Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10928
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#1936 Post autor: Cukier » 11 kwie 2019, o 22:41

Kaszmir pisze:Tzn. ten argument działa w drugą stronę - nie wiem gdzie kierowcy "143" będą mieć dostęp choćby do toalety na trasie ułożonej przez ZTP, ale gdzieś na pewno muszą mieć. Może ZTP się z kimś dogadał, może będą całodzienne łączenia ze "183" przy DSS, nie wiem - jednak coś musieli ustalić. A gdzie w Twojej propozycji kierowcy mieliby dostęp do toalety?
"183" to też ciekawy przykład bo nie przypominam sobie by ani przy DSS ani na Złocieniu było jakiekolwiek sensowne zaplecze. Dostęp do samej toalety jest zaś sprawą banalnie prostą - wystarczy postawić tojtoja. Co zresztą można było nawet zrobić bezkosztowo przez wymóg na wykonawcy remontu, żeby udostępnił kierowcom MPK tojtoja przy ul. Nad Potokiem. A nawet jeśli za swoje, to to i tak nie są miliony monet.
suchy pisze:Zaś przy Jerzmanowskiego (oraz bocznej Lilli Wenedy) stoją wieżowce, w których mieszka parę tysięcy osób - oni nie mają podwórza / podjazdu, a parkingi pod blokami też nie mają setek wolnych miejsc, więc parkuje się również NA JEZDNI.
Dopóki znaki tego nie zabraniają. Wystarczy ustawić zakaz postoju i go egzekwować, oczywiście lawetą. Nie będzie to pierwsze ani ostatnie miejsce, gdzie na potrzeby poruszania się KMK usuwa się parkowanie na jezdni. A to że mieszkańcy bloków mają więcej samochodów niż architekt dekady temu przewidział miejsc parkingowych to jest żaden argument za tym, by przyzwalać na parkowanie gdzie popadnie. Miejsce parkingowe jest towarem jak każdy inny, a nie żadnym niezbywalnym prawem człowieka.
suchy pisze:Przypominam, że zgodnie z PoRD, w takiej sytuacji to autobus musi ustąpić pierwszeństwa pojazdom jadącym z przeciwka - bo to na jego pasie ruchu są "przeszkody", które omija jadąc lewym pasem. I teraz wyobraź sobie, że jest godzina 20-21, większość mieszkańców wróciła już do domów i CAŁY ten pas jest zapełniony zaparkowanymi autami - gdzie autobus się schowa? Ma cofać kilkadziesiąt metrów do któregoś z wjazdów pod blok?
Typowy przejazd Kasztanową. Tam naprawdę żaden pojazd nie musi parkować na jezdni - sama z siebie jest na tyle wąska, że autobus nie jest w stanie się na niej wyminąć z niczym szerszym od roweru / skutera. Wystarczy że z przeciwka jedzie cokolwiek i już autobus mimo skończenia wymiany pasażerów nie może ruszyć z przystanku, bo przystanek pełni funkcję mijanki - musi czekać na zwolnienie "jednotoru".

suchy
Dyrektor
Posty: 2405
Rejestracja: 18 maja 2012, o 00:08
Lokalizacja: KRK

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#1937 Post autor: suchy » 11 kwie 2019, o 23:00

PanA pisze:Nagrania z monitoringu wysyłać na komisariat i się problem rozwiąże.
Na jakiej podstawie? Masz tam gdzieś znak, zakazujący zatrzymywania się i postoju na jezdni? :puppyeyes: Tak samo stoją zaparkowane samochody przy głównej ulicy na osiedlu Teligi (Jerzmanowskiego jest jej przecznicą), tak samo też na pozostałych ulicach na osiedlu - na Wallenroda, na Ściegiennego, na Republiki Korczakowskiej. Na mapach tego nie widać, bo zdjęcia są robione w środku dnia, ale w nocy - możesz wierzyć albo nie - auta stoją zderzak w zderzak jedno za drugim.

Zaś komisariat policji znajduje się tuż obok, przy ulicy Ćwiklińskiej - sądzisz, że gdyby takie parkowanie było zabronione, to tamtejsi policjanci przez ponad 10 lat (pierwsze Street View na którym widać zaparkowane auta są z 2009) udawaliby, że tego nie widzą? A jeśli twierdzisz, że jest inaczej to pisz lub dzwoń na komisariat - zobaczymy co ci odpowiedzą ;P

Ja ze swojej strony powiem tylko tyle, że mieszkałem na tym osiedlu przez ostatnie 8 lat i NIGDY nie widziałem tam żadnej interwencji z powodu "parkowania na jezdni". Owszem, ostatnimi czasy zdarzały się interwencje - ale związane z parkowaniem pod samymi blokami (np. na trawnikach czy pod bramą czyjegoś garażu, przez co właściciel nie mógł do tego garażu wjechać/wyjechać).
No i co z tego?
I to z tego, co napisałem - że zamiast dwóch pasów (po jednym w każdą stronę) zostaje ci JEDEN pas, który musi służyć do jazdy w obu kierunkach.
Jak pojadą dwa samochody osobowe, to "na ścisk" dadzą radę się wyminąć bez zjeżdżania w luki między autami / na pobocze. Ale autobus nie jest tak wąski jak samochód - i już się NIE zmieści z jadącym z przeciwka autem.
No jak pierwszy wjechał na przewężenie, to pozostałe samochody poczekają, aż autobus minie ten odcinek? :puppyeyes:
Autobus wjeżdża na przewężenie, przejechał np. 30 metrów i do najbliższej "luki" (np. wyjazdu spod bloku) ma kolejne 50 metrów. W tym momencie z rzeczonego wyjazdu wyjeżdżają ci samochody i skręcają w stronę jadącego autobusu - przecież kierowcy nie mają obowiązku wiedzieć, że autobus akurat "nie da rady zjechać na bok", bo nie ma wolnej luki między zaparkowanymi autami.

I co? KTOŚ musi cofnąć, albo autobus albo samochody. Owszem - zapewne cofną samochody (bo są mniejsze, zwrotniejsze, więc im łatwiej) - co nie zmienia faktu, że i tak powoduje to zamieszanie, stratę czasu (pasażerów w autobusie bo muszą czekać na udrożnienie drogi oraz kierowców bo zamiast jechać do swojego celu to muszą tracić czas na manewrowanie) oraz stwarza zagrożenie dla innych uczestników (wiele osób robi takie manewry w pośpiechu i przy cofaniu może nie zauwazyć np. jadącego z tyłu rowerzysty albo przechodzącego po chodniku dziecka).
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2019, o 23:17 przez suchy, łącznie zmieniany 5 razy.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10928
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#1938 Post autor: Cukier » 11 kwie 2019, o 23:11

suchy pisze:Zaś komisariat policji znajduje się tuż obok, przy ulicy Ćwiklińskiej - sądzisz, że gdyby takie parkowanie było zabronione, to tamtejsi policjanci przez ponad 10 lat (pierwsze Street View na którym widać zaparkowane auta są z 2009) udawaliby, że tego nie widzą?
W takie zachowanie ze strony policji akurat w zupełności jestem w stanie uwierzyć, biorąc pod uwagę komisariat na Królewskiej między Konarskiego a Józefitów i notorycznie nielegalnie zaparkowane (na zakazie zatrzymywania się i jednocześnie na chodniku bez pozostawienia 1,5 m) pojazdy na Królewskiej od Józefitów do Urzędniczej (w tym kierunku).

Mniej więcej tak to wyglądało: https://photos.app.goo.gl/nFTqtd3wAXnLRkwp6, przy czym to jest akurat z odcinka gdzie ZIKiT złamał prawo dopuszczając parkowanie, co widać tutaj: https://photos.app.goo.gl/coUChXYpRfFRg2yT6. Ale generalnie dopiero od tego znaku, czyli jakieś 50m przed przystankiem Urzędnicza parkowanie było dozwolone przez znaki. Przy skrzyżowaniu z Józeftów był znak zakazu zatrzymywania się, przy skrzyżowniu z Konarskiego powtórzony.

Policja zachowywała się jak argon.

PanA
Kierownik
Posty: 915
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#1939 Post autor: PanA » 11 kwie 2019, o 23:13

suchy pisze:Na jakiej podstawie? Masz tam gdzieś znak, zakazujący zatrzymywania się i postoju na jezdni?
A masz gdzieś przepis pozwalający parkować tak, by tamować ruch? Czy po prostu parkować tylko na jezdni bez znaku? Tak samo stoją zaparkowane samochody
sądzisz, że gdyby takie parkowanie było zabronione, to tamtejsi policjanci przez ponad 10 lat (pierwsze Street View na którym widać zaparkowane auta są z 2009) udawaliby, że tego nie widzą?
Jak się ich zacznie zasypywać, to będą zmuszeni coś robić. Policja w dosłownie wszystkich dziedzinach życia tak gra, żeby zniechęcać ludzi do zgłaszania - od parkowania, po niebezpieczne, zagrażające życiu sytuacje.
jeśli twierdzisz, że jest inaczej to pisz i dzwoń na komisariat - zobaczymy co ci odpowiedzą ;P
Mam co robić w swoim otoczeniu, niech zainteresowani się za to wezmą.

Poza tym zawsze jest też Straż Miejska.
Jak pojadą dwa samochody osobowe, to "na ścisk" dadzą radę się wyminąć bez zjeżdżania w luki między autami / na pobocze.
No ojej, autobus musi zjechać na kilka metrów na bok! Co za tragedia.
Autobus wjeżdża na przewężenie, przejechał np. 30 metrów i do najbliższej "luki" (np. wyjazdu spod bloku) ma kolejne 50 metrów. W tym momencie z rzeczonego wyjazdu wyjeżdżają ci samochody i skręcają w stronę jadącego autobusu - przecież kierowcy nie mają obowiązku wiedzieć, że autobus akurat "nie da rady zjechać na bok", bo nie ma wolnej luki między zaparkowanymi autami.
No i co? Działy się z tego powodu jakieś straszne sytuacje? Bo mnie nigdy ani w Krakowie, ani w innych miastach nie spotykały, jak się mijało duże pojazdy/jechało autobusem mijającym duże pojazdy czy inne konfiguracje nawet na dużo gorszych drogach.
I co? KTOŚ musi cofnąć, albo autobus albo samochody. Owszem - zapewne cofną samochody (bo są mniejsze, zwrotniejsze, więc im łatwiej) - co nie zmienia faktu, że i tak powoduje to zamieszanie, stratę czasu (pasażerów w autobusie bo muszą czekać na udrożnienie drogi oraz kierowców bo zamiast jechać do swojego celu to muszą tracić czas na manewrowanie) oraz stwarza zagrożenie dla innych uczestników (wiele osób robi takie manewry w pośpiechu i przy cofaniu może nie zauwazyć np. jadącego z tyłu rowerzysty albo przechodzącego po chodniku dziecka).
Jak już się tak interesujesz tematem bezpieczeństwa drogowego, to mam inne tematy, w których mógłbyś się wypowiadać: przekraczanie dozwolonej prędkości, wymuszanie pierwszeństwa itd.

Tu jest szukanie dziury w całym.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

Awatar użytkownika
DAMIAN
Dyrektor
Posty: 2048
Rejestracja: 3 cze 2011, o 18:15
Lokalizacja: Kraków Prądnik Biały

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#1940 Post autor: DAMIAN » 11 kwie 2019, o 23:42

Cukier pisze: "183" to też ciekawy przykład bo nie przypominam sobie by ani przy DSS ani na Złocieniu było jakiekolwiek sensowne zaplecze
Na Złocieniu jest zaplecze: https://maps.app.goo.gl/mx3CY

suchy
Dyrektor
Posty: 2405
Rejestracja: 18 maja 2012, o 00:08
Lokalizacja: KRK

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#1941 Post autor: suchy » 12 kwie 2019, o 00:27

Cukier pisze:W takie zachowanie ze strony policji akurat w zupełności jestem w stanie uwierzyć, biorąc pod uwagę komisariat na Królewskiej między Konarskiego a Józefitów i notorycznie nielegalnie zaparkowane (na zakazie zatrzymywania się i jednocześnie na chodniku bez pozostawienia 1,5 m) pojazdy na Królewskiej od Józefitów do Urzędniczej (w tym kierunku).
Ale sam piszesz wyraźnie, że auta parkowały NA ZAKAZIE + na chodniku. Tutaj żadnego zakazu nie ma, nikt również nie stoi na chodniku, tylko na jezdni
(a przecież taki sposób parkowania jest dozwolony przez PoRD):
Art.46.
2. Kierujący pojazdem, zatrzymując pojazd na jezdni, jest obowiązany ustawić go jak najbliżej jej krawędzi oraz równolegle do niej.
Za to na przykład na Teligi w stronę Bieżanowa (między przystankami Teligi a Nowy Prokocim) już masz zakaz - i jak widać, nikt tam nie parkuje.

Co zaś do Policji czy SM - pisałem, że w ostatnim czasie dość często interweniowali i dawali mandaty za nieprawidłowe parkowanie na osiedlu (ale chodziło tu o rozjeżdżanie trawników, zastawianie CAŁEGO chodnika, bram garaży czy wyjazdu). Nawet SM Nowy Prokocim rozwieszała kartki na klatkach (żeby mieszkańcy zwracali uwagę na poprawne parkowanie), bo dostawali na ten temat informacje zwrotne od obu służb.
PanA pisze:A masz gdzieś przepis pozwalający parkować tak, by tamować ruch? Czy po prostu parkować tylko na jezdni bez znaku? Tak samo stoją zaparkowane samochody
Art. 46.1 PoRD - tylko najpierw udowodnij, że zaparkowane samochody "utrudniają ruch" :puppyeyes: Napisałem przecież jasno i wyraźnie, że samochody jadące w przeciwnych kierunkach się mieszczą. A autobusy normalnie nie jeździły liniowo przez Jerzmanowskiego - początkowo skierowano je tam tylko "objazdowo" (gdy był prowadzony remont na odcinku Bieżanowskiej).
Jak się ich zacznie zasypywać, to będą zmuszeni coś robić. Policja w dosłownie wszystkich dziedzinach życia tak gra, żeby zniechęcać ludzi do zgłaszania - od parkowania, po niebezpieczne, zagrażające życiu sytuacje.
Czytaj wyżej nt. interwencji policji i SM na osiedlu.
Mam co robić w swoim otoczeniu, niech zainteresowani się za to wezmą.
To wobec tego może zajmij się właśnie swoim otoczeniem we Wrocławiu (bo tam chyba mieszkasz, jak można było wywnioskować z twoich zażartych bojów z Locutusem na temat częstotliwości KM w innym wątku), a nie pouczaj mieszkańców Krakowa, czym oni się mają zajmować :puppyeyes: Skoro mieszkańcy osiedla Nowy Prokocim "nie wzięli się" za parkowanie na jezdni = nie są tym zainteresowani i nie przeszkadza im to. Za to przeszkadza im parkowanie na trawnikach, na całej szerokości chodnika czy też zastawianie garaży - i za to biorą się regularnie, dzwoniąc na policję czy SM (patrz wyżej x2).
No ojej, autobus musi zjechać na kilka metrów na bok! Co za tragedia.
No ojej tragedia - szczególnie jak NIE MA GDZIE zjechać :puppyeyes:
No i co? Działy się z tego powodu jakieś straszne sytuacje? Bo mnie nigdy ani w Krakowie, ani w innych miastach nie spotykały, jak się mijało duże pojazdy/jechało autobusem mijającym duże pojazdy czy inne konfiguracje nawet na dużo gorszych drogach.
Nie wiem czy coś się działo - nie mieszkałem na dole przy Jerzmanowskiego (i nie bywałem tam, bo nie miałem takiej potrzeby), tylko kawałek wyżej.
Jak już się tak interesujesz tematem bezpieczeństwa drogowego, to mam inne tematy, w których mógłbyś się wypowiadać: przekraczanie dozwolonej prędkości, wymuszanie pierwszeństwa itd.
Nie o tym była dyskusja w tym wątku, więc nie widzę ani potrzeby ani też konieczności wypowiadania się w tychże kwestiach :puppyeyes:

kucyk
Dyrektor
Posty: 2505
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#1942 Post autor: kucyk » 9 sie 2019, o 20:29

Nikt jeszcze o tym nie wspominał. Z początkiem lipca Rada Dz. XII podjęła uchwałę odnośnie skierowania na linię "9" nowoczesnego, niskopodłogowego taboru. Uchwała została wysłana do ZTP w Krakowie. :thumbup:

Czekamy na decyzję. :)

Kitek
Inspektor
Posty: 468
Rejestracja: 13 cze 2017, o 19:50

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#1943 Post autor: Kitek » 9 sie 2019, o 20:42

A co z taborem na linii "13"? Nadal będą stopiątki i ciasne GT8S?

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7455
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#1944 Post autor: Locutus » 10 sie 2019, o 09:22

Tyle tylko, że ZTP ma niewielki wpływ na rozdział taboru... Więc radni pomylili się z adresatem i powinni byli pisać prosto do MPK... Zresztą... Prędzej wakacje się skończą (a po wakacjach wykorzystanie niskaczy znów będzie maksymalne i ich brak na dziewiątce przestanie być tylko brakiem dobrej woli miejskiego przewoźnika) niż coś się uda wskórać.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
lolek-12
Kierownik
Posty: 776
Rejestracja: 1 lis 2010, o 10:50
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#1945 Post autor: lolek-12 » 3 lis 2019, o 13:25

Co myślicie o połączeniu nowego Szpitala Uniwersyteckiego po prostu poprzez skierowanie tam linii "144" zamiast Wielicką?

Tancin
Inspektor
Posty: 319
Rejestracja: 21 gru 2009, o 12:49
Lokalizacja: Kraków

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#1946 Post autor: Tancin » 3 lis 2019, o 14:51

Ciekawe, o ile minut wydłużyłoby to przejazd :hmm: Do tego jeszcze ten podjazd pod DSS :O

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10928
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#1947 Post autor: Cukier » 3 lis 2019, o 19:23

Tu oczywiście z obsługi pętli DSS należałoby zrezygnować na rzecz przystanków przelotowych - koniecznie zrobionych porządnie, z peronami dostosowanymi do obsługi niepełnosprawnych. Ale zasadniczo uważam "144" za najlepszego kandydata, głównie dlatego że najmniejszej liczbie pasażerów wydłuży to podróż, bo wydłużenie trasy miałoby miejsce na praktycznie samym jej końcu.

Awatar użytkownika
lolek-12
Kierownik
Posty: 776
Rejestracja: 1 lis 2010, o 10:50
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#1948 Post autor: lolek-12 » 3 lis 2019, o 19:44

Cukier pisze:Ale zasadniczo uważam "144" za najlepszego kandydata
Jeszcze można się pokusić o "503", ale z drugiej strony ucierpiałby na tym charakter "przyspieszenia" tej linii. Uważam, że zamiast pchać tam potworka "314" (której trasa szybko zostanie zmieniona lub przestanie istnieć) powinna być przynajmniej jedna linia do centrum z porządna częstotliwością. W końcu tutaj jest/będzie potężny szpital, który będzie generować duże potoki.

pjetrek
Specjalista
Posty: 266
Rejestracja: 25 cze 2017, o 11:17

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#1949 Post autor: pjetrek » 3 lis 2019, o 20:44

Też bym widział 144 pod Szpitalem, ale docelowo tam. Bez kluczenia przez Szpital do Rżąki, a do os. Rżąka można by skierować 183

Na minus na pewno to, że Rżąka traci bezpośredni dojazd do miasta prosto z osiedla (zawsze zostaje linia 503 z Wielickiej). W zamian otrzymują dowozówkę, do tramwajów, którą gdyby ułożyć dobry takt 163/183 można by otrzymać dojazd co 15 minut do tramwaju i stosunkowo łatwą przesiadkę na przystanku "Prokocim Szpital"...

Kitek
Inspektor
Posty: 468
Rejestracja: 13 cze 2017, o 19:50

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#1950 Post autor: Kitek » 3 lis 2019, o 20:51

Najlepsza byłaby nowa linia ze Szpitala na Dworzec Główny Zachód z dobrą częstotliwością (skoordynowana ze "179"). W końcu nie tylko mieszkańcy miasta będą korzystać z tego obiektu, ale też wiele osób przyjezdnych, którzy mieliby dobry dojazd z MDA/PKP.

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”