Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 16 cze 2019, o 07:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 242 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 27 paź 2009, o 23:35 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22369
Ogólną dyskusję chciałbym zacząć od artykułu:

"Kraków będzie mieć nowy przystanek"
http://krakow.naszemiasto.pl/wydarzenia ... ,id,t.html

Wbrew pozorom chodzi o to, że... autobusy będą się zatrzymywać na przystanku Narzymskiego. Tytuł artykułu wydaje mi się nieadekwatny, ale przejdźmy do samej sprawy.

Otóż od listopada ponoć linie przyspieszone mają się zatrzymywać na ww. przystanku.
/w tym miejscu autor postu poszedł uderzać łbem o ścianę/
Po co, dlaczego? Zamiast przyspieszać km, jeszcze się ją dodatkowo spowalnia. Może w ogóle usuńmy linie przyspieszone?
Cytuj:
Mieszkańcy (...) argumentowali, że i tak stają w tym miejscu, oczekując na zmianę światła.

Brzmi tak, jakby non-stop świeciło się tam czerwone światło! Nie mówiąc już o tym, że w stronę NH przystanek jest za sygnalizacją, na co więc mają czekać autobusy, na wyimaginowane światła?

Szkoda, że nikt nie spytał o zdanie pasażerów, którzy korzystają z tych linii... :wall:


Ostatnio edytowano 14 lut 2013, o 13:50 przez Kaszmir, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lis 2009, o 09:40 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 18:52
Posty: 367
Lokalizacja: aglo
Idąc za tą linią argumentacji za chwilę "Basztowa" i "Stradom" przyblokują 502 i 304 :)


Linie przyspieszone w naszym mieście nie są chyba wyrazem usprawniania komunikacji tylko elementem tradycji, jak lajkonik i smok. Szkoda.

W aglomeracji role linii przyspieszonych spełniają skutecznie busy np. od strony Wieliczki: Wieliczka - Prokocim Szpital, Bieżanowska, Rondo Matecznego czy od strony Mogilan: Mogilany, Opatkowice CPN, Borek Fałęcki, Łagiewniki, Rondo Matecznego. Nie muszę mówić jakie korzyści daje taka organizacja - i to jest być może droga rozwoju dla linii aglomeracyjnych. Może nie do Matecznego, ale do linii tramwajowej spokojnie można pociągnąć 3XX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lis 2009, o 15:53 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22369
Flover napisał(a):
Idąc za tą linią argumentacji za chwilę "Basztowa" i "Stradom" przyblokują 502 i 304 :)

Dla "502" byłoby to oczywiście złym pomysłem, lecz zastanawiam się, czy wprowadzenie tego przystanku dla "304" (naturalnie gdyby była taka możliwość, a ogranicza to umowa) nie byłoby całkiem dobre? Jest to i tak początek trasy, a do Basztowej dojeżdża dużo osób. byłby kolejny argument za zrezygnowaniem z busa.

Flover napisał(a):
Linie przyspieszone w naszym mieście nie są chyba wyrazem usprawniania komunikacji tylko elementem tradycji, jak lajkonik i smok. Szkoda.

Dokładnie, czemu? Jest mnóstwo rejonów oddalonych od centrum, a pozbawionych szybkiego dojazdu - Ruczaj czy Płaszów to tylko przykłady.
A przecież linie szybkie mają generalnie same plusy. Szybszy transport, mniejsze koszty (mniej zatrzymywania się na przystankach, mniejsza ilość brygad). Na trasach z dużą ilością linii zamiana jednej na przyspieszoną nie powinna być bardzo odczuwalna przez mieszkających przy tych przystankach, które by omijała.
Najlepszy przykład - "114", która w mojej opinii nadawałaby się w sam raz.

Podobnie z liniami aglomeracyjnymi. Sukces "304" udowadnia, że dojeżdżający chętnie przesiądą się na autobus, jeśli będzie on zaproponowany z sensem. Na ten przykład, "208" w sam raz nadawałoby się na przemianowanie na linię "3xx". Albo niektóre linie skawińskie, nie mówiąc już o ideale jakim by była linia przyspieszona ze Skawiny do centrum Krakowa (przez Kapelankę, Aleje, N. Kleparz do Dw. Gł. Zachód).


Ostatnio edytowano 1 lis 2009, o 15:54 przez Kaszmir, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lis 2009, o 11:14 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 22:20
Posty: 7949
Lokalizacja: Bieżanów
Kaszmir napisał(a):
Ogólną dyskusję chciałbym zacząć od artykułu:

"Kraków będzie mieć nowy przystanek"
http://krakow.naszemiasto.pl/wydarzenia ... ,id,t.html

Wbrew pozorom chodzi o to, że... autobusy będą się zatrzymywać na przystanku Narzymskiego. Tytuł artykułu wydaje mi się nieadekwatny, ale przejdźmy do samej sprawy.

Otóż od listopada ponoć linie przyspieszone mają się zatrzymywać na ww. przystanku.
/w tym miejscu autor postu poszedł uderzać łbem o ścianę/
Po co, dlaczego? Zamiast przyspieszać km, jeszcze się ją dodatkowo spowalnia. Może w ogóle usuńmy linie przyspieszone?
Cytuj:
Mieszkańcy (...) argumentowali, że i tak stają w tym miejscu, oczekując na zmianę światła.

Brzmi tak, jakby non-stop świeciło się tam czerwone światło! Nie mówiąc już o tym, że w stronę NH przystanek jest za sygnalizacją, na co więc mają czekać autobusy, na wyimaginowane światła?

Szkoda, że nikt nie spytał o zdanie pasażerów, którzy korzystają z tych linii... :wall:

No to już wiemy od kiedy i jaka linia przyspieszona będzie się zatrzymywać na owym przystanku. Szczegóły:
http://www.mpk.krakow.pl/default.aspx?d ... &templId=6
Tak nawiasem mówiąc to będę miał bezpośrednie połączenie na trasie dom - praca i odwrotnie bez konieczności dłuższego spacerku na nogach. Kto wie może zamiast jeździć samochodem będę korzystał z komunikacji ? Tylko szkoda że "502" tak krąży przez Centrum miasta . :sweet:


Ostatnio edytowano 18 lis 2009, o 11:23 przez rafaello, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lis 2009, o 11:38 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22369
Napisałem już, co sądzę o spowalnianiu linii przyspieszonych. Teraz tylko dodam, że wybrano najgorszą z trzech możliwości. W "502" wieczorami i w weekendy (kiedy nie kursuje "512") jest tłoczno, a pasażerowie korzystający z dodatkowego przystanku na pewno nie polepszą tej sytuacji.
W zamian, można było zatrzymać tam "512", a już najlepiej żadną z linii.


Ostatnio edytowano 18 lis 2009, o 11:39 przez Kaszmir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lis 2009, o 15:23 
Offline
Kierownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 21:09
Posty: 843
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny
Może pomyślmy, z jakiej linii można ściągnąć przeguby na "502" = likwidacja "512"?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lis 2009, o 15:32 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22369
bombka napisał(a):
Może pomyślmy, z jakiej linii można ściągnąć przeguby na "502" = likwidacja "512"?

Tak jak pisałem, nie miałbym nic przeciwko, by puścić przeguby na "502" (choćby część brygad), zlikwidować "512", a w zamian na jakiejś linii (liniach) zastąpić 18m autobusami krótszymi, ale częściej jeżdżącymi.
Pierwsza myśl - "112", a takich kandydatów jest znacznie więcej. Mieszkańcy też byliby zadowoleni, w końcu autobus kursowałby częściej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lis 2009, o 15:36 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 18:52
Posty: 367
Lokalizacja: aglo
Ciężko będzie w ten sposób, chyba, że chcesz autobusy z "512" dospawać do tych z "502".

Pomysł Kaszmira oczywiście wygląda lepiej. Do 112 dołączam 182.


Ostatnio edytowano 18 lis 2009, o 15:37 przez Flover, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lis 2009, o 15:52 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22369
Flover napisał(a):
Pomysł Kaszmira oczywiście wygląda lepiej. Do 112 dołączam 182.

Ze "182" to ciężko byłoby ściągnąć przeguby ;P


Ostatnio edytowano 18 lis 2009, o 15:53 przez Kaszmir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lis 2009, o 16:06 
Offline
Kierownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 21:09
Posty: 843
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny
A "106"?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lis 2009, o 16:34 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:03
Posty: 1160
Lokalizacja: Krowodrza
bombka napisał(a):
A "106"?


Akurat na "106" przeguby są potrzebne.

_________________
Wiślacka {5} Krowodrza


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lis 2009, o 18:00 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 6860
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
I.G.I napisał(a):
Akurat na "106" przeguby są potrzebne.
Ale w pomyśle Kaszmira chodzi o to, by na liniach, z których by się zabierało przeguby wzmocnić częstotliwość.

Swoją drogą równie dobrze można znikąd przegubów nie zabierać i wzmocnić częstotliwość pięćsetdwójki – w końcu w momencie, gdy powołano tę linię do życia, jeździła ona cały dzień co dwanaście-trzynaście minut, jeśli mnie pamięć nie zawodzi. ;-)

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lis 2009, o 21:31 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22369
Tak na deser - do tej pory "512" w stronę Huty dość często jechał tuż za "502", czego przyczyną były korki na Wielickiej i w związku z tym opóźnienia tej drugiej. Teraz dzięki dodatkowemu przystankowi na trasie "502" obie linie będą jechać jeszcze bardziej razem ;P
Szkoda, że niedozwolony jest przewóz pasażerów w przyczepach, bo można by było zdjąć kierowców z "512" i na przystanku T. Bagatela po prostu dopinać przyczepę do "502", efekt byłby taki sam (tylko nie mogłaby otwierać drzwi na przystanku "Narzymskiego", bo "512" się tam nie będzie zatrzymywał) :lol-sweat:

bombka napisał(a):
A "106"?

"106" też byłby dobrym kandydatem ;)

Locutus napisał(a):
I.G.I napisał(a):
Akurat na "106" przeguby są potrzebne.
Ale w pomyśle Kaszmira chodzi o to, by na liniach, z których by się zabierało przeguby wzmocnić częstotliwość.

Ano, ano :D

Locutus napisał(a):
Swoją drogą równie dobrze można znikąd przegubów nie zabierać i wzmocnić częstotliwość pięćsetdwójki – w końcu w momencie, gdy powołano tę linię do życia, jeździła ona cały dzień co dwanaście-trzynaście minut, jeśli mnie pamięć nie zawodzi. ;-)

To już lepiej jest tak jak jest, w końcu problem dotyczył głównie Huty. W południowych rejonach wiele się zmieniło od wielkiej reformy, przede wszystkim pojawił się "304" który też trochę odciążą "502", do tego "3" zmieniła trasę i pokrywa się dość znacznie z autobusem.


Ostatnio edytowano 18 lis 2009, o 21:32 przez Kaszmir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lis 2009, o 22:24 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 23 wrz 2009, o 23:00
Posty: 1506
Lokalizacja: kraków
Kaszmir napisał(a):
Po co, dlaczego? Zamiast przyspieszać km, jeszcze się ją dodatkowo spowalnia. Może w ogóle usuńmy linie przyspieszone?

Ale zobacz sobie jak wyglada to w przypadku "501". Kiedys miedzy przystankiem Bronowice Nowe i Mydlniki nie bylo przystankow posrednich, teraz miedz Bronowicami Malymi, a Mydlnikami autobus moze zatrzymywac sie na kazdym przystanku... cos sie stalo? Tylko poprawil sie dojazd dla czesci osob :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lis 2009, o 22:26 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2009, o 13:44
Posty: 2263
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce
A ja obawiam się, że teraz pasażerowie z innych przystanków, gdzie przyspieszone się nie zatrzymują zaczną walczyć o zatrzymywanie się "pięćsetek" na ich przystankach na zasadzie "Oni dostali, to czemu my nie?". I tu może pójść np. o przystanek "Wlotowa".

_________________
Wreszcie na odpowiedniej linii...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 242 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Adrian14 i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL