Hulajnogi elektryczne
Moderator: Moderatorzy
-
- Moderator fb pkk
- Posty: 3543
- Rejestracja: 15 mar 2014, o 21:03
- Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta
Hulajnogi elektryczne
4-latek potrącony przez elektryczną hulajnogę w Krakowie. Dziecko trafiło do szpitala
https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news- ... Id,3157203
Jakie jest Wasze zdanie na temat hulajnog elektrycznych? Czy poruszanie się na hulajnodze powinno zostać uregulowane prawnie?
https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news- ... Id,3157203
Jakie jest Wasze zdanie na temat hulajnog elektrycznych? Czy poruszanie się na hulajnodze powinno zostać uregulowane prawnie?
Hulajnogi elektryczne
Moim zdaniem powinno. Są one dużo szybsze od zwykłych hulajnóg. Nie zakazywałbym ich, ale trzeba jakoś to pogodzić. Przy czym chyba zrównanie ich z rowerami też nie ma sensu, bo to nie rower i na drodze może nie do końca działać.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.
Hulajnogi elektryczne
W ostatni weekend miałem okazję jeździć dużo po Warszawie na rowerze (sprawa porównania infrastruktury też ciekawa) i mam niesamowicie negatywne odczucia co do hulajnóg elektrycznych. W centrum, na wąskich pasach rowerowych na jezdni użytkownicy hulajnóg omijają dużą ilość rowerzystów w grupach wyprzedzając ze wszystkich stron z dużą prędkością, a następnie blokują ruch (dużo szybciej przyspieszają, dużo wolniej jadą względem rowerów). Wykonywali takie manewry na światłach, na skrzyżowaniach - tam gdzie rowerzysta zwalnia by bezpiecznie przejechać. Z moich obserwacji wynika, że użytkownicy takich hulajnóg wypożyczalnych to w dużej mierze ludzie, dla których jest to alternatywa przejścia kilometra bądź dwóch pieszo bądź KM, są to często obcokrajowcy (nieznający okolicy, nieznający specyfiki ruchu), często pijani, często młodzież, często w dwie osoby. Nie jest to alternatywa dla samochodu.
Słyszymy non stop o wypadkach na chodnikach w kraju i za granicą.
Ten "syf" stoi na chodnikach i ścieżkach rowerowych jak popadnie, duża część jest niesprawna (kolega chciał przetestować firmę "Hulaj", wpłacił 20zł na start i nie mógł żadnej napotkanej hulajnogi odblokować, poddał się po tygodniu)
Portal transport-publiczny.pl pisał o danych open-source z bodajże Phoenix w USA - okazuje się że żywotność takich hulajnóg to miesiąc (być może u nas dłużej, ale wciąż straszne).
Według mnie (wypożyczalne) hulajnogi nie są dobrą alternatywą transportową.
Gdyby ode mnie zależało )) to bym zakazał tego syfu bo to jest tylko niebezpieczeństwo dla użytkowników i innych uczestników ruchu.
Bardzo chętnie wejdę w polemikę z kimś o odmiennym poglądzie )
co myślicie?
Sent from my moto x4 using Tapatalk
Słyszymy non stop o wypadkach na chodnikach w kraju i za granicą.
Ten "syf" stoi na chodnikach i ścieżkach rowerowych jak popadnie, duża część jest niesprawna (kolega chciał przetestować firmę "Hulaj", wpłacił 20zł na start i nie mógł żadnej napotkanej hulajnogi odblokować, poddał się po tygodniu)
Portal transport-publiczny.pl pisał o danych open-source z bodajże Phoenix w USA - okazuje się że żywotność takich hulajnóg to miesiąc (być może u nas dłużej, ale wciąż straszne).
Według mnie (wypożyczalne) hulajnogi nie są dobrą alternatywą transportową.
Gdyby ode mnie zależało )) to bym zakazał tego syfu bo to jest tylko niebezpieczeństwo dla użytkowników i innych uczestników ruchu.
Bardzo chętnie wejdę w polemikę z kimś o odmiennym poglądzie )
co myślicie?
Sent from my moto x4 using Tapatalk
Hulajnogi elektryczne
Powinno to być jakoś uregulowane prawnie, bo obecnie są 2 skrajnie różne interpretacje, Policja uznaje ludzi na hulajnogach elektrycznych za pieszych, a wyroki sądów uznają je za motorowery i do tej definicji jest im wg mnie bliżej.
Z moich doświadczeń po Krakowie, to bardziej mi jako pieszemu przeszkadzają rowerzyści na chodnikach niż ludzie na tych hulajnogach (głównie ze względu na wielkość), ale to wiadomo, że zależy od tego kto kieruje.
Ciekawe jest to że blokują ruch rowerów, bo o ile dobrze kojarzę to zwykle mogą jechać 25km/h, więc więcej niż zwykły miejski rowerzysta, ale od sprawniejszych rowerzystów są wolniejsze.
Tak BTW to jest jeden z ulubionych argumentów kierowców aut przeciwko rowerom.
Co do wypożyczalni, to jednak uważam że to jest dość problematyczne, bo problemy z parkowaniem, ludzie wypożyczający niezbyt delikatnie się z nimi obchodzą i podobno nie są ekologiczne ze względu na ich trwałość w wypożyczalniach, całą potrzebną obsługę i większość osób które z nich korzystają poszłyby na nogach albo pojechały rowerem czy KM, więc jestem raczej na nie.
Ja osobiście uważam, że zrównanie praw e-hulajnogistów(?) z rowerzystami mogłoby być ok, bo w sumie czemu nie?
Z moich doświadczeń po Krakowie, to bardziej mi jako pieszemu przeszkadzają rowerzyści na chodnikach niż ludzie na tych hulajnogach (głównie ze względu na wielkość), ale to wiadomo, że zależy od tego kto kieruje.
Ciekawe jest to że blokują ruch rowerów, bo o ile dobrze kojarzę to zwykle mogą jechać 25km/h, więc więcej niż zwykły miejski rowerzysta, ale od sprawniejszych rowerzystów są wolniejsze.
Tak BTW to jest jeden z ulubionych argumentów kierowców aut przeciwko rowerom.
Co do wypożyczalni, to jednak uważam że to jest dość problematyczne, bo problemy z parkowaniem, ludzie wypożyczający niezbyt delikatnie się z nimi obchodzą i podobno nie są ekologiczne ze względu na ich trwałość w wypożyczalniach, całą potrzebną obsługę i większość osób które z nich korzystają poszłyby na nogach albo pojechały rowerem czy KM, więc jestem raczej na nie.
Ja osobiście uważam, że zrównanie praw e-hulajnogistów(?) z rowerzystami mogłoby być ok, bo w sumie czemu nie?
Hulajnogi elektryczne
Sama nie wiem co o tych hulajnogach myśleć. Wiem że w stronę takich pojazdów pewnie technologia będzie szła, nie chcę być jak stara babcia co psioczy na wszystko co nowe ale... No właśnie ale. Od lat piesi mają coraz mniej przestrzeni dla siebie. Chodniki zawalone zaparkowanymi samochodami, szersze chodniki w połowie zostały przyznane rowerzystom przez wyznaczenie dróg rowerowych i na tej ostatniej połóweczce gdzie jeszcze człowiek czuł się w miarę bezpiecznie (i należy pamiętać że pieszy to nie tylko wysportowany młody człowiek ale też osoby niepełnosprawne, starsze, dzieci) jest teraz rozjeżdżany przez hulajnogi. Do tego bałagan przestrzenny związany z wypożyczanymi hulajnogami. Rowery miejskie mają przynajmniej wyznaczone miejsca "postoju" a hulajnogi walają się po chodnikach jeszcze bardziej ograniczając miejsce dla pieszych.
Wywalenie hulajnóg na drogi rowerowe wydaje się najsensowniejsze ale i na nich w końcu zaczyna brakować miejsca (korki rowerowe na r. Mogilskim już się tworzą) ale co w miejscach gdzie takiej drogi nie ma. Hulajnogi są dużo mniej stabilne przez małe kółka i całkiem inaczej rozłożony środek ciężkości prowadzącego niż na rowerze, więc trochę nie widzę wypuszczenia ich na drogi gdzie na byle nierówności można wywalić się prosto pod jadące samochody. Chyba będzie nas czekać w przyszłości dalszej lub bliższej wyznaczanie drób hulajngowych obok rowerowych. Obawiam się że znowu kosztem chodników.
Wywalenie hulajnóg na drogi rowerowe wydaje się najsensowniejsze ale i na nich w końcu zaczyna brakować miejsca (korki rowerowe na r. Mogilskim już się tworzą) ale co w miejscach gdzie takiej drogi nie ma. Hulajnogi są dużo mniej stabilne przez małe kółka i całkiem inaczej rozłożony środek ciężkości prowadzącego niż na rowerze, więc trochę nie widzę wypuszczenia ich na drogi gdzie na byle nierówności można wywalić się prosto pod jadące samochody. Chyba będzie nas czekać w przyszłości dalszej lub bliższej wyznaczanie drób hulajngowych obok rowerowych. Obawiam się że znowu kosztem chodników.
Rozwinięte miasto to nie takie, w którym biedni jeżdżą samochodami. W rozwiniętym mieście bogaci podróżują komunikacją publiczną - Enrique Penalosa.
-
- Pasażer
- Posty: 11
- Rejestracja: 12 wrz 2019, o 13:50
Hulajnogi elektryczne
hulajnogi są niestety bardzo niebezpieczne, co potwierdzi każdy chirurg na urazówce. Nie może być tak, że każdy jeździ jak chce, po chodniku, po ścieżce, bez zabezpieczeń, bez głowy na karku
Hulajnogi elektryczne
PREZYDENT KRAKOWA BĘDZIE POSTULOWAŁ ZMIANY W PRAWIE DOTYCZĄCE HULAJNÓG ELEKTRYCZNYCH
http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/kr ... trycznych/
http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/kr ... trycznych/
"Mam świadomość, że to jest wygodny, tani i ekologiczny środek komunikacji, ale pewne rzeczy trzeba uregulować" – powiedział Majchrowski. Dodał, że kłopoty z hulajnogami elektrycznymi to problem nie tylko Krakowa, ale wszystkich większych miast, a dane ze szpitali i szpitalnych oddziałów ratunkowych wskazują, że dochodzi do coraz większej liczby wypadków, w których poszkodowani są użytkownicy hulajnóg oraz piesi.
-
- Pasażer
- Posty: 12
- Rejestracja: 7 paź 2019, o 11:07
Hulajnogi elektryczne
Bez głowy na karku to chyba największy grzechfaustyna_20 pisze:hulajnogi są niestety bardzo niebezpieczne, co potwierdzi każdy chirurg na urazówce. Nie może być tak, że każdy jeździ jak chce, po chodniku, po ścieżce, bez zabezpieczeń, bez głowy na karku
Najczęściej hulajnogami śmigają turyści, którzy szukają dodatkowych wrażeń. "Casualowcy" pomykający nimi do pracy, są z reguły bardziej ostrożni
-
- Moderator fb pkk
- Posty: 3543
- Rejestracja: 15 mar 2014, o 21:03
- Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta
Hulajnogi elektryczne
Ktoś orientuje się jakie baterie są stosowane do zasilania hulajnogi elektrycznej?