Zielonki

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
Lokalizacja: Kraków

Zielonki

#91 Post autor: kot_feliks » 12 lip 2019, o 10:30

Ale po co gmina ma dopłacać nawet te 16 tys. pln/rok, skoro obecna polityka transportowa Krakowa wygląda tak, że:
- za chwilę będzie rozbudowana 29L do 2-3 pasów ruchu;
- powstaną jakieś tam P+R.

Po co Michałowice mają dokładać choćby 1 pln rocznie więcej do KMK, skoro Kraków aż krzyczy, że zaprasza ich mieszkańców SAMOCHODAMI do miasta na swój koszt? :)

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2037
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Zielonki

#92 Post autor: Sgriffin » 12 lip 2019, o 10:32

Raczej zadałbym pytanie, po co gmina ma płacić za komunikację skoro nie ma żadnego wpływu na jej kształtowanie i wszystko zależy od widzimisie MPK?
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Zieleńczanin
Moderator fb pkk
Posty: 320
Rejestracja: 24 cze 2019, o 21:54

Zielonki

#93 Post autor: Zieleńczanin » 14 sie 2019, o 21:27

A co byście powiedzieli na taką linię:
290 - Krowodrza Górka - Wyki - Łokietka - Starego Wiarusa - Zielonki Pękowicka - Osiedlowa - Na Popielówkę - Zięby - Rzyczyska - Pękowice Jurajska - Pękowice, f~55/65/90/80/120 (szczyt/międzyszczyt/poza szczytem/sobota/niedziela). W dni powszednie synchronizacja z dzwonkami w szkole w Zielonkach, w sobotę z 227, w niedzielę z mszami w kościele w Zielonkach. Sfinansować ją można ze skróceń tras węgrzeckich 2x7 i 280 do GN po wybudowaniu tamże tramwaju. Tabor: Autosany.
PS. To dość luźny pomysł, nie zabijajcie pls ;)

Luffy
Pasażer
Posty: 2
Rejestracja: 27 mar 2019, o 20:29
Lokalizacja: Zielonki/Nowa Huta

Zielonki

#94 Post autor: Luffy » 15 sie 2019, o 13:37

Moim zdaniem to też takie wciskanie autobusu tam gdzie jakoś nie jest on specjalnie potrzebny. O ile rejony ulicy Rzyczyskiej i dolnej Jurajskiej mają nieco daleko do najbliższego przystanku, to i tak ci z Rzyczyskiej będą woleli się przejść do centrum Zielonek na swoje 2x7, a ci z Jurajskiej na 220/240 biorąc pod uwagę częstotliwość i trasę, to samo tyczy się osiedla Łokietka. Nie wiadomo też jak się by to pokryło z Trasą Wolbromską.

Co do tematu szkoły w Zielonkach, droga ze szkoły do centrum nie jest jakaś długa, a tam uczniowie mają połączenie do miasta, na Marszowiec, Węgrzce, rozjazdy i dalej. Jedyne połączenie jakiego brakuje to z Toniami i Pękowicami, a dojście do Toń już nie jest takie proste ze względu na brak chodnika wzdłuż ulicy na Zielonki. Może kiedyś będziemy mieli jakąś linię przez Tonie, na Zielonki i Zięby, tylko brakuje jakiejś sensownej końcówki. Może jak już będziemy mieli tramwaj na GN, to skróci się 297 od Węgrzc do nowej pętli (co wydaje się nieuniknione), a takie 290 posłać z Toń na Węgrzce.

Zieleńczanin
Moderator fb pkk
Posty: 320
Rejestracja: 24 cze 2019, o 21:54

Zielonki

#95 Post autor: Zieleńczanin » 15 sie 2019, o 19:15

Luffy pisze:Moim zdaniem to też takie wciskanie autobusu tam gdzie jakoś nie jest on specjalnie potrzebny. O ile rejony ulicy Rzyczyskiej i dolnej Jurajskiej mają nieco daleko do najbliższego przystanku, to i tak ci z Rzyczyskiej będą woleli się przejść do centrum Zielonek na swoje 2x7, a ci z Jurajskiej na 220/240 biorąc pod uwagę częstotliwość i trasę, to samo tyczy się osiedla Łokietka. Nie wiadomo też jak się by to pokryło z Trasą Wolbromską.

Co do tematu szkoły w Zielonkach, droga ze szkoły do centrum nie jest jakaś długa, a tam uczniowie mają połączenie do miasta, na Marszowiec, Węgrzce, rozjazdy i dalej. Jedyne połączenie jakiego brakuje to z Toniami i Pękowicami, a dojście do Toń już nie jest takie proste ze względu na brak chodnika wzdłuż ulicy na Zielonki. Może kiedyś będziemy mieli jakąś linię przez Tonie, na Zielonki i Zięby, tylko brakuje jakiejś sensownej końcówki. Może jak już będziemy mieli tramwaj na GN, to skróci się 297 od Węgrzc do nowej pętli (co wydaje się nieuniknione), a takie 290 posłać z Toń na Węgrzce.
Ogólnie taka linia miałaby obsługiwać potok Kraków -> Pękowice i os. Łokietka oraz potok do szkoły i kościoła w Zielonkach. Przejazd z Pękowic przez os. Łokietka to rzeczywiście na około, więc może tak:
297 - skrócenie do GN, po głowie chodzi mi także podział na 290 Mistrzejowice - Boleń i 297 GN - Dziekanowice;
240 - podział na dwie jednokierunkowe linie 240 KG -> Tonie -> Pękowice -> Glogera -> KG i 200 jadące w odwrotnym kierunku;
2xx - KG - os. Łokietka - Zielonki - Bibice - Węgrzce - GN
W ten sposób zachowane są wszystkie relacje, ale chyba drogo...
PS. Dzięki za bardzo trafny komentarz! :)

Luffy
Pasażer
Posty: 2
Rejestracja: 27 mar 2019, o 20:29
Lokalizacja: Zielonki/Nowa Huta

Zielonki

#96 Post autor: Luffy » 15 sie 2019, o 22:43

Zieleńczanin pisze:297 - skrócenie do GN, po głowie chodzi mi także podział na 290 Mistrzejowice - Boleń i 297 GN - Dziekanowice;
Skąd pomysł na 290 do Mistrzejowic? Nie jest to według mnie końcówka na której powinny lądować linie aglomeracyjne. Batowickie linie jakie aktualnie mamy jadą na rondo barei, gdzie oferta przesiadkowa jest wystarczająco duża. Jeśli chodzi o dojazd do centrum to wszystko co jest w mistrzejowicach w stronę centrum jest również na barei.
Zieleńczanin pisze:240 - podział na dwie jednokierunkowe linie 240 KG -> Tonie -> Pękowice -> Glogera -> KG i 200 jadące w odwrotnym kierunku;
Gdyby w przyszłości taką linię skrócić na prądnik, to jest akurat ciekawy pomysł, jako iż gdy będziemy mieli już tramwaj na GN, to najbliższy punkt przesiadkowy na tramwaj będzie na pachońskiego, co ułatwi życie pasażerom jadącym 2x7 z Zielonek. Poranne korki między granicą miasta a opolską są na tyle duże że większość pasażerów wysiada na piaszczystej i idzie pieszo na KG, z praktyki wiem że nie trudno być na pętli przed autobusem. :P

PS: Nie ma za co :thumbup:

Zieleńczanin
Moderator fb pkk
Posty: 320
Rejestracja: 24 cze 2019, o 21:54

Zielonki

#97 Post autor: Zieleńczanin » 15 sie 2019, o 22:50

Luffy pisze:Skąd pomysł na 290 do Mistrzejowic? Nie jest to według mnie końcówka na której powinny lądować linie aglomeracyjne. Batowickie linie jakie aktualnie mamy jadą na rondo barei, gdzie oferta przesiadkowa jest wystarczająco duża. Jeśli chodzi o dojazd do centrum to wszystko co jest w mistrzejowicach w stronę centrum jest również na barei.
Po prostu zapomniałem dopisać, że przez Os. Piastów, a tam jednak są trochę małe możliwości przesiadki, a na Rondzie Piastowskim nie ma socjalu :)
Ewentualnie 290 można skierować do Prądnika Czerwonego.

Awatar użytkownika
lolek-12
Kierownik
Posty: 776
Rejestracja: 1 lis 2010, o 10:50
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Kocmyrzów-Luborzyca, Słomniki

#98 Post autor: lolek-12 » 16 wrz 2019, o 14:03

Zieleńczanin pisze:To samo widziałbym w moich Zielonkach - 307 KG - Zielonki UG - Zielonki Cegielnia (nowa pętla na skrzyżowaniu Galicyjska/Do Cegielni)
Skała i Zielonki mogłyby się dogadać w sprawie takiej linii, która na odcinku krakowskim byłaby przyspieszona. O ile w ogóle tam będzie jakieś przyspieszenie.. bo przecież korki, a niedługo przebudowy w ramach tramwaju na Górkę Narodową.


Posty przeniesione z tematu o Kocmyrzowie-Luborzycy - adm K

Zieleńczanin
Moderator fb pkk
Posty: 320
Rejestracja: 24 cze 2019, o 21:54

Kocmyrzów-Luborzyca, Słomniki

#99 Post autor: Zieleńczanin » 16 wrz 2019, o 14:24

To na pewno ;) A przyspieszenie na Glogera będzie na pewno.

miloszkasperczyk
Miłośnik
Posty: 55
Rejestracja: 2 lis 2017, o 17:33
Lokalizacja: Cianowice

Kocmyrzów-Luborzyca, Słomniki

#100 Post autor: miloszkasperczyk » 17 wrz 2019, o 17:21

Jeśli mam być szczery to linia przyspieszona do Skały i Zielonek nie ma sensu, ponieważ codziennie jeżdżę tą trasą i wiem, że problemem są korki w Zielonkach + korki na skrzyżowaniu ulicy Białoprądnickiej z Glogera i na Pleszowskiej. Omijanie przystanków na terenie Krakowa nic nie da, bo i tak autobus będzie jechał wolno (albo stał w korku).

Zieleńczanin
Moderator fb pkk
Posty: 320
Rejestracja: 24 cze 2019, o 21:54

Kocmyrzów-Luborzyca, Słomniki

#101 Post autor: Zieleńczanin » 17 wrz 2019, o 21:43

Co do "mojej" 307 to bardziej chodziło mi o szczytowe wzmocnienie zielonkowych 2x7, gdyż obecnie często szczególnie w 227 jest masakra (jak ktoś chce zdjęcia to na pw).

obserwator
Dyspozytor
Posty: 564
Rejestracja: 23 lip 2017, o 14:19

Kocmyrzów-Luborzyca, Słomniki

#102 Post autor: obserwator » 17 wrz 2019, o 21:55

@Zieleńczanin, czy "227" nie ma właśnie zostać wzmocnione w szczycie do f~30?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Kocmyrzów-Luborzyca, Słomniki

#103 Post autor: Kaszmir » 17 wrz 2019, o 22:44

obserwator pisze:@Zieleńczanin, czy "227" nie ma właśnie zostać wzmocnione w szczycie do f~30?
Dokładnie takie są plany
https://krabok.wordpress.com/2019/08/20 ... racyjnych/

Zieleńczanin
Moderator fb pkk
Posty: 320
Rejestracja: 24 cze 2019, o 21:54

Kocmyrzów-Luborzyca, Słomniki

#104 Post autor: Zieleńczanin » 17 wrz 2019, o 23:05

Kaszmir pisze:
obserwator pisze:@Zieleńczanin, czy "227" nie ma właśnie zostać wzmocnione w szczycie do f~30?
Dokładnie takie są plany
https://krabok.wordpress.com/2019/08/20 ... racyjnych/
A i owszem, zapomniałem, przepraszam.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Zielonki

#105 Post autor: Kaszmir » 16 paź 2019, o 10:54

Od soboty wchodzi zapowiadane wzmocnienie linii "227" - w szczycie ~f=30 zamiast ~f=40. Porównanie rozkładów:
obecny: http://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL& ... &linia=227
nowy: http://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL& ... &linia=227

Przybyło po 4 kursy w dni powszednie w każdą stronę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”