BOMBARDIER NGT6 i NGT8
Moderator: Moderatorzy
-
- Znawca
- Posty: 41
- Rejestracja: 7 paź 2018, o 17:54
- Lokalizacja: Wzgórza Krzesławickie
Bombardier NGT6 i NGT8
W RP613, czyli Bombce na pewno sprzed czasów gdy Polska weszła do Unii, widnieje naklejka unijna ,,zakup tramwaju współfinansowany z Europejskiego (..)". Jak unia mogła finansować tramwaje kupione jeszcze w XX wieku?
Bombardier NGT6 i NGT8
Była taka możliwość i były to specjalne środki, jakie przysługiwały Polsce przed akcesją.
Tak próbka pełnoprawnej Unii, która miała ostatecznie przekonać Polaków, jaka Unia jest wspaniała. ; )
Tak próbka pełnoprawnej Unii, która miała ostatecznie przekonać Polaków, jaka Unia jest wspaniała. ; )
Bombardier NGT6 i NGT8
Polska na kilka lat wstecz jeszcze przed oficjalnym przyjęciem do UE była na tzw: Prawach partnerskich. Być może taki status pozwalał w jakimś ograniczonym zakresie korzystać ze środków unijnych, właśnie jako "wabik". Dołączcie do grona a dotacji będzie dużo dużo więcej na wszystko.
-
- Dyrektor
- Posty: 2119
- Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
- Lokalizacja: Kraków
Bombardier NGT6 i NGT8
Były fundusze przedakcesyjne, potem pierwsza (z naszego punktu widzenia) unijna perspektywa, za chwilę będzie dobiegać końca kolejna
Btw. UE finansuje obecnie trochę projektów na Ukrainie A jakby na to nie patrzeć, Ukraina też obecnie nie jest w Unii
Btw. UE finansuje obecnie trochę projektów na Ukrainie A jakby na to nie patrzeć, Ukraina też obecnie nie jest w Unii
Bombardier NGT6 i NGT8
Ukraina w Unii nie jest, ale oficjalnie niby chce do tej Unii dołączyć a jednocześnie nie chce. Albo chętnie by dołączyła tylko się boi Putina.
Bombardier NGT6 i NGT8
RP643 powrócił do ruchu liniowego. Widziany wczoraj na 78 (być może już wcześniej wyjechał). Natomiast wagon który w niego wjechał na Bieżanowie czyli HZ281 jest w SO2 w Hucie i być może też powróci. Ostatnio RP640 dość powyginał słup na Zakopiańskiej. Ciekawe co z samym wagonem.
Bombardier NGT6 i NGT8
Aby dołączyć do UE trzeba spełnić również wymogi gospodarcze (głównie opierające się na transformacji ustrojowej dla krajów takich jak zza żelaznej kurtyny). A także jest druga rzecz, która w późniejszym czasie może być niefajna, gdy już pierwszy krok będzie spełniony - referendum. Jak u nas eurosceptycyzm to tylko jakieś bredzenie garści krzykaczy, tak na Ukrainie w zasadzie naprawdę jest podział na pół - zachód proeuropejski, wschód proputinowski. No tak pi razy oko referendum wypadłoby w okolicach pół na pół. Czyli kto by wygrał? A jak na stronę UE, to czy współpraca byłaby harmonijna? Patrząc na Polskę czy Węgry, kraje członkowskie też nie chciałyby współpracować z kimś gorszym niż nasz naród i "gulasze".tomek_m pisze:Ukraina w Unii nie jest, ale oficjalnie niby chce do tej Unii dołączyć a jednocześnie nie chce. Albo chętnie by dołączyła tylko się boi Putina.
I akurat Ukraina nie jest krajem kandydującym do UE i nie dostaje funduszy przedakcesyjnych. Krajami kandydującymi są Turcja, Albania, Czarnogóra, Serbia i Republika Macedonii Północnej. Ukraina dostaje tanie kredyty.
MKM-owie to jednak wielkie:
Bombardier NGT6 i NGT8
RP643 powrócił do ruchu liniowego jakieś dwa tygodnie temu.Impuls pisze:RP643 powrócił do ruchu liniowego. Widziany wczoraj na 78 (być może już wcześniej wyjechał). Natomiast wagon który w niego wjechał na Bieżanowie czyli HZ281 jest w SO2 w Hucie i być może też powróci. Ostatnio RP640 dość powyginał słup na Zakopiańskiej. Ciekawe co z samym wagonem.
RP640 będzie wyłączony z ruchu na kilka tygodni. W wyniku wykolejenia ma poważnie uszkodzone drugie drzwi...
-
- Znawca
- Posty: 41
- Rejestracja: 7 paź 2018, o 17:54
- Lokalizacja: Wzgórza Krzesławickie
Bombardier NGT6 i NGT8
No nie, jednak MPK będzie mogło dalej mówić, że ,,się nie da".
https://www.transport-publiczny.pl/mobi ... 61973.html
https://www.transport-publiczny.pl/mobi ... 61973.html
Bombardier NGT6 i NGT8
Czyli jednak jest coś na rzeczy z tym, że jest to problematyczne. Więc może jednak nasze MPK w tej kwestii wie co robi.
Bombardier NGT6 i NGT8
_Wiedeńczyk_ pisze:No nie, jednak MPK będzie mogło dalej mówić, że ,,się nie da".
https://www.transport-publiczny.pl/mobi ... 61973.html
Zwracam Waszą uwagę na to, że wykreślili to po pytaniu od wykonawcy. Więc może to nasze TR MPK zasugerowało wywalenie tego zapisu?fkolasa pisze:Czyli jednak jest coś na rzeczy z tym, że jest to problematyczne. Więc może jednak nasze MPK w tej kwestii wie co robi.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.
Bombardier NGT6 i NGT8
Może napiszcie zapytanie do producenta, czy NGT6 może zostać wyposażone w klimatyzatory?
Bombardier NGT6 i NGT8
Ale to nigdy nie ma tak, że się nie da - czastem tylko koszta są tak horrednalne, że nie ma to sensu
Bombardier NGT6 i NGT8
Bo jak kasy brak, to nie należy udawać głupiego i okłamywać ludzi, tylko sobie radzić.
Bombardier NGT6 i NGT8
GAiT zamieściły (prawdopodobnie po mojej interwencji) pełną treść pytań, po których zrezygnowali z montażu klimatyzacji w NGT 6:
https://www.gait.pl/wp-content/uploads/ ... siwzII.pdf
Clou:
https://www.gait.pl/wp-content/uploads/ ... siwzII.pdf
Clou:
Prosimy o przekazanie dokumentacji projektowej dotyczącej wymaganych nowych urządzeń klimatyzacyjno-grzewczych w następującym zakresie (potwierdzenie producenta wagonów lub jednostki naukowo-badawczej mającej doświadczenie w projektowaniu pojazdów szynowych):
a. Dokumentacji stwierdzającej, że konstrukcja dachu oraz nadwozia stalowego jest przystosowana do przeniesienia dodatkowego obciążenia wynikającego z ciężarów nowych urządzeń (minimum dodatkowe 2 000 kg),
b. Dokumentacji stwierdzającej, że konstrukcje wózków (ramy wózków, zestawy kołowe), a w szczególności wózka środkowego są przystosowane do przeniesienia zwiększonego obciążenia,
c. Dokumentacji stwierdzającej, że zastosowany obecnie układ hamulcowy (uzyskiwane siły hamowania) po zwiększeniu masy pojazdu pustego i pełnego spełni wymagania odpowiednich przepisów.
Ostatnio zmieniony 30 lip 2019, o 09:21 przez etred, łącznie zmieniany 1 raz.