Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Castaway
Dyspozytor
Posty: 674
Rejestracja: 27 mar 2012, o 12:11
Lokalizacja: Małopolska

Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków

#61 Post autor: Castaway » 19 mar 2019, o 12:27

@Cukier, pytaj na forum SSC. Jeśli ktoś ma wiedzieć, to tylko tam.
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1801
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 12:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków

#62 Post autor: yosujiro » 19 mar 2019, o 15:08

Jaka próba autobusem, skoro tam obecnie jedyne podłoże jakie jest to piasek?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków

#63 Post autor: Kaszmir » 6 maja 2019, o 12:01

OD PONIEDZIAŁKU Z KRZESZOWIC DO KRAKOWA W PÓŁ GODZINY. OCZYWIŚCIE POCIĄGIEM
https://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/k ... pociagiem/
Po dwóch torach, z prędkością nawet stu dwudziestu kilometrów na godzinę - tak mogą już poruszać się pociągi po zmodernizowanym odcinku torów między Krzeszowicami a Krakowem. Z takiej sytuacji korzystają przewoźnicy, którzy postanowili od szóstego maja uruchomić na tej trasie dodatkowe połączenia pociągami. W przyszłości chcemy zwiększyć możliwą prędkość na tej trasie nawet do stu sześćdziesięciu kilometrów na godzinę - podkreśla Piotr Hamarnik. - Nie ukrywamy, że to jeszcze nie wszystko, na co kolej na tym odcinku stać.

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2110
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 16:35
Lokalizacja: Kraków

Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków

#64 Post autor: kot_feliks » 6 maja 2019, o 13:15

Spoko, za to kawałek dalej:
W sumie będzie uruchomionych osiem pociągów, które obsłużą pasażerów podczas porannych i popołudniowych szczytów komunikacyjnych.
Nie ma co, kolej aglomeracyjna pełną gębą :rotfl:

Czyli coś w stylu:
- jeźdźmy pociągiem, będzie szybciej niż autem, jedzie do centrum tylko 30 min;
- aaa ok, to o której ten pociąg, bo mamy być na miejscu o 10:00;
- noo... możemy przyjechać na 8:20 albo 11:17 :rotfl:

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1801
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 12:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków

#65 Post autor: yosujiro » 6 maja 2019, o 13:54

Zanim głupoty napiszesz, to lepiej sprawdź rozkład, bo obecnie w szczytach pociągi są co on 30min, a tak co ok godzinę...

Nie zmienia to faktu, że o tych dodatkowych pociągach z artykułu w rozkładzie cisza, żadnych korekt nigdzie nie widać, a zastępcze autobusy nadal jeżdżą, więc chyba się im w PLK daty pomyliły...
Ostatnio zmieniony 6 maja 2019, o 13:55 przez yosujiro, łącznie zmieniany 1 raz.

Castaway
Dyspozytor
Posty: 674
Rejestracja: 27 mar 2012, o 12:11
Lokalizacja: Małopolska

Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków

#66 Post autor: Castaway » 6 maja 2019, o 13:55

Cała linia do Katowic miała być gotowa przed Euro 2012, mamy fragment oddany raptem 7 lat po terminie. I tak nieźle zważywszy na aneks Stalexportu.
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.

hlsd
Miłośnik
Posty: 70
Rejestracja: 17 wrz 2018, o 08:55

Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków

#67 Post autor: hlsd » 6 maja 2019, o 21:07

Pociągi w rozkładzie są od 6 maja, zastępują kilka zastępczych autobusów jeżdżących teraz Krzeszowice-Zabierzów-Business Park-Główny, ale to jest rozkład PKP do tego remontowy, więc często się trzeba naczytać i porozmyślać, żeby wiedzieć jaki pociąg jedzie.

Pomijając Stalexport, to w 2012 był upadek PNI - wykonawcy, później w 2016r Vias nie mógł zacząć od razu, bo ŚDM.
Ciesząc się, że może dożyję końca tego remontu, na każdym kroku tej inwestycji widać słabe projektowanie, typu Kraków Mydlniki ze stacyjnym zadaszeniem, gdzie ruch jest kilkuosobowy (bo słabe dojście), a Łobzów wiatki przystankowe i zejście do przejścia zastawione windą, w wielu miejscach jedno słuszne dojście do peronu (patrz Łobzów, w Zabierzowie ludzie przechodzą między ekranem, a ogrodzeniem peronu połączonymi taśmą stalową na wysokości ok. 50 cm), w Rudawie stwierdzili, że jednak zrobią przejście podziemne dla pieszych i w przyszłym roku będą zamknięcia.

Przez kilka lat przed rozpoczęciem remontu, praktycznie nie było prac utrzymaniowych, bo zaraz będzie remont, co doprowadziło linię do ograniczeń typu 30km/h od Zabierzowa do Balina (za Trzebinią).

No i na koniec, rzecz nie do przeoczenia, wszędzie piękne szare ekrany, zdobione niebieskimi słupami.

BTW z tego co czytałem na forum SSC, to istnieje możliwość, że ostatni niezmodernizowany wiadukt nad AK, zostanie zastąpiony przęsłem z mostu kolejowego na Wiśle.

pjetrek
Specjalista
Posty: 262
Rejestracja: 25 cze 2017, o 10:17

Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków

#68 Post autor: pjetrek » 7 maja 2019, o 10:05

hlsd pisze:Ciesząc się, że może dożyję końca tego remontu, na każdym kroku tej inwestycji widać słabe projektowanie, typu Kraków Mydlniki ze stacyjnym zadaszeniem, gdzie ruch jest kilkuosobowy (bo słabe dojście), a Łobzów wiatki przystankowe i zejście do przejścia zastawione windą, w wielu miejscach jedno słuszne dojście do peronu (patrz Łobzów, w Zabierzowie ludzie przechodzą między ekranem, a ogrodzeniem peronu połączonymi taśmą stalową na wysokości ok. 50 cm), w Rudawie stwierdzili, że jednak zrobią przejście podziemne dla pieszych i w przyszłym roku będą zamknięcia.
Przy projektowaniu zapomniano też o dwóch rozwiązaniach, które mogłyby ułatwić życie mieszkańcom... Połączenie stacji Kraków Łobzów z ulicą Racławicką co otworzyłoby drogę dla mieszkańców sporego osiedla które wyrosło w rejonie Wrocławskiej/Racławickiej, korzystającym z Urzędu Marszałkowskiego, a także skróciłoby drogę mieszkańcom osiedla Krowodrza Górka.

Drugie to kładka nad aleją Armii Krajowej, która pozwoliłaby dojść do nowego przystanku mieszkańcom osiedla Wizjonerów (i w dalszej perspektywie osiedla Widok). W tej chwili, żeby przedostać się, zwłaszcza z Wizjonerów, trzeba będzie się cofać albo na ROK albo na wiadukt przy Balickiej...

Awatar użytkownika
lolek-12
Kierownik
Posty: 763
Rejestracja: 1 lis 2010, o 10:50
Lokalizacja: Kraków

Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków

#69 Post autor: lolek-12 » 7 maja 2019, o 11:05

pjetrek pisze:Drugie to kładka nad aleją Armii Krajowej, która pozwoliłaby dojść do nowego przystanku mieszkańcom osiedla Wizjonerów
Może miasto to zauważy... ( :rotfl: ) i weźmie to na siebie. Co jak co, wyczuwam, że będzie tutaj dzikie przechodzenie po torach po prostu.

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1801
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 12:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków

#70 Post autor: yosujiro » 7 maja 2019, o 12:47

Jakoś w przypadku Podgórza do tej pory ani miasto, ani PLK nie zauważyły potrzeby "podłączenia" peronu do kładki, więc tak samo w tych dwóch przypadkach nie widzę szans. Chodzenie po torach raczej nie wchodzi w grę, bo perony są teraz naprawdę wysokie, a do tego na ich końcach zamontowane są płotki.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10870
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków

#71 Post autor: Cukier » 7 maja 2019, o 15:58

Wysmarują tawotem jak w Mordorze :D

Ale prawda, zero jest współpracy kolej - miasto z nastawieniem na dobro mieszkańców. Obie strony wolą umyć ręce i powiedzieć że fajnie by było gdyby coś powstało tylko to nie ich inwestycja więc biedni mają związane ręce.

Kolejny przykład to dworzec Płaszów gdzie powstaje trzeci peron wyspowy dla pociągów aglo, gdzie aby się dostać z estakady będzie trzeba zejść na peron 1 lub 2, zejść do przejścia podziemnego, przejść nim i wyjść z niego na ów nowy peron.

dominik
Moderator
Posty: 155
Rejestracja: 1 wrz 2015, o 13:27

Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków

#72 Post autor: dominik » 16 maja 2019, o 17:44

Stacja w Mydlnikach zmienia się dla podróżnych [ZDJĘCIA]
Postępuje modernizacja stacji w krakowskich Mydlnikach. PKP PLK przekażą do dyspozycji podróżnym dwa nowoczesne perony oraz wygodne przejście podziemne. Dzięki nowym torom i najnowszym technologiom pociągi będą obsługiwane w tym miejscu sprawniej i bezpieczniej obsługiwane.
http://lovekrakow.pl/galeria/stacja-w-m ... _4263.html

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków

#73 Post autor: Kaszmir » 2 lip 2019, o 10:22

Dziś wieczorem ruch pociągów zostanie przeniesiony na nową estakadę. Stary nasyp idzie do likwidacji - rano przejechał nim ostatni pociąg.

Wtorek trudnym dniem na kolei. Później duży krok do przodu [ZDJĘCIA]
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/wtorek ... 31156.html
We wtorek 2 lipca przez ok. 12 godzin żaden pociąg nie przejedzie pomiędzy Krakowem Głównym a Krakowem Płaszowem. Ale kiedy ruch zostanie wznowiony, pociągi pojadą nowymi estakadami, a nie dotychczasowym nasypem.

Awatar użytkownika
lolek-12
Kierownik
Posty: 763
Rejestracja: 1 lis 2010, o 10:50
Lokalizacja: Kraków

Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków

#74 Post autor: lolek-12 » 31 sie 2019, o 15:49

Jest jakaś nadzieja, że od październikowego lub grudniowego rozkładu wróci częstotliwość kursowania SKA1 przynajmniej na odcinku Kraków Lotnisko - Kraków Główny min. co 30 min?

wojciech
Pasażer
Posty: 5
Rejestracja: 21 lis 2017, o 17:54

Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków

#75 Post autor: wojciech » 4 wrz 2019, o 18:08

Niestety... zabytkowa część wiaduktu nad Grzegórzecką jest w tak złej kondycji, że zostanie rozebrana do zera.

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/zabyt ... ign=trendy

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Kolej w Małopolsce”