Przetarg na obsługę linii autobusowych II

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6345
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

#31 Post autor: Coffee » 9 lut 2010, o 22:06

Locutus pisze:Coffee – nie od dziś wiadomo, że PTS Kraków (jak i druga spółka w konsorcjum – PKS Chojnice) współpracuje z Solbusem, więc myślę, że choćby się mieli skichać, to żadnych MANów nie kupią...

Pozdrawiam!
LOKI
Niewykluczone.
Ja tylko obawiam się jednego: jeżeli PTS by nie zdążył, to MPK znów będzie "dobrotliwe" i obsłuży swoimi wozami te linie... A później będzie wieszało psy na PTS, tak jak to robili na Mobilisie. Już nie wspominając, ze nie jest to ich (PTS) do końca wina, tak samo było w przypadku Mobilisa.
Ostatnio zmieniony 10 lut 2010, o 00:13 przez Coffee, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

mario
Specjalista
Posty: 242
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 08:17
Lokalizacja: Skawina

#32 Post autor: mario » 9 lut 2010, o 22:12

Że się powtórzę. A czyja to na miły Bóg jest wina?

Awatar użytkownika
EU8N
Dyrektor
Posty: 2263
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 13:44
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce

#33 Post autor: EU8N » 9 lut 2010, o 22:23

Coffee pisze:Już nie wspominając, ze nie jest to ich (PTS) do końca wina, tak samo było w przypadku Mobilisa.
W tym przypadku jest to w całej rozciągłości wina PTS-u. Opóźnienie do 1 kwietnia nie było z ich winy, gdyż protestował Mobilis. Ale to oni sami w ZIKiT wnioskowali o zmianę terminu, więc wtedy deklarowali, że na 1 kwietnia będą w stanie się wyrobić z pojazdami i ze stacją. A postawienie na pionierską technologię i prototypowy model autobusu to ich własne ryzyko, które chcieli ponieść by wygrać przetarg. I wygrali, ale jeszcze nie wiadomo, czy to będzie ich sukces czy porażka.
Ostatnio zmieniony 10 lut 2010, o 00:14 przez EU8N, łącznie zmieniany 3 razy.
Wreszcie na odpowiedniej linii...

Arsents
Dyrektor
Posty: 3084
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 15:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

#34 Post autor: Arsents » 10 lut 2010, o 01:08

Najlepiej będzie jak PTS wykombinuje i puści od 1 kwietnia pożyczone "solbusy" ale nie na gaz :]

Awatar użytkownika
EU8N
Dyrektor
Posty: 2263
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 13:44
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce

#35 Post autor: EU8N » 10 lut 2010, o 15:52

Arsents pisze:Najlepiej będzie jak PTS wykombinuje i puści od 1 kwietnia pożyczone "solbusy" ale nie na gaz :]
Wtedy dalej nie wywiąże się z umowy, bo nie będą to wozy fabrycznie nowe i gazowe.
Wreszcie na odpowiedniej linii...

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 19:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

#36 Post autor: Mseifer » 25 lut 2010, o 15:48

PTS Kraków: przygotowania idą zgodnie z planem
http://infobus.pl/text.php?from=rss&id=31089

Wizualizacja Solbusa na Rynku Głównym:
http://infobus.pl/admin/FCK/editor/plug ... im%20rynku

Arsents
Dyrektor
Posty: 3084
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 15:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

#37 Post autor: Arsents » 25 lut 2010, o 17:31

Idąc z słowami p.Karola
cyt Na przełomie lutego i marca zamierzamy odebrać pierwszą partię 10 autobusów
Rozumiem , że jutro albo w sobotę , najpóźniej poniedziałek mamy 10 szt autobusów na Mrozowej :clap:
Ostatnio zmieniony 25 lut 2010, o 22:44 przez Arsents, łącznie zmieniany 1 raz.

bielanek
Dyrektor
Posty: 1760
Rejestracja: 29 wrz 2009, o 14:57
Lokalizacja: Mistrzejowice
Kontakt:

#38 Post autor: bielanek » 25 lut 2010, o 18:37

Mseifer pisze: Wizualizacja Solbusa na Rynku Głównym:
http://infobus.pl/admin/FCK/editor/plug ... im%20rynku
Mam takiego na kalendarzu, ale jednym słowem to im się to nie bardzo udało go fajnie wkleić i tak śmiesznie wygląda to. Jeżeli PTS się wyrobi to będzie miło, ciekawi minie jednak reakcja pasażerów bo nomen omen mają zacząć 1 kwietnia :lmao:

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#39 Post autor: Kaszmir » 25 lut 2010, o 22:47

bielanek pisze:Mam takiego na kalendarzu, ale jednym słowem to im się to nie bardzo udało go fajnie wkleić i tak śmiesznie wygląda to. Jeżeli PTS się wyrobi to będzie miło, ciekawi minie jednak reakcja pasażerów bo nomen omen mają zacząć 1 kwietnia :lmao:
Oj będzie wesoło, zwłaszcza jeśli częstotliwości nowych linii będą dokładnie takie, jak określone w przetargu :D "115" co 20min. (czyżby "287" miało być skrócone?), "182" co 30min., pytanie też, czy utrzyma się poranne zagęszczenie kursów "174".
Ostatnio zmieniony 25 lut 2010, o 22:48 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.

streng
Kierownik
Posty: 942
Rejestracja: 17 lut 2010, o 01:07
Lokalizacja: Kraków

#40 Post autor: streng » 26 lut 2010, o 02:11

Kaszmir pisze: Oj będzie wesoło, zwłaszcza jeśli częstotliwości nowych linii będą dokładnie takie, jak określone w przetargu :D "115" co 20min. (czyżby "287" miało być skrócone?), "182" co 30min., pytanie też, czy utrzyma się poranne zagęszczenie kursów "174".
A czemu mają się nie utrzymać określone częstotliwości w przetargu ? Przeciez PTS sobie nie zakupi do rezerwy ileś pojazdów bo nagle ktoś w tym zidiociałym ZIKiT wymyśli całkiem inne warunki w jakich mają kursować linie.
A co do 174 to obawiam się, że kij z ludźmi - nie podoba się to wsiadaj w "szybką" 50 a dalej masz 163 ...

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#41 Post autor: Kaszmir » 27 lut 2010, o 19:23

streng pisze:A czemu mają się nie utrzymać określone częstotliwości w przetargu ? Przeciez PTS sobie nie zakupi do rezerwy ileś pojazdów bo nagle ktoś w tym zidiociałym ZIKiT wymyśli całkiem inne warunki w jakich mają kursować linie.
Tak, ale w przetargu podane były średnie częstotliwości. Zawsze jest możliwość, że np. dwa-trzy kursy pojadą w krótszych odstępach. Podobnie jest na przykład ze "152" - średnia ~f = 15min., pomimo tego rano i popołudniu są zagęszczenia, tak że niektóre kursy pojawiają się w odstępie nawet 10min.
Zresztą, sprawa jest tym bardziej interesująca, że ZIKiT planuje niebawem przejąć kontrolę nad układaniem rozkładów.
streng pisze:A co do 174 to obawiam się, że kij z ludźmi - nie podoba się to wsiadaj w "szybką" 50 a dalej masz 163 ...
Oby nie... "163" i tak już ma się gorzej od czasu skrócenia "502", do tego dziwnym trafem na tej linii pojawiają się ostatnio 12-metrowce...

streng
Kierownik
Posty: 942
Rejestracja: 17 lut 2010, o 01:07
Lokalizacja: Kraków

#42 Post autor: streng » 27 lut 2010, o 21:01

Kaszmir pisze: Tak, ale w przetargu podane były średnie częstotliwości. Zawsze jest możliwość, że np. dwa-trzy kursy pojadą w krótszych odstępach. Podobnie jest na przykład ze "152" - średnia ~f = 15min., pomimo tego rano i popołudniu są zagęszczenia, tak że niektóre kursy pojawiają się w odstępie nawet 10min.
Poranne zagęszczenie to wiadomo, ma służyć pasażerowi, ale te popołudniowe nieregularne kursy to już bardziej służą przewoźnikowi do "właściwego" ułożenia brygad ...
Kaszmir pisze: Zresztą, sprawa jest tym bardziej interesująca, że ZIKiT planuje niebawem przejąć kontrolę nad układaniem rozkładów.
Tylko ciekawe jest to skoro w przetargu zarówno dla Mobilisu jak i PTS w umowie jest jak wół napisane tworzenie rozkładów jazdy przez przewoźnika ...

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#43 Post autor: Kaszmir » 28 lut 2010, o 15:13

streng pisze:Tylko ciekawe jest to skoro w przetargu zarówno dla Mobilisu jak i PTS w umowie jest jak wół napisane tworzenie rozkładów jazdy przez przewoźnika ...
Albo ZIKiT uda się podpisać aneks do umów (a w to wątpię, gdyż przewoźnikom jest w ich interesie układać sobie rozkłady), albo od kwietnia będziemy mieć jeszcze większy bałagan na liniach.

Już obecnie niemożliwym okazuje się np. zsynchronizowanie "152" ze "192"/"292" na trasie do Chełmu czy ze "128" na odcinku Wiślicka-R. Mogilskie, pomimo podobnych frekwencji linii.

Teraz dojdzie jeszcze "174", które może stracić takt ze "163" oraz "153", które niekiedy (chyba przez przypadek) jest zsynchronizowane ze "123" i gdyby ktoś się postarał - mogło być dużo lepiej. A raczej nie będzie, gdyż linie będą obsługiwać inni przewoźnicy. Gratulacje!

streng
Kierownik
Posty: 942
Rejestracja: 17 lut 2010, o 01:07
Lokalizacja: Kraków

#44 Post autor: streng » 1 mar 2010, o 20:31

I poproś jeszcze o skomunikowanie przykładowo 122 ze spóźnionym 172 czy czymkolwiek na Al Róż. HAHAHA*

*oczywiście do śmiechu nie jest, należy się tylko rozpłakać nad naszym genialnym zarządem...

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#45 Post autor: Kaszmir » 2 mar 2010, o 02:36

streng pisze:I poproś jeszcze o skomunikowanie przykładowo 122 ze spóźnionym 172 czy czymkolwiek na Al Róż. HAHAHA*

*oczywiście do śmiechu nie jest, należy się tylko rozpłakać nad naszym genialnym zarządem...
I na Wszystkich Świętych też się sprawa komplikuje, bo żeby utrzymać dotychczasową ilość "stopiątek", trzeba będzie najprawdopodobniej wpuścić MPK na tę linię...
Ostatnio zmieniony 2 mar 2010, o 02:37 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”