Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 18 sty 2019, o 10:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 124, 125, 126, 127, 128
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 wrz 2018, o 08:47 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 10 lut 2014, o 16:35
Posty: 1901
Lokalizacja: kraków
volferssj napisał(a):
Ktoś się orientuje jak wygląda sprawa remontu na Ćwiklińskiej? Jak ostatnio widziałem: ekipa się raczej zwijała, zostało tylko malowanie i to nieszczęsne pseudo rondo. Co z kilkudziesięciometrowym odcinkiem miedzy przystankami BN P+R i Mała Góra? Oni na serio skrzyżowanie przy Barbary tez chcą w "rondo" zmienić? :ohno:

Generalnie jest tak jak piszesz. Jedyną różnicą z dnia wczorajszego w stosunku do ostatnich dni to uruchomienie sygnalizacji świetlnej przy skrzyżowaniu Teligi / Ćwiklińskiej / Jerzmanowskiego.
Zapomniałeś napisać, że teraz przy drodze nic nie robią a prace skupiły się przy remontach chodników. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 wrz 2018, o 15:53 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 21984
Locutus napisał(a):
@ Kaszmir - Chciałem Ci już zacząć długo odpisywać, wyliczać ile Ruczaj zyskał od początku wieku, przypominać jak trafiła tam często kursująca obsługiwana przegubowcami linia 124 po otwarciu tramwaju na Kurdwanów, jak uruchomiono de novo linię 194, pytać po co piszesz o linii-widmo, która istniała tylko kilka miesięcy (104), aż w końcu dotarło do mnie, że taka dyskusja nie ma sensu. Dla każdego osiedla, dla każdego dowolnie wybranego momentu, nawet takiego tuż po drastycznych cięciach, można znaleźć moment w historii, kiedy kursów było mniej. I czy to znaczy, że cięcia stają się wzmocnieniami? Nie! Czy to, że pod koniec rządów Kamskiego, gdy pocięto 173 i w ogóle zlikwidowano 163 i 502, dając niewiele w zamian, ciągle jednak w Bieżanowie było dużo więcej kursów niż czterdzieści lat wcześniej oznacza, że cięcia Kamskiego były wzmocnieniami? Nie! I tak samo próby odniesienia się do arbitralnie wybranego przez Ciebie momentu w historii nie sprawią, że cięcia z początku 2018. roku staną się wzmocnieniami. Fakty są bezdyskusyjne. Bieżanów jako jedyne duże osiedle, ba, jako bodajże jedyny rejon z dostępem do tramwaju w Krakowie zaliczył cięcia netto. Skromne w szczycie, nieco większe w międzyszczycie plus drastyczne w soboty. Do tego do Bieżanowa przestały docierać pojazdy dłuższe niż 26m, zmniejszyła się także ilość kursujących tam tramwajów niskopodłogowych. Skutek był taki, że ludzie zaczęli zostawać na przystankach. To są gołe, obiektywne fakty. Choćbyś nie wiem jak próbował wykręcać rzeczywistość, podlizywać się dyrektorowi Frankowi i uprawiać żenującą propagandę godną TVP1, nie zmienisz tych faktów. EOT.

No offence, Locutus, piszesz coś o niezaprzeczalnych faktach, piszesz o jakieś propagandzie tymczasem... właśnie to Ty podajesz nieprawdziwe rzeczy. I to takie, które da się obiektywnie sprawdzić.

W Bieżanowie po maksymalizacji nie ubyło kursów niskopodłogowych, ba nawet ich ciut przybyło. Przed zmianami było średnio 9,3 kursu/h (6 z "13" oraz 3,3 z "3" bo tam było 6 brygad niskopodłogowych na 11). Obecnie jest 9,7 kursu/h (8 z "3" i 1,7 z "13" bo tu są przynajmniej 3 brygady niskopodłogowe na 14). Czyli minimalnie wzrosło - minimalnie, lecz na pewno nie ubyło tak jak piszesz.

Z kolei "104" nie kursowało przez kilka miesięcy tylko ponad dwa lata. Uruchomiona 25.05.2009, zawieszona 23.06.2011. Te wzmocnienia trwały dłużej niż okres między jesienią 2016 a maksymalizacją.

Źródła:
https://klub428.pl/index.php/c_ciekawos ... ygady_t/88 (brygady przed 2018)
https://klub428.pl/index.php/c_ciekawos ... ygady_t/90 (brygady w 2018)
http://kmkkm.tk.krakow.pl/info/infoexpress_2009.html (uruchomienie "104")
http://kmkkm.tk.krakow.pl/info/infoexpress_2011.html (zawieszenie "104")

Locutus napisał(a):
W sprawie przesiadek z trójki - po pierwsze owszem, przesiadka, gdzie trzeba dymać po schodkach jest z definicji przesiadką niewygodną, po drugie nic mi nie wiadomo o tym, żeby na Placu Bohaterów Getta linie 11 i 17 odjeżdżały z tego samego przystanku, więc dodatkowe dymanie na butach jest w perspektywie.

Wg pomiarów ponad połowa ludzi i tak [nielegalnie] przechodzi górą na pl. Boh. Getta więc nie przejmują się przejściami podziemnymi. Co do "11" i "17" - są rozkłady online i aplikacje pokazujące położenie tramwajów na żywo. Nawet jeśli nie każdy ma smartfona, to dla większości chcieć to móc.

Locutus napisał(a):
Natomiast dziękuję za sprawdzenie koordynacji rozkładów pomiędzy 13 i 17 i oczywiście uznaję Twoją rację - że ta przesiadka może być wygodna i pozwalać zaoszczędzić czas. Nie uznaję natomiast czepiania się o to, że sam tego nie sprawdziłem - bo uczciwie zaznaczyłem, że tego nie zrobiłem i wyjaśniłem dlaczego.

Ależ ja nie krytykuję, że nie miałeś jak sprawdzić rozkładów. Ja tylko krytykuję, że w takiej sytuacji wolałeś "ponarzekać na zapas" zamiast poczekać i sprawdzić to później gdy będziesz mógł. Dla porównania, jeśli ja nie mam możliwości sprawdzenia pogody na jutro to nie narzekam na zapas, że "pewnie będzie padać". To jest właśnie ta tendencja do narzekania na siłę o której pisałem.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 wrz 2018, o 07:00 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 6511
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Ja na trójce pamiętam trzy wiedeńczyki - oraz całą resztę brygad w NGT8... Ale masz rację, pisząc o tym, nie uwzględniłem faktu, że po zakończeniu remontu pod dworcem ta obsada taborowa nigdy już na trójkę nie wróciła...

W kwestii przesiadek w stronę Ruczaju - problem polega na tym, że jak będą opóźnienia, to wszystko się rypnie. W teorii np. podany przez Ciebie sposób dojazdu (13+17) wydaje się być rewelacyjny. W praktyce wystarczy, żeby trzynastka miała parę minut w zadek i po ptokach...

A co do marudzenia - Polacy to naród marudów i Francuzi to naród marudów, więc jako osoba z podwójnym obywatelstwem muszę stawiać poprzeczkę odpowiednio wysoko i marudzić w dwójnasób. :rotfl:

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 wrz 2018, o 17:42 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 6511
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Przemyślawszy głębiej sprawę, uznałem, że Kaszmir zasługuje na przeprosiny za wysyłanie go do pracy w TVP z racji zdolności uprawiania propagandy. To nie jest standard dyskusji, który chcielibyśmy promować na forum, przyznaję, że mnie trochę emocje poniosły i serdecznie przepraszam. Różnijmy się, ale pięknie!

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 wrz 2018, o 08:17 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 18:48
Posty: 3578
Lokalizacja: Kraków
Tymczasowe zawieszenie przystanku Ćwiklińskiej
Cytuj:
3, 9, 69, 73
od 26.09.2018 od godz. 9:00
Tymczasowe zawieszenie przystanku Ćwiklińskiej


Szanowni Pasażerowie!

Uprzejmie informujemy, że w związku z remontem nawierzchni peronu przystankowego, od dnia 26.09.2018 r. (środa) od godz. 9:00 przez okres około 3 dni przystanek tramwajowy "Ćwiklińskiej" w kierunku Nowego Bieżanowa P+R będzie nieczynny. Tramwaje po ruszeniu z przystanku "Nowy Prokocim" zatrzymywać się będą dopiero na przystanku końcowym na pętli.

Rozkłady jazdy NIE zostaną zmienione.

Za utrudnienia przepraszamy!

http://kmkrakow.pl/

Fajnie że info pojawiło się dopiero dzisiaj. W każdym razie, wcześniej tego komunikatu nie zauważyłem.

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 wrz 2018, o 14:37 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 10 lut 2014, o 16:35
Posty: 1901
Lokalizacja: kraków
tomta1 napisał(a):
Fajnie że info pojawiło się dopiero dzisiaj. W każdym razie, wcześniej tego komunikatu nie zauważyłem.

Dokładnie dzisiaj tuż przed godziną 9,00 taka informacja pojawiła się w MPK. Tak ZIKIT traktuje pasażerów w Krakowie. :wall:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 wrz 2018, o 11:21 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lip 2011, o 12:54
Posty: 1540
Lokalizacja: Kraków
kucyk napisał(a):
tomta1 napisał(a):
Fajnie że info pojawiło się dopiero dzisiaj. W każdym razie, wcześniej tego komunikatu nie zauważyłem.

Dokładnie dzisiaj tuż przed godziną 9,00 taka informacja pojawiła się w MPK. Tak ZIKIT traktuje pasażerów w Krakowie. :wall:

A teraz na http://kmkrakow.pl jest komunikat: Szanowni Pasażerowie!

Uprzejmie informujemy, że w związku z remontem nawierzchni peronu przystankowego, od dnia 26.09.2018 r. (środa) od godz. 9:00 przez okres około 7 dni przystanek tramwajowy "Ćwiklińskiej" w kierunku Nowego Bieżanowa P+R będzie nieczynny. Tramwaje po ruszeniu z przystanku "Nowy Prokocim" zatrzymywać się będą dopiero na przystanku końcowym na pętli.

Rozkłady jazdy NIE zostaną zmienione.

Za utrudnienia przepraszamy!
Już nie 3 a 7 dni będą się z tym bawić?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 gru 2018, o 16:19 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 10 lut 2014, o 16:35
Posty: 1901
Lokalizacja: kraków
Od najbliższej soboty linia "243" wraca na swoją pierwszą trasę pomijając wjazd na osiedle Nowy Bieżanów..Trasa ta będzie ponownie nową stałą trasą. :O


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sty 2019, o 10:38 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 10 lut 2014, o 16:35
Posty: 1901
Lokalizacja: kraków
Tymczasem "po cichu" miasto wycofuje się z projektu:

http://lovekrakow.pl/aktualnosci/jak-do ... 28592.html

Oj, czuję już szykujący się armagedon. :/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sty 2019, o 15:41 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 27 sie 2015, o 08:02
Posty: 144
Całe szczęście! Projekt "robił dobrze" wyłącznie osobom poruszającym się samochodami... Piesi, rowerzyści, pasażerowie tramwajów i autobusów byli dla jego twórców złem koniecznym... Może dzięki temu unikniemy po raz pierwszy wydania kilkudziesięciu czy sto-kilkudziesięciu milionów na budowę kolejnych miejskich autostrad - a w zamian za to powstanie rozsądny układ uwzględniający np. pętlę autobusową, dodatkowe linie autobusowe, zwiększenie liczby kursów tramwajowych połączonych z jakąś linią dowozową, przyjemniejszy punkt przesiadkowy pod Tesco albo porządny P+R w okolicy?

Swoją drogą wystarczy "tylko" zatrzymać istotną część ruchu indywidualnego, który stanowią osoby wjeżdżające do Krakowa od strony Wieliczki - i mam wrażenie, że istniejący układ z drobną korektą o której mowa w artykule swobodnie wystarczy. A budowanie estakad na ciągu wprowadzającym samochody spoza miasta w kierunku jego centrum byłoby absolutnym zaprzeczeniem powyższego.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 124, 125, 126, 127, 128

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL