Autobusy elektryczne i hybrydowe

Parametry techniczne, rozdysponowanie, przetargi i informacje dotyczące taboru

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1077
Rejestracja: 8 sie 2017, o 11:19

Autobusy elektryczne i hybrydowe

#736 Post autor: pasazer_mobilisu » 17 mar 2020, o 21:51

Oprócz phototrans jeszcze Coffee w wątku "Solaris Urbino" pisał o DN006, więc nawet jeśli nie ma to początkiem roku był.

Awatar użytkownika
MarekB
Dyspozytor
Posty: 544
Rejestracja: 17 lis 2014, o 00:03

Autobusy elektryczne i hybrydowe

#737 Post autor: MarekB » 18 mar 2020, o 10:06

No dobra Coffee pisał ale czy ktoś go widział na żywo?
W Krakowie bez zmian, Wisła PANY!

Awatar użytkownika
mpk-kuba1
Inspektor
Posty: 348
Rejestracja: 1 lut 2011, o 13:54
Lokalizacja: Kraków

Autobusy elektryczne i hybrydowe

#738 Post autor: mpk-kuba1 » 19 mar 2020, o 06:29

pasazer_mobilisu pisze:
17 mar 2020, o 21:51
Oprócz phototrans jeszcze Coffee w wątku "Solaris Urbino" pisał o DN006, więc nawet jeśli nie ma to początkiem roku był.
Do tej pory w Krakowie nigdy nie było DN006, nie wiem jak osoba nie pracująca w MPK mogła widzieć więcej niż sami pracownicy :O

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6348
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Autobusy elektryczne i hybrydowe

#739 Post autor: Coffee » 19 mar 2020, o 10:39

Coffee pisze:
19 mar 2020, o 10:37
Michał Wojtaszek tez o nim wspominał.
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/a ... 8-electric
W Krakowie ma przebywać jeszcze jeden Solaris Urbino 18 electric, pochodzący z Barcelony. Pojazd ten miałby otrzymać numer DN006. Nigdy jednak nie wyjechał na linię w naszym mieście. Prawdopodobnie oczekuje na wymianę akumulatorów.
I wszystko by się ładnie w jedną całość składało. Były dwa wozy, jeden zdechł więc nawet nie zdążył dostać krakowskich numerów tylko wrócił do Bolechowa z powrotem.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Awatar użytkownika
mpk-kuba1
Inspektor
Posty: 348
Rejestracja: 1 lut 2011, o 13:54
Lokalizacja: Kraków

Autobusy elektryczne i hybrydowe

#740 Post autor: mpk-kuba1 » 19 mar 2020, o 12:00

Coffee pisze:
19 mar 2020, o 10:39
Coffee pisze:
19 mar 2020, o 10:37
Michał Wojtaszek tez o nim wspominał.
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/a ... 8-electric
W Krakowie ma przebywać jeszcze jeden Solaris Urbino 18 electric, pochodzący z Barcelony. Pojazd ten miałby otrzymać numer DN006. Nigdy jednak nie wyjechał na linię w naszym mieście. Prawdopodobnie oczekuje na wymianę akumulatorów.
I wszystko by się ładnie w jedną całość składało. Były dwa wozy, jeden zdechł więc nawet nie zdążył dostać krakowskich numerów tylko wrócił do Bolechowa z powrotem.

W takim razie kiedy był? I czy jakieś zdjęcie jego masz czy coś?

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1077
Rejestracja: 8 sie 2017, o 11:19

Autobusy elektryczne i hybrydowe

#741 Post autor: pasazer_mobilisu » 19 mar 2020, o 12:21

@mpk-kuba1 jedynie tutaj http://phototrans.pl/15,605100,0.html

Awatar użytkownika
mpk-kuba1
Inspektor
Posty: 348
Rejestracja: 1 lut 2011, o 13:54
Lokalizacja: Kraków

Autobusy elektryczne i hybrydowe

#742 Post autor: mpk-kuba1 » 19 mar 2020, o 12:55

pasazer_mobilisu pisze:
19 mar 2020, o 12:21
@mpk-kuba1 jedynie tutaj http://phototrans.pl/15,605100,0.html
Informacja tam sugeruje ze stoi gdzieś na hali na PW. @Coffee na której hali? Nie wiem jak można takie nieprawdziwe informacje rozsiewać...

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6348
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Autobusy elektryczne i hybrydowe

#743 Post autor: Coffee » 19 mar 2020, o 13:37

To, że nie jest aktualna nie znaczy, że nie była. Zapewne go już zabrali do Solarisa z powrotem, skoro go nie ma w Krakowie. Z resztą nie odniosłeś się do tego o pisał Michał.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Jamnik
Dyrektor
Posty: 1132
Rejestracja: 3 paź 2017, o 18:57

Autobusy elektryczne i hybrydowe

#744 Post autor: Jamnik » 19 mar 2020, o 13:41

Pisałem kiedyś, że jakiś czas temu przejeżdżając obok zajezdni widziałem z daleka przegubowego elektryka III gen. Myślałem, że to DN005, ale jego po chwili minąłem na linii, czyli to musiał być potencjalny DN006.

lukaszpdg
Dyrektor
Posty: 3309
Rejestracja: 26 maja 2015, o 16:08
Lokalizacja: Kraków

Autobusy elektryczne i hybrydowe

#745 Post autor: lukaszpdg » 19 mar 2020, o 16:10

Ja jakieś dwa-trzy tygodnie temu przejeżdżałem koło zajezdni i nie widziałem żadnego DN006, widziałem za to chyba testowego Izusu.

Awatar użytkownika
mpk-kuba1
Inspektor
Posty: 348
Rejestracja: 1 lut 2011, o 13:54
Lokalizacja: Kraków

Autobusy elektryczne i hybrydowe

#746 Post autor: mpk-kuba1 » 20 mar 2020, o 09:32

Coffee pisze:
19 mar 2020, o 13:37
To, że nie jest aktualna nie znaczy, że nie była. Zapewne go już zabrali do Solarisa z powrotem, skoro go nie ma w Krakowie. Z resztą nie odniosłeś się do tego o pisał Michał.
Od dłuższego czasu jestem na PW praktycznie codziennie i śmiało mogę stwierdzić, że żadnego 006 nie było ;)

Jamnik
Dyrektor
Posty: 1132
Rejestracja: 3 paź 2017, o 18:57

Autobusy elektryczne i hybrydowe

#747 Post autor: Jamnik » 26 mar 2020, o 08:48

Nie wiem, czemu DN004 zniknął całkowicie z TTSSa (być może nie jezdzi), DN003 stoi drugi dzień, a DN002 w ostatnim czasie zaliczył już drugi dłuższy postój (i stoi nadal). Jak tak będą się sprawować nowe Solarisy to ja dziękuję bardzo. Jestem bardzo zawiedziony wynikiem ostatniego przetargu...
Ostatnio zmieniony 26 mar 2020, o 10:31 przez Jamnik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1077
Rejestracja: 8 sie 2017, o 11:19

Autobusy elektryczne i hybrydowe

#748 Post autor: pasazer_mobilisu » 26 mar 2020, o 09:48

Jamnik pisze:
26 mar 2020, o 08:48
Nie wiem, czemu DN004 zniknął całkowicie z TTSSa (był może nie jezdzi), DN003 stoi drugi dzień, a DN002 w ostatnim czasie zaliczył już drugi dłuższy postój (i stoi nadal). Jak tak będą się sprawować nowe Solarisy to ja dziękuję bardzo. Jestem bardzo zawiedziony wynikiem ostatniego przetargu...
Pytanie tylko co jest powodem tego że stoją, w obecnej sytuacji przy ograniczonej ilości prowadzących bezpieczniej jest wysłać na miasto diesla, który nie będzie wymagał podmiany gdy się mu bateryjki niespodziewanie rozładują.

A co do przetargu - mi też się marzyły Mercedesy, ale wcale nie jestem przekonany że byłyby znacząco lepsze zwłaszcza w kwestii dystansu i żywotności baterii. Z pewnością IV generacja wiele osób w Krakowie zawiodła, ale jest szansa że następne autobusy będą lepsze - przecież te elektryki były jednymi z pierwszych SU18 IV e. Przez te 3 lata naklepali ich już trochę, był facelifting i rekordowe zamówienie dla Warszawy, gdzie pierwsza sztuka już wyjechała - jeśli w stolicy nie będą mieli z nimi problemów, to liczę że w Krakowie też nie.

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6348
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Autobusy elektryczne i hybrydowe

#749 Post autor: Coffee » 26 mar 2020, o 10:07

pasazer_mobilisu pisze:
26 mar 2020, o 09:48
Przez te 3 lata naklepali ich już trochę, był facelifting i rekordowe zamówienie dla Warszawy, gdzie pierwsza sztuka już wyjechała - jeśli w stolicy nie będą mieli z nimi problemów, to liczę że w Krakowie też nie.
A ja właśnie w tym bym się dopatrywał problemów. 150 wozów dla Warszawy + 50 dla Krakowa w nieco ponad rok. Elektryków nie buduje się tak, jak spalinówek. Pracochłonność przy nich jest porównywalna z tramwajem.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1077
Rejestracja: 8 sie 2017, o 11:19

Autobusy elektryczne i hybrydowe

#750 Post autor: pasazer_mobilisu » 26 mar 2020, o 10:31

@Coffee zamówień jest jeszcze więcej, w zeszłym roku według InfoBusa dostarczyli 162 autobusy bateryjne, ale w tym roku ma być ich nawet 500 sztuk, w obliczu epidemii i kryzysu to niestety może się nie udać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Pojazdy KMK”