezpieczny. Być może przyczyną są latarnie stojące niemal na środku chodnika, przez co niezachowany jest wymóg 2m z art. 33 ust. 5 pkt 2 PoRD.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 105 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL