Warmińsko-Mazurskie

Moderator: Moderatorzy

PanA
Kierownik
Posty: 971
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

Rodzaje konstrukcji tramwaju niskopodłogowego

#46 Post autor: PanA » 6 mar 2020, o 18:08

tomta1 pisze:
6 mar 2020, o 06:11
Ciekawe. Zgodnie z art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429)
Informacja publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej lub centralnym repozytorium, jest udostępniana na wniosek.
Skoro informacje te zostały udostępnione w BIP-ie, to znaczy że nie podlegają udostępnieniu na wniosek.
No tak nie jest, podstawy logiki to są wręcz.
Muszą odpisać i tak, i tak, najwyżej dadzą link do BIP-u. Jeśli coś jest niekompletne, masz prawo wnieść o uzupełnienioną informację.
Prawo do informacji publicznej jest inkluzywne - może każdy (nie tylko obywatel) może wszystko (poza pewnymi zamkniętymi wyjątkami).
MKM-owie to jednak wielkie: xD


Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1404
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

Rodzaje konstrukcji tramwaju niskopodłogowego

#48 Post autor: pasazer_mobilisu » 9 mar 2020, o 13:27

Mamy wątek Warmińsko-Mazurskie - prośba do moderatorów o przeniesienie.
Ciekawe czy to faktycznie kwestia torowiska czy może jednak problem tureckiego wynalazku.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7550
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Warmińsko-Mazurskie

#49 Post autor: Locutus » 10 mar 2020, o 15:34

Posty przeniesione.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Jacek Fink-Finowicki
Specjalista
Posty: 223
Rejestracja: 17 wrz 2019, o 16:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Warmińsko-Mazurskie

#50 Post autor: Jacek Fink-Finowicki » 18 mar 2020, o 14:34

Wracając do Informacji Publicznej.

Pojawiła się odpowiedź na jedno z ostatnich zapytań:
http://bip.olsztyn.eu/bip/dokument/3661 ... mwajowego/
W odpowiedzi znajduje się wskaznie, że pełna dokumentacja przetargowa została ponownie udostępnione na:
http://bip.olsztyn.eu/bip/dokument/3391 ... runkowego/
jednak tylko do 27.03.2020, więc kto jest zaiteresowany - pobierajcie i czytajcie póki jest.

Co ciekawe nie ma jeszcze odpowiedzi na zapytanie o dokumentację kontraktową:
http://bip.olsztyn.eu/bip/dokument/3659 ... tramwajow/

Ciekawe co jeszcze wypłynie niebawem ;) I nie bójcie się pytać sami ;)

Jacek Fink-Finowicki
Specjalista
Posty: 223
Rejestracja: 17 wrz 2019, o 16:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Warmińsko-Mazurskie

#51 Post autor: Jacek Fink-Finowicki » 21 maja 2020, o 06:55

Kiedyś w innym wątku zabawiłem się w oszacowanie wpływu kursów walut na opłacalność projektu i popełniłem jakie założenia:
Jacek Fink-Finowicki pisze:
18 mar 2020, o 01:30
...21.02.2018 i cena 107 932 473,43 PLN brutto za 12 tramwajów dla Olsztyna. To nam daje cenę 8 994 372,79 za jeden tramwaj... dla uproszczenia rachunków przyjmijmy 9 mln PLN/tramwaj.
Przyjmijmy, że z tej ceny 2 mln PLN będą wydane w Polsce na zakup pantografu, licencji i softu dla systemów informatycznych używanych w mieście itd...
Przyjmijmy, że z pozostałych 7 mln PLN, 3 mln będą wydane w strefie euro, zaś pozostałe 4 mln to wprost wkład Tureckiej gospodarki.

[...]

Zatem tramwaj w dniu 21.02.2018 jest wyceniony na:
+ 2 mln PLN
+ 718 tys EUR (3 mln PLN po kursie 4,18)
+ 4,49 mln TRY (4 mln PLN po kursie 0,89)

Załóżmy, że dziś Turecki dostawca z sukcesem sprzedaje tramwaj, Olsztyn płaci kontraktowe 9 mln PLN i tu zaczynamy spłacać podwykonawców i poddostawców:
- 2 mln PLN idzie do Polskich dostawców
- 718 tys EUR idzie do dostawców z Niemiec, Francji itd... czyli po obecnym kursie 4,48 jest to 3,22 mln PLN... oj fatalnie, płacimy więcej niż założyliśmy pierwotnie... a tu jeszcze trzeba spłacić fabryki tureckie... a "w kieszeni" już tylko 3,78 mln PLN
- 3,78 mln PLN niesiemy do kantoru... i tu miłe "zaskoczenie" - dzielna polityka tureckiego rządu doprowadziła do kursu na poziomie 0,65... zatem otrzymujemy 5,82 mln TRY, z czego 4,49 mln idzie na opłacenie fabryk, a pozostałe 1,33 mln TRY zostaje w kieszeni.

Dobry biznes? ...
A tu nagle co się dzieje?

http://infotram.pl/durmazlar-chce-wiece ... 24077.html
infotram.pl pisze:Jest ona uzasadniona koronawirusem, który wpłynął na kurs euro. Mając to na uwadze Durmazlar oczekuje wynagrodzenia wyższego o 5%.
Przy okazji zerkamy tu i tam...
https://cinkciarz.pl/wymiana-walut/kurs ... pl/try/eur

sprawdzamy relację między TRY, PLN, EUR i widzimy, że owszem trochę się dzieje, lecz ostatnie miesiące względem ostatnich 2 lat to "małe wahania" a nie drastyczna zmiana. A mimo to już ktoś rękę po 5% więcej wyciąga.


Jacek Fink-Finowicki
Specjalista
Posty: 223
Rejestracja: 17 wrz 2019, o 16:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Warmińsko-Mazurskie

#53 Post autor: Jacek Fink-Finowicki » 5 paź 2020, o 18:44

Wirusek nieżle namieszał... Zamiast już mieć tramwajów sporo to mają jeden... nieodebrany na zajezdni
https://olsztyn.wyborcza.pl/olsztyn/7,4 ... ztyna.html

Awatar użytkownika
gagacek
Dyspozytor
Posty: 732
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 10:00

Warmińsko-Mazurskie

#54 Post autor: gagacek » 6 paź 2020, o 08:14

Jacek Fink-Finowicki pisze:
5 paź 2020, o 18:44
Wirusek nieżle namieszał... Zamiast już mieć tramwajów sporo to mają jeden... nieodebrany na zajezdni
https://olsztyn.wyborcza.pl/olsztyn/7,4 ... ztyna.html
Ojej nie podniecaj się tak, nie oni jedni. Zamiast nawijać o niczym zauważ, że o wiele gorzej na dziś wygląda zamieszanie wokół rozbudowy linii. Tramwaje i tak przyjadą, nie martw się o to :xD

Jacek Fink-Finowicki
Specjalista
Posty: 223
Rejestracja: 17 wrz 2019, o 16:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Warmińsko-Mazurskie

#55 Post autor: Jacek Fink-Finowicki » 6 paź 2020, o 10:57

gagacek pisze:
6 paź 2020, o 08:14
wiele gorzej na dziś wygląda zamieszanie wokół rozbudowy linii
Ano niestety krakowska firma została pogoniona w KIO i to z taką argumentacją, że raczej trudno się spodziewać by próbowałą jeszcze coś ugrać w sądzie.
Kolejny wykonawca wedle punktacji jest dyskusyjny... zobaczymy co będzie.
gagacek pisze:
6 paź 2020, o 08:14
Tramwaje i tak przyjadą, nie martw się o to :xD
A to jeszcze zobaczymy... zwłaszcza, że jak na razie dojechał tylko jeden tramwaj, który jest jawnie niezgodny z SIWZ i to w takich parametrach, że ciekaw jestem, który odważny podpisze się pod dokumentami odbioru.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7550
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Warmińsko-Mazurskie

#56 Post autor: Locutus » 7 paź 2020, o 08:06

Odważnych do podpisania się pod dokumentami odbioru nie zabraknie. Nie takie przekręty odbierano - że chociażby wspomnę odbiory łódzkich Swingów, których cykl produkcyjny nawet się jeszcze nie zaczął.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
gagacek
Dyspozytor
Posty: 732
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 10:00

Warmińsko-Mazurskie

#57 Post autor: gagacek » 9 paź 2020, o 10:11

Jacek Fink-Finowicki pisze:
6 paź 2020, o 10:57
Kolejny wykonawca wedle punktacji jest dyskusyjny... zobaczymy co będzie.
Zabawię się we wróża: cyrk będzie. Komentarze odnośnie nowo wyłonionego wykonawcy są bardzo dosadne, a i miasto coś zapomniało jak łatwo o takiego, po którego robocie tory zwijają się w trąbkę :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Wiadomości wojewódzkie”