Aleja Pokoju, Dąbie

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
DAMIAN
Dyrektor
Posty: 2048
Rejestracja: 3 cze 2011, o 18:15
Lokalizacja: Kraków Prądnik Biały

Dąbie - km

#1 Post autor: DAMIAN » 16 cze 2011, o 13:47

Co sądzicie o km na Dąbiu ?

pablo
Dyrektor
Posty: 4403
Rejestracja: 25 lis 2010, o 18:18
Lokalizacja: Kraków

#2 Post autor: pablo » 16 cze 2011, o 13:54

Ja sądzę, że się z roku na rok pogarsza. 14 rzadziej niż dawniej, 7 zlikwidowane. 185 obcięte i do centrum nie jedzie. Jednym słowem - porażka. Osiedle blisko centrum, a komunikacja żałosna.
Ostatnio zmieniony 16 cze 2011, o 13:58 przez pablo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
DAMIAN
Dyrektor
Posty: 2048
Rejestracja: 3 cze 2011, o 18:15
Lokalizacja: Kraków Prądnik Biały

#3 Post autor: DAMIAN » 16 cze 2011, o 13:57

pablo pisze:Ja sądzę, że się z roku na rok pogarsza. 14 rzadziej niż dawniej, 7 zlikwidowane. 185 obcięte i do centrum nie jedzie. Jednym słowem - porażka. Osiedle blisko centrum, a komunikacja żałosna.
185 mogliby wydłużyć do dworca, jak to było wcześniej. Teraz 185 dojeżdża tylko do Ofiar Dąbia. W sumie to skrócenie 185 było bardzo złe. Mieszkańcy nie mają bezpośredniego dojazdu do Dworca Głównego Wschód.
Ostatnio zmieniony 16 cze 2011, o 13:59 przez DAMIAN, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#4 Post autor: Kaszmir » 16 cze 2011, o 14:02

Do tego próby zmniejszania taboru - tak jak EU8N na "22", czy okazjonalne składy 105 na "14", "22".
DAMIAN pisze:185 mogliby wydłużyć do dworca, jak to było wcześniej.
"185" najprawdopodobniej zostanie wydłużona przez Ul. Lema (po oddaniu jest finalnej części) w kierunku Wieczystej, jednak na razie to bardzo nieoficjalne informacje.

Dojazd w kier. Dworca pogorszył się znacznie - kiedyś "14" co 10 minut oraz "185" w pobliżu, obecnie jedynie tramwaj co 20. Rozumiem skrócenie autobusu, wszak część jego pasażerów stanowili mieszkańcy Płaszowa, którzy przesiedli się do "20", a dla reszty przetrasowano "125" przez Ofiar Dąbia. Natomiast pocięcie "14" było wg mnie decyzją bardzo niedobrą, co zresztą potwierdzają opinie pasażerów.
Ostatnio zmieniony 16 cze 2011, o 14:03 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
EU8N
Dyrektor
Posty: 2263
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:44
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce

#5 Post autor: EU8N » 16 cze 2011, o 17:22

Kaszmir pisze:Do tego próby zmniejszania taboru - tak jak EU8N na "22"
Obecnie na "22" nie jeżdżą EU8N - ani w dni powszednie ani w weekendy.
Kaszmir pisze:czy okazjonalne składy 105 na "14", "22".
To ma podobną pojemność więc szkoda niewielka.
Wreszcie na odpowiedniej linii...

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#6 Post autor: Kaszmir » 16 cze 2011, o 21:40

EU8N pisze:Obecnie na "22" nie jeżdżą EU8N - ani w dni powszednie ani w weekendy.
Jednak były. I gdyby nie silnie negatywna reakcja środowiska - pasażerów i miłośników, to najprawdopodobniej dalej bylibyśmy skazani na EU8N na "22".
EU8N pisze:
Kaszmir pisze:czy okazjonalne składy 105 na "14", "22".
To ma podobną pojemność więc szkoda niewielka.
Ty to piszesz na poważnie?
Ostatnio zmieniony 16 cze 2011, o 21:41 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
EU8N
Dyrektor
Posty: 2263
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:44
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce

#7 Post autor: EU8N » 16 cze 2011, o 21:49

Kaszmir pisze:I gdyby nie silnie negatywna reakcja środowiska - pasażerów i miłośników, to najprawdopodobniej dalej bylibyśmy skazani na EU8N na "22".
EU8N z "22" wyleciały najpierw dzięki uruchomieniu trasy do Małego Płaszowa i skierowaniu ich na "20" (w tygodniu) a potem dzięki przesunięciu ich na "5" (w weekendy).
Kaszmir pisze:Ty to piszesz na poważnie?
Tak. Dodatkowo odpada fotokomórka, która nieraz utrudnia odjazd z przystanku i powoduje utratę fazy (wystarczy, że jakiś pasażer nieświadomie zablokuje fotokomórkę i już motorniczy musi robić wycieczkę do tych drzwi).
Nie twierdzę, że E1+c3 gorzej się sprawdza na tych liniach ale zamiana na 2x105Na nie est dużym problemem (gorzej, jak zamiast 3x105Na wyjeżdża 2x105Na).
Ostatnio zmieniony 16 cze 2011, o 21:52 przez EU8N, łącznie zmieniany 1 raz.
Wreszcie na odpowiedniej linii...

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#8 Post autor: Kaszmir » 18 cze 2011, o 09:08

EU8N pisze:
Kaszmir pisze:I gdyby nie silnie negatywna reakcja środowiska - pasażerów i miłośników, to najprawdopodobniej dalej bylibyśmy skazani na EU8N na "22".
EU8N z "22" wyleciały najpierw dzięki uruchomieniu trasy do Małego Płaszowa i skierowaniu ich na "20" (w tygodniu) a potem dzięki przesunięciu ich na "5" (w weekendy).
A ja uważam, że jest na odwrót. Zresztą, wystarczy poczytać sobie pierwsze wypowiedzi choćby Coffeego z tematu, oni naprawdę sądzili, że EU8N będzie miało taką samą pojemność jak E1+c3 i mieli nimi obsadzić "22"... Płaszów niewiele ma do tego, bo to ledwie parę brygad, podczas gdy tych niskowejściowców będzie kilka razy więcej.
EU8N pisze:To ma podobną pojemność więc szkoda niewielka.
Kaszmir pisze:Ty to piszesz na poważnie?
EU8N pisze:Nie twierdzę, że E1+c3 gorzej się sprawdza na tych liniach ale zamiana na 2x105Na nie est dużym problemem (gorzej, jak zamiast 3x105Na wyjeżdża 2x105Na).
E1+c3 a 2x105 to 40-50 osób różnicy. To bardzo dużo, zwłaszcza w szczycie porannym kiedy do większości pojazdów ciężko się dostać.
Ostatnio zmieniony 18 cze 2011, o 09:09 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
EU8N
Dyrektor
Posty: 2263
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:44
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce

#9 Post autor: EU8N » 18 cze 2011, o 09:10

Kaszmir pisze:A ja uważam, że jest na odwrót. Zresztą, wystarczy poczytać sobie pierwsze wypowiedzi choćby Coffeego z tematu, oni naprawdę sądzili, że EU8N będzie miało taką samą pojemność jak E1+c3 i mieli nimi obsadzić "22"... Płaszów niewiele ma do tego, bo to ledwie parę brygad, podczas gdy niskowejściowców będzie kilka razy więcej.
I jak będzie ich więcej to pewnie wrócą na "22" w weekendy.
Wreszcie na odpowiedniej linii...

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6384
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

#10 Post autor: Coffee » 18 cze 2011, o 09:54

I jak będzie ich więcej to pewnie wrócą na "22" w weekendy.
W weekendy spokojnie starczą, nawet bym powiedział, że w niedziele optymalnym by było wysyłać EU8N również na "40" (poza większymi świętami np. Maryjnymi).
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Awatar użytkownika
EU8N
Dyrektor
Posty: 2263
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:44
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce

#11 Post autor: EU8N » 18 cze 2011, o 10:08

Coffee pisze:że w niedziele optymalnym by było wysyłać EU8N również na "40" (poza większymi świętami np. Maryjnymi).
Przecież na "40" już jeżdżą wraz z N8S i GT8S.
Wreszcie na odpowiedniej linii...

arekf
Znawca
Posty: 38
Rejestracja: 2 wrz 2013, o 22:30
Lokalizacja: Kraków, Żabiniec

Aleja Pokoju, Dąbie

#12 Post autor: arekf » 9 sty 2014, o 18:48

rafaello pisze:
Mseifer pisze:M1, Plaza, Rondo 308. Słupy już stoją.
Widać priorytety. Z tego co pamiętam na tych ulicach miały być kolejne systemy sterowania ruchem jako pierwsze w kolejności to i tablice też tam jako pierwsze stawiają. :)
Na alei Pokoju priorytety są niezbędne. Po przebudowie przystanku Lema na odcinku Nowohucka > Plaza tramwaj stoi na światłach czasem nawet 5 razy… Nie licząc postojów na przystankach.


Wątek wydzielony z tematu KST - Infrastruktura (tablice elektroniczne itp.) - mod. K
Ostatnio zmieniony 3 lut 2014, o 00:21 przez arekf, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10942
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

#13 Post autor: Cukier » 9 sty 2014, o 19:04

Z tego co zaobserwowałem to w stronę R. Grzegórzeckiego tramwaje nawet stoją na czerwonym świele przy wjeździe z przeciwległego toru na pętlę Dąbie - mimo że nic tamtędy nie jeździ (prócz rezerwy raz na ruski rok) - zamiast od razu podjechać na przystanek. I tak kroczek po kroczku się nazbiera..

Na czas remontu Mogilskiej imho powinni zawiesić przystanki Fabryczna w obie strony i Kordylewskiego w stronę Huty. Do tego do zmiany jest cykl świateł na rondzie D308 - obecnie tramwaje mają tam ultrakrótką szczelinę, przez to że samochody od Czyżyńskiego dostają jednocześnie zielone na wprost w kierunku Dąbia i w lewo w stronę Łęgu, więc tramwaje muszą mieć osobny wycinek cyklu.

Gdy się pozbędziemy tego bezkolizyjnego lewoskrętu to ruch tramwajów znacznie się upłynni, zmniejszy się też korek od Plazy do ronda, za to korek od strony Centralnej sięgnie pewnie po samo rondo Czyżyńskie..
Ostatnio zmieniony 9 sty 2014, o 19:05 przez Cukier, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
tiross
Dyrektor
Posty: 1161
Rejestracja: 8 lut 2012, o 12:57
Lokalizacja: Kraków|●Dzielnica IV
Kontakt:

#14 Post autor: tiross » 9 sty 2014, o 20:46

Cukier pisze:Na czas remontu Mogilskiej imho powinni zawiesić przystanki Fabryczna w obie strony i Kordylewskiego w stronę Huty.
Ośmielę się kolejny raz dodać, że tym dwóm przystankom przydałaby się całkowita likwidacja dla upłynnienia ruchu. Rondo Grzegórzeckie - Rondo Czyżyńskie, odległość 4630m. 12 przystanków średnio co 386 m. Dla porównania analogiczna trasa Mogilska i al. Jana Pawła II jest o 250 metrów krótsza a przystanki są średnio co 547 m.

rogow153
Dyrektor
Posty: 1647
Rejestracja: 14 paź 2012, o 10:29

#15 Post autor: rogow153 » 9 sty 2014, o 20:54

Ośmielę się kolejny raz dodać, że tym dwóm przystankom przydałaby się całkowita likwidacja dla upłynnienia ruchu. Rondo Grzegórzeckie - Rondo Czyżyńskie, odległość 4630m. 12 przystanków średnio co 386 m. Dla porównania analogiczna trasa Mogilska i al. Jana Pawła II jest o 250 metrów krótsza a przystanki są średnio co 547 m.
Te likwidacje to jak rozumiem w ramach zachęcania pasażerów do korzystania z km...? ^^"
Chyba nie rozumiecie jednego - Mogilska to przede wszystkim trasa tranzytowa do Nowej Huty, zaś aleja Pokoju służy głównie mieszkańcom odcinka Rondo Grzegórzeckie - Dąbie, dalej już często tramwaje jadą pustawe... Tak więc duże zagęszczenie przystanków na tym obszarze nie jest przypadkowe. Zresztą przystanek Fabryczna funkcjonował dawniej jako n/ż, potem podniesiono jego rangę, więc niby z jakiej racji teraz likwidacja? Wyburzają bloki?
Ostatnio zmieniony 9 sty 2014, o 23:06 przez rogow153, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”