Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Jamnik
Dyrektor
Posty: 1043
Rejestracja: 3 paź 2017, o 18:57

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1831 Post autor: Jamnik » 30 paź 2019, o 16:26

yosujiro pisze:To samo pomyślałem Obrazek Budżetu na KM nie ma, a jeszcze zachęcajmy ludzi do roszczeń Obrazek
Nawet nie o to chodzi. Co ma MPK do opóźnień i korków...

Zieleńczanin
Inspektor
Posty: 301
Rejestracja: 24 cze 2019, o 20:54

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1832 Post autor: Zieleńczanin » 30 paź 2019, o 16:41

Osobiście uważam że to ironia...

Jamnik
Dyrektor
Posty: 1043
Rejestracja: 3 paź 2017, o 18:57

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1833 Post autor: Jamnik » 30 paź 2019, o 16:48

Zieleńczanin pisze:Osobiście uważam że to ironia...
Nie, to nie była ironia, a post został usunięty ;)
(Chyba, że chodzi Ci o wpis yosujiro - to oczywiście była ironia).

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1834 Post autor: Kaszmir » 21 lis 2019, o 12:02

Od niedzieli tramwaje wracają na Aleję Pokoju - jest już oficjalny komunikat. Jednocześnie będzie zmiana na "78" - linia wreszcie zacznie jeździć również w międzyszczycie. Nowy rozkład: http://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL& ... 4&linia=78

krawiec
Kierownik
Posty: 938
Rejestracja: 2 lis 2009, o 16:24
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1835 Post autor: krawiec » 28 lis 2019, o 13:04

Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że w związku z pracami modernizacyjnymi w Krakowskim Węźle Kolejowym i ograniczeniami w ruchu kolejowym na odcinku Kraków Płaszów – Kraków Główny, od dnia 02.12.2019 r. (poniedziałek) zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu linii tramwajowych:

linia 44 – zostanie zawieszona;
linia 49 – zostanie uruchomiona tymczasowa linia wspomagająca kursująca po następującej trasie: Kopiec Wandy – Ujastek Mogilski – al. Solidarności – al. Jana Pawła II – Mogilska – al. Powstania Warszawskiego – Kotlarska – Klimeckiego – Dworzec Płaszów Estakada – Wielicka – Teligi – Ćwiklińskiej – Nowy Bieżanów P+R. Linia będzie kursować tylko w dni powszednie, w godzinach szczytu, z częstotliwością co 15 minut.

Za utrudnienia przepraszamy!

krawiec
Kierownik
Posty: 938
Rejestracja: 2 lis 2009, o 16:24
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1836 Post autor: krawiec » 28 lis 2019, o 13:06

To 49 to trochę z d... wzięte.
Trasa raczej powinna być z Bronowic (albo DT) przez Tunel, Estakadę do NB

Awatar użytkownika
lucapacioli
Dyspozytor
Posty: 634
Rejestracja: 26 gru 2009, o 21:42
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków, os.Widok

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1837 Post autor: lucapacioli » 28 lis 2019, o 13:17

A dlaczego nie można zostawić 44 w spokoju, a 49 uruchomić dodatkowo z NB przez estakadę na DT? Braki taborowe?
lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupiego, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1838 Post autor: Kaszmir » 28 lis 2019, o 13:29

lucapacioli pisze:A dlaczego nie można zostawić 44 w spokoju, a 49 uruchomić dodatkowo z NB przez estakadę na DT? Braki taborowe?
Taborowe pewnie nie - wszak obecnie mnóstwo linii jest pociętych lub zawieszonych z powodu remontów (m.in. "17", "18", "52"). Jak dla mnie po prostu dziura budżetowa, więc kombinują jak mogą z tym co jest. Tu pewnie stwierdzili, że Bronowice i tak mają dużo tramwajów, a I obwodnica to nawet jest przeciążona, do tego "4" obecnie ma wzmocnienie w postaci "70" - więc można wziąć "44" małym kosztem.

Przy okazji - czy ktoś wie, czemu "49" a nie "7x"? Nawet w komunikacie pisze, że jest to linia tymczasowa. Chodzi o to, że nie jest związana z żadnym remontem trasy tramwajowej?

judash
Miłośnik
Posty: 119
Rejestracja: 4 paź 2009, o 19:38
Lokalizacja: Kraków

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1839 Post autor: judash » 28 lis 2019, o 13:33

Kaszmir pisze:
lucapacioli pisze: Przy okazji - czy ktoś wie, czemu "49" a nie "7x"? Nawet w komunikacie pisze, że jest to linia tymczasowa. Chodzi o to, że nie jest związana z żadnym remontem trasy tramwajowej?
Bo być może "44" pójdzie w piach całkowicie. Pamiętacie o planowanej "15" po podobnej trasie tyle, że do Kurdwanowa? Trzmiel się nie zgodził na 7.5 dla "50", więc nie weszła do rozkładów. "49" ma zbliżony przebieg do Bieżanowa - może chcą "uciszyć" mieszkańców narzekających na ścisk w tramwajach.

obserwator
Dyspozytor
Posty: 545
Rejestracja: 23 lip 2017, o 13:19

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1840 Post autor: obserwator » 28 lis 2019, o 13:34

Może chcieli poprawić sytuację na Bieżanowie i "9" wraz z "49" będą kursować co 7-8 minut? Tak właściwie to zmieszczą się 44 kursy w ciągu godziny na Kablu?

Awatar użytkownika
lucapacioli
Dyspozytor
Posty: 634
Rejestracja: 26 gru 2009, o 21:42
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków, os.Widok

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1841 Post autor: lucapacioli » 28 lis 2019, o 13:51

Kaszmir pisze:Jak dla mnie po prostu dziura budżetowa, więc kombinują jak mogą z tym co jest.
No tak, ale skoro powodem są ograniczenia w ruchu kolejowym, to czy do funkcjonowania takiej linii nie powinny się dołożyć PLK?
lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupiego, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1842 Post autor: Kaszmir » 28 lis 2019, o 14:03

obserwator pisze:Może chcieli poprawić sytuację na Bieżanowie i "9" wraz z "49" będą kursować co 7-8 minut?
Tak zapewne będzie. Wg mnie dalej jednak to nie wyjaśnia numerku - "7x" mogło być tak samo skoordynowane.
obserwator pisze:Bo być może "44" pójdzie w piach całkowicie. Pamiętacie o planowanej "15" po podobnej trasie tyle, że do Kurdwanowa? Trzmiel się nie zgodził na 7.5 dla "50", więc nie weszła do rozkładów.
Nawet nie strasz. Nie wyobrażam sobie rozwalania kolejnej mocnej linii ("4+44") by tworzyć takie "49". Choć ta opcja wydaje się być niestety realna... oby to było tylko tymczasowe.
lucapacioli pisze:No tak, ale skoro powodem są ograniczenia w ruchu kolejowym, to czy do funkcjonowania takiej linii nie powinny się dołożyć PLK?
Powinny. Pytanie czy się dołożyły.

rogow153
Dyrektor
Posty: 1647
Rejestracja: 14 paź 2012, o 09:29

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1843 Post autor: rogow153 » 28 lis 2019, o 14:05

lucapacioli pisze:A dlaczego nie można zostawić 44 w spokoju, a 49 uruchomić dodatkowo z NB przez estakadę na DT? Braki taborowe?
Uważam, że wystarczyłoby z Prokocimia do DT, byleby zahaczała o Dworzec Główny, skoro ma ulżyć pasażerom kolei. W tym układzie to"49" nie będzie służyć poszkodowanym w związku ze skróceniem pociągów, a "50" nie pomieści wszystkich chętnych. "44" bym w ogóle zostawił w spokoju, ono jest potrzebne na swojej trasie i nie ma nic wspólnego z utrudnieniami w relacji południe miasta - dworzec.

M0096
Miłośnik
Posty: 106
Rejestracja: 30 lis 2015, o 18:17

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1844 Post autor: M0096 » 28 lis 2019, o 14:13

Chyba ZTP uznał, że pasażerowie nie mieszczący się do "14" to stan optymalny i kolejny raz zawieszono "44". Czyli znowu z Bronowic do Teatru Słowackiego oferta w szczycie obcięta o połowę (z 16 kursów/h do 8 kursów/h). Mam nadzieję, że tym razem na "14" trafią wiednie z "44" (o lepszym i dłuższym taborze nawet nie myślę).

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1845 Post autor: Kaszmir » 28 lis 2019, o 14:17

M0096 pisze:Czyli znowu z Bronowic do Teatru Słowackiego oferta w szczycie obcięta o połowę (z 16 kursów/h do 8 kursów/h).
Nie jestem pewny co masz na myśli, bo wszystkie inne linie bronowickie jeżdżą bez zmian. W szczególności "13" ma swoje wzmocnienia szczytowe.

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”