Rozdział taboru - autobusy

Parametry techniczne, rozdysponowanie, przetargi i informacje dotyczące taboru

Moderator: Moderatorzy

Arsents
Dyrektor
Posty: 3111
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 16:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

Rozdział taboru - autobusy

#151 Post autor: Arsents » 22 mar 2019, o 00:19

"Na przełomie kwietnia i maja będziemy mieć kilka" - ? , to co wypożyczą jak MAN-y?
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1256
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

Rozdział taboru - autobusy

#152 Post autor: pasazer_mobilisu » 22 mar 2019, o 08:22

182/482 to dość specyficzne linie, oprócz godzin szczytu komunikacyjnego w dni robocze notują bardzo dobre zapełnienie w niedziele wieczorem (lub inne dni będące końcówką długiego weekendu), kiedy to podobnie jak np. w 208 co drugi pasażer ma ze sobą wielką walizkę skutecznie zabierając miejsce w pojeździe. Dodatkowo w stronę DGW synchronizacje psują opóźnienia łapane przez 182 - po godzinie 15 już na Rondzie Piastowskim potrafi mieć 5 minut opóźnienia a na Mistrzejowice przyjeżdża wtedy minutę przed odjazdem "482" i jadą sobie wtedy razem jeden pełny, drugi pusty. Podobna sytuacja ma miejsce na Przybyszewskiego gdzie 511 rusza rozkładowo, ale tuż za opóźnionym i przepełnionym 501. Jeśli przeguby trafią na x82 to widzicie je na 182 czy 482? Obecnie na DGW widzę że brygady, które przyjechały jako 482 odjeżdżają jako 182 i odwrotnie.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Rozdział taboru - autobusy

#153 Post autor: Kaszmir » 22 mar 2019, o 09:47

pasazer_mobilisu pisze:182/482 to dość specyficzne linie, oprócz godzin szczytu komunikacyjnego w dni robocze notują bardzo dobre zapełnienie w niedziele wieczorem (lub inne dni będące końcówką długiego weekendu)
Poza szczytem w dni powszednie też są spore zapełnienia. Przegubowce przydałyby się przynajmniej przez cały dzień powszedni oraz tak jak piszesz w niedziele wieczorem - czyli mozna zrobić tak jak na "129", że w niedziele na zmianie "A" krótkie, a na zmianę "B" wchodzą przeguby.
pasazer_mobilisu pisze:Jeśli przeguby trafią na x82 to widzicie je na 182 czy 482? Obecnie na DGW widzę że brygady, które przyjechały jako 482 odjeżdżają jako 182 i odwrotnie.
Zdecydowanie na "182" - dłuższa trasa to więcej pasażerów. Swojego czasu próbowano robić na odwrót ze "112/412" (krótsza linia "412" jeździła częściej, do tego w przegubach) i to nie działało.

Tak jak piszesz, na Dworcu są przebieranki "182" <-> "482". Czyli wypadałoby albo dać przeguby na obie linie, albo sprawdzić czy da się zmienić rozkład tak by przebieranek nie było.

Awatar użytkownika
Zenek
Dyspozytor
Posty: 549
Rejestracja: 31 gru 2015, o 21:07
Lokalizacja: Niepołomice

Rozdział taboru - autobusy

#154 Post autor: Zenek » 6 sie 2019, o 00:25

Na których liniach skawińskich można spotkać hybrydy?

Awatar użytkownika
seven2101
Miłośnik
Posty: 100
Rejestracja: 22 wrz 2018, o 08:26
Lokalizacja: Skawina

Rozdział taboru - autobusy

#155 Post autor: seven2101 » 8 sie 2019, o 22:38

Dlaczego w Krakowie nie ma manów lion's City?

franio
Miłośnik
Posty: 111
Rejestracja: 30 paź 2013, o 22:38
Lokalizacja: Golkowice

Rozdział taboru - autobusy

#156 Post autor: franio » 8 sie 2019, o 22:44

Bo MPK nie lubi MAN.

Awatar użytkownika
seven2101
Miłośnik
Posty: 100
Rejestracja: 22 wrz 2018, o 08:26
Lokalizacja: Skawina

Rozdział taboru - autobusy

#157 Post autor: seven2101 » 9 sie 2019, o 08:21

franio pisze:Bo MPK nie lubi MAN.
Wiem ale dlaczego?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Rozdział taboru - autobusy

#158 Post autor: Kaszmir » 9 sie 2019, o 08:52

seven2101 pisze:Wiem ale dlaczego?
MPK zawiodło się na 10 przegubowcach MANa, które eksploatowało w latach 2001-2017 - problemem były wysokie koszty eksploatowania.
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/a ... -man-ng313

Szkoda, osobiście bardzo lubię te wozy.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7494
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Rozdział taboru - autobusy

#159 Post autor: Locutus » 9 sie 2019, o 09:51

MANy przyjechały z wadami fabrycznymi, o ile pamięć mnie nie zawodzi w elektronice pokładowej, i podczas swej kilkunastoletniej eksploatacji niestety wsławiły się wysoką awaryjnością… W międzyczasie jeszcze MAN zaliczył kilka głośnych wpadek – jak Lionsy dla Michalczewskiego czy dla Torunia… I w efekcie wyrobił sobie taką a nie inną opinię, która w Krakowie do niego przylgnęła, mimo iż AFAIK jakość jego produktów znacznie się poprawiła…

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

lemond
Miłośnik
Posty: 135
Rejestracja: 5 sie 2016, o 20:07
Lokalizacja: Kraków

Rozdział taboru - autobusy

#160 Post autor: lemond » 9 sie 2019, o 14:00

Locutus pisze:MANy przyjechały z wadami fabrycznymi, o ile pamięć mnie nie zawodzi w elektronice pokładowej, i podczas swej kilkunastoletniej eksploatacji niestety wsławiły się wysoką awaryjnością… W międzyczasie jeszcze MAN zaliczył kilka głośnych wpadek – jak Lionsy dla Michalczewskiego czy dla Torunia… I w efekcie wyrobił sobie taką a nie inną opinię, która w Krakowie do niego przylgnęła, mimo iż AFAIK jakość jego produktów znacznie się poprawiła…

Pozdrawiam!
LOKI
Nie wiem czy aż tak się poprawiła, Mobilis z hybrydami w Warszawie ma sporo problemów. A producent jednocześnie niezbyt pomocny w ich rozwiązywaniu.

Jamnik
Dyrektor
Posty: 1288
Rejestracja: 3 paź 2017, o 19:57

Rozdział taboru - autobusy

#161 Post autor: Jamnik » 10 wrz 2019, o 22:57

Taka ciekawostka.
DR564 bodajże od zeszłej soboty (a na pewno od zeszłego poniedziałku) do wczoraj jeździł codziennie na 708:
https://www.facebook.com/52248410111040 ... 935873252/
Edit: Wczoraj był na innej, a dziś znowu 708 :hmm:

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Rozdział taboru - autobusy

#162 Post autor: Lw25 » 10 paź 2019, o 16:03

Zastanawiam się czy kierowanie na linie alejowe taboru 12 metrowego jest rozsądne. W "169" czy "304" występują problemy. Tak, wiem, nie ma taboru i niedasie w Wieliczce przeguba.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7494
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Rozdział taboru - autobusy

#163 Post autor: Locutus » 11 paź 2019, o 08:05

Oczywiście, że nie jest rozsądne, ale jak sam zauważyłeś, nie da się. Kiedyś to krakowskie niedasię naprawdę otrzyma unijne świadectwo pochodzenia.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Jamnik
Dyrektor
Posty: 1288
Rejestracja: 3 paź 2017, o 19:57

Rozdział taboru - autobusy

#164 Post autor: Jamnik » 12 paź 2019, o 10:18


sienioo
Kierownik
Posty: 893
Rejestracja: 15 kwie 2010, o 18:05
Lokalizacja: Kraków

Rozdział taboru - autobusy

#165 Post autor: sienioo » 12 paź 2019, o 10:31

Jamnik pisze:Karsan na testach w Krakowie.
https://www.facebook.com/11843936483580 ... 849897860/
Jeśli przymierzają go na 100 i 101 to widziałbym Karsana, ale w wersji elektrycznej, a co!
A tak to turecki "cudak" to ma wzięcie, bo już kilka małych miast go zakupiło.

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Pojazdy KMK”