Wieliczka, Biskupice

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Jaka trasa "304" jest lepsza?

Stara - przez Piłsudskiego i T. Bagatela
32
37%
Nowa - przez Aleje, Nowy Kleparz i Politechnikę
43
50%
Nie mam zdania
11
13%
 
Liczba głosów: 86

Wiadomość
Autor
Tancin
Inspektor
Posty: 301
Rejestracja: 21 gru 2009, o 12:49
Lokalizacja: Kraków

Wieliczka

#946 Post autor: Tancin » 16 lip 2019, o 15:40

Lol, jakie malowanie odwzorowujące IV generację Urbino :O

Jamnik
Dyrektor
Posty: 1030
Rejestracja: 3 paź 2017, o 18:57

Wieliczka

#947 Post autor: Jamnik » 25 lip 2019, o 06:51


Awatar użytkownika
lucapacioli
Dyspozytor
Posty: 631
Rejestracja: 26 gru 2009, o 21:42
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków, os.Widok

Wieliczka

#948 Post autor: lucapacioli » 25 lip 2019, o 07:43

A która z przyczyn wymienionych w linku powyżej powoduje, że Wieliczka "nie jest gotowa" na autobusy 18m, a "jest gotowa" na 12m?
lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupiego, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1801
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 12:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Wieliczka

#949 Post autor: yosujiro » 25 lip 2019, o 08:18

Dokładnie, jak szanuje gościa i tematy które porusza, tak tym razem zaleciało mi typowym MPK-owskim "niedasie" i poczułem się trochę zniesmaczony...

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7340
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Wieliczka

#950 Post autor: Locutus » 25 lip 2019, o 08:34

To się nazywa robieniem z logiki aspiranta Kulsona… Na tej samej zasadzie powinniśmy chyba wstrzymać ruch tramwajów na ulicy Długiej...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

luki118
Znawca
Posty: 23
Rejestracja: 3 lip 2019, o 08:03

Wieliczka

#951 Post autor: luki118 » 14 sie 2019, o 08:09

Nieoficjalnie się dowiedziałem, że nowa linia ma mieć numer 311 ale jakoś mi się w to nie chce wierzyć. Kursować ma zacząć od października i Wieliczka walczy o jak największą częstotliwość.

Awatar użytkownika
lolek-12
Kierownik
Posty: 762
Rejestracja: 1 lis 2010, o 10:50
Lokalizacja: Kraków

Wieliczka

#952 Post autor: lolek-12 » 14 sie 2019, o 13:54

luki118 pisze:Nieoficjalnie się dowiedziałem, że nowa linia ma mieć numer 311 ale jakoś mi się w to nie chce wierzyć. Kursować ma zacząć od października i Wieliczka walczy o jak największą częstotliwość.
W sumie taka dowozówka do tramwajów też byłaby okej, pokrywająca się z 301. Tak czy siak tylko przeguby rozwiążą problem 304 i wyższa częstotliwość SKA.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22831
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Wieliczka

#953 Post autor: Kaszmir » 22 sie 2019, o 11:14

Nowa linia „311”
https://krabok.wordpress.com/2019/08/22/nowa-linia-311/
Nie „284” jak przypuszczano, a „311”! (...) „311” pojedzie po trasie: Wieliczka Rynek-Kopalnia – Wieliczka Dembowskiego – Wieliczka Krakowska (powrót: Wieliczka Krakowska – Wieliczka Narutowicza – Wieliczka Piłsudskiego – Wieliczka Asnyka – Wieliczka Słowackiego – Wieliczka Rynek-Kopalnia) – Wielicka – Kamieńskiego – Konopnickiej – Rondo Grunwaldzkie – Osiedle Podwawelskie. Na terenie Wieliczki będzie zatrzymywać się na wszystkich przystankach, natomiast w Krakowie będzie funkcjonowało jako przyspieszone – to zmiana względem pierwotnych planów, które mówiły iż autobus miał być zwykłym na całej trasie. „Trzysta jedenastka” będzie odjeżdżać z przystanków co pół godziny.
Podziękowania dla portalu Wielicka Informacja Komunikacyjna – WIK za informacje:
https://www.facebook.com/permalink.php? ... 2322&__xts__

Afterbirds
Dyrektor
Posty: 1463
Rejestracja: 17 gru 2011, o 10:03
Lokalizacja: WDZ

Wieliczka

#954 Post autor: Afterbirds » 22 sie 2019, o 11:41

Lepszy rydz niż nic, ale nie wydaje mi się, żeby linia z f 30 była istotnym wsparciem dla linii która nie wyrabia przy f 10...
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 851
Rejestracja: 8 sie 2017, o 11:19

Wieliczka

#955 Post autor: pasazer_mobilisu » 22 sie 2019, o 12:00

Czy za te same pieniądze nie można było dołożyć kursów do 304? Rozumiem że nie starczyłoby pieniędzy na f7,5 w szczycie na "304", ale przy tej ilości pasażerów i opóźnieniach może lepszy byłby autobus co 8-9 minut kosztem brzydkiego rozkładu (który i tak jest wirtualny)?

fkolasa
Miłośnik
Posty: 85
Rejestracja: 17 maja 2017, o 09:27
Lokalizacja: Kurdwanów

Wieliczka

#956 Post autor: fkolasa » 22 sie 2019, o 12:38

Skoro ta nowa linia ma jeździć co 30 min przez cały dzień, to myślę, że w tych samych pieniądzach udałoby się zrobić właśnie co 7,5 min 304 w szczycie. Można to policzyć. To jest właśnie kwestia dwóch kursów w ciągu godziny. Więc zamiast np. dwóch kursów na godzinę przez 15 godzin w ciągu dnia na 311, lepiej zrobić dwa dodatkowe kursy w ciągu godziny na 304 przez np. tylko 10h (czyli 5h rano i 5h popołudniu).

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 851
Rejestracja: 8 sie 2017, o 11:19

Wieliczka

#957 Post autor: pasazer_mobilisu » 22 sie 2019, o 13:23

fkolasa pisze:Skoro ta nowa linia ma jeździć co 30 min przez cały dzień, to myślę, że w tych samych pieniądzach udałoby się zrobić właśnie co 7,5 min 304 w szczycie. Można to policzyć. To jest właśnie kwestia dwóch kursów w ciągu godziny. Więc zamiast np. dwóch kursów na godzinę przez 15 godzin w ciągu dnia na 311, lepiej zrobić dwa dodatkowe kursy w ciągu godziny na 304 przez np. tylko 10h (czyli 5h rano i 5h popołudniu).
Racja, myślałem że trasa 311 będzie krótsza i jej 2 kursy to mniej wzkm niż 2 kursy na "304", ale przecież wzmacniane byłyby tylko szczyty - w takim razie te f7,5 mogłoby się udać i realnie zmniejszyć tłok w "304".

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7340
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Wieliczka

#958 Post autor: Locutus » 22 sie 2019, o 15:38

W sumie Kaszmir to fajnie podsumował na swoim blogu, niewiele więcej można dodać... Jakby Bareja żył, mógłby na kanwie trzystajedenastki zrobić film "Janusze zbiorkomu wzmacniają trzystaczwórkę"...

Numerek z d**y (przeczytawszy wpis Kaszmira wiem przynajmniej, skąd się wziął), lepsze byłoby 314 chyba, ale co najważniejsze, sama idea też kompletnie z d**y, bo za te same pieniądze można było po prostu wzmocnić 304 tak jak to przedmówcy słusznie zauważyli... A tak - będzie toto odciążać ledwo co trzeci kurs 304... A w dwóch trzecich jak był dramat tak dramat pozostanie...

Zgroza...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22831
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Wieliczka, Biskupice

#959 Post autor: Kaszmir » 21 wrz 2019, o 13:54

„274” do likwidacji?
https://krabok.wordpress.com/2019/09/21 ... ikwidacji/
Sprawę nagłośniła Magdalena Kot, jedna z Radnych Biskupic, która nie zgadza się na ograniczanie „274”. Na portalu facebook napisała:

Drodzy mieszkańcy Gminy Biskupice! Zwracam się z uprzejmą prośbą o Wasz głos w sprawie korzystania z autobusu 274, który przejeżdża m. in. przez miejscowość Tomaszkowice, a kończy swoją trasę w miejscowości Trąbki. Pomimo faktu, iż bardzo duża liczba mieszkańców korzysta z tej linii może zostać ona zlikwidowana (na terenie Gminy Biskupice), dlatego też bardzo proszę o Państwa komentarze w tej sprawie. Pragnę podkreślić, iż Wójt Gminy Biskupice Pani Renata Gawlik zaplanowała zwiększenie liczby kursów autobusu. Na przeciw tej decyzji staje jednak większość radnych, dlatego konieczne jest zebranie Państwa opinii w tej sprawie. Mam nadzieję, że tak ważne dla wielu mieszkańców, bardzo dobre połączenie komunikacyjne z miastem Kraków nie zostanie zlikwidowane.

obserwator
Dyspozytor
Posty: 542
Rejestracja: 23 lip 2017, o 13:19

Wieliczka, Biskupice

#960 Post autor: obserwator » 21 wrz 2019, o 14:50

Może powinniśmy stworzyć petycję, podobną do tej w sprawie przegubów na linii 182?

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”