Buspasy i zatoki

Torowiska, drogi, chodniki, parkingi i dyskusja o ruchu drogowym

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Bus-pasy

#1 Post autor: Kaszmir » 18 lis 2009, o 00:59

Komunikatem o Forum Mobilności otwieramy temat bus-pasów:
http://www.krakow.pl/komunikaty/?MODE=m ... m_id=10107

Czy ktoś da radę się wybrać?
Ostatnio zmieniony 18 lis 2009, o 01:00 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#2 Post autor: Kaszmir » 28 lis 2009, o 01:05

http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35821, ... _ruch.html

Cóż, Kraków jest chyba jedynym miastem, gdzie usprawnia się ruch samochodów kosztem być może komunikacji miejskiej...

Flover
Inspektor
Posty: 367
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 18:52
Lokalizacja: aglo

#3 Post autor: Flover » 28 lis 2009, o 12:38

Kaszmir pisze:http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35821, ... _ruch.html

Cóż, Kraków jest chyba jedynym miastem, gdzie usprawnia się ruch samochodów kosztem być może komunikacji miejskiej...
Trzeba próbować nowych rozwiązań.

Ja mam kolejny pomysł - prawy pas na Bus-pas od zjazdu z A4 do Matecznego. Zezwolić na jazdę tym pasem wszystkim pojazdom osobowym w których są co najmniej 3 osoby. I kontrolować.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#4 Post autor: Kaszmir » 28 lis 2009, o 13:27

Flover pisze:Trzeba próbować nowych rozwiązań.
Hm, czy to rozwiązanie jest takie nowe?
Poczekamy i się przekonamy, jednak na starcie jestem na nie.
Flover pisze:Ja mam kolejny pomysł - prawy pas na Bus-pas od zjazdu z A4 do Matecznego. Zezwolić na jazdę tym pasem wszystkim pojazdom osobowym w których są co najmniej 3 osoby. I kontrolować.
Przepisy, które trzeba na bieżąco monitorować, to przepisy martwe. Drogówka jak zwykle powie "nie mamy wystarczająco ludzi". Jak było z wjazdem na Karmelicką? Stała policja, było dobrze. Zniknęli, wszystko wróciło do normy.
Ostatnio zmieniony 28 lis 2009, o 13:27 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bombka
Kierownik
Posty: 843
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 21:09
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny

Bus-Pasy

#5 Post autor: bombka » 23 gru 2009, o 12:09

W grudniowym "Poradniku Auto-Świat" jest "Instrukcja obsługi Bus-Pasów". Polecam lekturę. :wink:

[ Komentarz dodany przez: Kaszmir: 2009-12-23, 12:16 ]
Edit: scaliłem tematy - K

[ Komentarz dodany przez: bombka: 2009-12-23, 14:31 ]
Ok.
Ostatnio zmieniony 23 gru 2009, o 15:01 przez bombka, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Buspasy i zatoki

#6 Post autor: Kaszmir » 30 cze 2012, o 12:19

Zakładam nowy temat, bo niebawem może się zrobić o nim głośno :)
A więc drodzy Panowie i drogie Panie. W przyszłą sobotę na ul. Prądnickiej funkcjonować zacznie buspas (środkowy pas, w kierunku ATW), co pozwoli zniwelować stanie autobusów w korku podczas godzin szczytu. Niebawem podobne rozwiązania pojawią się również w innych miejscach.
Źródło: http://www.facebook.com/ZIKiT.Krakow/po ... 7109188013
Zmiany na ul. Prądnickiej

29.06.2012

7go lipca (sobota) zmieniana zostanie organizacja ruchu na ul. Prądnickiej. Tym samym usprawniony zostanie przejazd autobusów jadących w kierunku Alei Trzech Wieszczów oraz ułatwiony skręt w ul. Prądnicką.

Zmieniona zostanie lokalizacja buspasa na ul. Prądnickiej – teraz przy skrajni jezdni będą jeździły samochody osobowe a autobusy pasem ruchu przy osi jezdni. Dzięki temu rozwiązaniu wyeliminowane zostanie blokowanie autobusów przez kierowców szukających miejsca parkingowego. Jednocześnie zostanie zlikwidowany przystanek przed skrzyżowaniem z Wrocławską.

Korekcie ulegnie usytuowanie przejść dla pieszych, tak by usprawnić przejazd pojazdów skręcających z Alei Słowackiego w ul. Prądnicką.
Źródło: http://zikit.krakow.pl/aktualnosci/3693

Arsents
Dyrektor
Posty: 3085
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 15:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

#7 Post autor: Arsents » 30 cze 2012, o 16:05

Trochę to będzie ciekawe, od Bratysławskiej BUS-PAS po prawej stronie, od wiaduktu pod torami przechodzi BUS-PAS na lewą stronę?? No i jak potem od Wrocławskiej, znowu "164" schodzi na prawo?? Oj będziemy mieć trochę stłuczek nim kierowcy się przyzwyczają.
Ostatnio zmieniony 30 cze 2012, o 17:17 przez Arsents, łącznie zmieniany 1 raz.

pablo
Dyrektor
Posty: 4403
Rejestracja: 25 lis 2010, o 18:18
Lokalizacja: Kraków

#8 Post autor: pablo » 3 lip 2012, o 10:33

No tak - autobusy już prawie całkiem wycięto i teraz okazuje się, że można zrobić tam lepiej funkcjonujący buspas.

krawiec
Kierownik
Posty: 947
Rejestracja: 2 lis 2009, o 16:24
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Zmiany na al. Słowackiego - nowa organizacja ruchu

#9 Post autor: krawiec » 18 paź 2012, o 14:09

Zmiany na al. Słowackiego - nowa organizacja ruchu
http://zikit.krakow.pl/aktualnosci/3861 ... acja-ruchu
Zmiany na al. Słowackiego - nowa organizacja ruchu

18.10.2012

W nocy z czwartku na piątek, z 18 na 19 października, wprowadzona zostanie zmiana organizacji ruchu na łącznicy z ul. Pawiej z al. Słowackiego. Z obecnych dwóch pasów na łącznicy, dla ruchu ogólnego przeznaczony zostanie pas lewy. Na prawym pasie wydzielony zostanie pas autobusowy, który będzie miał swoją kontynuację na istniejącym pasie w al. Słowackiego.

W związku z tym zmieni się sposób włączania się do ruchu pojazdów z łącznicy w al. Słowackiego. Samochody poruszające się pasem ogólnym nie będą miały pasa włączenia, lecz będą musiały zatrzymać się przed znakiem B-20 „Stop" i ustąpić pierwszeństwa pojazdom poruszającym się po al. Słowackiego.

Rozwiązanie to ma na celu promowanie komunikacji zbiorowej poprzez poprawę warunków przejazdu w tym rejonie, a więc skrócenie czasu przejazdu. Jednocześnie, zarządzającemu ruchem w mieście zależy na tym, aby zmniejszyć ruch tranzytowy przez tunel drogowy św. Rafała Kalinowskiego pod dworcem kolejowym, ul. Pawią i przedmiotową łącznicę do al. Słowackiego. Pożądaną trasą objazdową, którą zalecamy wszystkim kierowcom, jest natomiast przejazd ulicą Wita Stwosza do al. 29 Listopada i przejazd po wiadukcie nad torami kolejowymi do al. Słowackiego.
Zmieniłem na obowiązujący schemat - I.G.I
Ostatnio zmieniony 18 paź 2012, o 14:16 przez krawiec, łącznie zmieniany 3 razy.

sylwek2k
Dyrektor
Posty: 1506
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 23:00
Lokalizacja: kraków

#10 Post autor: sylwek2k » 19 paź 2012, o 00:33

I niech postawia na wylocie kilka patroli drogowki - przez pierwsze dni z pouczeniami, po tygodniu juz z mandatami :)

Jedynym minusem jest to, ze teraz wieksze opoznienia beda lapac autobusy jadace przez wiadukt: "105", "129", "114", "139", "159" i strefa...

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#11 Post autor: Kaszmir » 19 paź 2012, o 09:59


Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 19:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

#12 Post autor: Mseifer » 25 paź 2012, o 18:19

No tak wyszło jak zwykle :devil:

Kraków: komu posłużył buspas na Pawiej? [INTERWENCJA]

http://www.gazetakrakowska.pl/artykul/6 ... ,id,t.html

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10900
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

#13 Post autor: Cukier » 26 paź 2012, o 00:18

Ciężko było przyczepić tabliczkę pod znakiem "Nie dotyczy buspasa"? :twisted:

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#14 Post autor: Kaszmir » 26 paź 2012, o 00:47

Cukier pisze:Ciężko było przyczepić tabliczkę pod znakiem "Nie dotyczy buspasa"? :twisted:
A można, w sensie prawnym?
Ostatnio zmieniony 26 paź 2012, o 00:47 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
I.G.I
Moderator fb pkk
Posty: 1167
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 21:03
Lokalizacja: Krowodrza
Kontakt:

#15 Post autor: I.G.I » 26 paź 2012, o 08:05

Kaszmir pisze:
Cukier pisze:Ciężko było przyczepić tabliczkę pod znakiem "Nie dotyczy buspasa"? :twisted:
A można, w sensie prawnym?
Raczej nie. Prawda jest taka, że na tym odcinku przydałoby się zrobić tak, jak na Konopnickiej, czyli separatory + brak znaku stop na buspasie.
Wiślacka {5} Krowodrza

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Infrastruktura drogowa i torowa”