Metro w Krakowie

Torowiska, drogi, chodniki, parkingi i dyskusja o ruchu drogowym

Moderator: Moderatorzy

Czy jesteś za budową metra (przy obecnych, szacowanych kosztach)?

Tak
30
19%
Nie
132
81%
 
Liczba głosów: 162

Wiadomość
Autor
Jacek Fink-Finowicki
Specjalista
Posty: 188
Rejestracja: 17 wrz 2019, o 16:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Metro w Krakowie

#1891 Post autor: Jacek Fink-Finowicki » 1 lip 2020, o 02:41

A to mnie smutno zaskoczyłeś.

Afterbirds
Dyrektor
Posty: 1478
Rejestracja: 17 gru 2011, o 10:03
Lokalizacja: WDZ

Metro w Krakowie

#1892 Post autor: Afterbirds » 1 lip 2020, o 14:39

Tylko miejsc w których można w miarę bezkonfliktowo metro estakadami puścić jakby coraz mniej...
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")

Jacek Fink-Finowicki
Specjalista
Posty: 188
Rejestracja: 17 wrz 2019, o 16:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Metro w Krakowie

#1893 Post autor: Jacek Fink-Finowicki » 2 lip 2020, o 06:44

No i metro 100% w tunelu to się inaczej dobiera pojazdy niż jak jest 50% w tunelu.
Dla metra podziemnego w pojazdach nie ma klimatyzatorów tylko jest mocna wentylacja - zaś dla metra naziemnego trzeba stosowa klimatyzację, ogrzewanie itd... to są koszty eksploatacyjne, które na przestrzeni wielu lat mogą przewyższyć znacznie "oszczędności" z rezygnacji z niektórych tuneli.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7449
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Metro w Krakowie

#1894 Post autor: Locutus » 2 lip 2020, o 08:17

Bo ja wiem? Paryskie MF01 mają schładzaną wentylację, choć na linii 9 nigdy nie wyjeżdżają nad ziemię, a na linii 5 tylko na bardzo krótkim odcinku, by przekroczyć Sekwanę.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Jacek Fink-Finowicki
Specjalista
Posty: 188
Rejestracja: 17 wrz 2019, o 16:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Metro w Krakowie

#1895 Post autor: Jacek Fink-Finowicki » 2 lip 2020, o 12:15

Czysta termodynamika.
Aby schłodzić w jednym miejscu, trzeba podgrzać w innym. Jak do tego dodamy sprawność układu to zawsze nam wyjdzie, że bardziej grzejemy niż chłodzimy... i na tym przejechali się w Londynie, bo tak nagrzali tunel, że już klima nie daje rady i nawet rozpisali duży projekt dla tego który znajdzie sposób na ostudzenie a teraz wymyślili, że gorące powietrze z tuneli może być źródłem energii dla Londynu.
https://en.wikipedia.org/wiki/London_Un ... nd_cooling

Każdy kto włączy sobie klimatyzator w zamkniętym pokoju, ten będzie wiedział o co chodzi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Infrastruktura drogowa i torowa”