

Gdyby miasto miało kasę na osiedlowe linie dowozowe to te testy miałyby jakoś sens. A tak? Absurd...
Moderator: Moderatorzy
Testy mają jak najbardziej sens. Po pierwsze MPK testuje pojazd, z którym nigdy nie miał do czynienia. Po drugie testuje producenta. Karsan faktycznie nie nadaje się, ale już ATAK jak najbardziej sprawdziłby się na wielu liniach. Moim zdaniem warto testować KAŻDY pojazd dostępny na rynku, to duże doświadczenie dla przewoźnika.yosujiro pisze: Gdyby miasto miało kasę na osiedlowe linie dowozowe to te testy miałyby jakoś sens. A tak? Absurd...
O, słuszna uwaga!Zieleńczanin pisze:Może zmieściłyby się w Bodzowie?
Dokładnie. Plus myślę, że jest też trochę istniejących linii które notują słabe zapełnienia i skierowanie takiego taboru -właśnie dzięki niższej stawce za wzkm - mogłoby pozwolić na zwiększenie liczby kursów.Cukier pisze:W Krakowie (i okolicy) zdecydowanie potrzebne są takie kioski na kółkach, właśnie do obsługi obszarów które są słabo pokryte a pełnowymiarowego autobusu nie puszcza układ drogowy. Tylko oczywiście żeby to miało ręce i nogi, nie może to być w jednolitej kosmicznej stawce MPK za wzkm. Gdyby to jeździło poniżej 4zł za wzkm to sens byłby i to dość spory.
Nie ma czegoś takiego jak "brak potrzeb". Potrzeby się kreuje marketingowo z niczego.yosujiro pisze:A ja właśnie uważam, że testy powinno się prowadzić pod kątem potrzeb przewoźnika, a nie brać wszystkie modele jak leci. I w tym wypadku skoro chcieli się zapoznać z Karsanem, to właśnie wybitnie dziwi mnie, że nie wzięli Ataka, tak samo jak to, że po Mobilisie nie testowali choć chwilę Isuzu.
Skąd wiesz, że będzie jeździć MPK? Może miasto ogłosi przetarg?Cukier pisze:Tylko oczywiście żeby to miało ręce i nogi, nie może to być w jednolitej kosmicznej stawce MPK za wzkm. Gdyby to jeździło poniżej 4zł za wzkm to sens byłby i to dość spory.
Ale konstrukcji 8-9 metrowych jest pełno i tu nie ma co testować jako nowość. W Polsce mamy spokojnie kilku, jeśli nie kilkunastu, oferentów autobusów z takiej kategorii.yosujiro pisze:Pod tym kątem te testy są dla mnie bez sensu, już właśnie lepiej testować konkurencję Autosanów, żeby ich trochę kupić i ściągnąć wozy 12m z linii gdzie są one zdecydowanie za duże.
MPK ma duży kryzys taborowy, więc nie byłoby większych oporów raczej. Majchrowski nakazałby rozpisać przetarg na przeguby i najstarsze knypki sprzedajemy. W dodatku, jednak komunikacja będzie się rozwijać i jest tu dobra nisza na linie, które były nawet rozważane, ale dużo problemów z jazdą autobusów.Cukier pisze:Już to widzę jak MPK z dobrej woli testuje na życzenie miasta pojazd po to, żeby miasto mogło zabrać MPK za jakiś czas część dochodu przenosząc obsługę na prywaciarza. Przecież w takim układzie to MPK nawet jeśli podniesie rękawicę to zrobi wszystko żeby wykazać że kioski nie mają sensu.
Jest ich trochę podanych na TWB, w tym historyczne http://phototrans.pl/24,73,0,Miejskie_P ... kowie.html.seven2101 pisze:Są wypisane na jakieś stronie wszystkie samochody techniczne i inspekcyjne MPK KRAKÓW?