Przetargi - plany i dyskusja ogólna

Moderator: Moderatorzy

KierowcaWD
Specjalista
Posty: 191
Rejestracja: 5 sie 2012, o 18:33
Lokalizacja: Jesteś?

#91 Post autor: KierowcaWD » 4 mar 2013, o 17:30

NGT8 pisze:Wiadomo już co z tym przetargiem na te nowe tramwaje i autobusy elektryczne??
Nie wiadomo jeszcze. Nie wiem ile w tym prawdy, ale dowiedziałem się że MPK będzie chciał kupić "Pese" lub "Solarisa" jeśli chodzi o tramwaje.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10942
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

#92 Post autor: Cukier » 4 mar 2013, o 17:42

MPK nie kupi tramwajów Solarisa bo mają sztywne wózki które strasznie haratają torowisko. A że jak powszechnie wiadomo w Krakowie torowisk się zwykło nie remontować, tylko wybudować i porzucić, toteż należy czynić inne zabiegi, żeby te torowiska utrzymać w jako takim stanie. I jednym z takich zabiegów jest właśnie kupowanie taboru który jest "łagodny" dla torowisk.

wincent
Dyrektor
Posty: 1294
Rejestracja: 2 lis 2012, o 23:48
Lokalizacja: Kraków

#93 Post autor: wincent » 4 mar 2013, o 19:15

KierowcaWD pisze:
NGT8 pisze:Wiadomo już co z tym przetargiem na te nowe tramwaje i autobusy elektryczne??
Nie wiadomo jeszcze. Nie wiem ile w tym prawdy, ale dowiedziałem się że MPK będzie chciał kupić "Pese" lub "Solarisa" jeśli chodzi o tramwaje.

Pozdrawiam
Obyś się mylił ... Swingi się nie umywają do bombek, Tramino nie jeździłem ale nie ma co ryzykować jak mamy sprawdzony produkt...
Ostatnio zmieniony 4 mar 2013, o 19:18 przez wincent, łącznie zmieniany 1 raz.

brovar
Dyrektor
Posty: 5165
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 03:47
Lokalizacja: - KrK

#94 Post autor: brovar » 4 mar 2013, o 19:39

Oby było co innego niż Bombardier w końcu MPK przestanie oszczędzać na jednym osiedlu. Najlepiej Solaris czy też Pesa trzymam kciuki dość przepłacania za tabor który później stoi niż jeździ z uwagi na oszczędzanie go. :clap:

Kuciak
Inspektor
Posty: 344
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 08:11
Lokalizacja: Kraków

#95 Post autor: Kuciak » 4 mar 2013, o 19:42

brovar pisze:Oby było co innego niż Bombardier w końcu MPK przestanie oszczędzać na jednym osiedlu. Najlepiej Solaris czy też Pesa trzymam kciuki dość przepłacania za tabor który później stoi niż jeździ z uwagi na oszczędzanie go. :clap:
brovar, też mieszkam na BW i jakoś szczerze poza Bombką nie chciałbym widzieć nic innego, żadne Srolarisy czy Pestki, ale jak na razie nawet na Bombkę na Piastów nie ma co liczyć.

rodan
Dyrektor
Posty: 1257
Rejestracja: 15 maja 2011, o 15:35
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

#96 Post autor: rodan » 4 mar 2013, o 21:09

brovar pisze:Oby było co innego niż Bombardier w końcu MPK przestanie oszczędzać na jednym osiedlu.
Nie przestanie bo oszczędza nowe tramwaje, a nie Bombardiery tramwaje. Poza tym nawet od święta nie ujrzysz niskopodłogowca jak przez awarie spadnie wykorzystanie nowych nabytków o kilkanaście procent (mam tutaj na myśli Pesę, co do Tramino nie zastanawiam się bo jest po prostu brzydki).

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2115
Rejestracja: 30 mar 2010, o 18:45
Lokalizacja: Kraków

#97 Post autor: Jopek36 » 4 mar 2013, o 21:25

wincent pisze:KierowcaWD napisał/a:
NGT8 napisał/a:
Wiadomo już co z tym przetargiem na te nowe tramwaje i autobusy elektryczne??


Nie wiadomo jeszcze. Nie wiem ile w tym prawdy, ale dowiedziałem się że MPK będzie chciał kupić "Pese" lub "Solarisa" jeśli chodzi o tramwaje.

Pozdrawiam


Obyś się mylił ... Swingi się nie umywają do bombek, Tramino nie jeździłem ale nie ma co ryzykować jak mamy sprawdzony produkt...
Gdyby MPK nie zależało na konkretnym producencie, nie byłoby takich dziwnych wymagań jak we wstępnym SIWZ, czyli określenie ilości wózków, członów, układu siedzeń itd. - te kryteria raczej eliminują Pesę, Solarisa, niż faworyzują. Myślę i mam taką nadzieję, że wygra znowu Bombardier :)

EDIT:
brovar pisze:Najlepiej Solaris czy też Pesa trzymam kciuki dość przepłacania za tabor który później stoi niż jeździ z uwagi na oszczędzanie go. :clap:
Myślisz, że MPK nie oszczędzałoby na nowym taborze od innego producenta? - sytuacja byłaby taka sama jak obecnie z Bombardierami, czyli nigdy nie wyjechałoby 100% danego typu taboru. To, że Bombardiery (i inne niskopodłogowe/wejściowe tramwaje) nie docierają na Piastów, to nie wina producenta, lecz MPK i może pośrednio ZIKiT-u, ale wiem jaki ZIKiT ma wpływ na rodzaj taboru na danej linii.
Ostatnio zmieniony 4 mar 2013, o 21:37 przez Jopek36, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10942
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

#98 Post autor: Cukier » 4 mar 2013, o 21:44

rodan pisze:mam tutaj na myśli Pesę, co do Tramino nie zastanawiam się bo jest po prostu brzydki
Haha, dobre sobie :D A PESA to może niby ładna? Na przykład łódzkie 122N są brzydkie, a warszawskie, a zwłaszcza 120NaDuo, są tak mega szkaradne że można nimi dzieci straszyć - gwarantowany efekt lepszy niż w przypadku Buki z Muminków :D

Jedyne PESY które jako tako dobrze wyglądają to częstochowskie 129Nb.

Ale tak czy siak - NGT8 i tak je wszystkie bije na głowę swym wyglądem ;D
Ostatnio zmieniony 4 mar 2013, o 21:45 przez Cukier, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Wiedeńczyk
Specjalista
Posty: 263
Rejestracja: 10 cze 2012, o 20:38
Lokalizacja: Kraków - Wzgórza K.

#99 Post autor: Wiedeńczyk » 4 mar 2013, o 22:29

Cukier pisze: Ale tak czy siak - NGT8 i tak je wszystkie bije na głowę swym wyglądem
Pozytywnie czy negatywnie?
Mamy najlepsze tramwaje w Polsce, jedne z najlepszych w Europie i wciąż marudzimy...

rodan
Dyrektor
Posty: 1257
Rejestracja: 15 maja 2011, o 15:35
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

#100 Post autor: rodan » 4 mar 2013, o 22:44

Cukier pisze:Haha, dobre sobie :D A PESA to może niby ładna?
Twist i owszem. :) Nie biorę pod uwagę pozostałych szkarad. Ale to właśnie z 129Nb Częstochowa miała niemałe problemy jakiś czas temu.
Nie chciałem tutaj rozpocząć dyskusji na temat gustów, więc Wiedeńczyk, to zależy dla kogo. :)

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10942
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

#101 Post autor: Cukier » 5 mar 2013, o 21:32

Pozytywnie - ten wóz naprawdę im się udał.

Co do Twista: no więc chyba lepiej jeśli zamiast ładnej ale szwankujacej PESY kupimy ładne i jednocześnie w dużej mierze bezproblemowe i sprawdzone Bombki? :)

rodan
Dyrektor
Posty: 1257
Rejestracja: 15 maja 2011, o 15:35
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

#102 Post autor: rodan » 5 mar 2013, o 22:24

Absolutnie. Nawet jeśliby kolejna seria miała mieć ten przeklęty schodek w ostatnich drzwiach.

krk
Specjalista
Posty: 283
Rejestracja: 8 maja 2010, o 14:00
Lokalizacja: Kraków-Łobzów

#103 Post autor: krk » 5 mar 2013, o 22:30

Trzeba tylko wziąć pod uwagę, że drugi dostawca tramwajów mógłby zapoczątkować unifikację (w bardzo dalekiej przyszłości) nowego taboru w ten sposób:
* Bombardier -> Podgórze
* Solaris / Pesa -> Nowa Huta

suchy
Dyrektor
Posty: 2422
Rejestracja: 18 maja 2012, o 00:08
Lokalizacja: KRK

#104 Post autor: suchy » 5 mar 2013, o 22:38

krk pisze:Trzeba tylko wziąć pod uwagę, że drugi dostawca tramwajów mógłby zapoczątkować unifikację (w bardzo dalekiej przyszłości) nowego taboru w ten sposób:
* Bombardier -> Podgórze
* Solaris / Pesa -> Nowa Huta
Dobre żarty :lol-above: :lol-above: :lol-above:
Zapomnij chłopcze, prędzej dojdzie do tego, że jak już zapełnią Podgórze, to przy kolejnych przetargach nówki i tak trafią tutaj, a stare "nowe" wagony (tzn najstarsze NGT6) wylądują na Hucie - w końcu będą miały koło 20 lat. Wtedy Huta dostanie upragnione niskopodłogowe wagony (podczas gdy w Krakowie będą przymierzali się do instalowania teleportów przystankowych :devil: )
Ostatnio zmieniony 5 mar 2013, o 22:40 przez suchy, łącznie zmieniany 1 raz.

NGT8
Miłośnik
Posty: 96
Rejestracja: 15 paź 2012, o 08:49
Lokalizacja: Kraków-Podgórze
Kontakt:

#105 Post autor: NGT8 » 6 mar 2013, o 09:01

suchy pisze:
krk pisze:Trzeba tylko wziąć pod uwagę, że drugi dostawca tramwajów mógłby zapoczątkować unifikację (w bardzo dalekiej przyszłości) nowego taboru w ten sposób:
* Bombardier -> Podgórze
* Solaris / Pesa -> Nowa Huta
Dobre żarty :lol-above: :lol-above: :lol-above:
Zapomnij chłopcze, prędzej dojdzie do tego, że jak już zapełnią Podgórze, to przy kolejnych przetargach nówki i tak trafią tutaj, a stare "nowe" wagony (tzn najstarsze NGT6) wylądują na Hucie - w końcu będą miały koło 20 lat. Wtedy Huta dostanie upragnione niskopodłogowe wagony (podczas gdy w Krakowie będą przymierzali się do instalowania teleportów przystankowych :devil: )
Ja bym jednak skłaniał się do tego że prędzej czy później i tak na ulicach Krakowa zobaczymy Pesy, które zostaną przypisane do Zajezdni w Nowej Hucie. Owszem nie mówię że Bombki to złe tramwaje, bo jest wręcz przeciwnie, ale uwierzcie że dość w ostatnim czasie najeździłem się Pesami w Warszawie i to nie są aż takie złe wozy. Oczywiście każda firma będzie miała swoich zwolenników i przeciwników, ale ja tam osobiście Pesie kibicuję i chciałbym zobaczyć Pesę na ulicach Krakowa z zapowiadanego przetargu i zdaję sobie sprawę że ktoś za chwilę nie zostawi na mnie suchej nitki. Solarisem Tramino nie miałem okazji jechać, dlatego się nie wypowiadam na ten temat :) .
Ostatnio zmieniony 6 mar 2013, o 10:04 przez NGT8, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Przetargi, zakupy, kasacje”