BOMBARDIER NGT6 i NGT8

Parametry techniczne, rozdysponowanie, przetargi i informacje dotyczące taboru

Moderator: Moderatorzy

_Wiedeńczyk_
Znawca
Posty: 41
Rejestracja: 7 paź 2018, o 17:54
Lokalizacja: Wzgórza Krzesławickie

Bombardier NGT6 i NGT8

#631 Post autor: _Wiedeńczyk_ » 11 cze 2019, o 13:09

W RP613, czyli Bombce na pewno sprzed czasów gdy Polska weszła do Unii, widnieje naklejka unijna ,,zakup tramwaju współfinansowany z Europejskiego (..)". Jak unia mogła finansować tramwaje kupione jeszcze w XX wieku?

prolol
Pasażer
Posty: 11
Rejestracja: 18 sie 2016, o 09:54

Bombardier NGT6 i NGT8

#632 Post autor: prolol » 11 cze 2019, o 17:56

Była taka możliwość i były to specjalne środki, jakie przysługiwały Polsce przed akcesją.
Tak próbka pełnoprawnej Unii, która miała ostatecznie przekonać Polaków, jaka Unia jest wspaniała. ; )

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3327
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Bombardier NGT6 i NGT8

#633 Post autor: tomek_m » 11 cze 2019, o 20:00

Polska na kilka lat wstecz jeszcze przed oficjalnym przyjęciem do UE była na tzw: Prawach partnerskich. Być może taki status pozwalał w jakimś ograniczonym zakresie korzystać ze środków unijnych, właśnie jako "wabik". Dołączcie do grona a dotacji będzie dużo dużo więcej na wszystko.

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
Lokalizacja: Kraków

Bombardier NGT6 i NGT8

#634 Post autor: kot_feliks » 11 cze 2019, o 21:40

Były fundusze przedakcesyjne, potem pierwsza (z naszego punktu widzenia) unijna perspektywa, za chwilę będzie dobiegać końca kolejna :)

Btw. UE finansuje obecnie trochę projektów na Ukrainie ;) A jakby na to nie patrzeć, Ukraina też obecnie nie jest w Unii ;)

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3327
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Bombardier NGT6 i NGT8

#635 Post autor: tomek_m » 11 cze 2019, o 22:14

Ukraina w Unii nie jest, ale oficjalnie niby chce do tej Unii dołączyć a jednocześnie nie chce. Albo chętnie by dołączyła tylko się boi Putina.

Impuls
Dyrektor
Posty: 1561
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 19:09
Lokalizacja: Kraków

Bombardier NGT6 i NGT8

#636 Post autor: Impuls » 16 cze 2019, o 22:51

RP643 powrócił do ruchu liniowego. Widziany wczoraj na 78 (być może już wcześniej wyjechał). Natomiast wagon który w niego wjechał na Bieżanowie czyli HZ281 jest w SO2 w Hucie i być może też powróci. Ostatnio RP640 dość powyginał słup na Zakopiańskiej. Ciekawe co z samym wagonem.

PanA
Dyrektor
Posty: 1093
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

Bombardier NGT6 i NGT8

#637 Post autor: PanA » 17 cze 2019, o 02:57

tomek_m pisze:Ukraina w Unii nie jest, ale oficjalnie niby chce do tej Unii dołączyć a jednocześnie nie chce. Albo chętnie by dołączyła tylko się boi Putina.
Aby dołączyć do UE trzeba spełnić również wymogi gospodarcze (głównie opierające się na transformacji ustrojowej dla krajów takich jak zza żelaznej kurtyny). A także jest druga rzecz, która w późniejszym czasie może być niefajna, gdy już pierwszy krok będzie spełniony - referendum. Jak u nas eurosceptycyzm to tylko jakieś bredzenie garści krzykaczy, tak na Ukrainie w zasadzie naprawdę jest podział na pół - zachód proeuropejski, wschód proputinowski. No tak pi razy oko referendum wypadłoby w okolicach pół na pół. Czyli kto by wygrał? A jak na stronę UE, to czy współpraca byłaby harmonijna? Patrząc na Polskę czy Węgry, kraje członkowskie też nie chciałyby współpracować z kimś gorszym niż nasz naród i "gulasze".

I akurat Ukraina nie jest krajem kandydującym do UE i nie dostaje funduszy przedakcesyjnych. Krajami kandydującymi są Turcja, Albania, Czarnogóra, Serbia i Republika Macedonii Północnej. Ukraina dostaje tanie kredyty.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

krakus
Kierownik
Posty: 794
Rejestracja: 21 cze 2013, o 17:08
Lokalizacja: Kraków

Bombardier NGT6 i NGT8

#638 Post autor: krakus » 18 cze 2019, o 09:09

Impuls pisze:RP643 powrócił do ruchu liniowego. Widziany wczoraj na 78 (być może już wcześniej wyjechał). Natomiast wagon który w niego wjechał na Bieżanowie czyli HZ281 jest w SO2 w Hucie i być może też powróci. Ostatnio RP640 dość powyginał słup na Zakopiańskiej. Ciekawe co z samym wagonem.
RP643 powrócił do ruchu liniowego jakieś dwa tygodnie temu.
RP640 będzie wyłączony z ruchu na kilka tygodni. W wyniku wykolejenia ma poważnie uszkodzone drugie drzwi...

_Wiedeńczyk_
Znawca
Posty: 41
Rejestracja: 7 paź 2018, o 17:54
Lokalizacja: Wzgórza Krzesławickie

Bombardier NGT6 i NGT8

#639 Post autor: _Wiedeńczyk_ » 25 cze 2019, o 20:52

No nie, jednak MPK będzie mogło dalej mówić, że ,,się nie da".
https://www.transport-publiczny.pl/mobi ... 61973.html

fkolasa
Miłośnik
Posty: 85
Rejestracja: 17 maja 2017, o 10:27
Lokalizacja: Kurdwanów

Bombardier NGT6 i NGT8

#640 Post autor: fkolasa » 26 cze 2019, o 10:10

Czyli jednak jest coś na rzeczy z tym, że jest to problematyczne. Więc może jednak nasze MPK w tej kwestii wie co robi.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Bombardier NGT6 i NGT8

#641 Post autor: Lw25 » 30 cze 2019, o 07:11

_Wiedeńczyk_ pisze:No nie, jednak MPK będzie mogło dalej mówić, że ,,się nie da".
https://www.transport-publiczny.pl/mobi ... 61973.html
fkolasa pisze:Czyli jednak jest coś na rzeczy z tym, że jest to problematyczne. Więc może jednak nasze MPK w tej kwestii wie co robi.
Zwracam Waszą uwagę na to, że wykreślili to po pytaniu od wykonawcy. Więc może to nasze TR MPK zasugerowało wywalenie tego zapisu? :xP
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

franio
Miłośnik
Posty: 143
Rejestracja: 30 paź 2013, o 22:38
Lokalizacja: Golkowice

Bombardier NGT6 i NGT8

#642 Post autor: franio » 30 cze 2019, o 11:11

Może napiszcie zapytanie do producenta, czy NGT6 może zostać wyposażone w klimatyzatory?

PiVoSH92
Specjalista
Posty: 296
Rejestracja: 9 gru 2016, o 18:59

Bombardier NGT6 i NGT8

#643 Post autor: PiVoSH92 » 30 cze 2019, o 11:16

Ale to nigdy nie ma tak, że się nie da - czastem tylko koszta są tak horrednalne, że nie ma to sensu

Awatar użytkownika
gagacek
Kierownik
Posty: 755
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 10:00

Bombardier NGT6 i NGT8

#644 Post autor: gagacek » 1 lip 2019, o 10:38

Bo jak kasy brak, to nie należy udawać głupiego i okłamywać ludzi, tylko sobie radzić.

Obrazek

etred
Specjalista
Posty: 226
Rejestracja: 15 kwie 2017, o 13:58

Bombardier NGT6 i NGT8

#645 Post autor: etred » 30 lip 2019, o 00:03

GAiT zamieściły (prawdopodobnie po mojej interwencji) pełną treść pytań, po których zrezygnowali z montażu klimatyzacji w NGT 6:
https://www.gait.pl/wp-content/uploads/ ... siwzII.pdf

Clou:
Prosimy o przekazanie dokumentacji projektowej dotyczącej wymaganych nowych urządzeń klimatyzacyjno-grzewczych w następującym zakresie (potwierdzenie producenta wagonów lub jednostki naukowo-badawczej mającej doświadczenie w projektowaniu pojazdów szynowych):
a. Dokumentacji stwierdzającej, że konstrukcja dachu oraz nadwozia stalowego jest przystosowana do przeniesienia dodatkowego obciążenia wynikającego z ciężarów nowych urządzeń (minimum dodatkowe 2 000 kg),
b. Dokumentacji stwierdzającej, że konstrukcje wózków (ramy wózków, zestawy kołowe), a w szczególności wózka środkowego są przystosowane do przeniesienia zwiększonego obciążenia,
c. Dokumentacji stwierdzającej, że zastosowany obecnie układ hamulcowy (uzyskiwane siły hamowania) po zwiększeniu masy pojazdu pustego i pełnego spełni wymagania odpowiednich przepisów.
Ostatnio zmieniony 30 lip 2019, o 09:21 przez etred, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Pojazdy KMK”