Wieści kolejowe z Polski

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
JZet
Znawca
Posty: 47
Rejestracja: 26 mar 2015, o 16:23
Lokalizacja: Czyżyny/Przemyśl

Wieści kolejowe

#376 Post autor: JZet » 18 kwie 2015, o 13:41

W zasadzie masz rację. To i tak lepiej niż relacja Szczecin Główny-Przemyśl Główny który niemalże zawsze jest opóźniony, a to raz 15 minut, a to 60 a czasem nawet ponad 120... niemalże codziennie przechodzę koło Dworca koło 14-15 i nie przypominam sobie by nie było ogłoszenia o spóźnieniu.

Awatar użytkownika
DaroKRK
Dyrektor
Posty: 2343
Rejestracja: 1 sie 2014, o 11:23
Lokalizacja: Kraków

Wieści kolejowe

#377 Post autor: DaroKRK » 18 kwie 2015, o 13:58

JZet pisze:W zasadzie masz rację. To i tak lepiej niż relacja Szczecin Główny-Przemyśl Główny który niemalże zawsze jest opóźniony, a to raz 15 minut, a to 60 a czasem nawet ponad 120... niemalże codziennie przechodzę koło Dworca koło 14-15 i nie przypominam sobie by nie było ogłoszenia o spóźnieniu.
Tutaj pociągi na tej trasie jeżdzą kilkanaście godzin więc istnieje wiele czynników, które mogą zadziałać, aby ten pociąg nie dotarł do celu o rozkładowym czasie. I te spóźnienia będą. A co do EIC Premium jeszcze to sztandarowy projekt PKP nie może przecież jeździć na spóźnieniach i wszystkie pociągi prawdopodobnie są ustawiane pod Pendolino, a jak już się zdarzy jakiś przypadek, że będzie na odwrót to wtedy EIP łapie opóźnienie zależne od wielkości problemu.

sienioo
Kierownik
Posty: 891
Rejestracja: 15 kwie 2010, o 17:05
Lokalizacja: Kraków

Wieści kolejowe

#378 Post autor: sienioo » 25 wrz 2015, o 10:20

Ekologiczny pociąg w Argentynie:
http://www.labioguia.com/notas/el-tecno ... -argentina

25 stacji, trasa 40 minut. Pociąg spala 20 it na dzień (nie wiem jaka to jednostka miary? litr?)
Ciekawostka podłoga 20 cm od główki szyny, wygodne siedzenia, wnętrze włókno szklane.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3162
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Wieści kolejowe

#379 Post autor: tomek_m » 25 wrz 2015, o 14:10

A cóż to za rozstaw szyn? wygląda na bardzo szeroki.

sienioo
Kierownik
Posty: 891
Rejestracja: 15 kwie 2010, o 17:05
Lokalizacja: Kraków

Wieści kolejowe

#380 Post autor: sienioo » 25 wrz 2015, o 15:21

tomek_m pisze:A cóż to za rozstaw szyn? wygląda na bardzo szeroki.
Chyba pozostał z czasów kolonialnych czyli 1676 mm.

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 21:34

Wieści kolejowe

#381 Post autor: Adams » 27 lut 2016, o 13:09

Dobra wiadomość dla miłośników kolejowych zabytków
Będzie dwa razy więcej kursów popularnego pociągu retro. Zabytkowy skład nie tylko nie zniknie z trasy Nowy Sącz - Chabówka, ale też pojedzie z Suchej Beskidzkiej do Żywca.

http://krakow.tvp.pl/24201596/bedzie-wi ... agow-retro

volferssj
Kierownik
Posty: 778
Rejestracja: 9 gru 2014, o 23:02
Lokalizacja: Kraków

Wieści kolejowe z Polski

#382 Post autor: volferssj » 16 sie 2016, o 20:34

Pesa odwołuje się od wyników przetargu na ezt w Zachodniopomorskiem

Od wyników przetargu na dostawę 17 sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych dla województwa zachodniopomorskiego odwołała się Pesa Bydgoszcz. Zdaniem bydgoskiego producenta, oferta Newagu, który chce dostarczyć na Zachodnie Pomorze Impulsy, podlegała odrzuceniu.
Gra jest warta świeczki, ponieważ poza możliwością produkcji aż 17 ezt (to największe zamówienie na tabor kolejowy w 2016 roku) w grę wchodzi także produkcja 10 kolejnych elektrycznych pociągów w ramach prawa opcji. Stąd ostra walka o zamówienie, która obecnie weszła w fazę odwołań do Prezesa KIO.

Pesa: Ponownie zbadać oferty

Pesa wnosi o odwołanie „wobec zaniechania przez zamawiającego wykluczenia wykonawcy Newag SA oraz zaniechania odrzucenia oferty jako złożonej przez wykonawcę podlegającego wykluczeniu w postępowaniu o udzielenie zamówienia”. Producent z Bydgoszczy chce, aby czynność wyboru oferty Newagu została unieważniona i aby dokonano ponownego badania ofert złożonych w postępowaniu. Wnosi też o wybór najkorzystniejszej oferty w postępowaniu, złożonej, według Pesy, przez nią samą (w przetargu brał udział także Stadler, była to jednak oferta oceniona na trzecim miejscu).

W wypadku tego przetargu cena stanowi tylko 60% wagi przy ocenie ofert. Pozostałe warunki stanowi w 10% okres gwarancji, w 10% termin dostawy trzech pierwszych pojazdów, w 5% to kryterium funkcjonalności w postaci procentu niskiej podłogi w pojazdach trzyczłonowych i 5% w pojazdach czteroczłonowych, w 5% wskaźnik gotowości technicznej i w 5% wskaźnik niezawodności technicznej. Według cen brutto, najkorzystniejsza jest oferta Newagu (250 797 000 zł), z bardzo niewielką przewagą nad Pesą (252 396 000 zł) i dużą nad Stadlerem (374 847 000, 46 zł). Terminy dostawy pierwszych pojazdów i okresy gwarancji są identyczne dla Pesy i Newagu. O zwycięstwie miały zadecydować także kryteria techniczne – długości niskiej podłogi, gotowości i niezawodności oferowanych pojazdów.

Małopolskie opóźnienie zakończone ugodą

Pesa w treści odwołania wykazuje, że Newag w realizowanych przez 3 ostatnie lata zamówieniach dopuścił się nienależytego jego wykonania, za które ponowi winę, a działania producenta z Nowego Sącza „nosiły znamiona poważnego naruszenia obowiązków służbowych”. Jest to, zdaniem Pesy, podstawą do wykluczenia z udziału w przetargach.

Chodzi o wykonanie 19 ezt dla Południowej Grupy Zakupowej (województwa: małopolskie, śląskie, świętokrzyskie i podkarpackie) i sprawę ugody zawartej przez województwo małopolskie z sądeckim producentem. Jak sprawdził „Rynek Kolejowy” w 2014 roku doszło do opóźnienia w dostawie 4 elektrycznych zespołów trakcyjnych dla tego województwa. Sądecki producent spóźnił się z dostawą o 25 dni i samorząd zamawiający ezt wszedł wówczas z producentem na drogę sądową. Zakończyła się ona ugodą, w ramach której Newag zgodził się na wykonanie świadczeń rzeczowych na rzecz województwa w kwocie 937 tysięcy złotych i dokonać miał wpłaty w wysokości 480 tysięcy złotych tytułem kary umownej na konto województwa. W ocenie Pesy „nienależyte wykonanie umowy można wiązać z kwestią naliczenia kar umownych na rzecz wykonawcy”.

Ponadto prawnicy Pesy wykazują, że Newag powinien wykazać inicjatywę i złożyć stosowne oświadczenie o braku wystąpienia po jego stronie poważnych naruszeń obowiązków zawodowych oraz o tym, że podjął niezbędne środki zmierzające do zapobieżenia takich naruszeń na przyszłość (…)”.

Co z innymi przetargami?

Przypomnijmy: Na początku sierpnia województwo zachodniopomorskie wybrało ofertę Newagu w przetargu na dostawę 17 ezt. W innym dużym przetargu, w województwie łódzkim, Newag również przedstawił ofertę, która wydaje się najkorzystniejsza (14 ezt). W województwie śląskim natomiast (13 ezt) Koleje Śląskie wskazały na ofertę Pesy, jako najkorzystniejszą. Większych przetargów na dostawę ezt w tym roku nie należy się już raczej spodziewać, choć w następnych miesiącach będzie je ogłaszało zarówno województwo wielkopolskie, jak i pomorskie.
Źródło

A obsuwy z EN64 i EN99?

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7372
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Wieści kolejowe z Polski

#383 Post autor: Locutus » 17 sie 2016, o 06:50

O... Cudownie! Pesa sama uznaje, że opóźnienie jest podstawą do wykluczenia z przetargu za nienależyte wykonanie umowy. Czyli już wiemy jak wykluczyć Pesę z nadciągającego od marca (i coś niemogącego nadciągnąć) przetargu na tramwaje w Krakowie...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
gagacek
Dyspozytor
Posty: 697
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 09:00

Wieści kolejowe z Polski

#384 Post autor: gagacek » 17 wrz 2016, o 09:29

Podsył skróconego Darta na targi w Berlinie. https://www.flickr.com/photos/143250122 ... ed-public/
Temat byłby niegodny uwagi gdyby nie jeden szczegół: Dart ma zmieniony ryjek z naprędce wymyślonego, przeordynarnego, pod każdym względem głupio zaprojektowanego elementu a'la karp na taki, który kiedyś gdzieś-tam zaproponowałem.
Faktem jest, że okrasiłem mój montaż odpowiednim komentarzem, takim od serca :lmao: Zostałem za to odpowiednio potraktowany: moje zdjęcie z tak przerobionym przodem bardzo szybko zniknęło, a zamiast niego pojawiły się stosowne komentarze i nagonka na mnie.
Po 9 miesiącach, z dokładnie takim czołem, Dart jedzie na targi :lmao:

ps. Może jeszcze na miejscu coś dokręcą :rotfl: Na boku składu widnieje nalepka Design Award 2016, a ta nagroda została przyznana za projekt w pierwotnej wersji.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3162
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Wieści kolejowe z Polski

#385 Post autor: tomek_m » 17 wrz 2016, o 19:32

gagacek pisze: Temat byłby niegodny uwagi gdyby nie jeden szczegół: Dart ma zmieniony ryjek z naprędce wymyślonego, przeordynarnego, pod każdym względem głupio zaprojektowanego elementu a'la karp na taki, który kiedyś gdzieś-tam zaproponowałem.
Hmm, co zmienili w tej "mordce"? Ja nie widzę żadnej różnicy :hmm: Chociaż fakt faktem jest, że dla mnie design tych DARTów to jest nieudolnie wzorowany na VELARO (ICE3). https://pl.wikipedia.org/wiki/Siemens_V ... 103_15.jpg

Szkoda tylko że osiągami "troszkę" odstaje. :hihi:

tjakub
Moderator fb pkk
Posty: 42
Rejestracja: 16 lut 2016, o 18:52

Wieści kolejowe z Polski

#386 Post autor: tjakub » 20 lis 2018, o 16:34

Połączenie sił w sprawie pociągów na wodór :)
https://www.pkpcargo.com/pl/aktualnosci ... 85cza-fps/

Awatar użytkownika
gagacek
Dyspozytor
Posty: 697
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 09:00

Wieści kolejowe z Polski

#387 Post autor: gagacek » 20 lis 2018, o 16:54

Jednym słowem wracamy do puciongów na wyngiel :)

Awatar użytkownika
gagacek
Dyspozytor
Posty: 697
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 09:00

Wieści kolejowe z Polski

#388 Post autor: gagacek » 17 maja 2019, o 18:20

PKP Intercity zaakceptowało ofertę Pesy na modernizację ED74. Umowa w czerwcu
Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", PKP Intercity oficjalnie zaakceptowało ofertę Pesy na modernizację czternastu jednostek ED74. Pochłonie to aż 274,8 mln złotych.
Tylko grupa Pesy złożyła ofertę w przetargu na naprawę i modernizację feralnych jednostek ED74, które w październiku 2017 roku postanowiono przywrócić do ruchu. Naprawa pochłonie 274,8 mln zł brutto. Od stycznia przewoźnik zastanawiał się, czy przyjąć ofertę, bo przekraczała ona budżet opiewający na 247,1 mln zł brutto. Ostatecznie 9 maja przewoźnik opublikował informację o wyborze i zaakceptowaniu najkorzystniejszej oferty, co oznacza, że budżet został podniesiony.

Pojazdy przejdą duże zmiany, a na ich wykonanie wykonawca będzie miał aż cztery lata. Szczegółowo piszemy o nich tutaj. Według informacji "Rynku Kolejowego" umowa przewiduje dostawę dwóch pierwszych składów po modernizacji w ciągu 24 miesięcy od podpisania umowy. Potem nastąpi pół roku eksploatacji obserwowanej i dopiero po jej przejściu będą odbierane kolejne składy.
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 91929.html


Scyzoryk w kieszeni sam się otwiera...

Awatar użytkownika
Sorig
Dyspozytor
Posty: 718
Rejestracja: 17 sty 2014, o 13:54
Lokalizacja: Kraków-Bronowice

Wieści kolejowe z Polski

#389 Post autor: Sorig » 19 wrz 2019, o 18:50

Prawie zlikwidowaliśmy kolej. "Polityka rentowności" sprawiła, że PKP przewozi cztery razy mniej pasażerów [wywiad]
Przeklęta moda likwidowania tzw. nierentownych połączeń kolejowych przyszła do nas z Zachodu, tam się zorientowali, że to kolei szkodzi, zaczęli wycofywać się z tych antyreform. I dokładnie wtedy myśmy tę modę przejęli - z autorem książki "Ostre cięcie" Karolem Trammerem rozmawia Grzegorz Sroczyński.
Najbardziej denerwuje przykład którego w powyższym wywiadzie brakuje, a który jest aż nazbyt jaskrawy: linia Skawina - Oświęcim i pusty dworzec w Brzeźnicy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „5. Aktualności ze świata kolei”