Komunikacja miejska w 2019 roku

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Komunikacja miejska w 2019 roku

#91 Post autor: Kaszmir » 14 cze 2019, o 16:57

lucapacioli pisze:
kot_feliks pisze:Eeeeej no, przecież 105/405 i 130 będą jeździć poza szczytem z f-15. I są to... jedyne linie w całym mieście, które będą miały poza szczytem f większą od f-20
304 jeszcze
Z takimi porównaniami i tak trzeba być ostrożnym. No bo czemu np. nie uwzględnić "182+482" które na całej trasie "482" zapewnią autobus co 10-15 minut? (Jeśli ktoś napisze: "bo to dwie różne linie" to spytam czy jakby zawiesić "182" i przerzucić jego kursy na "482" - tak że pojechałoby samo, co 10-15 minut, tylko że wszystkie kursy na krótszej trasie, to już byłoby nagle lepiej?) A przecież takich par - mniej lub bardziej oczywistych - jest więcej.

W tramwajach to łatwiej porównać bo tam jest mniej takich sytuacji.

Co nie zmienia oczywiście faktu, że moje odczucia zgadzają się z Waszymi - cięcia są drastyczne i wydają się być bardziej drastyczne niż w zeszłych latach :(

kucyk
Dyrektor
Posty: 2500
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Komunikacja miejska w 2019 roku

#92 Post autor: kucyk » 14 cze 2019, o 20:02

Z tymi drastycznymi cięciami to bym polemizował. Patrzę sobie na komunikat z wczoraj i ten z ubiegłego roku i praktycznie wszystkie linie mają kursować tak samo jak w 2018 roku. Owszem są zmiany trochę inne niż w 2018 roku ale one wynikają tylko z powodu takich czy innych remontów. :) Tak myślę. ;D
W końcu co roku remonty są w innych rejonach miasta. Prawda? :hihi:

Krzysiek Mietla
Dyspozytor
Posty: 605
Rejestracja: 28 maja 2011, o 16:43
Lokalizacja: Kraków-Krakowiaków

Komunikacja miejska w 2019 roku

#93 Post autor: Krzysiek Mietla » 14 cze 2019, o 22:39

ObrazekObrazek
Linie tramwajowe i autobusowe
22.06.2019
Wianki - Święto Muzyki 2019


Szanowni Pasażerowie!

Uprzejmie informujemy, że w dniu 22.06.2019 r. (sobota) odbędzie się kolejna edycja imprezy „Wianki – Święto Muzyki”. W związku ze spodziewaną zwiększoną frekwencją pasażerską wprowadzone zostaną następujące zmiany i wzmocnienia oferty Komunikacji Miejskiej w Krakowie:
  • linie 1, 22, 78 – do obsługi linii będzie kierowany tabor o zwiększonej pojemności
  • linia 52 – będzie kursować według specjalnego rozkładu jazdy z częstotliwością zwiększoną do 10 minut w godz. ok. 16:00 - 23:30;
  • linie 114, 144, 164, 184/484, 502, 503 – do obsługi linii będzie kierowany tabor wielkopojemny a ponadto, w razie konieczności, zostaną wykonane dodatkowe kursy;
  • linie 173, 179 i 194 – będą kursować według specjalnych rozkładów jazdy z częstotliwością zwiększoną do 15 minut w godz. ok. 20:00 - 23:30. Do obsługi linii będzie kierowany tabor wielkopojemny;
  • linie 62, 69 – do obsługi linii w nocy 22/23.06.2019 r. (sobota/niedziela) będzie kierowany tabor o maksymalnej pojemności.


Informujemy ponadto, że od ok. godz. 22:00 do końca kursów może nastąpić konieczność wyłączenia ruchu tramwajowego na odcinku Filharmonia – Salwator. W takim przypadku wprowadzone będą następujące zmiany:
  • linie 1, 2, 70 – będą kierowane na trasy zmienione do pętli Cichy Kącik;
  • linie 209, 229, 239, 249, 259, 269 – zostaną wydłużone do pętli Cracovia Stadion przez ulice Kościuszki, Borelowskiego-Lelewela i Kałuży. Powrót ul. Kałuży, al. Focha, al. Krasińskiego i ul. Kościuszki (po trasie linii 109). Na wydłużonym odcinku trasy linie będą zatrzymywać się na istniejących przystankach.
Ponadto, przygotowane zostaną dodatkowe pojazdy, przeznaczone do wspomagania linii, na których wystąpi duża frekwencja pasażerów. Pojazdy te będą włączane do ruchu na przystankach „Rondo Grunwaldzkie” (dotychczasowa nazwa: „Centrum Kongresowe ICE”) oraz „Jubilat”.
http://kmkrakow.pl/

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Komunikacja miejska w 2019 roku

#94 Post autor: Kaszmir » 14 cze 2019, o 23:40

kucyk pisze:Z tymi drastycznymi cięciami to bym polemizował. Patrzę sobie na komunikat z wczoraj i ten z ubiegłego roku i praktycznie wszystkie linie mają kursować tak samo jak w 2018 roku. Owszem są zmiany trochę inne niż w 2018 roku ale one wynikają tylko z powodu takich czy innych remontów. :) Tak myślę. ;D
W końcu co roku remonty są w innych rejonach miasta. Prawda? :hihi:
Już zeszły rok był pocięty względem dawnych lat, by wymienić:
- zastąpienie "4" co 10 minut na całej trasie przez "4+44", czyli ~f=10 tylko w szczycie, plus część kursów skrócona do Kopca (Wzgórza Krzesławickie stratne),
- skrócenie połowy "3" poza szczytem do Dworca Towarowego (Krowodrza Górka stratna),
- brak "23" (Nowy Bieżanów stratny).
Z plusów było tylko wydłużenie "14" do Bronowic Małych (ostatnie trzy przystanki zyskały dodatkową linię) jednak to za mało by zrekompensować powyższe.

Natomiast w tym roku niestety cięcia idą tym dalej. Doszło "21" co 40 minut poza szczytem - dawniej Pleszów miał cały tydzień co 20. I jeszcze to zawieszenie "16".

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10928
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Komunikacja miejska w 2019 roku

#95 Post autor: Cukier » 15 cze 2019, o 01:13

Kaszmir pisze:- zastąpienie "4" co 10 minut na całej trasie przez "4+44", czyli ~f=10 tylko w szczycie, plus część kursów skrócona do Kopca (Wzgórza Krzesławickie stratne),
Cięcia wakacyjne to tutaj wierzchołek góry lodowej. Ja od samego początku ostatniej reformy uważam pozbawienie Starej Huty dostępu do jakiejkolwiek linii kursującej częściej niż co 15 minut przez cały dzień za skandaliczne, a jeszcze bardziej skandaliczne jest f~15 poza szczytem konkretnie na "4", która była i jest od dłuższego czasu w świętej trójcy najważniejszych i najbardziej obłożonych linii w mieście. Bardzo średni biznes zrobiono z "4" gdzie przerzucono kursy z międzyszczytu na szczyt - ale nie dość że tylko na fragmencie trasy to jeszcze w formie wiednioszrotu. Zamiast 6 krakowiaków na godzinę są cztery i jest to odczuwalny problem.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7455
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Komunikacja miejska w 2019 roku

#96 Post autor: Locutus » 15 cze 2019, o 08:55

Pełna zgoda z Cukrem.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 7001
Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
Lokalizacja: Kraków

Komunikacja miejska w 2019 roku

#97 Post autor: Krakowiak2013 » 16 cze 2019, o 08:18

W WAKACJE KRAKOWSKICH KIEROWCÓW CZEKAJĄ KOLEJNE ZMIANY W ORGANIZACJI RUCHU NA ULICY GRZEGÓRZECKIEJ
Na pewien czas zostanie tam wstrzymany i ruch samochodowy i tramwajowy. Powodem - kolejny etap pracy przy budowie nowej estakady kolejowej.
http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci-dr ... orzeckiej/

fkolasa
Miłośnik
Posty: 85
Rejestracja: 17 maja 2017, o 10:27
Lokalizacja: Kurdwanów

Komunikacja miejska w 2019 roku

#98 Post autor: fkolasa » 17 cze 2019, o 18:41

Teraz dopiero zauważyłem, że linia 711 po wyjechaniu z Łagiewnik pojedzie... w lewo w Tischnera, następnie do Turowicza, gdzie zawróci, dojedzie do Łagiewnik, skręci w prawo w Wadowicką i dopiero w kierunku Ronda Matecznego. Jak wygląda ruch na skrzyżowaniu w Łagiewnikach wszyscy wiemy. Zanim autobus z Łagiewnik dojedzie do Matecznego zajmie to chyba z 15 min. Szybciej będzie dojść na nogach. Współczuję tym, którzy muszą jeździć w takiej relacji... I w ogóle patrząc na korki to szczerze wątpię w regularne 711 co 7,5 min...

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3738
Rejestracja: 14 lip 2013, o 19:48
Lokalizacja: Kraków

Komunikacja miejska w 2019 roku

#99 Post autor: tomta1 » 17 cze 2019, o 20:55

fkolasa pisze:Teraz dopiero zauważyłem, że linia 711 po wyjechaniu z Łagiewnik pojedzie... w lewo w Tischnera, następnie do Turowicza, gdzie zawróci, dojedzie do Łagiewnik, skręci w prawo w Wadowicką i dopiero w kierunku Ronda Matecznego.
Skąd ta pewność? Według strony MPK z rozkładami, „711” pojedzie najbardziej prostą drogą, jaką może jechać.
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

suchy
Dyrektor
Posty: 2405
Rejestracja: 18 maja 2012, o 00:08
Lokalizacja: KRK

Komunikacja miejska w 2019 roku

#100 Post autor: suchy » 17 cze 2019, o 21:14

tomta1 pisze:
fkolasa pisze:Teraz dopiero zauważyłem, że linia 711 po wyjechaniu z Łagiewnik pojedzie... w lewo w Tischnera, następnie do Turowicza, gdzie zawróci, dojedzie do Łagiewnik, skręci w prawo w Wadowicką i dopiero w kierunku Ronda Matecznego.
Skąd ta pewność? Według strony MPK z rozkładami, „711” pojedzie najbardziej prostą drogą, jaką może jechać.
Zajrzyj na komunikaty http://www.kmkrakow.pl
linia 711 – zastępcza linia autobusowa kursująca na trasie: Łagiewniki – Wadowicka – Tischnera – zawrotka na przełączce pod estakadą ul. Turowicza – Tischnera – Wadowicka (powrót: Wadowicka – Brożka) – Kalwaryjska – Limanowskiego – Na Zjeździe – Plac Bohaterów Getta.
Zresztą, jak inaczej autobus miałby wyjechać z pętli Łagiewniki, skoro nie ma skrętu w lewo w stronę Wadowickiej, a tylko W PRAWO (w stronę skrzyżowania Brożka / Zakopiańska / Tischnera)?

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10928
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Komunikacja miejska w 2019 roku

#101 Post autor: Cukier » 17 cze 2019, o 21:51

fkolasa pisze:Teraz dopiero zauważyłem, że linia 711 po wyjechaniu z Łagiewnik pojedzie... w lewo w Tischnera, następnie do Turowicza, gdzie zawróci, dojedzie do Łagiewnik, skręci w prawo w Wadowicką i dopiero w kierunku Ronda Matecznego. Jak wygląda ruch na skrzyżowaniu w Łagiewnikach wszyscy wiemy. Zanim autobus z Łagiewnik dojedzie do Matecznego zajmie to chyba z 15 min. Szybciej będzie dojść na nogach. Współczuję tym, którzy muszą jeździć w takiej relacji... I w ogóle patrząc na korki to szczerze wątpię w regularne 711 co 7,5 min...
Sprowadza się to do tego że nie będzie sensu wsiadać na pętli tylko na przelotowym naprzeciwko. Poza tym będzie to równe zło konieczne co przejazdy tramwajów z Kombinatu na Kopiec.

Mr. Passenger
Specjalista
Posty: 245
Rejestracja: 9 sty 2018, o 20:40

Komunikacja miejska w 2019 roku

#102 Post autor: Mr. Passenger » 17 cze 2019, o 23:16

suchy pisze: Zresztą, jak inaczej autobus miałby wyjechać z pętli Łagiewniki, skoro nie ma skrętu w lewo w stronę Wadowickiej, a tylko W PRAWO (w stronę skrzyżowania Brożka / Zakopiańska / Tischnera)?
Tak się zastanawiam czy nie byłoby możliwości wykonania nawrotki na pętli i wyjechania z niej tą samą trasą na którą by nią wjeżdżał (przez wjazd od Brożka). Nie jestem pewien czy dałby radę wykręcić, ale wydaje mi się, że jest tam na tyle szeroko, że mógłby dać radę. Co prawda problemem byłby wąski wjazd od strony Brożka, ale myślę że przy odpowiedniej koordynacji dałoby to się jakoś rozwiązać. Zwłaszcza jeśli wszystko ma trwać niecałe dwa tygodnie

Na szybko rozrysowany schemat:
Obrazek

Krzysiek3
Kierownik
Posty: 916
Rejestracja: 3 kwie 2014, o 19:37
Lokalizacja: Kraków-Kurdwanów/Wola Ducchacka

Komunikacja miejska w 2019 roku

#103 Post autor: Krzysiek3 » 17 cze 2019, o 23:45

Zawróci na skrzyżowaniu z Fredry. Ostatnio tak zawracało 166, jak było asfaltowanie przy pętli.

sienioo
Kierownik
Posty: 893
Rejestracja: 15 kwie 2010, o 18:05
Lokalizacja: Kraków

Komunikacja miejska w 2019 roku

#104 Post autor: sienioo » 20 cze 2019, o 20:00

Co do 711 to szkoda gadać... Szybciej na pieszo do Matecznego. Najprostszym i najtańszym rozwiązaniem było zrobić 711 z Czerwonych Maków na PBG, zamiast linii 76 Czerwone-Borek, która też zapełnienie będzie mieć mizerne...

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10928
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Komunikacja miejska w 2019 roku

#105 Post autor: Cukier » 20 cze 2019, o 20:39

Teraz dopiero zauważyłem, że faktycznie jest twór Czerwone Maki - Brożka - Borek Fałęcki :rotfl: No, ta inkarnacja "72" będzie naprawdę godnie kultywować tradycję swojej poprzedniczki z trasy Plac Centralny - Walcownia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”