Linie przyspieszone

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Linie przyspieszone

#1 Post autor: Kaszmir » 27 paź 2009, o 23:35

Ogólną dyskusję chciałbym zacząć od artykułu:

"Kraków będzie mieć nowy przystanek"
http://krakow.naszemiasto.pl/wydarzenia ... ,id,t.html

Wbrew pozorom chodzi o to, że... autobusy będą się zatrzymywać na przystanku Narzymskiego. Tytuł artykułu wydaje mi się nieadekwatny, ale przejdźmy do samej sprawy.

Otóż od listopada ponoć linie przyspieszone mają się zatrzymywać na ww. przystanku.
/w tym miejscu autor postu poszedł uderzać łbem o ścianę/
Po co, dlaczego? Zamiast przyspieszać km, jeszcze się ją dodatkowo spowalnia. Może w ogóle usuńmy linie przyspieszone?
Mieszkańcy (...) argumentowali, że i tak stają w tym miejscu, oczekując na zmianę światła.
Brzmi tak, jakby non-stop świeciło się tam czerwone światło! Nie mówiąc już o tym, że w stronę NH przystanek jest za sygnalizacją, na co więc mają czekać autobusy, na wyimaginowane światła?

Szkoda, że nikt nie spytał o zdanie pasażerów, którzy korzystają z tych linii... :wall:
Ostatnio zmieniony 14 lut 2013, o 13:50 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 2 razy.

Flover
Inspektor
Posty: 367
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 19:52
Lokalizacja: aglo

#2 Post autor: Flover » 1 lis 2009, o 09:40

Idąc za tą linią argumentacji za chwilę "Basztowa" i "Stradom" przyblokują 502 i 304 :)


Linie przyspieszone w naszym mieście nie są chyba wyrazem usprawniania komunikacji tylko elementem tradycji, jak lajkonik i smok. Szkoda.

W aglomeracji role linii przyspieszonych spełniają skutecznie busy np. od strony Wieliczki: Wieliczka - Prokocim Szpital, Bieżanowska, Rondo Matecznego czy od strony Mogilan: Mogilany, Opatkowice CPN, Borek Fałęcki, Łagiewniki, Rondo Matecznego. Nie muszę mówić jakie korzyści daje taka organizacja - i to jest być może droga rozwoju dla linii aglomeracyjnych. Może nie do Matecznego, ale do linii tramwajowej spokojnie można pociągnąć 3XX

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#3 Post autor: Kaszmir » 1 lis 2009, o 15:53

Flover pisze:Idąc za tą linią argumentacji za chwilę "Basztowa" i "Stradom" przyblokują 502 i 304 :)
Dla "502" byłoby to oczywiście złym pomysłem, lecz zastanawiam się, czy wprowadzenie tego przystanku dla "304" (naturalnie gdyby była taka możliwość, a ogranicza to umowa) nie byłoby całkiem dobre? Jest to i tak początek trasy, a do Basztowej dojeżdża dużo osób. byłby kolejny argument za zrezygnowaniem z busa.
Flover pisze:Linie przyspieszone w naszym mieście nie są chyba wyrazem usprawniania komunikacji tylko elementem tradycji, jak lajkonik i smok. Szkoda.
Dokładnie, czemu? Jest mnóstwo rejonów oddalonych od centrum, a pozbawionych szybkiego dojazdu - Ruczaj czy Płaszów to tylko przykłady.
A przecież linie szybkie mają generalnie same plusy. Szybszy transport, mniejsze koszty (mniej zatrzymywania się na przystankach, mniejsza ilość brygad). Na trasach z dużą ilością linii zamiana jednej na przyspieszoną nie powinna być bardzo odczuwalna przez mieszkających przy tych przystankach, które by omijała.
Najlepszy przykład - "114", która w mojej opinii nadawałaby się w sam raz.

Podobnie z liniami aglomeracyjnymi. Sukces "304" udowadnia, że dojeżdżający chętnie przesiądą się na autobus, jeśli będzie on zaproponowany z sensem. Na ten przykład, "208" w sam raz nadawałoby się na przemianowanie na linię "3xx". Albo niektóre linie skawińskie, nie mówiąc już o ideale jakim by była linia przyspieszona ze Skawiny do centrum Krakowa (przez Kapelankę, Aleje, N. Kleparz do Dw. Gł. Zachód).
Ostatnio zmieniony 1 lis 2009, o 15:54 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 2 razy.

rafaello
Dyrektor
Posty: 7949
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 23:20
Lokalizacja: Bieżanów

Linie przyspieszone - czemu tak mało?

#4 Post autor: rafaello » 18 lis 2009, o 11:14

Kaszmir pisze:Ogólną dyskusję chciałbym zacząć od artykułu:

"Kraków będzie mieć nowy przystanek"
http://krakow.naszemiasto.pl/wydarzenia ... ,id,t.html

Wbrew pozorom chodzi o to, że... autobusy będą się zatrzymywać na przystanku Narzymskiego. Tytuł artykułu wydaje mi się nieadekwatny, ale przejdźmy do samej sprawy.

Otóż od listopada ponoć linie przyspieszone mają się zatrzymywać na ww. przystanku.
/w tym miejscu autor postu poszedł uderzać łbem o ścianę/
Po co, dlaczego? Zamiast przyspieszać km, jeszcze się ją dodatkowo spowalnia. Może w ogóle usuńmy linie przyspieszone?
Mieszkańcy (...) argumentowali, że i tak stają w tym miejscu, oczekując na zmianę światła.
Brzmi tak, jakby non-stop świeciło się tam czerwone światło! Nie mówiąc już o tym, że w stronę NH przystanek jest za sygnalizacją, na co więc mają czekać autobusy, na wyimaginowane światła?

Szkoda, że nikt nie spytał o zdanie pasażerów, którzy korzystają z tych linii... :wall:
No to już wiemy od kiedy i jaka linia przyspieszona będzie się zatrzymywać na owym przystanku. Szczegóły:
http://www.mpk.krakow.pl/default.aspx?d ... &templId=6
Tak nawiasem mówiąc to będę miał bezpośrednie połączenie na trasie dom - praca i odwrotnie bez konieczności dłuższego spacerku na nogach. Kto wie może zamiast jeździć samochodem będę korzystał z komunikacji ? Tylko szkoda że "502" tak krąży przez Centrum miasta . :sweet:
Ostatnio zmieniony 18 lis 2009, o 11:23 przez rafaello, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#5 Post autor: Kaszmir » 18 lis 2009, o 11:38

Napisałem już, co sądzę o spowalnianiu linii przyspieszonych. Teraz tylko dodam, że wybrano najgorszą z trzech możliwości. W "502" wieczorami i w weekendy (kiedy nie kursuje "512") jest tłoczno, a pasażerowie korzystający z dodatkowego przystanku na pewno nie polepszą tej sytuacji.
W zamian, można było zatrzymać tam "512", a już najlepiej żadną z linii.
Ostatnio zmieniony 18 lis 2009, o 11:39 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bombka
Kierownik
Posty: 843
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:09
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny

#6 Post autor: bombka » 18 lis 2009, o 15:23

Może pomyślmy, z jakiej linii można ściągnąć przeguby na "502" = likwidacja "512"?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#7 Post autor: Kaszmir » 18 lis 2009, o 15:32

bombka pisze:Może pomyślmy, z jakiej linii można ściągnąć przeguby na "502" = likwidacja "512"?
Tak jak pisałem, nie miałbym nic przeciwko, by puścić przeguby na "502" (choćby część brygad), zlikwidować "512", a w zamian na jakiejś linii (liniach) zastąpić 18m autobusami krótszymi, ale częściej jeżdżącymi.
Pierwsza myśl - "112", a takich kandydatów jest znacznie więcej. Mieszkańcy też byliby zadowoleni, w końcu autobus kursowałby częściej.

Flover
Inspektor
Posty: 367
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 19:52
Lokalizacja: aglo

#8 Post autor: Flover » 18 lis 2009, o 15:36

Ciężko będzie w ten sposób, chyba, że chcesz autobusy z "512" dospawać do tych z "502".

Pomysł Kaszmira oczywiście wygląda lepiej. Do 112 dołączam 182.
Ostatnio zmieniony 18 lis 2009, o 15:37 przez Flover, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#9 Post autor: Kaszmir » 18 lis 2009, o 15:52

Flover pisze:Pomysł Kaszmira oczywiście wygląda lepiej. Do 112 dołączam 182.
Ze "182" to ciężko byłoby ściągnąć przeguby ;P
Ostatnio zmieniony 18 lis 2009, o 15:53 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bombka
Kierownik
Posty: 843
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:09
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny

#10 Post autor: bombka » 18 lis 2009, o 16:06

A "106"?

Awatar użytkownika
I.G.I
Moderator fb pkk
Posty: 1167
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 22:03
Lokalizacja: Krowodrza
Kontakt:

#11 Post autor: I.G.I » 18 lis 2009, o 16:34

bombka pisze:A "106"?
Akurat na "106" przeguby są potrzebne.
Wiślacka {5} Krowodrza

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7447
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

#12 Post autor: Locutus » 18 lis 2009, o 18:00

I.G.I pisze:Akurat na "106" przeguby są potrzebne.
Ale w pomyśle Kaszmira chodzi o to, by na liniach, z których by się zabierało przeguby wzmocnić częstotliwość.

Swoją drogą równie dobrze można znikąd przegubów nie zabierać i wzmocnić częstotliwość pięćsetdwójki – w końcu w momencie, gdy powołano tę linię do życia, jeździła ona cały dzień co dwanaście-trzynaście minut, jeśli mnie pamięć nie zawodzi. ;-)

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#13 Post autor: Kaszmir » 18 lis 2009, o 21:31

Tak na deser - do tej pory "512" w stronę Huty dość często jechał tuż za "502", czego przyczyną były korki na Wielickiej i w związku z tym opóźnienia tej drugiej. Teraz dzięki dodatkowemu przystankowi na trasie "502" obie linie będą jechać jeszcze bardziej razem ;P
Szkoda, że niedozwolony jest przewóz pasażerów w przyczepach, bo można by było zdjąć kierowców z "512" i na przystanku T. Bagatela po prostu dopinać przyczepę do "502", efekt byłby taki sam (tylko nie mogłaby otwierać drzwi na przystanku "Narzymskiego", bo "512" się tam nie będzie zatrzymywał) :lol-sweat:
bombka pisze:A "106"?
"106" też byłby dobrym kandydatem ;)
Locutus pisze:
I.G.I pisze:Akurat na "106" przeguby są potrzebne.
Ale w pomyśle Kaszmira chodzi o to, by na liniach, z których by się zabierało przeguby wzmocnić częstotliwość.
Ano, ano :D
Locutus pisze:Swoją drogą równie dobrze można znikąd przegubów nie zabierać i wzmocnić częstotliwość pięćsetdwójki – w końcu w momencie, gdy powołano tę linię do życia, jeździła ona cały dzień co dwanaście-trzynaście minut, jeśli mnie pamięć nie zawodzi. ;-)
To już lepiej jest tak jak jest, w końcu problem dotyczył głównie Huty. W południowych rejonach wiele się zmieniło od wielkiej reformy, przede wszystkim pojawił się "304" który też trochę odciążą "502", do tego "3" zmieniła trasę i pokrywa się dość znacznie z autobusem.
Ostatnio zmieniony 18 lis 2009, o 21:32 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.

sylwek2k
Dyrektor
Posty: 1506
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 00:00
Lokalizacja: kraków

#14 Post autor: sylwek2k » 18 lis 2009, o 22:24

Kaszmir pisze:Po co, dlaczego? Zamiast przyspieszać km, jeszcze się ją dodatkowo spowalnia. Może w ogóle usuńmy linie przyspieszone?
Ale zobacz sobie jak wyglada to w przypadku "501". Kiedys miedzy przystankiem Bronowice Nowe i Mydlniki nie bylo przystankow posrednich, teraz miedz Bronowicami Malymi, a Mydlnikami autobus moze zatrzymywac sie na kazdym przystanku... cos sie stalo? Tylko poprawil sie dojazd dla czesci osob :)

Awatar użytkownika
EU8N
Dyrektor
Posty: 2263
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:44
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce

#15 Post autor: EU8N » 18 lis 2009, o 22:26

A ja obawiam się, że teraz pasażerowie z innych przystanków, gdzie przyspieszone się nie zatrzymują zaczną walczyć o zatrzymywanie się "pięćsetek" na ich przystankach na zasadzie "Oni dostali, to czemu my nie?". I tu może pójść np. o przystanek "Wlotowa".
Wreszcie na odpowiedniej linii...

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”