Warmińsko-Mazurskie

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7550
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Warmińsko-Mazurskie

#31 Post autor: Locutus » 29 sty 2016, o 19:09

Takie rzeczy to tylko w Polsce. Najpierw robić, potem myśleć. Bareja by się uśmiał...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

smerf
Dyrektor
Posty: 2651
Rejestracja: 6 lut 2015, o 16:46

Warmińsko-Mazurskie

#32 Post autor: smerf » 23 mar 2016, o 13:17

RMF24.pl pisze:Zapadająca się kostka brukowa, krzywe chodniki. Olsztynianie narzekają na torowisko

Usterki torowiska niepokoją pasażerów olsztyńskich tramwajów. Olsztynianie narzekają na zapadającą się kostkę brukową czy krzywe chodniki. Ratusz uspokaja, że ubytki nie zagrażają bezpieczeństwu.
"Jest super, jest super
Więc o co ci chodzi?"

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Warmińsko-Mazurskie

#33 Post autor: Cukier » 17 lip 2016, o 16:22

Olsztyn podliczył: tramwaje tańsze niż autobusy
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 52508.html

Nie wiem na ile te wyliczenia są rzetelne, bo w artykule jest wspomniane, że średnie dobowe zużycie oleju napędowego w MPK Olsztyn spadło z 12 tys. do 10 tys. litrów... a kawałek dalej jest wspomniane, że tenże przewoźnik od nowego roku nie ma już 90% udziałów lecz jedynie 70% za sprawą wejścia prywaciarzy. Jeśli więc dobrze rozumuję, to oszczędności w dieslu pochodzą nie tylko od zastąpienia autobusów tramwajami, lecz również od przekazania części przewozów innemu przewoźnikowi.

Mnie natomiast szczególnie ciekawi jedno zdanie:
Stawki, które ustalił Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie wynoszą dla miejskiego przewoźnika w przypadku autobusów 9,14 zł za wozokilometr i tramwajów 12,19 zł.
Cóż, jeśli mają tak wyświrowane stawki za wzkm autobusowy, to i tramwaje mogą się okazać tańsze :hihi:

Awatar użytkownika
kaktus32
Dyrektor
Posty: 1146
Rejestracja: 13 mar 2014, o 21:52
Lokalizacja: Kraków

Warmińsko-Mazurskie

#34 Post autor: kaktus32 » 9 wrz 2016, o 21:51

W Olsztynie znów Solaris wygrywa. Kolejny raz MAN po Sosnowcu odchodzi przegrany.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Warmińsko-Mazurskie

#35 Post autor: Cukier » 26 kwie 2017, o 15:23

http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/t ... -12-lutego

Krótka historia o tym, jak Elbląg myśli perspektywicznie. Przy okazji zrobili rozjazdy pod przyszły łącznik, na początku ślepego torowiska zrobili nawet przystanek, a na całej długości planowanego nowego torowiska umieścili słupy trakcyjne, które do momentu budowy torowiska robiły tylko za oświetleniowe. Tak, oświetleniowe. Są miejsca na świecie i to nawet leżące w Polsce, gdzie da się pożenić słupy trakcyjne z oświetleniowymi i nie jest absolutnie konieczne stawianie gąszcza osobnych słupów, najlepiej jeszcze w chodniku.

No, a teraz dokańczają to co zaczęli. Właściwie to ZUE dokończa, bo to nasza krakowska firma wygrała przetarg. Zapewne wszystko pójdzie jak po maśle, bo tam budowa torowiska oznacza budowę torowiska a nie biedautostrady z dodatkiem tramwaju. Koszt 10 mln za 900m to niewielkie pieniądze, a biorąc pod uwagę unijne dofinansowanie, robi się z tego naprawdę śmieszna kwota.

Kraków mógłby się od Elbląga sporo nauczyć.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Warmińsko-Mazurskie

#36 Post autor: Cukier » 23 lip 2017, o 23:58

Ciąg dalszy wieści z Elbląga: jeśli dobrze patrzę, to będą mieć normalne perony o nawierzchni zrównanej z podłogą w tramwajach niskopodłogowych (http://www.psmkms.krakow.pl/images/phoc ... blag66.jpg). Do czego to Majchrowski doprowadził, żeby normalność musiała mnie szokować...

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Warmińsko-Mazurskie

#37 Post autor: Kaszmir » 5 lut 2018, o 11:21

Tramwaj, który był autobusem.

Kolejny problem tramwajowy Olsztyna. Tym razem z Tramino
http://www.transport-publiczny.pl/mobil ... 57616.html
Kolejne dwa tramwaje były wyłączone z ruchu, bo przechodziły przeglądy okresowe. MPK Olsztyn nie mogło ich zaniechać, gdyż od tego uzależniona jest gwarancja producenta. – Przy okazji prac, w jednym z tramwajów wymieniono falownik, gdyż występowały problemy z elektroniką – tłumaczy rzecznik. Tym samym, nieszczęśliwy zbieg okoliczności sprawił, że jedna trzecia taboru stanęła w warsztacie. Przez tydzień linia nr 3 była obsługiwana przez jeden tramwaj i autobusy jako komunikacja zastępcza, zaś przez kolejny tydzień już tylko autobusami – z powodu braku taboru.

mp
Miłośnik
Posty: 79
Rejestracja: 30 sie 2013, o 18:28
Lokalizacja: Kraków

Warmińsko-Mazurskie

#38 Post autor: mp » 24 lip 2018, o 22:05

Olsztyn czeka na tureckie tramwaje. Umowa z Durmazlarem podpisana
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 59120.html
W środę 18 lipca Olsztyn podpisał umowę z Durmazlarem na dostawę 12 tramwajów z opcją na kolejne 12 pojazdów. Za 21 miesięcy do stolicy Warmii i Mazur przyjedzie pierwszy turecki tramwaj, bazujący na rodzinie pojazdów Panorama.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3244
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Warmińsko-Mazurskie

#39 Post autor: tomek_m » 30 wrz 2018, o 19:30

Kraków czeka na swoje zamówione Tramino, a tymczasem w Olsztynie
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 59738.html

Jacek Fink-Finowicki
Specjalista
Posty: 223
Rejestracja: 17 wrz 2019, o 16:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Rodzaje konstrukcji tramwaju niskopodłogowego

#40 Post autor: Jacek Fink-Finowicki » 3 mar 2020, o 14:54

Coś tam pisaliśmy tu i tam zarówno o SIWZ jak i o Olsztynie... więc tu mam dla Was smutną wiadomość, że SIWZ z Olsztyna się gdzieś zapodział w czeluściach BIP Olsztyna... można owszem część SIWZu zwłaszcza w kontekście OPZ zobaczyć w publikacji w ramach dostępu do informacji publicznej:http://bip.olsztyn.eu/bip/dokument/3657 ... mwajowego/ jednak będzie to bez pytań i odpowiedzi, które w wielu miejscach mocno uściśliły czego powinniśmy się spodziewać... Oczywiście mam swoją lokalną kopię, jednak co oficjalny publikator to oficjalny publikator ;D

No właśnie OPZ oraz odpowiedzi na pytania kształtują to czego powinniśmy się spodziewać... i wedle tych założeń była by to konstrukcja dość dziwna, niespotykana do tej pory. Można by zatem bardzo ciekawie rozbudować ten wątek o różnych konstrukcjach niskopodłogowego taboru... jednak tego nie przywieziono. Bo ten pojazd jaki widać na filmach i zdjęciach np. na stronie miłośnika z Olsztyna: https://olsztynskietramwaje.pl/ jest przynajmniej w paru punktach niezgodny z OPZ Zamawiającego.

Dla chętnych śledzenia tematu olsztyna polecam następujące linki: Pamiętajcie, że KAŻDY obywatel ma prawo zadawać pytania w zakresie dostępu do informacji publicznej ;)

EDYCJA: Dodałem kolejny link, który pojawił się niedawno, oznaczony jako "NOWY" - na razie jest tam tylko treść pisma, brak jednak odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony 4 mar 2020, o 21:24 przez Jacek Fink-Finowicki, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3747
Rejestracja: 14 lip 2013, o 19:48
Lokalizacja: Kraków

Rodzaje konstrukcji tramwaju niskopodłogowego

#41 Post autor: tomta1 » 4 mar 2020, o 20:48

Jacek Fink-Finowicki pisze:
3 mar 2020, o 14:54
Pamiętajcie, że KAŻDY obywatel ma prawo zadawać pytania w zakresie dostępu do informacji publicznej
Tak, ale jeśli informacja ta jest dostępna
Jacek Fink-Finowicki pisze:
3 mar 2020, o 14:54
w czeluściach BIP
to nie ma obowiązku jej udostępniania na wniosek. A jeśli informacja miałaby być przetworzona, należy wykazać szczególny interes publiczny.
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

Jacek Fink-Finowicki
Specjalista
Posty: 223
Rejestracja: 17 wrz 2019, o 16:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Rodzaje konstrukcji tramwaju niskopodłogowego

#42 Post autor: Jacek Fink-Finowicki » 4 mar 2020, o 21:03

Przetarg publiczny => finansowany z funduszy publicznych => interes publiczny
Nie trzeba dziękować ;)


A bardziej konkretnie. Cały protokół postępowania wraz z załącznikami z zasady stanowi dostępną informację publiczną i jak to ma miejsce na większości BIPów, specyfikacja przetargów jest dostępna on line nawet dla postępowań sprzed lat. Tu jako dobry przykład, wystąpi kto? MPK Kraków http://www.mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i ... owych.html z 2016 roku.


Owszem gdyby wnioskować o ujednolicony tekst OPZ po zmianach wprowadzonych odpowiedziami na pytania to wówczas jest to informacja przetworzona i kpa oreśla dłuższy czas na odpowiedź, zaś dla prostego zapytania o ponowną publikację już publikowanych dokumentów lub publikację skanu dokumentu istniejącego, to kpa określa maksymalny termin odpowiedzi na poziomie 14 dni.

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3747
Rejestracja: 14 lip 2013, o 19:48
Lokalizacja: Kraków

Rodzaje konstrukcji tramwaju niskopodłogowego

#43 Post autor: tomta1 » 4 mar 2020, o 22:19

Jacek Fink-Finowicki pisze:
4 mar 2020, o 21:03
Przetarg publiczny => finansowany z funduszy publicznych => interes publiczny
W ten sposób można by w zasadzie wszystko podciągnąć pod „szczególny interes publiczny”, więc raczej odpada.

No i jeśli coś jest udostępnione na BIP-ie, to nie podlega udostępnieniu na wniosek. Więc jeśli obywatel prosi urząd o udostępnienie OPZ/SIWZ, które znajduje się na BIP-ie, to urząd odpisze, że to jest na BIP-ie. A jak nie ma na BIP-ie… cóż, tym gorzej dla urzędu :P bo udostępnić musi, jeśli to nie jest informacja przetworzona lub wchodzą w grę informacje niejawne lub chronione.
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

Jacek Fink-Finowicki
Specjalista
Posty: 223
Rejestracja: 17 wrz 2019, o 16:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Rodzaje konstrukcji tramwaju niskopodłogowego

#44 Post autor: Jacek Fink-Finowicki » 5 mar 2020, o 00:55

tomta1 pisze:
4 mar 2020, o 22:19
W ten sposób można by w zasadzie wszystko podciągnąć
I właśnie bardzo dużo można... naprawdę dużo. Ino trzeba "klamkować" czyli pisać pisma, skutkać w drzwi, naciskać na klamki...
tomta1 pisze:
4 mar 2020, o 22:19
No i jeśli coś jest udostępnione na BIP-ie, to nie podlega udostępnieniu na wniosek. Więc jeśli obywatel prosi urząd o udostępnienie OPZ/SIWZ, które znajduje się na BIP-ie, to urząd odpisze, że to jest na BIP-ie. A jak nie ma na BIP-ie… cóż, tym gorzej dla urzędu :P bo udostępnić musi,
Tu polecam treść zapytania:
Proszę o udostępnienie informacji publicznej w następującym zakresie:
Dokumenty przetargowe z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na dostawę 24 sztuk taboru tramwajowego – wygranego przez turecki Durmazlar, w szczególności:
1) specyfikacja istotnych warunków zamówienia
2) opis przedmiotu zamówienia
za:
http://bip.olsztyn.eu/bip/dokument/3657 ... mwajowego/

I co zrobił urząd... urząd udostępnił 7 plików z gołym SIWZem i gołym OPZtem bez publikacji czy wskazania miejsca zarchiwizowania zmian SIWZu. Tak, że ten teges... będzie ciekawie.

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3747
Rejestracja: 14 lip 2013, o 19:48
Lokalizacja: Kraków

Rodzaje konstrukcji tramwaju niskopodłogowego

#45 Post autor: tomta1 » 6 mar 2020, o 06:11

Ciekawe. Zgodnie z art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429)
Informacja publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej lub centralnym repozytorium, jest udostępniana na wniosek.
Skoro informacje te zostały udostępnione w BIP-ie, to znaczy że nie podlegają udostępnieniu na wniosek.
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Wiadomości wojewódzkie”