Autobusy elektryczne i hybrydowe

Parametry techniczne, rozdysponowanie, przetargi i informacje dotyczące taboru

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Napęd elektryczny...?

#1 Post autor: Kaszmir » 6 lip 2012, o 11:10

Energia elektryczna zamiast spalin w autobusach MPK - Dziennik Polski z 6.07.2012
http://www.facebook.com/notes/miejskie- ... 2820804935
- Bierzemy już udział w pracach specjalnego zespołu, którego celem jest uruchomienie w Krakowie linii obsługiwanej przez autobusy elektryczne, w tym także przygotowanie infrastruktury umożliwiającej ładowanie akumulatorów. Do obsługi przez autobusy elektryczne została wytypowana linia nr 134, kursująca na trasie: Cracovia Stadion - Zoo - przyznaje Marek Gancarczyk, rzecznik MPK.

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6346
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

#2 Post autor: Coffee » 6 lip 2012, o 11:35

Pomysł krzykliwy i na topie, ale pojawiają się z tym rozwiązaniem pewne problemy, których nawet Unia Europejska nie przewidziała...
Ostatnio zmieniony 6 lip 2012, o 12:03 przez Coffee, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#3 Post autor: Kaszmir » 6 lip 2012, o 12:04

Coffee pisze:ale pojawiają się z tym rozwiązaniem pewne problemy, których nawet Unia Europejska nie przewidziała...
Mogę prosić o rozwinięcie myśli? :)

sienioo
Kierownik
Posty: 891
Rejestracja: 15 kwie 2010, o 17:05
Lokalizacja: Kraków

#4 Post autor: sienioo » 6 lip 2012, o 12:05

Rozwiązanie bardzo dobre dla autobusów które za kilka lat będą do generalnego remontu np Solarisy z I dostawy.

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6346
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

#5 Post autor: Coffee » 6 lip 2012, o 15:01

Mogę prosić o rozwinięcie myśli? :)
Utylizacja baterii. W całej środkowej Europie jest tylko jedno miejsce utylizacji baterii, a czas eksploatacji (w najlepszych warunkach) to tylko 5 lat.
Do tego dochodzi problem ceny i serwisu jednej takiej baterii oraz koszt wyprodukowania energii do niej (co też wiąże się pośrednio ze zwiększeniem się emisji CO2 do atmosfery).

Uważam, że gra nie jest warta zachodu jak na dzień dzisiejszy.
Ostatnio zmieniony 6 lip 2012, o 15:02 przez Coffee, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

edek3253
Specjalista
Posty: 213
Rejestracja: 29 paź 2011, o 19:53
Lokalizacja: Kraków

#6 Post autor: edek3253 » 6 lip 2012, o 15:39

A nie można dach wyposażyć w solary na całej powierzchni? Coś takiego również mogłoby być na tramwajach, bo w czasie postoju i w czasie jazdy pojazd cały czas mógłby się ładować.

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6346
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

#7 Post autor: Coffee » 6 lip 2012, o 15:50

edek3253 pisze:A nie można dach wyposażyć w solary na całej powierzchni?
To trochę delikatnie mówiąc za mało. W ogóle, jeżeli chodzi o takie rozwiązanie, to preferowałbym przerobienie autobusów na.... Trolejbusy! Takie rozwiązanie stosuje MAN w swoich hybrydach. Autobus jest wyposażony w silnik spalinowy (6 litrowy lub mniejszy), który pracując cały czas na równych obrotach ładuje baterie, które napędzają silniki elektryczne.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Arsents
Dyrektor
Posty: 3085
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 15:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

#8 Post autor: Arsents » 6 lip 2012, o 21:24

W Kronice mówili, że wkrótce na miesiąc przyjedzie taki autobus i będzie kursował na "134". Czy ktoś wie jakiej marki i skąd przyjedzie?

sienioo
Kierownik
Posty: 891
Rejestracja: 15 kwie 2010, o 17:05
Lokalizacja: Kraków

#9 Post autor: sienioo » 6 lip 2012, o 21:50

Arsents pisze:W Kronice mówili, że wkrótce na miesiąc przyjedzie taki autobus i będzie kursował na "134". Czy ktoś wie jakiej marki i skąd przyjedzie?
Solaris? Może Autosan planuje na targach wystawić elektrycznego i pierwsze testy zrobić w Krakowie??
Ostatnio zmieniony 6 lip 2012, o 22:10 przez sienioo, łącznie zmieniany 1 raz.

Pigeon
Specjalista
Posty: 267
Rejestracja: 15 cze 2012, o 21:41
Lokalizacja: Kraków

#10 Post autor: Pigeon » 6 lip 2012, o 23:11

Przy elektrycznych autobusach MPK straci bardzo mocny argument za wyrzuceniem autobusów z pierwszej obwodnicy. Ale żeby od razu chcieć przerabiać WSZYSTKIE?! To musiał powiedzieć polityk....

Coffee pisze: W ogóle, jeżeli chodzi o takie rozwiązanie, to preferowałbym przerobienie autobusów na.... Trolejbusy!
Przypomina mi się ta scania z pantografem z primaaprilisowego żartu. xD

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7407
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

#11 Post autor: Locutus » 7 lip 2012, o 09:08

Wierzyć się nie chce… Pomysł szczerze mówiąc mocno mi się nie podoba z jednego powodu – jeśli wejdzie w życie, to przez najbliższe lata MPK zamiast kupować nowy tabor, będzie całą kasę wydawała na przebudowę starych złomów na pojazdy elektryczne… I w efekcie w momencie, gdy w większej części Polski jelcze zostaną już tylko nieprzyjemnym wspomnieniem, my będziemy się telepać kilkunastoletnimi trupami, za to z nowiutkim, elektrycznym napędem… Jeśli by mieli kupować nowy tabor w wersji elektrycznej – czemu nie, jest to ciekawy pomysł... Ale przeróbkom staroci mówię zdecydowane NIE!

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

edek3253
Specjalista
Posty: 213
Rejestracja: 29 paź 2011, o 19:53
Lokalizacja: Kraków

#12 Post autor: edek3253 » 7 lip 2012, o 09:50

A ja chcę, by MPK na obecnym realizowanym przetargu zaprzestało na kilka lat wymiany floty autobusów, bo dobrze się trzyma. Ba, pewnie jeszcze te 100 Solarisów będą /są lipami, bo słyszałem głosy, że się sypią. Tak czy siak, MPK chce tylko ścigać się w rankingach na najmłodszy tabor autobusowy, a tymczasem tramwaje mamy jakie mamy. Dlatego zamiast kupować autobusy, czekamy na nowsze tramwaje - kolejne 405tki oraz NGT8. Wstrzymać sprowadzanie szrotu z zachodu - już lepiej było przerabiać 2x105Na wzorem 405tki.

Arsents
Dyrektor
Posty: 3085
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 15:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

#13 Post autor: Arsents » 7 lip 2012, o 10:39

Coffee pisze: To trochę delikatnie mówiąc za mało. W ogóle, jeżeli chodzi o takie rozwiązanie, to preferowałbym przerobienie autobusów na.... Trolejbusy!
Uważaj bo może na forum wejść niejaki "Zbyrus" z EKK , i będziesz musiał "oglądać się za siebie" :nerd: :]

Awatar użytkownika
czatowiec
Dyrektor
Posty: 2574
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 21:35
Lokalizacja: Kraków Łobzów
Kontakt:

#14 Post autor: czatowiec » 7 lip 2012, o 10:59

Locutus pisze:Wierzyć się nie chce… Pomysł szczerze mówiąc mocno mi się nie podoba z jednego powodu – jeśli wejdzie w życie, to przez najbliższe lata MPK zamiast kupować nowy tabor, będzie całą kasę wydawała na przebudowę starych złomów na pojazdy elektryczne… I w efekcie w momencie, gdy w większej części Polski jelcze zostaną już tylko nieprzyjemnym wspomnieniem, my będziemy się telepać kilkunastoletnimi trupami, za to z nowiutkim, elektrycznym napędem… Jeśli by mieli kupować nowy tabor w wersji elektrycznej – czemu nie, jest to ciekawy pomysł... Ale przeróbkom staroci mówię zdecydowane NIE!

Pozdrawiam!
LOKI
Sądzę, ale to jest moja prywatna opinia, że MPK by przerabiało co najwyżej Solarisy II generacji (BU801-BU850). Inna sprawa że odkąd wróciłem z Budapesztu to przestałem narzekać na tabor MPK i styl jazdy kierujących :P
Obrazek
Obrazek

Arsents
Dyrektor
Posty: 3085
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 15:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

#15 Post autor: Arsents » 7 lip 2012, o 11:39

BU 801- to pierwsza generacja

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Pojazdy KMK”