Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 23 wrz 2019, o 06:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 348 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 sie 2019, o 17:44 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 10 lut 2014, o 16:35
Posty: 2100
Lokalizacja: kraków
Kaszmir napisał(a):
Przeczytaj uważnie jeszcze raz mój post. Napisałem, że przy zachowaniu "76" i tak masz cięcia 4 kursów/h w szczycie, nie 8. A te 4 biorą się z ograniczonej ~f "50".

A to "50" ma mieć ograniczoną f~? :hmm: Nie wiedziałem. :xP
I raczej w te rewelacje wątpię. ;P Znając życie będzie to tylko jedyna linia w mieście z f~ 5 minut w szczycie w tym okresie - zresztą to nie pierwszy raz. Nawet w wakacje potrafi kursować co 5 minut przez kilka tygodni. <_<

Więc nie wierzę w te Twoje - 8 kursów przy braku "76". ;D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sie 2019, o 17:52 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 13 cze 2017, o 18:50
Posty: 392
Kaszmir napisał(a):
A teraz co by było gdyby zamiast "76", przywrócić szczytowe "77" do Nowego Bieżanowa? Nowy Bieżanów miałby wtedy tę samą liczbę kursów co w stałym układzie, podczas gdy Kurdwanów byłby -8 kursów/h w szczycie, -4 w międzyszczycie i -3 w weekendy. I to jest wg Ciebie sprawiedliwość?

Od początku remontu Krakowskiej "76" nie jeździ w weekendy i też nie podoba mi się to, ale czy byłby duży problem, żeby uruchomić szczytowe "77" z Bieżanowa do Łagiewnik oraz "76" na trasie z Kurdwanowa do centrum (np. na Dworzec Towarowy przez Długą, jest tam pusty tor albo do Cichego Kącika) w godzinach 6-19? Wtedy większość osób byłaby zadowolona ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sie 2019, o 18:47 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 27 sie 2015, o 08:02
Posty: 172
No ja niestety jestem skłonny uwierzyć, że nie będzie f=5 na 50 we wrześniu... bo będą czekać na studentów (każdy pretekst jest dobry). Najlepszym przykładem jest wspomniane 76, które zastępuje 6 - ale nie wiedzieć czemu kursuje tylko w dni robocze i to jeszcze w mniejszym wymiarze niż zastępowana linia. Brak 76 w soboty i niedziele to już ordynarne cięcia, w niczym nie związane z remontem.

Prawdę mówiąc według mnie najlepsze byłoby na czas remontu:
- f=5 na 50 oraz f=7,5 na 24
- f=7,5 na 3, f=15 na 73, f=7,5/15 na 9 (dodatkowe kursy szczytowe na 9 na odcinku Bieżanów - Centrum (R. Mogilskie) stanowiłyby rekompensatę za pocięcie 13(73), natomiast na odcinku Centrum - Rondo Piastowskie stanowiłyby rekompensatę za pocięcie 52 w szczycie z f=5 na f=7,5)
Powyższe według mnie jest najprostsze z możliwych, bo daje mniej linii ale kursujących często - co da się jeszcze jakoś skoordynować i ogarnąć na pętlach. Tworzenie multum linii 7x, przy czym większość z f=15 skończy się fikcyjnymi rozkładami i bałaganem, za którym nadążą tylko pasjonaci...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sie 2019, o 19:29 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 10 lut 2014, o 16:35
Posty: 2100
Lokalizacja: kraków
fysztof napisał(a):
Prawdę mówiąc według mnie najlepsze byłoby na czas remontu:
- f=5 na 50 oraz f=7,5 na 24
- f=7,5 na 3, f=15 na 73, f=7,5/15 na 9 (dodatkowe kursy szczytowe na 9 na odcinku Bieżanów - Centrum (R. Mogilskie) stanowiłyby rekompensatę za pocięcie 13(73), natomiast na odcinku Centrum - Rondo Piastowskie stanowiłyby rekompensatę za pocięcie 52 w szczycie z f=5 na f=7,5)
Powyższe według mnie jest najprostsze z możliwych, bo daje mniej linii ale kursujących często - co da się jeszcze jakoś skoordynować i ogarnąć na pętlach. Tworzenie multum linii 7x, przy czym większość z f=15 skończy się fikcyjnymi rozkładami i bałaganem, za którym nadążą tylko pasjonaci...

Normalnie z ust mi wszytko wyjąłeś. :)
Jestem Twoim fanem odnośnie tego co napisałeś w tej sprawie. BRAWO. :clap:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sie 2019, o 19:44 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 13 cze 2017, o 18:50
Posty: 392
fysztof napisał(a):
Prawdę mówiąc według mnie najlepsze byłoby na czas remontu:
- f=5 na 50 oraz f=7,5 na 24
- f=7,5 na 3, f=15 na 73, f=7,5/15 na 9 (dodatkowe kursy szczytowe na 9 na odcinku Bieżanów - Centrum (R. Mogilskie) stanowiłyby rekompensatę za pocięcie 13(73), natomiast na odcinku Centrum - Rondo Piastowskie stanowiłyby rekompensatę za pocięcie 52 w szczycie z f=5 na f=7,5)

Tylko na Krowodrzy będzie też linia "74", więc nie wiem czy 5 linii i aż 36 kursów/h miałoby jakikolwiek sens :/ Mocne "24" bardzo mi się podoba mimo olbrzymiej nadpodaży na Cichym Kąciku :thumbup: Zamiast wzmacniania "9" (która woziłaby muchy na Mistrzejowicach) proponowałbym "77" z Bieżanowa do Łagiewnik, żeby była jedna linia z Wielickiej do Korony.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sie 2019, o 20:01 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 18:48
Posty: 3669
Lokalizacja: Kraków
fysztof napisał(a):
Prawdę mówiąc według mnie najlepsze byłoby na czas remontu:
- f=5 na 50 oraz f=7,5 na 24
- f=7,5 na 3, f=15 na 73, f=7,5/15 na 9 (dodatkowe kursy szczytowe na 9 na odcinku Bieżanów - Centrum (R. Mogilskie) stanowiłyby rekompensatę za pocięcie 13(73), natomiast na odcinku Centrum - Rondo Piastowskie stanowiłyby rekompensatę za pocięcie 52 w szczycie z f=5 na f=7,5)
Powyższe według mnie jest najprostsze z możliwych, bo daje mniej linii ale kursujących często - co da się jeszcze jakoś skoordynować i ogarnąć na pętlach. Tworzenie multum linii 7x, przy czym większość z f=15 skończy się fikcyjnymi rozkładami i bałaganem, za którym nadążą tylko pasjonaci...

Fakt, minimalizacja liczby linii in plus, łatwiej na końcówkach ogarniać.

Acz słuszna uwaga:
Kitek napisał(a):
Tylko na Krowodrzy będzie też linia "74", więc nie wiem czy 5 linii i aż 36 kursów/h miałoby jakikolwiek sens :/
Stąd też można zrobić zamiast „74” linię „44” na trasie z Kopca Wandy do Bagateli po Bożemu, a potem do Salwatora lub na Cichy Kącik. Ewentualnie skrócić do Towarowego i niekoniecznie naokoło przez I obwodnicę tramwajową.

A, i pamiętajmy, że jak dobrze pójdzie, to od października ruszy tramwaj na Bronowice, więc i tak zaproponowany układ nie utrzyma się jakoś bardzo długo :)

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sie 2019, o 07:02 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7046
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
@ Kaszmir - 78 przeoczyłem, moja wina. Natomiast przy tym, że 71 będzie linią znikąd donikąd dla nikogo obstaję. Zapełnienia jedenastki biorą się wyłącznie z tego, że złośliwcy z ZIKiTu zlikwidowali 23 i zmusili pasażerów z Bieżanowa, Prokocimia i Kozłówka jadących w stronę kampusu UJ do przesiadki. 71 już do kampusu nie pojedzie, a na odcinku Mały Płaszów - Wielicka, to 11 ma zapełnienia takie, że i solówka by wystarczyła. Potok Starowiślna - Rondo Grzegórzeckie - Tunel też nie jest ogromny, bo niestety z żadnej strony nie dotyka większego skupiska ludności, większego osiedla... A już fakt, że linia z Bieżanowa do Łagiewnik idzie w piach mnie wkurzył na amen. Mieliśmy taki tydzień przed wakacjami. I pasażerowie trójki od Bieżanowskiej zostawali już na przystankach.

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sie 2019, o 09:26 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22559
Ważna aktualizacja: w związku z wyczerpaniem przepustowości Starowiślnej, "18" będzie kursować co 15 minut cały dzień. Na Starowiślnej i tak będą 44 pociągi/h. I stąd też okrężna trasa "74" - ma jednocześnie zastąpić "44" i - przynajmniej w szczycie - wspomóc "18".

kucyk napisał(a):
Kaszmir napisał(a):
Przeczytaj uważnie jeszcze raz mój post. Napisałem, że przy zachowaniu "76" i tak masz cięcia 4 kursów/h w szczycie, nie 8. A te 4 biorą się z ograniczonej ~f "50".

A to "50" ma mieć ograniczoną f~? :hmm: Nie wiedziałem. :xP
I raczej w te rewelacje wątpię. ;P

No to teraz już wiesz. Do czwartego tygodnia września "50" z ~f=7,5 zamiast 5 w szczycie. I nie wiem co Cię tak dziwi bo rok temu było dokładnie tak samo.

Kitek napisał(a):
Od początku remontu Krakowskiej "76" nie jeździ w weekendy i też nie podoba mi się to, ale czy byłby duży problem, żeby uruchomić szczytowe "77" z Bieżanowa do Łagiewnik oraz "76" na trasie z Kurdwanowa do centrum

Starowiślna nie pomieści więcej kursów. No i w Twojej propozycji Wielicka ma w kierunku Korony tylko szczytowe "77", podczas gdy na co dzień jest "6", "11" oraz "13". Oczywiście "76" to też mało, jednak przynajmniej jeździ przez większość dnia.

fysztof napisał(a):
Prawdę mówiąc według mnie najlepsze byłoby na czas remontu:
- f=5 na 50 oraz f=7,5 na 24
- f=7,5 na 3, f=15 na 73, f=7,5/15 na 9 (dodatkowe kursy szczytowe na 9 na odcinku Bieżanów - Centrum (R. Mogilskie) stanowiłyby rekompensatę za pocięcie 13(73), natomiast na odcinku Centrum - Rondo Piastowskie stanowiłyby rekompensatę za pocięcie 52 w szczycie z f=5 na f=7,5)

Tu podobnie - Wielicka zostaje bez jakiegokolwiek połączenia w kier. Korony. No i Starowiślna nie pomieści więcej kursów. Po wakacjach będzie tam prawdopodobnie:
"3" - 8 kursów/h
"18" - 4
"22" - 4
"24" - 4
"52" - 8
"71" - 4
"73" - 4
"78" - 8
Łącznie 44 kursy/h (!)

Locutus napisał(a):
Natomiast przy tym, że 71 będzie linią znikąd donikąd dla nikogo obstaję. Zapełnienia jedenastki biorą się wyłącznie z tego, że złośliwcy z ZIKiTu zlikwidowali 23 i zmusili pasażerów z Bieżanowa, Prokocimia i Kozłówka jadących w stronę kampusu UJ do przesiadki. 71 już do kampusu nie pojedzie, a na odcinku Mały Płaszów - Wielicka, to 11 ma zapełnienia takie, że i solówka by wystarczyła. Potok Starowiślna - Rondo Grzegórzeckie - Tunel też nie jest ogromny, bo niestety z żadnej strony nie dotyka większego skupiska ludności, większego osiedla... A już fakt, że linia z Bieżanowa do Łagiewnik idzie w piach mnie wkurzył na amen.

Jasne, zapełnienia "11" na południu starczyłyby na solówkę. Tylko uwzględnij, że bez "11/71" ci ludzie musieliby jechać z dwoma dodatkowymi przesiadkami na odcinku ledwie kilku przystanków. A przecież dla wielu z nich nie byłyby to jedyne przesiadki bo Mały Płaszów to też węzeł przesiadkowy z linii peryferyjnych. No i totalnie nie rozumiem czemu używasz "zapełnienia na poziomie solówki" jako argumentu. Przecież to wciąż sporo ludzi, a że na tym odcinku kursują większe wagony (wymuszone dalszą trasą), to wina pasażerów? Krakowiaki na "4" też jeżdżą mniej zapełnione od Kombinatu do Wzgórz, a jakoś nie mówisz żeby likwidować te kursy.

Locutus napisał(a):
Mieliśmy taki tydzień przed wakacjami. I pasażerowie trójki od Bieżanowskiej zostawali już na przystankach.

Ten tydzień był w czasie roku akademickiego. A do końca września studenci jeszcze nie mają zajęć.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sie 2019, o 10:18 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 13 cze 2017, o 18:50
Posty: 392
Locutus napisał(a):
a na odcinku Mały Płaszów - Wielicka, to 11 ma zapełnienia takie, że i solówka by wystarczyła.

Tu racja, w szczycie na odcinku Dworcowa- Mały Płaszów podróżuje 20-30 osób.
Locutus napisał(a):
A już fakt, że linia z Bieżanowa do Łagiewnik idzie w piach mnie wkurzył na amen. Mieliśmy taki tydzień przed wakacjami. I pasażerowie trójki od Bieżanowskiej zostawali już na przystankach.

Jak nie zwiększą taboru na "3" (a na to się nie zanosi) to będzie powtórka z rozrywki...
Kaszmir napisał(a):
Ważna aktualizacja: w związku z wyczerpaniem przepustowości Starowiślnej, "18" będzie kursować co 15 minut cały dzień. Na Starowiślnej i tak będą 44 pociągi/h. I stąd też okrężna trasa "74" - ma jednocześnie zastąpić "44" i - przynajmniej w szczycie - wspomóc "18".

Myślę, że przepustowość Ronda Matecznego też brano pod uwagę. Teraz ta trasa "74" ma jakiś sens (choć boję się, że poza szczytem sama "18" co kwadrans nie wystarczy na odcinku Krowodrza Górka- Bagatela).
Kaszmir napisał(a):
Starowiślna nie pomieści więcej kursów. No i w Twojej propozycji Wielicka ma w kierunku Korony tylko szczytowe "77", podczas gdy na co dzień jest "6", "11" oraz "13". Oczywiście "76" to też mało, jednak przynajmniej jeździ przez większość dnia.

Skoro na Starowiślnej będzie ciasno to przy dodaniu nowej linii "22" musiałoby jechać przez Estakadę tylko nie miałoby to żadnego sensu :/ W takim razie wzorem poprzedników proponuję szczytową linię z Bieżanowa przez estakadę, Tunel do Dworca Towarowego (lub do Wieczystej).
Kaszmir napisał(a):
Ten tydzień był w czasie roku akademickiego. A do końca września studenci jeszcze nie mają zajęć.

Jestem negatywnie nastawiony, ale zobaczymy we wrześniu jakie będą napełnienia na południu ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sie 2019, o 17:35 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7046
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kaszmir napisał(a):
Ważna aktualizacja: w związku z wyczerpaniem przepustowości Starowiślnej, "18" będzie kursować co 15 minut cały dzień. Na Starowiślnej i tak będą 44 pociągi/h. I stąd też okrężna trasa "74" - ma jednocześnie zastąpić "44" i - przynajmniej w szczycie - wspomóc "18".

Rozumiem, że na 18 na wszystkich brygadach będą pesy? Bo inny tabor tam co 15 minut nie wyrobi za Chiny Ludowe, przecież co 7,5 min NGT8 są absolutnym minimum, a tu jeszcze 52 też pocięte. No chyba że podróżujący na trasie Ruczaj - Stare Miasto wybiorą zastępczy tramwaj do Ronda Grunwaldzkiego i przesiadkę na 124/424...

Szykuje się armageddon.
Kaszmir napisał(a):
Jasne, zapełnienia "11" na południu starczyłyby na solówkę. Tylko uwzględnij, że bez "11/71" ci ludzie musieliby jechać z dwoma dodatkowymi przesiadkami na odcinku ledwie kilku przystanków.

Jakoś nikt się nie przejmuje ludźmi z dajmy na to Szwedzkiej, którzy aby dostać się do dajmy na to Poczty Głównej również będą musieli zaliczyć dwie przesiadki w nowej organizacji remontowej...
Kaszmir napisał(a):
A przecież dla wielu z nich nie byłyby to jedyne przesiadki bo Mały Płaszów to też węzeł przesiadkowy z linii peryferyjnych. No i totalnie nie rozumiem czemu używasz "zapełnienia na poziomie solówki" jako argumentu. Przecież to wciąż sporo ludzi, a że na tym odcinku kursują większe wagony (wymuszone dalszą trasą), to wina pasażerów? Krakowiaki na "4" też jeżdżą mniej zapełnione od Kombinatu do Wzgórz, a jakoś nie mówisz żeby likwidować te kursy.

Może dlatego, że Starowiślna jest na granicy wytrzymałości, że przy pociętej 52 potną również i osiemnastkę - i na obydwu w zasadzie tylko pesy będą gwarantowały, że ludzie nie zostaną na przystankach (a raczej pes na wszystkich brygadach obydwu z nich nie będzie), że z 73 znowu wylatują brygady szczytowe, co oznacza dramat na trójce, a miejsce dla tej linii zastępczej, która będzie - jak sam się ze mną zgodziłeś - notować zapełnienia godne solówki, jest... Przecież to o pomstę do nieba woła!
Kaszmir napisał(a):
Ten tydzień był w czasie roku akademickiego. A do końca września studenci jeszcze nie mają zajęć.

Ale uczniowie już tak... Będzie śmiesznie...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sie 2019, o 20:00 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 13 cze 2017, o 18:50
Posty: 392
Locutus napisał(a):
Rozumiem, że na 18 na wszystkich brygadach będą pesy? Bo inny tabor tam co 15 minut nie wyrobi za Chiny Ludowe, przecież co 7,5 min NGT8 są absolutnym minimum, a tu jeszcze 52 też pocięte.

Bardziej niż o Ruczaj (tam potoki studenckie są olbrzymie, więc we wrześniu może będzie znośnie) martwiłbym się o odcinek Krowodrza- Bagatela, gdzie będzie "18" tylko co 15 minut poza szczytem...
Locutus napisał(a):
że z 73 znowu wylatują brygady szczytowe, co oznacza dramat na trójce

Tu niestety zgoda. I to nie będzie "śmieszne"... Skoro ograniczają liczbę kursów w szczycie na Bieżanowie i spada też częstotliwość na "18" to wolne NGT8 powinny trafić na "3" a na "9" zagościć E1+c3.
Locutus napisał(a):
a miejsce dla tej linii zastępczej, która będzie - jak sam się ze mną zgodziłeś - notować zapełnienia godne solówki, jest... Przecież to o pomstę do nieba woła!

Też prawda, w końcu lwia część potoku linii "19" to pasażerowie z Borku, którzy już przyzwyczaili się do jazdy naokoło do Dworca.
W tym wypadku sensowne napełnienie będzie tylko na odcinku PBG- Tunel, ale inaczej się nie dało rozwiązać sytuacji i musieli połączyć "11" i "19", bo na Rondzie Matecznego nie zmieściłyby się.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 sie 2019, o 10:37 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22559
Locutus napisał(a):
Rozumiem, że na 18 na wszystkich brygadach będą pesy? Bo inny tabor tam co 15 minut nie wyrobi za Chiny Ludowe, przecież co 7,5 min NGT8 są absolutnym minimum, a tu jeszcze 52 też pocięte. No chyba że podróżujący na trasie Ruczaj - Stare Miasto wybiorą zastępczy tramwaj do Ronda Grunwaldzkiego i przesiadkę na 124/424...

Przecież sporo osób jedzie w innych kierunkach, choćby na Aleje. Oni na co dzień też dopychają "18"/"52" by potem przesiąść się na Grunwaldzkim, a teraz wybiorą "72". Dla porównania, we wrześniu 2018 miałeś do szeroko rozumianego centrum "17", "18" i "52" - łącznie 20 kursów/h. Teraz będzie "18", "52" i "72" - dalej 20 kursów/h.

Locutus napisał(a):
Jakoś nikt się nie przejmuje ludźmi z dajmy na to Szwedzkiej, którzy aby dostać się do dajmy na to Poczty Głównej również będą musieli zaliczyć dwie przesiadki w nowej organizacji remontowej...

Można przecież złapać "114/194" i przesiąść się na "1"/"70" na Jubilacie.

Locutus napisał(a):
Może dlatego, że Starowiślna jest na granicy wytrzymałości, że przy pociętej 52 potną również i osiemnastkę - i na obydwu w zasadzie tylko pesy będą gwarantowały, że ludzie nie zostaną na przystankach (a raczej pes na wszystkich brygadach obydwu z nich nie będzie), że z 73 znowu wylatują brygady szczytowe, co oznacza dramat na trójce, a miejsce dla tej linii zastępczej, która będzie - jak sam się ze mną zgodziłeś - notować zapełnienia godne solówki, jest... Przecież to o pomstę do nieba woła!

Tylko że "71" nie zapycha ciągów, ono jest po to aby właśnie je odetkać i zrobić miejsce dla ważniejszych linii. Gdyby nie połączyć "11" z "19" to jasne, na Starowiślnej byłoby tyle samo miejsca, jednak na rondzie Matecznego przybyłoby 8 kursów/h. A na tym rondzie są problemy z przepustowością, dość było kłopotów przed wakacjami. Zatem, żeby nie trzeba było dalej ciąć ważnych linii, połączyli "11" z "19".

Locutus napisał(a):
Kaszmir napisał(a):
Ten tydzień był w czasie roku akademickiego. A do końca września studenci jeszcze nie mają zajęć.

Ale uczniowie już tak...

Uczniowie byli tak samo w marcu.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sie 2019, o 07:44 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7046
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kaszmir napisał(a):
Przecież sporo osób jedzie w innych kierunkach, choćby na Aleje. Oni na co dzień też dopychają "18"/"52" by potem przesiąść się na Grunwaldzkim, a teraz wybiorą "72". Dla porównania, we wrześniu 2018 miałeś do szeroko rozumianego centrum "17", "18" i "52" - łącznie 20 kursów/h. Teraz będzie "18", "52" i "72" - dalej 20 kursów/h.

Obyś miał rację, Kaszmir... Obyś się nie mylił... Bo ja niczego dobrego się nie spodziewam...
Kaszmir napisał(a):
Można przecież złapać "114/194" i przesiąść się na "1"/"70" na Jubilacie.

Jasne. Schodkami w dół, tunelem, schodkami w górę, jeszcze ze dwieście metrów na butach, potem postać na raczej uciążliwych światłach i gotowe. Najwygodniejsza przesiadka wszechczasów.
Kaszmir napisał(a):
Tylko że "71" nie zapycha ciągów, ono jest po to aby właśnie je odetkać i zrobić miejsce dla ważniejszych linii. Gdyby nie połączyć "11" z "19" to jasne, na Starowiślnej byłoby tyle samo miejsca, jednak na rondzie Matecznego przybyłoby 8 kursów/h. A na tym rondzie są problemy z przepustowością, dość było kłopotów przed wakacjami. Zatem, żeby nie trzeba było dalej ciąć ważnych linii, połączyli "11" z "19".

Nie. Skoro już zawiesza się 11 i 19, to zamiast tworzyć potencjalnego pustaka z tych części wyżej wymienionych linii, które notują najmniejsze zapełnienia, należało rezerwę przepustowości na Starowiślnej wykorzystać na coś pożyteczniejszego. Albo nie ciąć 18, jeśli Mateczny te cztery kursy więcej zniesie. Albo nie ciąć 73.

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sie 2019, o 14:49 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10768
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
@Loki, pod Jubilatem da się przesiąść bez schodów - po dwóch dekadach wróciło przecież przejście przez most.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sie 2019, o 16:49 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7046
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Wiem. Ale wersja bez schodów jest jeszcze bardziej naokoło i co najważniejsze zmusza do pokonania trzech przejść ze światłami. Niekoniecznie przyjaznymi dla pieszych...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 348 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL