Przetarg na obsługę linii autobusowych II

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Arsents
Dyrektor
Posty: 3101
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 16:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

#16 Post autor: Arsents » 6 lut 2010, o 12:20

To niech najpierw odkupią od MPK "gazowce" #DJ 201-DJ205 i zobaczą jak działa ich stacja paliw, jak się sprawdzają w eksploatacji. MPK też pewnie chętnie się ich pozbędzie ;D
Ostatnio zmieniony 6 lut 2010, o 14:03 przez Arsents, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
I.G.I
Moderator fb pkk
Posty: 1167
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 22:03
Lokalizacja: Krowodrza
Kontakt:

#17 Post autor: I.G.I » 6 lut 2010, o 13:44

Arsents pisze:To niech najpierw odkupią od MPK "gazowce" #DJ 201-DJ205 i zobaczą jak działa ich stacja paliw, jak się sprawdzają w eksploatacji. MPK też pewnie chętnie się ich pozbędzie ;D
Jest taki jeden mały szczegół. MPK ma autobusy zasilane sprężonym gazem ziemnym (CNG), a Solbusy PTSu będą zasilane skroplonym gazem ziemnym (LNG).
Ostatnio zmieniony 6 lut 2010, o 14:04 przez I.G.I, łącznie zmieniany 1 raz.
Wiślacka {5} Krowodrza

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#18 Post autor: Kaszmir » 6 lut 2010, o 14:12

bielanek pisze:Czyli jeśli dobrze pójdzie to MPK okaże się znów niezastąpione do czasu wyjazdu PTS. Jakieś fatum nad "prywatnymi przewoźnikami" jest w Krakowie.
Mobilis wszedł później nie z własnej winy - nie dostali autobusów na czas. Tutaj chyba będzie podobnie.

Awatar użytkownika
I.G.I
Moderator fb pkk
Posty: 1167
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 22:03
Lokalizacja: Krowodrza
Kontakt:

#19 Post autor: I.G.I » 6 lut 2010, o 14:25

Kaszmir pisze:
bielanek pisze:Czyli jeśli dobrze pójdzie to MPK okaże się znów niezastąpione do czasu wyjazdu PTS. Jakieś fatum nad "prywatnymi przewoźnikami" jest w Krakowie.
Mobilis wszedł później nie z własnej winy - nie dostali autobusów na czas. Tutaj chyba będzie podobnie.
Takiego terminu dostawy jaki był w przypadku Mobilisa żaden producent by nie dotrzymał... Solaris wycofał się w z wyprodukowania 12m, a jedynym producentem, który podjął się tego zadania był Irisbus (zresztą i tak nie dotrzymali planowanego terminu).
Wiślacka {5} Krowodrza

mario
Specjalista
Posty: 242
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 09:17
Lokalizacja: Skawina

#20 Post autor: mario » 6 lut 2010, o 16:01

Kaszmir pisze:Mobilis wszedł później nie z własnej winy - nie dostali autobusów na czas. Tutaj chyba będzie podobnie.
A czy zamawiającego powinno interesować z czyjej winy auta nie dojechały? Skoro zamawia się pewną usługę, za kilka milionów publicznych złotych, to należy oczekiwać, że zostanie ona zrealizowana, i egzekwować z całą surowością wymogi umowy. Wykonawca usługi znał warunki i terminy, a składając ofertę w przetargu i podpisując umowę zgadza się na warunki stawiane przez zamawiającego. Można zrozumieć opóźnienie wynikłe z tzw. siły wyższej, ale nie są nią na pewno opóźnienia produkcji autobusów, no chyba, że fabryka się zawali po trzęsieniu ziemi. Zamawiający ma katalog kar umownych i kaucję oferenta, więc powinien dbać o swój interes finansowy i prawny i korzystać z zapisów umowy.
Ostatnio zmieniony 6 lut 2010, o 16:27 przez mario, łącznie zmieniany 1 raz.

brovar
Dyrektor
Posty: 5164
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 03:47
Lokalizacja: - KrK

#21 Post autor: brovar » 6 lut 2010, o 21:37

Chciałbym by MPK pierwszego kwietnia nie wyjechało na te linie.
To oduczy ich wprowadzania na siłę prywaciarzy.
Pasażerowie za to mieliby swoje Prima Aprilis. :devil:
Ostatnio zmieniony 6 lut 2010, o 21:45 przez brovar, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#22 Post autor: Kaszmir » 6 lut 2010, o 21:58

brovar pisze:Chciałbym by MPK pierwszego kwietnia nie wyjechało na te linie.
Jeśli PTS się nie wyrobi, to MPK raczej wyjedzie - w końcu dla nich to zysk z wzkm.
brovar pisze:To oduczy ich wprowadzania na siłę prywaciarzy.
Czy ja wiem "na siłę"? Dzięki wejściu Mobilis na rynek, MPK zaczęło kupować wozy z klimatyzacją - i przynajmniej na części linii da się jakoś podróżować w lecie.
brovar pisze:Pasażerowie za to mieliby swoje Prima Aprilis. :devil:
"Dzisiaj, w godzinach popołudniowych, narodziła się nowa świecka tradycja, dzień pieszego pasażera" ;)

Creative
Dyspozytor
Posty: 746
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:38
Lokalizacja: Kraków

#23 Post autor: Creative » 6 lut 2010, o 22:11

Kaszmir pisze:
brovar pisze:Chciałbym by MPK pierwszego kwietnia nie wyjechało na te linie.
Jeśli PTS się nie wyrobi, to MPK raczej wyjedzie - w końcu dla nich to zysk z wzkm.
Na pewno wyjedzie. Nie zostawią ludzi bez tych linii. A PTS powinien dziękować za to, że MPK obsłuży te linie, choć nie mają obowiązku tego robić.
Kaszmir pisze:
brovar pisze:To oduczy ich wprowadzania na siłę prywaciarzy.
Czy ja wiem "na siłę"? Dzięki wejściu Mobilis na rynek, MPK zaczęło kupować wozy z klimatyzacją - i przynajmniej na części linii da się jakoś podróżować w lecie.
W sumie to nie wiem, czy ta klimatyzacja jakoś wiele daje. Ludzie i tak otwierają okna a kierowcom to wisi. Na końcówkach się nawet nie fatygują, żeby pozamykać okna, bo wiedzą, że ludzie zaraz je otworzą.
Kaszmir pisze:
brovar pisze:Pasażerowie za to mieliby swoje Prima Aprilis. :devil:
"Dzisiaj, w godzinach popołudniowych, narodziła się nowa świecka tradycja, dzień pieszego pasażera" ;)
Wolę nie wiedzieć, co będzie jak taki Prima Aprilis dojdzie do skutku ;P

LK
Dyrektor
Posty: 1605
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:14
Lokalizacja: Lengyelország

#24 Post autor: LK » 6 lut 2010, o 22:26

Marcin91 pisze:
Kaszmir pisze:
brovar pisze:To oduczy ich wprowadzania na siłę prywaciarzy.
Czy ja wiem "na siłę"? Dzięki wejściu Mobilis na rynek, MPK zaczęło kupować wozy z klimatyzacją - i przynajmniej na części linii da się jakoś podróżować w lecie.
W sumie to nie wiem, czy ta klimatyzacja jakoś wiele daje. Ludzie i tak otwierają okna a kierowcom to wisi. Na końcówkach się nawet nie fatygują, żeby pozamykać okna, bo wiedzą, że ludzie zaraz je otworzą.
1)Konkurencja wg. UE ma być rozwijająca i jest w tym trochę racji, ale ważniejszą sprawą jest to, aby ktoś myślał nad jej porządnym rozwojem, jednoczył taryfę.
2)Część nie robi, a część się kłóci z pasażerami i na siłę zamyka okna i patrzą się co chwilę w lusterko, czy ktoś nie otworzył (jest ich jednak dużo mniej).
Ostatnio zmieniony 6 lut 2010, o 22:29 przez LK, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#25 Post autor: Kaszmir » 6 lut 2010, o 22:34

Marcin91 pisze:A PTS powinien dziękować za to, że MPK obsłuży te linie, choć nie mają obowiązku tego robić.
Podziękuje - gotówką. W takim przypadku to normalna umowa (między jednym przewoźnikiem a drugim) , nie darmowa pomoc.
Marcin91 pisze:W sumie to nie wiem, czy ta klimatyzacja jakoś wiele daje. Ludzie i tak otwierają okna a kierowcom to wisi. Na końcówkach się nawet nie fatygują, żeby pozamykać okna, bo wiedzą, że ludzie zaraz je otworzą.
Nawet mimo tych przeciwstawności - daje. Zdecydowanie czuć różnicę i czasami aż chce się poczekać na linię z wozami klimatyzowanymi.
LK pisze:1)Konkurencja wg. UE ma być rozwijająca i jest w tym trochę racji, ale ważniejszą sprawą jest to, aby ktoś myślał nad jej porządnym rozwojem, jednoczył taryfę.
Dokładnie, problemem są też źle przygotowane przetargi. Wreszcie fakt, że przewoźnik układa sobie rozkład - na szczęście to, wg deklaracji ZIKiT, powinno się wkrótce zmienić.

sylwek2k
Dyrektor
Posty: 1506
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 00:00
Lokalizacja: kraków

#26 Post autor: sylwek2k » 6 lut 2010, o 23:20

brovar pisze:Chciałbym by MPK pierwszego kwietnia nie wyjechało na te linie.
Jak nie MPK, to znajda inna firme... Ale MPK sie zgodzi, bo moga zarobic na tym wiecej, niz na wozeniu pasazerow dla ZIKiTu :)
Marcin91 pisze:W sumie to nie wiem, czy ta klimatyzacja jakoś wiele daje. Ludzie i tak otwierają okna a kierowcom to wisi. Na końcówkach się nawet nie fatygują, żeby pozamykać okna, bo wiedzą, że ludzie zaraz je otworzą.
Uwierz mi, ze daje.. Choc fakt, zalezy to tez od jej wydajnosci, ale w Solarisach Mobilisowych sprawowalo sie to b. dobrze :) /za kazdym razem jak wsiadalem do "152", to odczuwalem mily chlod/.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7455
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

#27 Post autor: Locutus » 7 lut 2010, o 09:45

Ja tam popieram Mario w całej rozciągłości jego wypowiedzi. PTS wygrał przetarg jedynie dlatego, że zaoferował wożenie krakusów autobusami, które istniały tylko i wyłącznie na desce kreślarskiej. Była to ryzykowna gra i być może teraz PTS będzie musiał ponieść jej konsekwencje. I jakoś mi ich niespecjalnie żal...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6360
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

#28 Post autor: Coffee » 7 lut 2010, o 10:20

Locutus pisze:Była to ryzykowna gra i być może teraz PTS będzie musiał ponieść jej konsekwencje. I jakoś mi ich niespecjalnie żal...
Nie koniecznie. MAN też oferuje silnik LNG (tyle, że na zamówienie), więc nie wszystko stracone :D
Ostatnio zmieniony 7 lut 2010, o 10:21 przez Coffee, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

mario
Specjalista
Posty: 242
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 09:17
Lokalizacja: Skawina

#29 Post autor: mario » 7 lut 2010, o 11:06

Coffee pisze:Nie koniecznie. MAN też oferuje silnik LNG (tyle, że na zamówienie), więc nie wszystko stracone :D
Tyle tylko, że cena za Mana jest pewnie wyższa niż za Solbusa, co może czynić cały interes mało korzystnym.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7455
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

#30 Post autor: Locutus » 9 lut 2010, o 19:06

Coffee – nie od dziś wiadomo, że PTS Kraków (jak i druga spółka w konsorcjum – PKS Chojnice) współpracuje z Solbusem, więc myślę, że choćby się mieli skichać, to żadnych MANów nie kupią...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”