Skrócona do Łagiewnik.Kaszmir pisze:Po co "72" jedzie aż do Borku?
Komunikacja miejska w 2019 roku
Moderator: Moderatorzy
Komunikacja miejska w 2019 roku
https://www.facebook.com/tramwajemistrzejowice - RY - RG - HG 

Komunikacja miejska w 2019 roku
Obecnie pętla w Łagiewnikach to też tor zjazdowy Kapelanką do zajezdni. Gdyby 72 kończyło w Łagiewnikach blokowałoby tramwaje zjazdowe. Mogliby 72 puścić bez przerwy w Łagiewnikach, ale wtedy na przerwach posiłkowych blokowałyby inne tramwaje na Makach. Tramwaje zjazdowe mogłyby mieć zjazd Kapelanka, Łagiewniki i Rzemieślniczą. To dla MPK jest tor awaryjny. I dlatego 72 jedzie do Borku.Kaszmir pisze:Po co "72" jedzie aż do Borku? Rozumiem, że chciano utrzymać połączenie Ruczaju z punktem przesiadkowym w Łagiewnikach, jednak czemu "72" jedzie dalej, zamiast kończyć właśnie w Łagiewnikach? I tak będzie pustakiem, i tak. Dla Borku i tak jest to gratis i nic potem nie będzie dane w zamian po likwidacji "72", zresztą w te wakacje dostali częstsze "78" (zwykle "8" na wakacje była ścinana do ~f=20 poza szczytem, teraz jest ~f=10 - chyba jedyna pozytywna zmiana tramwajowa w stosunku do zeszłorocznych wakacji). W komunikacie jest napisane, że remont odbywa się na r. Matecznego, więc zwrotnica wjazdowa na pętli w Łagiewnikach powinna być normalnie czynna.
Naprawdę nie rozumiem. Zewsząd słyszymy, że napięta sytuacja budżetowa, zrobili kolejne okrajanie w Hucie (rok temu przycięto "4+44" względem zeszłych lat, teraz jeszcze dowalono zawieszenie "16"), a tu lekką ręką wyrzuca się pieniądze na pustaka "72".
Komunikacja miejska w 2019 roku
Dzięki. Jest to wyjaśnienie które kupuję i rozumiem.Impuls pisze:Obecnie pętla w Łagiewnikach to też tor zjazdowy Kapelanką do zajezdni. Gdyby 72 kończyło w Łagiewnikach blokowałoby tramwaje zjazdowe. Mogliby 72 puścić bez przerwy w Łagiewnikach, ale wtedy na przerwach posiłkowych blokowałyby inne tramwaje na Makach. Tramwaje zjazdowe mogłyby mieć zjazd Kapelanka, Łagiewniki i Rzemieślniczą. To dla MPK jest tor awaryjny. I dlatego 72 jedzie do Borku.
-
- Dyrektor
- Posty: 2119
- Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
- Lokalizacja: Kraków
Komunikacja miejska w 2019 roku
Ja nie do końca, skoro jest możliwość zjazdu przez Rzemieślniczą. Zresztą, ile jest tych zjazdów... w ciągu dnia?
Na wakacje zawiesza się wszystko, co możliwe, tnie częstotliwość kursowania wszystkich linii, a tu co chwilę tramwaj wozi powietrze, bo gdyby coś chciało zjechać w dzień do zajezdni, to mpk musiałoby mieć pewnie inaczej ustawiony tabor na zajezdni, aby dało się bez problemu zjechać Rzemieślniczą...
Na wakacje zawiesza się wszystko, co możliwe, tnie częstotliwość kursowania wszystkich linii, a tu co chwilę tramwaj wozi powietrze, bo gdyby coś chciało zjechać w dzień do zajezdni, to mpk musiałoby mieć pewnie inaczej ustawiony tabor na zajezdni, aby dało się bez problemu zjechać Rzemieślniczą...
Komunikacja miejska w 2019 roku
Przecież linia "72" jedzie do Łagiewnik - wczoraj skręcały w kierunku Rzemieślniczej.
https://www.facebook.com/tramwajemistrzejowice - RY - RG - HG 

Komunikacja miejska w 2019 roku
Jedzie do Łagiewnik awaryjnie z powodu problemów na mijance na trasie do Borku. Natomiast oficjalnie była zaplanowana do Borku, rozkłady zresztą dalej podają trasę właśnie aż do Borku:
http://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL& ... inia=72__2
i chciałem wiedzieć jaki jest powód takiej decyzji ze strony urzędników.
http://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL& ... inia=72__2
i chciałem wiedzieć jaki jest powód takiej decyzji ze strony urzędników.
Komunikacja miejska w 2019 roku
A ja nie kupuję i nie rozumiem. Nawet jeśli z jakichś powodów zjeżdżanie przez Rzemieślniczą jest be i koniecznie trzeba od Brożka, to w skali dnia kursów zjazdowych jest znacznie mniej niż kursów "72", więc niech te zjazdy jeżdżą przez Borek jako PT - o ile akurat tor w Łagiewnikach będzie zajęty - a na pewno nie będzie zawsze.Kaszmir pisze:Dzięki. Jest to wyjaśnienie które kupuję i rozumiem.Impuls pisze:Obecnie pętla w Łagiewnikach to też tor zjazdowy Kapelanką do zajezdni. Gdyby 72 kończyło w Łagiewnikach blokowałoby tramwaje zjazdowe. Mogliby 72 puścić bez przerwy w Łagiewnikach, ale wtedy na przerwach posiłkowych blokowałyby inne tramwaje na Makach. Tramwaje zjazdowe mogłyby mieć zjazd Kapelanka, Łagiewniki i Rzemieślniczą. To dla MPK jest tor awaryjny. I dlatego 72 jedzie do Borku.
Komunikacja miejska w 2019 roku
No i zmienili. Czyli jednak da się odkręcić tylko kilka śrub.
Linia 752:
Linia 752:
„Rondo Grunwaldzkie” – w obu kierunkach na pasie A+T;
Komunikacja miejska w 2019 roku
Bardzo fajnie, że się zdecydowali to zmienić. Jeszcze jakby się 184 udało się wrzucić na pas A+T to byłoby super, ale to już wymagałoby albo zmian na Grunwaldzkim, albo demontażu części separatorów na początku mostu, a to mogłoby skłonić co bardziej bezczelnych kierowców do wjeżdżania tam.
Co do zjazdów przez Rzemieślniczą to polecam spojrzeć na mapy google'a. Tam jak jest korek to ustawia się w 2 rzędy, jeden mniej więcej stoi na torach w kierunku Wadowickiej, a drugi na połowie torów w kierunku zajezdni. I o ile wyjazdy z zajezdni nie powodują jakichś dziwnych zjawisk, blokowania torów itd., to skręt w lewo w Rzemieślniczą powoduje zablokowanie przejazdu tramwajów wzdłuż Wadowickiej, odcina drogę samochodom stojącym w korku na Rzemieślniczej(więc nie mają jak ustąpić miejsca tramwajowi), kilka minut trwa samo zjechanie tramwaju ze skrzyżowania. Tak to wyglądało jak kilka razy miałem szansę to zobaczyć gdy był korek, jak nie było korka to było ok.
Co do zjazdów przez Rzemieślniczą to polecam spojrzeć na mapy google'a. Tam jak jest korek to ustawia się w 2 rzędy, jeden mniej więcej stoi na torach w kierunku Wadowickiej, a drugi na połowie torów w kierunku zajezdni. I o ile wyjazdy z zajezdni nie powodują jakichś dziwnych zjawisk, blokowania torów itd., to skręt w lewo w Rzemieślniczą powoduje zablokowanie przejazdu tramwajów wzdłuż Wadowickiej, odcina drogę samochodom stojącym w korku na Rzemieślniczej(więc nie mają jak ustąpić miejsca tramwajowi), kilka minut trwa samo zjechanie tramwaju ze skrzyżowania. Tak to wyglądało jak kilka razy miałem szansę to zobaczyć gdy był korek, jak nie było korka to było ok.
Komunikacja miejska w 2019 roku
Zamiana tras "62/662" i "608" jest absurdalna - zgadzam się z przedmówcami, że trzeba było po prostu zawiesić "62" i uruchomić "662" cały tydzień. Jednak sprawa ma jeszcze drugie dno, i tu ZTP dał ciała na całej linii.
"62/662" kursuje w weekendy co pół godziny, a "608" tylko co godzinę. Oprócz wiadomej różnicy - Kapelanka, Rondo Grunwaldzkie czy Stradom straciły właśnie połowę kursów w nocy - jest i ta, na którą urzędnicy w ogóle nie zwrócili uwagi. "612" do Tyńca. Linia ta jedzie w odstępie co półtorej godziny, co oznacza że jest na co dzień skoordynowana z kursami "62/662" o 0:00 i 1:30 z Dworca (i analogicznie co półtorej godziny do Dworca). No tak, ale "608" przecież nie ma odjazdu o 1:30 bo jeździ co godzinę!
Słowem, ZTP w ogóle zapomniał o koordynacji z "612"! W efekcie pasażerowie którzy chcą pojechać drugim kursem "612" do Tyńca muszą czekać na Grunwaldzkim... 35 minut (zamiast dotychczasowych 5)
"62/662" kursuje w weekendy co pół godziny, a "608" tylko co godzinę. Oprócz wiadomej różnicy - Kapelanka, Rondo Grunwaldzkie czy Stradom straciły właśnie połowę kursów w nocy - jest i ta, na którą urzędnicy w ogóle nie zwrócili uwagi. "612" do Tyńca. Linia ta jedzie w odstępie co półtorej godziny, co oznacza że jest na co dzień skoordynowana z kursami "62/662" o 0:00 i 1:30 z Dworca (i analogicznie co półtorej godziny do Dworca). No tak, ale "608" przecież nie ma odjazdu o 1:30 bo jeździ co godzinę!
Słowem, ZTP w ogóle zapomniał o koordynacji z "612"! W efekcie pasażerowie którzy chcą pojechać drugim kursem "612" do Tyńca muszą czekać na Grunwaldzkim... 35 minut (zamiast dotychczasowych 5)

Komunikacja miejska w 2019 roku
Do tego trzeba dodać, że teraz cała Starowiślna i PBG mają aż trzy linie nocne...Kaszmir pisze:Zamiana tras "62/662" i "608" jest absurdalna - zgadzam się z przedmówcami, że trzeba było po prostu zawiesić "62" i uruchomić "662" cały tydzień.
https://www.facebook.com/KrakowLinia154/?fref=ts - zapraszam i polecam 

- Locutus
- Moderator
- Posty: 7610
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Komunikacja miejska w 2019 roku
@ Kaszmir - pisz do ZTP, na pewno babola poprawią...
Pozdrawiam!
LOKI
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
Komunikacja miejska w 2019 roku
Słuszna uwaga. Zgłosiłem - mają to poprawić, prawdopodobnie przesuną odjazdy "612".Locutus pisze:@ Kaszmir - pisz do ZTP, na pewno babola poprawią...
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7610
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Komunikacja miejska w 2019 roku
Uwielbiam obecny ZTP i obecnego dyrektora.
Taka niesamowita zmiana podejścia – z „ja tu jestem dyrektorem, wygrałem konkurs, mianował mnie prezydent, jestem kompetentny i nie będzie mi obywatel lambda mówił, że wie lepiej jak mam wykonywać swoje obowiązki” na „macie pomysł? wspaniale, warto to przemyśleć i przedyskutować, przecież moja praca polega na tym, by służyć mieszkańcom”...
Pozdrawiam!
LOKI
Taka niesamowita zmiana podejścia – z „ja tu jestem dyrektorem, wygrałem konkurs, mianował mnie prezydent, jestem kompetentny i nie będzie mi obywatel lambda mówił, że wie lepiej jak mam wykonywać swoje obowiązki” na „macie pomysł? wspaniale, warto to przemyśleć i przedyskutować, przecież moja praca polega na tym, by służyć mieszkańcom”...
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
Komunikacja miejska w 2019 roku
Ja bym był daleki od nazwania tego poprawą. Jedyna poprawa jaka mnie usatysfakcjonuje to "662" na stałej trasie przez wszystkie dni. Co o zgrozo jest rozwiązaniem nie dość, że bez porównania lepszym to jeszcze tańszym. Hańba ZTP i hańba Frankowi że idą w zaparte ze swoim złym rozwiązaniem.Kaszmir pisze:Zgłosiłem - mają to poprawić, prawdopodobnie przesuną odjazdy "612".