Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

Torowiska, drogi, chodniki, parkingi i dyskusja o ruchu drogowym

Moderator: Moderatorzy

Ignium
Znawca
Posty: 19
Rejestracja: 8 sie 2019, o 15:03

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#511 Post autor: Ignium » 4 wrz 2019, o 12:07

wiadomo już może czy na TŁ będzie jeździć komunikacja miejska? Nie interesowałem się tematem bo nie mam auta, ale to może zmienić moje postrzeganie tego świetnego projektu

Afterbirds
Dyrektor
Posty: 1483
Rejestracja: 17 gru 2011, o 10:03
Lokalizacja: WDZ

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#512 Post autor: Afterbirds » 5 wrz 2019, o 08:39

Tramwaje pewnie tak - ostatecznie nie po to buduje się torowisko za gigantyczne pieniądze żeby jeździły nim tylko wyjazdy i zjazdy. Co do autobusów to raczej wątpię (znaczy z okolicznego układu drogowego mogą skorzystać linie obsługujące Fredry czy Sanktuarium, ale żeby tak na całej długości to właściwie po co?).
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")

Zieleńczanin
Moderator fb pkk
Posty: 320
Rejestracja: 24 cze 2019, o 21:54

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#513 Post autor: Zieleńczanin » 5 wrz 2019, o 21:17

A może powstanie coś takiego?
107 - do Piasków Nowych, f jak po marcu 2017
153 - Maki - TŁ - Klonowica - Malborska - Wielicka - Teligi - NBP, f taka jak trzeba.

Kitek
Inspektor
Posty: 469
Rejestracja: 13 cze 2017, o 19:50

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#514 Post autor: Kitek » 5 wrz 2019, o 21:52

Ignium pisze:wiadomo już może czy na TŁ będzie jeździć komunikacja miejska?
Na pewno będzie jeździć przynajmniej jedna linia tramwajowa.
Afterbirds pisze:Co do autobusów to raczej wątpię (znaczy z okolicznego układu drogowego mogą skorzystać linie obsługujące Fredry czy Sanktuarium, ale żeby tak na całej długości to właściwie po co?).
W sumie przez Trasę Łagiewnicką można by było skierować linię autobusową na Ruczaj z Bieżanowa, skoro nie da się tramwajem tego potoku obsłużyć to niech będzie autobus ("204" trudno zaliczyć do porządnego połączenia tych dzielnic).

Ignium
Znawca
Posty: 19
Rejestracja: 8 sie 2019, o 15:03

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#515 Post autor: Ignium » 6 wrz 2019, o 14:25

Może tam nie będzie korków i w końcu autobusy czasem przyjadą na czas ;)

Jaky
Znawca
Posty: 41
Rejestracja: 10 sie 2017, o 14:21

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#516 Post autor: Jaky » 6 wrz 2019, o 22:46

Ignium pisze:Może tam nie będzie korków i w końcu autobusy czasem przyjadą na czas ;)
Po pierwsze... jest małe prawdopodobieństwo, że któraś linia autobusowa tamtędy pojedzie.
Po drugie... nawet gdyby hipotetycznie, któraś się tam pojawiła, to po przejechaniu odcinka Trasy Łagiewnickiej, utknęłaby przy następnym skrzyżowaniu, więc miałoby to tylko chwilowy i miejscowy wpływ na punktualność autobusu...

kucyk
Dyrektor
Posty: 2860
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#517 Post autor: kucyk » 3 paź 2019, o 15:04

Zapomniałem o tym napisać w poniedziałek. Zatem czynię to w tej chwili.
Zaczynają się schody, problemy z realizacją inwestycji?
https://www.money.pl/gospodarka/budowa- ... 2337a.html

obserwator
Dyspozytor
Posty: 565
Rejestracja: 23 lip 2017, o 14:19

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#518 Post autor: obserwator » 10 gru 2019, o 11:20

Wiadomo jaka będzie lokalizacja przystanku Sanktuarium Bożego Miłosierdzia po otwarciu Trasy Łagiewnickiej? Będzie w tym samym miejscu czy ma zostać gdzieś przeniesiony?

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#519 Post autor: Cukier » 15 gru 2019, o 00:19

obserwator pisze:Wiadomo jaka będzie lokalizacja przystanku Sanktuarium Bożego Miłosierdzia po otwarciu Trasy Łagiewnickiej? Będzie w tym samym miejscu czy ma zostać gdzieś przeniesiony?
https://drive.google.com/file/d/1haL0hL ... sp=sharing

kucyk
Dyrektor
Posty: 2860
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#520 Post autor: kucyk » 25 sie 2020, o 12:21

Dzisiaj przeczytałem na lovekrakow.pl, że maksymalnie do końca 2021 roku oddadzą trasę i linię tramwajową na tym odcinku. Dlaczego do pełni szczęścia nie zrobią bardzo brakującej relacji szynowe w kierunku Bieżanowa z Kurdwanowa na skrzyżowaniu: Wielicka - Nowosądecka? Brakuje funduszy? Ostatnio twierdzili, że myślą o tym. I co wycofali się z tego? :eek: :O :hmm:

kucyk
Dyrektor
Posty: 2860
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#521 Post autor: kucyk » 7 lis 2020, o 21:11

W przyszłym tygodniu zmiany w organizacji ruchu na skrzyżowaniu z trasą Łagiewnicką:

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/w-prz ... 38470.html

mateuszwon94
Miłośnik
Posty: 117
Rejestracja: 5 wrz 2014, o 10:59
Lokalizacja: Ruczaj

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#522 Post autor: mateuszwon94 » 14 sty 2021, o 15:05

Tramwaje na Trasie Łagiewnickiej ruszą w 2022 r

https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 67228.html
Na początku 2022 r. uruchomione zostaną nowe linie tramwajowe i autobusowe, w ramach infrastruktury Trasy Łagiewnickiej. Dzięki nim poprawi się dostępność oraz czas przejazdu komunikacją zbiorową w tej części miasta.

kucyk
Dyrektor
Posty: 2860
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#523 Post autor: kucyk » 21 sty 2021, o 18:49

Tramwaje w tunelu TŁ pojadą w styczniu 2022 roku z prędkością do 50km/h:

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/w-sty ... 39466.html

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7610
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Trasa Łagiewnicka oraz KST Kurdwanów-Zakopiańska

#524 Post autor: Locutus » 22 sty 2021, o 08:37

A o budowie brakującej relacji skrętnej na skrzyżowaniu Nowosądeckiej z Wielicką cisza...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

ODPOWIEDZ

Wróć do „I. Infrastruktura drogowa i torowa”